Työllisyyssuunnitelma

Toukotyötön

Olin puhelimitse yhteydessä työkkärin virkailijan kanssa ja sovimme työllisyyssuunnitelmassa, että haen aktiivisesti työpaikkoja eri työnhakukanavia apuna käyttäen sekä osallistun TE-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin. Omatoiminen työnhaku.
Nyt pitäisi kohtapuoleen ilmoittaa, että näin olen tehnyt riittääkö sinne pelkkä ruksaaminen vai oletteko kirjoitellee liia laabaa lisätietohin? Onko sinne tarvinnut mitään liitteitä toimitella työnhauista ainakaan ei näin suunnitelmassa ole pyydettynä. Tämä on ensimmäinen kerta tälläisin toimenpitein.

50

14740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohtijapohjimmaltaan

Kun kirjautuu sinne työkkärin "oma asiointi" sivustoon, niin sieltä kohdan suunnitelma-oma suunnitelma alta löytyy sovitut (tai annetut) tehtävät. Esim. hakee töitä, päivittää sähköpostiin työpaikkalistansa tai päivittää netti cv:nsä.

Työnhausta ja sen todentamisesta. Siinä on kolme kohtaa: rasti tehtävä tehdyksi, kirjoita lisäselvityksiä sille varattuun lokeroon ja lisää liite. Kun on hakenut työpaikkaa, niin sen on useimmiten tehnyt sähköpostilla, liitteeksi sopisi mielestäni kuvakaappaus sähköpostista siitä lähetetystä hakemuksesta. Siis, jos on tallentanut lähtevät sähköpostinsa omaan sähköpostiohjelmaansa.

Vielä tuosta yleensä. Sanoivat aikoinaan työkkärin infotilaisuudessa, että niitä omia työnhakuja (siis sellaisia, joihin työkkäri ei ole hakukäskykirjettä lähettänyt) ei tarvitse laittaa sinne oma asiointi sivulle. Tämä sitten ihan omana mielipiteenäni - vaan, jos työkkäri ei lähetäkään mitään hakukäskykirjettä, niin tehtävähän jää tekemättä. Ties vaikka karenssia tulisi. Siispä joku oma haku sinne vaan, niin karenssilta turvassa ollaan.

• silviisiiseon

Noin se menee. Tuossa on kyllä sellainen juttu ,että lähttävät noita tehtäviä automaattiseti tuonne Te sivulle,että kannattaa välillä kurkata sinne. Ei sinänsä mikään iso vaiva,mutta oletusarvoisesti kaikilla pitäisi olla Pc tällöin ja riittävä Pc:n osaaminen tiedostojen siirtämiseksi . homma on yksinketainen kun sen kerran näyttää oppii kyllä. Ongelma voi tulla jos ei ole PC:tä eikä millä ostaa sellaista. Tiedä sitten jos vain tuon raksin laittaa,tulisiko kysely vai menisikö sitten sillasenaan läpi.

• Anonyymi

Normaali yhteiskunta ei suunnittele ulkopuolelta kansalaisille elämää. Koko tämä järjestelmä jonka armoilla tavalliset ihmiset elävät on sallantautisten tekijöidensä näköinen.

Länsimaissa tuskin on toista valtiota joka pelleilee aikuisten töysipäistem kansalaistensa kustannuksella yhtä avoimesti kuin tämä meidän lottovoitto Suomi ja sen vallanpitäjät .

• KettuKehänen

"haen aktiivisesti työpaikkoja eri työnhakukanavia apuna käyttäen sekä osallistun TE-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin."
      Näihin vähän diiba daaba-tyyppisiin juttuihin riittää toistaiseksi pelkkä rastiminen, jos ei mitään yksityiskohtaista sovittu ole. Niissä pitää olla tarkempi, jos on luvannut vaikka laittaa CV:n nettiin, sen kun voivat helposti tarkistaa. Samoin pitää olla tarkkana, jos on tullut johonkin tiettyyn paikkaan hakemisesta määräys.

• Tässä-jotain

Itse olen joka kerta ennen 3kk jaksoa kirjoittanut tekstiboksiin : "Hain sitä ja sitä työpaikkaa xx.yy.2018. Te-palvelujen ilmoitusnumero xxyyzzddff". En lataa mitään dokumenttia todisteeksi kun katson, että dokumentit ovat minun yksityistä kirjeevaihtoa, mikä kuuluu kirjesalaisuuden piiriin.

Tuo on toistaiseksi kelvannut te-tädeille. Minulla on myös tuo sama teksti työllistymisuunnitelmassa.

• 3456g657

Tuli soitto te-toimistosta ja samalla käsiteltiin työnhakusuunnitelman suunnitelman päivitys. Tuossa tehdään suunnitelma, että mitä tekee ja sitten tehtävät.

Kaksi uudenlaista mainintaa aikaisempaan suunnitelmaan verrattuna jäi epäilyttämään.

1. Virkailija halusi laittaa suunnitelmaan omatoimisen työnhaun lisäksi työkokeilu mahdollinen tarvittaessa, kun kuulemma se tarvitaan, että mikäli itse löytää mieluisan työpaikan ja kokee työkokeilun auttavan paikan saannissa ja se sinne tulee heidän järjestelmästä pakolla ettei voi virkailija edes vaikuttaa. Tuossa sanamuodossa mainitusta työkokeilusta tarkemmin kysyttäessä virkailija kertoo, että se on täysin omassa harkinnassa oleva, että käyttääkö sitä, ja ettei heiltä tarjota kuin palkkatyötä, joten sen puoleen ei pitäisi olla ongelmaa.

2. Tehtävät osioon kirjattiin omatoimisen aktiivisen työpaikkojen haun lisäksi loppuun osallistun te-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin. Tuon sanottiin olevan myös fraasi joka tulee järjestelmästä automaattisesti, eikä virkailija voi tai edes pystyisi halutessaan sitä muuttamaan. Tuokin olisi kerrotun mukaan täysin omassa harkinnassa ja valinnassa oleva, että osallistuuko tilaisuuksiin.

Piileekö tässä jokin ansa, vai onko asia kuten minulle kerrottiin suullisesti?
      Suunnitelma pitäisi vielä hyväksyä erikseen netissä, jolloin siitä muodostuu sopimus, tai sitten rastia valinta, että ei hyväksy suunnitelmaa. Mielenkiintoista on, että sitä ei kuitenkaan voi omastakaan vaatimuksesta muuttaa, mutta mikäli tuossa ei ole jotakin ansaa ja asia on kerrotun mukainen, niin samapa kai tuo on hyväksyä. Mitä seuraa, jos valitsee se ettei hyväksy suunnitelmaa, koska se ei ole täysin sellainen mitä itse haluaa?

• työtöntyössä

Ansalta kuulostaa nuo "virkailija ei voi muuttaa"-jutut. Samaa jauhantaa oli vuosituhannen alussa kun paikkakunnallani vielä oli työkkäri ja myönnyin menemään työkokeiluun pienimmällä mahdollisella työajalla niin silloinkin seliteltiin että sopimuksessa on aina automaattisesti maksimituntimäärä täytettynä ja sitä ei voi muka muuttaa. Onneksi huomasin ja virkailija korjasi käsin tuntimäärän pienemmäksi.

• tulonsiirtomies

En menisi tuollaista rastimaan jos ei myöskään ole aikomusta noudattaa sitä, potentiaalista harmien kerjäämistä. Mene käymään työkkärissä jos vain mahdollista.

• nämppäs

Yhtäkään kertaa en ole muuta tehny omilla sivuilla, kuin ruksannut tehtävän suoritetuksi. Tietääkseni haettuja työpaikkoja ei tarvitse liittää lisätiedoksi, jos ei sitä erikseen vaadita. Näin ainakin täälläpäin. Työkokeilua en ole suostunut kirjauttamaan omiin tietoihin, riippuu tietysti työkokemuksen määrästä. Työkokeilu ku yleensä on palkatonta. Sähköpostitse tulleet rekry- tai infotapahtumissa lukee kyllä viestin lopussa, jos vapaaehtoista eli kannattaa lukea se läpi, onko pakollinen vai ei. Suunnitelma on nykyään pakko olla hyväksyttynä, jos ei ole, tuskin päivärahaakaan tippuu. Ite pyydän lukemaan virkailijan kirjoittaman tekstin puhelimessa, koska sitä ei voi muuttaa omilla sivuilla - joko hyväksyä tai ei.

• työtö

Minulta meni poikki edellinen 3 kk:n suunnitelma 11.2. Raksinu olen suunnitelman tehdyksi. Ei ole vielä tullut soittoa TE:ltä. Eli minulla ei ole nyt voimassaolevaa työllistymissuunnitelmaa. Onko teille tullut soitto heti kun edellinen suunnitelma vanhenee?

• aslfkklaskflk

Tuossa työllistymissuunnitelmassa on se huono puoli, että on karenssin uhalla otettava vastaan se mitä TE viranomainen on suunnitellut vaikka LAKI sanoo, että työvoimaviranomaisen pitää tehdä se yhteistyössä työttömän kanssa.
      Asiasta ei voi valittaa tai ainakaan valitus ei johda mihinkään.

• kikkeliskokkelisss

Muistakaa äänittää tai videoida kaikki asiointinne viranomaisten kanssa, niin työvoima- kuin terveysviranomaistenkin kanssa.

• kukkeliskakkelis

oliskin hyvä että kaikki asioinnit tallennettaisiin, aina, jos jälkikäteen tulisi jotain selvitettävää puolin sun toisin niin voisi tarkistaa tallenteesta ja tuo tallentaminen voisi olla aina automaattista viranomaisen puolesta ettei tarvitsisi itse säätää

• kikkeliskokkelisss

Pankin puhelut ja esim. osakekauppaosaston asiakaskäynnit on äänitetty iät ja ajat, jos tulee jotain eturistiriitoja niin aina on olemassa tallenne, mistä tarkistaa.
        Opetelkaa vaan tallentamaan puhelunne ja videoimaan asikaskäyntinne.
        Harjoittelu tekee mestarin ja muutenkin äänitys kuuluu kansalaistaitoihin.

• Olette_huijauksenuhreja

En ymmärrä tätä soopaa mitä täällä kirjoitetaan.
      Kelan sivuilla rastit neljän viikon välein siitä että on työtön ja työttömyys jatkuu.Mitään muuta ei tarvitse tehdä.
      Laittakaapa linkkiä siitä että mukamas pitää käydä työvoimatoimiston sivuilla.
      Sellaista lakia ei ole olemassa.

• kjggkkg

Kelan sivulta voi myös laittaa toimeentulotuki hakemukset .

• sdgsdgsdgsdg

TE-toimistosta laitetaan nettiin työnhakumääräykset ja ne pitää kuitata kuten myös työhakusuunnitelma ennen kuin sen määräaika on.
        3kk välein TE-toimistosta soitetaan ja ilmoitetaan uusi työnhakusuunnitelma mikä pitäisi lain mukaan tehdä yhdessä työttömän kanssa. Tämä työnhakusuunnitelma voi sitten sisältää niitä "kyykytystoimenpiteitä".

• Olette_huijauksenuhreja
        sdgsdgsdgsdg kirjoitti:

TE-toimistosta laitetaan nettiin työnhakumääräykset ja ne pitää kuitata kuten myös työhakusuunnitelma ennen kuin sen määräaika on.
        3kk välein TE-toimistosta soitetaan ja ilmoitetaan uusi työnhakusuunnitelma mikä pitäisi lain mukaan tehdä yhdessä työttömän kanssa. Tämä työnhakusuunnitelma voi sitten sisältää niitä "kyykytystoimenpiteitä".

En minä ainakaan ole kuitannut mitään suunitelmaa muuta kuin paperilla eikä ne joilla ei ole tietokonetta pysty kuittaileen netissä.Mikä laki pakottaa käyttämään tietokonetta?

• segerrsre

Ei minulle oo kukaan soitellut yhtään mistään .

• panzer59

Itse en aikoinaan kokenut "kyykytykseksi" kun esittivät taas erästä valmennuskurssia. Olin valmis kuin sotaan mutta sitten TE-porukka perui koko revohkan ilman perusteluja. Joten, päätin opinnoida! stalingrad hans...

• Pakkolomalla

Minulle tuli just 2.5kk karenssi ku en ollu hakenu 1.5vuoteen töitä aktiivisesti. Minulla on vakkari työpakka ja jäin pakkolomalle joulukuun 6 päivä. Eikä työkkäri ole koskaan tarjonnut minulle työpaikkaa. Vastasin etten tarvitse ammattilaisten apua työllistymiseen, koska työt alkavat pian uudelleen. Elekää ikinä suostuko siihen suunitelmaan. Voikohan tuosta tehdä oikeus jutun?

• i754

Kannattaa varmaan varmistaa vielä että niillä on sun tiedot ajantasalla. Ja jos ei korjaannu niin todellakin teet kantelun. Ilmeisesti työkkärin päätöksistä ei voi valittaa, mutta jonnekkinhan nääkin on saatava käsittelyyn.

• niitäeiole

Tuollaiset suunnitelmien teettämiset ja työttömiltä toimenpiteiden vaatiminen on yhtä tyhjänpäiväistä toimintaa. Susisen sudesta on esimerkkinä aktiivimalli järjenkäytönö vähäisyydestä tai pikemminkin sen olemattomuudesta ,työölistämistoimia toteutettaessa. Jos järjen juoksu on tuolla tasolla on parempi antaa päätöksenteko taakaakka tarhatäteille jotta voivat antaa lapsille kehittävää puuhastelua.

Työllistymistoimissa on kuntouttavia asuuksia ,mutta ne on vajaakuntoisia varten ja lain mukaan ne on teetettävä tuottamattomalla sektorilla ei työtehtävissä joista veloitetaan tai nostetaan voittoa, joten tuo rajaa melkoisesti toimia ja mahdollisuuksia järjestää työttömille aktiivitoimia,sillä käytännössä asia jää ratkaistavaksi kuntasektorille ja sen vastuulle.Mistä kunnat nappaavat nuo toimet työttömille? Aktiivimallissa on nähtävissä melkoinen lovi tuossa suhteessa ,aivan samoin kuin siinä että periaattellisesti työttömyydestä kärsivän pitäisi pakosti löytää työtä kun ei etsinnästään huolimatta ole sitä löytänyt. Tämä toiminta jota harjoitetaan nyt on epäinhimillistä ja järjenvastaista toimintaa.

Työvoima viranomaisen tehtäviin nuo työmahdollisuuksien avautuimiset työttömille käytänössä kuuluisi. Tällä pelin ei synny mitään .Ei työpaikkoja ,eikä työttömien oloihin kohennusta ,päinvastoin.

Työvoima viranomaisen pitäisi olla se sektori,joka valvoo maan työntarvetta ja hallitsee koulutus aloja. Yhteistyössä laatii koulutus suunnitelmia ja kartoittaa opetustarvetta ammattialoittain,jotta oppilasmääriä aloittain rajataan ja tuotakautta ohjataan työllisyytä sekä työmarkkinoita,että vastataan sen tarpeisiin kuoutuksen kautta. Näin estetään alakohtaiset ylitarjonnat työvoiman suhteen, kun kartoitetaan työmarkkinoiden tarpeet. käydään läpi irtsanomistilanteessa hekilöiden koulutus/ammatillinen osaamien ja katsotaan työmarkkinoille sijoittautumis mahdollisuudet .Tällaisen toiminann pohjaksi tarvitaan taho ,joka hallitsee tilannetta ja se taho on työvoima viranomainen. Nyt hakuammuntana työttömille on kasttu taakka työtilantyeesta ja sen purkamisesta .Ei tuolla menttaliteetilla asiassa edetä koskaan mihinkään suuntaan. vain viranomaisen tehjdessä yhteistyötä työnantajiin aktiivisesti ja hallitessa koulutus tarvetta ,sekä uudelleen sijoittumista on mahdollista purkaa hallitusti työttömyyttä.

• Anonyymi

Hei. Mulle on myös tullut tuo kutsu,ja nyt ahdistaa ihan liikaa kun koitin vaihtaa aikaa siihen niin mentiin puhelimitse jo niin pitkälle henkilökohtaisten syiden selvitykseen jo puhelimitse,että tuntui tyhmältä selvittää asiaa kun se ei kuitenkaan heitä sanomansa mukaan kiinnosta. Kyseessä vasta muuttanut toiselle paikkakunnalle,mies jäi entiseen ja suhteen jatkuminen ja miten,täysin miehen varassa siis hänen päätösten. Itse en oikein kykenisi vielä edes ajattelemaan mitään suunnitelmia tämän takia vielä edes,kun riitaisasti viimeisin ero vasta viikko sitten,enkä tiedä kuinka se vaikuttaa miten pian joudun menemään johonkin kuntouttavaan tai koulutukseen ja onko niihin pakko suostua tuolla palaverissa,kun tuntuivat pitävän huuhaana mun asiaakin jo?

• Anonyymi

ei tee mitään, kela betalas kaiken!

• Anonyymi

Ikinä ei kannata hyväksyä työkokeilua suunnitelmaan, edes missään muodossa. Mikäli työllistymissuunnitelmassa on työkokeilu niin se automaattisesti tarkoittaa 9 euroa päivä muut tuet päälle paskaduunia 30 tuntia viikossa ilman eläkettä, lomia ym

Jotenkin yrittää venkuloida niin ettei kyseistä laiteta suunnitelmaan. Siis ei pidä kieltäytyä siitä että se sinne laitetaan.

Toki on täysin mahdollista että karenssi tulee silti.

• Anonyymi

Yhteiskunnallinen etu vaatii kaiken seksuaalisen elämän paljastamista kansan hyväksyttäväksi. Ilman sellaista mieltä ei kannata liikkua.

• Anonyymi

Onneksi pääsin takuueläkkeelle. Nyt paiskin yötä päivää selittämättä enää kenellekään yhtään mitään enkä edes sen vertaa.

• Anonyymi

En ole koskaan rasittanut mitään tehtäviä. Uusin työnhaun 3kk välein sähköpostin kautta. Kaikki sopimus tiedot on heittomerkkien sisällä. Siinä on maininta että kaikki sen puolelta tulevat merkinnät ei ole asiakkaan hyväksymiä, eli jos niitä sinne laitetaan niin todistan tarviitaessa sopimuksen feikiksi.

• Anonyymi

Korjaus: Sopimuksen ulkopuolelta tulevat...

• Anonyymi

Mitä jos kaikki muut ammatit ja työt lopetetaan, mutta ei (venäläistä) valtion virkamieskoneistoa?

Mistä saat ruokasi, kuka siivoa sinun sotkusi, kuka hoitaa sinun sairautesi?

• Anonyymi

Mä olin jossain aktivointisuunnitelmassa. Ja taas on ollut uhkaa siitä. Viime vuonna sellaisen sopparin tein.

Se on oikeasti joku orjatyösopimus, jota pyrkivät jatkamaan ja jatkamaan, jos ei esim. muuta pois paikkakunnalta tai hae sairauslomaa. EI mitään huomiota esim. lomista. Jos on poissa, niin tulee karenssi. Olikohan 2 tai 3 kertaa saa olla pois.
      Vuosikausia pystyvät pyörittämään tuollaisissa ihmisiä.
      Mikähän kastijärjestelmä tänne on rantautunut?
      Joku vissiin luuli, että SDP:tä äänestämällä saa orjalait kumoon. Hirveä sortojärjestelmä se on.

• Anonyymi

olet ilmeisesti naimisissa suomenruotsalaisen tai ainakin sukulaisesi on suomenruotsalainen tai jonkin muun maalaiseksi "maalaiseksi" joten te-toimisto virkailijat ja vastuu virkailijat siis ihan viranomaisvastuussa jopa rikoslaissa (heh) . . . . niinpä

• Anonyymi

Onko tullut vastaan kuntakokeilu / asiantuntija , tilannen suunnitelmaa tehtäessä erittäin epämiellyttävää, yhteys suoraan katkennut keskusteluun. Pakottavaa suunnitelmanlaatijan puolelta.

• Anonyymi

He yrittävät saada aikaan väkisin sellaisia suunnitelmia, joihin ei monenkaan työttömän kohdalla ole perustetta.

Kuntouttava työtoiminta on ollut aiemmin ja on edelleen otsikoissa, kysehän on siis sosiaalipalvelusta joka on sosiaalilainsäädännössä, mutta jokaisen työttömän kannattaisi kysyä viranomaiselta aina se peruste, miksi hän on arvioinut teidät työ- tai toimintakyvyttömiksi.

Pelkkä viittaus lakiin X tai Y ei riitä vastaukseksi, vaan perusteen pitää olla yksilöity, eli viranomainen kertoo teille, mikä teissä on ongelmana. Työttömyys itsessään ei ole mikään ongelma.

Sen jälkeen kun viranomaiselta on löytynyt joku peruste, tietenkin kiistätte sen perusteen jos ei pidä paikkaansa. Tämän jälkeen on viranomaisen ongelma näyttää ko. peruste toteen.

Työn hakemisesta ja valitsemista, työttömillä on edelleenkin lain mukainen oikeus vapaasti valita työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa, ja te-toimistolla ei ole oikeutta sitä vapautta teiltä poistaa. Tietenkin suunnitelmia tehdessänne huomioitte tekstit aina siten että ette suunnitelmatekstillä em. oikeutta omilla kirjoituksillanne mitenkään poista tai rajoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He yrittävät saada aikaan väkisin sellaisia suunnitelmia, joihin ei monenkaan työttömän kohdalla ole perustetta.

Kuntouttava työtoiminta on ollut aiemmin ja on edelleen otsikoissa, kysehän on siis sosiaalipalvelusta joka on sosiaalilainsäädännössä, mutta jokaisen työttömän kannattaisi kysyä viranomaiselta aina se peruste, miksi hän on arvioinut teidät työ- tai toimintakyvyttömiksi.

Pelkkä viittaus lakiin X tai Y ei riitä vastaukseksi, vaan perusteen pitää olla yksilöity, eli viranomainen kertoo teille, mikä teissä on ongelmana. Työttömyys itsessään ei ole mikään ongelma.

Sen jälkeen kun viranomaiselta on löytynyt joku peruste, tietenkin kiistätte sen perusteen jos ei pidä paikkaansa. Tämän jälkeen on viranomaisen ongelma näyttää ko. peruste toteen.

Työn hakemisesta ja valitsemista, työttömillä on edelleenkin lain mukainen oikeus vapaasti valita työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa, ja te-toimistolla ei ole oikeutta sitä vapautta teiltä poistaa. Tietenkin suunnitelmia tehdessänne huomioitte tekstit aina siten että ette suunnitelmatekstillä em. oikeutta omilla kirjoituksillanne mitenkään poista tai rajoita.

Sosiaalitoimen asiakkaaksi pakottaminen työttömyyden keston perusteella on aivan mielisairasta. Mutta mitäpä tältä läpikotaisin älyvikaiselta järjestelmältä voikaan muuta odottaa.

Suomen aivokääpiö valtio ja sen määräilemä julkinen valta suhtautuu tavallisiin kansalsisiinsa kuin kehitysvammaisiin monisairaisiin hoidokkeihin vaikka on itse sellainen.

Muistan aikoinaan kun kaverit alkoivat perustaa perheitä äitien ihmetellen miksi heitä kohdellaan neuvolassa kuin olisivat itsekin lapsia. Työpaikoilla äitiyslomasmkin suhtauduttiin kuin sairausloman. Paternslismi on suomalaisten helmasynti aivan kaikilla yhteiskunnan sektoreilla.

Suomen valtio on kuin munchausen syndrome by proxy emakko ja Suomen kansalaiset hänen tautisessa huomassaan kituvia lapsia.

• Anonyymi

Virkailija toimii provisiopalkalla, joten haluaa ujuttaa tekstiin leikkikursseja ja kaikkea mahdollista mikä ei sinua hyödynnä. Lain mukaan suunnitelma tehdään yhteistyössä, joten virkailijat usein sortuu rikoksiin yrittäessään saada provision.

• Anonyymi

Ei niillä mitään provikkapalkkaa ole vaan kuukausipalkka jonka lisäksi voivat saada suoriutumislisiä jotka voivat olla jopa 45% palkan määrästä. Eli melkein puolet lisää liksaa. Minimikuukausiliksa muistaakseni oli joskus bout 2500e joka lienee noussut rutkasti vuosien varrella. Näitä suoriutumislisiä he yrittävät kartuttaa tunkemalla sen työttömän asiakkaansa mihin tahansa työttömälle itselleen haitallisen työllistämistoimeen.

Työton työllisyyspalveluiden asiakas on vain virkailijan rahanlypsykone ei muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niillä mitään provikkapalkkaa ole vaan kuukausipalkka jonka lisäksi voivat saada suoriutumislisiä jotka voivat olla jopa 45% palkan määrästä. Eli melkein puolet lisää liksaa. Minimikuukausiliksa muistaakseni oli joskus bout 2500e joka lienee noussut rutkasti vuosien varrella. Näitä suoriutumislisiä he yrittävät kartuttaa tunkemalla sen työttömän asiakkaansa mihin tahansa työttömälle itselleen haitallisen työllistämistoimeen.

Työton työllisyyspalveluiden asiakas on vain virkailijan rahanlypsykone ei muuta.

Virkailijalle itselleen ei tietenkään ole edullista jos työtön oikeasti työllistyisi koska häneltä katoaisi rahanlypsykone. Täten valmentelijoiden oma etu vaatii että kannattaa yrittää tehdä siitä työttömistä monuvammainen ja vajaa jotta häntä voi kierrättää erilaisissa kuntoutuksissa ja kursseilla ja määräaikaisia palkkatukitöissä jolloi lypsykone palaa kiltisti aina takaisin työllisytspalveluiden asiakkaaksi ja virkailijan suoriutumislisät turvattu.

Tällä tavalla lukemattomia aivan tavallisia suomalaisia on hyväksikäytetty vuosikymmenet! Ja heidän oma elämänsä on pilattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virkailijalle itselleen ei tietenkään ole edullista jos työtön oikeasti työllistyisi koska häneltä katoaisi rahanlypsykone. Täten valmentelijoiden oma etu vaatii että kannattaa yrittää tehdä siitä työttömistä monuvammainen ja vajaa jotta häntä voi kierrättää erilaisissa kuntoutuksissa ja kursseilla ja määräaikaisia palkkatukitöissä jolloi lypsykone palaa kiltisti aina takaisin työllisytspalveluiden asiakkaaksi ja virkailijan suoriutumislisät turvattu.

Tällä tavalla lukemattomia aivan tavallisia suomalaisia on hyväksikäytetty vuosikymmenet! Ja heidän oma elämänsä on pilattu.

Tampereen te sontiaisilla oli muutama vuosi sitten tapana juoksuttaa työttömiä aivan naurettavissa infoissa karenssin uhalla. Samalla täysin naurettavalta kurssilla juoksutettiin kolme neljä viisikin kertaa koska te paskiaiset itse hyötyivät taloudellisesti siitäkin pelleilystä.

Infotilaisuudennvetäjillä oli silminnähden hauskaa.

Jos sama meno jatkuu niin kohta puoliin alkaa nämä työllisyyspalvelijan tivaussessiot näyttää tältä.

https://m.youtube.com/watch?v=kxyLkWkXO5o

• Anonyymi

Turhaan jos ei peruskokoomus näännytä nälkään noutaja tulee kohta rajan takaa.

• Anonyymi

Terve työkykyinen ja haluinen työtön työnhakija saa kutsun aktivointisuunnitelman/ työnhakusuunnitelman tekoon, paikalla on te-virkailijan lisäksi sosiaaliohjaaja. Melkoista terveiden työttömien nöyryyttämistä? Koittakaa arvoisat työttömät työnhakijat jaksaa.

Onnea ja tsemppiä työnhakuun!

• Anonyymi

Tuohan on klassinen esimerkki psykologisesta painostuksesta. Ylivoimaa on käytetty iöt ja ajat millon minkäkin poliittisen ja yhteiskunnallisen päämäärän saavuttamiseen kun kansalaisia halutaan kontrolloida. Käytetään ylivoimaa työtä ja toimeentuloa vailla olevan ihmisen nöyryyttämiseen ja painostqmiseen jotta hän kokisi olevansa jotenkin ongelmainen. Kun tällaisia ylivoimalla painostussessioita jatketaan säännöllisesti niin tulee hetki kun se työtön kyllästyy ja taipuu ja sitten suostuu vihdoin johonkin haistapaskahommaan, työllisyystomeen kurssille tai kuntouttavaan niin taas ropisee suoriutumislisiä työttömän palvelijan omalle tilille.

Vielä keskenkaevuisten nyt nuorten kohdalla tällainen on tuhoisaa koska he vielä rakentavat käsitystä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on klassinen esimerkki psykologisesta painostuksesta. Ylivoimaa on käytetty iöt ja ajat millon minkäkin poliittisen ja yhteiskunnallisen päämäärän saavuttamiseen kun kansalaisia halutaan kontrolloida. Käytetään ylivoimaa työtä ja toimeentuloa vailla olevan ihmisen nöyryyttämiseen ja painostqmiseen jotta hän kokisi olevansa jotenkin ongelmainen. Kun tällaisia ylivoimalla painostussessioita jatketaan säännöllisesti niin tulee hetki kun se työtön kyllästyy ja taipuu ja sitten suostuu vihdoin johonkin haistapaskahommaan, työllisyystomeen kurssille tai kuntouttavaan niin taas ropisee suoriutumislisiä työttömän palvelijan omalle tilille.

Vielä keskenkaevuisten nyt nuorten kohdalla tällainen on tuhoisaa koska he vielä rakentavat käsitystä

Katkesi kesken lause. Siis nuoret vielä rakentavat käsitystä itsestään. Kuinkahan moni NS mielenterveyshäiriöinen elämänhallintaongelmainen on alunperin saatu suggeroimaan itsensä moniongelmaiseksi juuri tällä tavoin. En uskalla edes ajatella.

• Anonyymi

Olet ilmoittaunut työnhakijaksi ja työnhakutietosi on työnantajan ja TE-toimiston käytössä. Se suunnitelma jonka joudut allekirjoittamaan ei ole sinua varten vaan TE-toimiston työntekijää varten. Hän voi kertoa "tehneensä töitä". Suomi on tämänkaltainen "oikeusvaltio". Eduskunna oikeusasiamies ei voi asialle mitään, koska sille ei kuulu MITEN lakia toteitetaan.

• Anonyymi

Teette vain oman tekstinne ja jos sitä ei hyväksytä, niin pyydät virkailijan luoman oman ehdotuksen, sitten kysyt mitä tapahtuu jos et hyväksy sitä. Jos vastaus on että katkee tuet, sitten sanotte, että ette vapaaehtoisesti hyväksy sitä, mutta koska minua juuri pakotettiin tukien menettämisen uhalla, niin allekirjoitan. Siinä on selvä todiste valeoikeustoimesta ja sopimus purkautuu välittömästi. Samalla virkailjia syyllistyy kiristämiseen jos tuet katkee. Tiedot päivitätte oikeaksi mailaamalla korjaamoon omat tietonne, sillä ei ole väliä mitä asiakasrekisterissä lukee koska sinulla on uusin päivitys ja todiste tiedoistasi. Eivätkä varmana korjaa tietojasi oikeaksi jälkeenpäin jolloin syyllistyvät myös tietoturvaloukkaukseen ja taitaa myös petos toteutua.

• Anonyymi

Ei kenenkään tarvitse omia suunnitelmiaan muille raportoida.

Ei tarvita kuin uskottavia vakavasti otettavia työpaikkoja tarjolle niin siellä on 10km jono oven takana töihin tulijoita.

Missä ne kaikki työpaikat on???

• Anonyymi

Iso sirkus että menisit jonnekkin minne muut haluavat sinun menevän, itsellä meni työnhausta aikapäivää sitten mielenkiinto kokonaan. TE laitoksesta pelkkää harmia ollut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      121
      5675
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      468
      1834
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1239
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1203
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1073
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      995
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      961
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      906
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      23
      857
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      856
    Aihe