Jouduin käymään koko viime vuoden terapeutilla puhumassa sukupuolikokemuksestani (transpolin määräyksestä) terapeutti sanoi että vaikuttaa siltä että transmies (haluamani) diagnoosi olisi tulossa tämän kevään puolella. Kävin tänään omakannassa (toisen syyn takia) ja huomasin että olin 2.1.2018 saanut diagnoosin ja siinä luki määrittelemätön sukupuoli-identiteetin häiriö. Tällaisesta ei ollut edes puhetta silloin kun viimeksi tapasin terapeutin (tuona samana päivänä) me olimme yhteisymmärryksessä puhuneet että diagnoosi tulee myöhemmin tänä keväänä. En ole edes nähnyt koko lääkäriä yli vuoteen joka tämän diagnoosin teki. Olen murtunut en jaksa enään, olen mies transmies mikseivät he usko. Miten voin saada diagnoosin tietämättäni. En jaksa.
Diagnoosi tyhjästä!
29
1446
Vastaukset
- Odptavielää
Määrittelemätön sukupuoli-identiteetin häiriöhän on se työdiagnoosi, mikä kaikille annetaan tutkimuksissa.
- Ei_nyt_sentään
Ei anneta kaikille, mutta annetaan silloin jos tutkimukset keskeytyy jostains syystä. Ainakaan minulta ei löydy saamistani tutkimuspapereista mitään "välidiagnooseja", lopullinen F64.0 tuli suoraan.
- Huvyyz
Ehkä ongelma oli siinä, että kirjoitat "enään".
- Oikeezti
Tää on hei eläkeläisen provo, mutta aika hyvä sellainen. Kaikki ei hiffaa..
- Cispiripää
ONKO menossa talvikaljoittelu?
- Merenhumala
Cispiripää kirjoitti:
ONKO menossa talvikaljoittelu?
Eiks ny olla jo enempi keväässä?
- JokaPaikassaEläkeläinen
Merenhumala kirjoitti:
Eiks ny olla jo enempi keväässä?
Ainakin yksi "eläkeläinen" on hoitonsa saanut.
- Pidähuivistakii
JokaPaikassaEläkeläinen kirjoitti:
Ainakin yksi "eläkeläinen" on hoitonsa saanut.
Ja silti joka päivä pitää päivystää täällä. Transsukupuolisuuden suurimman onnenhan piti olla siinä, ettei koskaan tapaa toisia transsukupuolisia.
- Kopperoviili
Ai tää oli oikeesti provo, kun ap hävisi eikä enää vastannut? Nimmari kieltämättä viittasi provoon.
- Huivistakiihei
Eläkeläinen täyttää ens vuonna 70! Vitsi, että aika kuluu! Muistan, kun hän provosoi palstalla viiskybäsenä!
- Ex-cs
Huivistakiihei kirjoitti:
Eläkeläinen täyttää ens vuonna 70! Vitsi, että aika kuluu! Muistan, kun hän provosoi palstalla viiskybäsenä!
Lueskelin iltani ratoksi vanhoja vuoden -12 keskusteluja ja sain hyvät naurut. Mutta pidähuivistakii on kyllä palstan historian paras nimimerkki, jonka tajuamiseen vaaditaan aavistus palstatietoutta - olkoon se niille kunniaksi, jotka eivät tajua pointtia. :D
Kopperoviili, cispiripää, fenotyperä, pers-oona, nopea kanafarmari, meren humala, mitä näitä nyt on... nauran itseni kipeäksi lukiessani vanhoja vinoiluketjuja. - Vapaata_riistaa
Ex-cs kirjoitti:
Lueskelin iltani ratoksi vanhoja vuoden -12 keskusteluja ja sain hyvät naurut. Mutta pidähuivistakii on kyllä palstan historian paras nimimerkki, jonka tajuamiseen vaaditaan aavistus palstatietoutta - olkoon se niille kunniaksi, jotka eivät tajua pointtia. :D
Kopperoviili, cispiripää, fenotyperä, pers-oona, nopea kanafarmari, meren humala, mitä näitä nyt on... nauran itseni kipeäksi lukiessani vanhoja vinoiluketjuja.Olihan noita törkytekstin kirjoittajiakin vuosien kuluessa paljonkin. Ja tietenkin nämä "täysinoppineet" kotitarvepsykologit jotka tiesivät täsmälleen miten transsukupuolisuutta pitäisi hoitaa. Nimimerkki Taneli. taisi olla sieltä pahemmasta päästä ja sen perusteella taidettiin muitakin neuvojia kutsua taneleiksi. Tuo linja ei ole loppunut vieläkään, edelleen löytyy "asiantuntijoita" jotka ovat täysin varmoja hoitotavoista tai ovat sitä mieltä ettei lääkärit tiedä mitään.
- Lyhyytt
Ex-cs kirjoitti:
Kopperoviili, cispiripää, fenotyperä, pers-oona, nopea kanafarmari, meren humala, mitä näitä nyt on... nauran itseni kipeäksi lukiessani vanhoja vinoiluketjuja.Paras nimimerkki on kyllä cis-kontyttö (195 cm). Tässä kyllä tuli pieni ongelma, kun siskontytöstään kirjoittanut oli selkeästi eläkeläinen ja 186 cm, mutta nykyisin eläkeläinen väittää olevansa 171 cm. Ellei sitten pitkätyttö ollut joku fantasiahahmo tai henkisesti eläkeläiskategoriassa.
- Pitkkää
Lyhyytt kirjoitti:
Paras nimimerkki on kyllä cis-kontyttö (195 cm). Tässä kyllä tuli pieni ongelma, kun siskontytöstään kirjoittanut oli selkeästi eläkeläinen ja 186 cm, mutta nykyisin eläkeläinen väittää olevansa 171 cm. Ellei sitten pitkätyttö ollut joku fantasiahahmo tai henkisesti eläkeläiskategoriassa.
Eläkeläinen on väittänyt olevansa myös 168-senttinen, että...
- Sekavaaon
Pitkkää kirjoitti:
Eläkeläinen on väittänyt olevansa myös 168-senttinen, että...
Eihän noita voi pitää totuutena, sillä täällä on väitetty niin monta muutakin kirjoittajaa "eläkeläiseksi" että kaikki pituusilmoitukset voi pitää paikkansa koska kirjoittaja on ollut eri.
- Huivikireällä
Sekavaaon kirjoitti:
Eihän noita voi pitää totuutena, sillä täällä on väitetty niin monta muutakin kirjoittajaa "eläkeläiseksi" että kaikki pituusilmoitukset voi pitää paikkansa koska kirjoittaja on ollut eri.
Tosin kirjoittaja on kertonut itse olevansa eläkeläinen. Et sitten voinut itse kertoa pituuttasi, kun nykyisin teet päivittäisen eläkeläistarkistuksesi palstalle tuntia tavallista myöhemmin, alkaako seitsemääkymppiä lähestyessä aamu-unisuus ottaa valtaa?
- Mielenterveystaitaa
Huivikireällä kirjoitti:
Tosin kirjoittaja on kertonut itse olevansa eläkeläinen. Et sitten voinut itse kertoa pituuttasi, kun nykyisin teet päivittäisen eläkeläistarkistuksesi palstalle tuntia tavallista myöhemmin, alkaako seitsemääkymppiä lähestyessä aamu-unisuus ottaa valtaa?
olla kovilla, kun jostain eläkeläisestä nähdään paljon noin vaivaa
- Sekavaaon
Sekavaaon kirjoitti:
Pistipäs oikein naurattamaan! Näköjään jollakin ei ole muuta elämää kun joutuu tutkimaan kirjoittajien taustoja ja vieläpä vertailemaan kirjoitusaikoja. Oletkohan sittenkään varma että seuraamiesi viestien kirjoittaja on sama henkilö, kyllähän täällä joku muukin voi kirjoittaa viestejä suunnilleen samaan aikaan.
Nyt voinkin sitten romauttaa pohjan teorialtasi kun kirjoitinkin viestin tähän aikaan. Todellakin aamulla nukuin vähän pidempään kun oli vapaapäivä, huomenna voin ehkä käväistä sivulla vähän aikaisemmin ennen työhön lähtöä kun työaikana ei ehdi nettiin. - Silitämirriäsi
Mielenterveystaitaa kirjoitti:
olla kovilla, kun jostain eläkeläisestä nähdään paljon noin vaivaa
Terveisiä 7-kymppisen kuivalle vitulle, josta kukaan ei kiihotu eikä kiinnostu.
- Peruukkipelle
Sekavaaon kirjoitti:
Pistipäs oikein naurattamaan! Näköjään jollakin ei ole muuta elämää kun joutuu tutkimaan kirjoittajien taustoja ja vieläpä vertailemaan kirjoitusaikoja. Oletkohan sittenkään varma että seuraamiesi viestien kirjoittaja on sama henkilö, kyllähän täällä joku muukin voi kirjoittaa viestejä suunnilleen samaan aikaan.
Nyt voinkin sitten romauttaa pohjan teorialtasi kun kirjoitinkin viestin tähän aikaan. Todellakin aamulla nukuin vähän pidempään kun oli vapaapäivä, huomenna voin ehkä käväistä sivulla vähän aikaisemmin ennen työhön lähtöä kun työaikana ei ehdi nettiin.Aina eläkeläisviesti on tullut siinä 7 ja puoli kahdeksan välillä, nyt on ruvennut tulemaan 8 jälkeen.
- Lisäarvopelle
Peruukkipelle kirjoitti:
Aina eläkeläisviesti on tullut siinä 7 ja puoli kahdeksan välillä, nyt on ruvennut tulemaan 8 jälkeen.
Kyllä elämän suurin nautinto tulee siitä, ettei ole tekemisissä toisten transsukupuolisten kanssa. Toiset saavat toki suurimman nautinnon rakastelusta, mutta minä en, kun olen liian kireä ja kuiva.
- Palstaalukenut
Ex-cs kirjoitti:
Kopperoviili, cispiripää, fenotyperä, pers-oona, nopea kanafarmari, meren humala, mitä näitä nyt on... nauran itseni kipeäksi lukiessani vanhoja vinoiluketjuja.Älä ex-cs aliarvioi itseäsi - palstan paras nimimerkki on ehdottomasti Cis suinakkoon! :D
- JosJokuEläkeläinen
Peruukkipelle kirjoitti:
Aina eläkeläisviesti on tullut siinä 7 ja puoli kahdeksan välillä, nyt on ruvennut tulemaan 8 jälkeen.
herää aamulla ennen yhdeksää niin hänet on syytä toimittaa hoitoon
- Kuussysi
JosJokuEläkeläinen kirjoitti:
herää aamulla ennen yhdeksää niin hänet on syytä toimittaa hoitoon
Todellakin :D :D
- SiskojaOllaan
Lopettakaa vouhkaaminen.
Tässä saa jo normaalit ihmiset siskonsa kanssa liikkuessaan jokavälissä selittää, että ollaan siskoksia ei pariskunta 👫! Ahdistaa.- Justtiin
Mistä puhut? Oletko mies tai miehen näköinen ja sinua luullaan siskosi mieheksi? Harvemmin kahta naista oletetaan pariksi. Usein vaan on niin, että yhdessä liikkuva nainen ja mies oletetaan pariksi, koska lähes aina ovat.
- Kuussiitä
Suomessa on tuhansia eläkeläisiä, joten ei voida tietää kenestä puhutaan.
- 2018___
Suomessa on jo 1,5 miljoonaa eläkkeensaajaa:
2.2 Eläkkeensaajien lukumäärä
Vuoden 2016 lopussa Suomesta maksettiin eläkettä kaikkiaan 1 559 000 henkilölle, joista
1 499 000 asui Suomessa.
https://www.etk.fi/wp-content/uploads/Tilasto_Suomen_elakkeensaajista_kunnittain_2016.pdf
- Ihan_normaalia
Ei mitään hätää. Suurin osa (ainakin minä itse) sain diagnoosin määrittelemättömästä ennen varsinaista transdiagnoosia, ja jossakin vaiheessa transdiagnoosi oltiin jostakin syystä otettu pois kun kävin omakannassa mutta sittemmin laitettiin sinne takaisin.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391