Onko kenelläkään ollut oireena kaularangan välilevypullistumista kova huimaus? Jos, niin kauanko huimaus kesti, auttoiko mikään hoito? Millainen pullistuma kaulassa?
Minulla ollut kova huimaus (koko ajan ja kaikissa asennoissa) jo 1,5 kuukautta. Asiaa selvitelty ja kaularangan magneetista löytyi kolme välilevypullistumaa ja hermojuuriaukon ahtauma. Kipua ollut jonkun verran mutta pääoire on kamala huimaus. Fysiatri oli sitä mieltä että johtuu juurikin kaularangan tilanteesta. Olen itse vähän hämillään tilanteesta kun mitä asiasta tietoa etsinyt niin lähinnä ihmisillä ollut kova kipu/ käsien puutumiset oireena. Olisi mukava kuulla jos jollain ollut huimausta ja miten asia eteni?
Huimaus ja kaularangan välilevypullistumat
8
2289
Vastaukset
- hepsiskin
Olet käynyt kiropraktikolla kaularanganmanipulaatiossa?
- Monna79
Olen käynyt 5 krt fysioterapiassa tähän mennessä
jossa annettu traktiohoitoa ja hierontaa. Vielä ei ole ollut huimaukseen vaikutusta tällä. - hepsiskin
Aluksi pari kertaa 'salama' kaularangan ja kielen läpi kitalakeen. Sähköiskun kaltaista ilmiötä kaulan alueella päätä kääntäessä. Kävellessä maisema kuin TV:n 3D kuva ilman laseja. Kädet turrat. En sanoisi huimaukseksi, mutta todella voimallisen huonoksi oloksi. Taisi tulla välilevynpullistuma aivotärähdys samalla kertaa.
- Monna79
Kauanko sinulla meni aikaa paranemiseen?
- Pullistumakaulassa
Itselläni tuli noin 2kk kestävää huimausta muiden oireiden lisäksi. Pikkuhiljaa rauhallisilla venuttelyilla/veryttelyillä huimaus poistui, nyt muut oireet jäljelöä joskin pikkuhiljaa helpottaa.
- Monna79
Hyvä kuulla että tästä voi parantua. Kauanko sinulla on mennyt kaikenkaikkiaan sairastumisessa? Minulla nyt 3 kk takana huimausta.
- Täynnätätä
3 vuotta huimannut näiden takia jo enemmän tai vähemmän.
- Anonyymi
Mulla sama juttu huimaus helpotti 5kk jälkeen d vitamiinia syön on auttanu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715231Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510146Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089371Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237109Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826547Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766228Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474806Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251746IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1461699