Huimaus ja kaularangan välilevypullistumat

Monna79

Onko kenelläkään ollut oireena kaularangan välilevypullistumista kova huimaus? Jos, niin kauanko huimaus kesti, auttoiko mikään hoito? Millainen pullistuma kaulassa?
Minulla ollut kova huimaus (koko ajan ja kaikissa asennoissa) jo 1,5 kuukautta. Asiaa selvitelty ja kaularangan magneetista löytyi kolme välilevypullistumaa ja hermojuuriaukon ahtauma. Kipua ollut jonkun verran mutta pääoire on kamala huimaus. Fysiatri oli sitä mieltä että johtuu juurikin kaularangan tilanteesta. Olen itse vähän hämillään tilanteesta kun mitä asiasta tietoa etsinyt niin lähinnä ihmisillä ollut kova kipu/ käsien puutumiset oireena. Olisi mukava kuulla jos jollain ollut huimausta ja miten asia eteni?

8

2183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hepsiskin

Olet käynyt kiropraktikolla kaularanganmanipulaatiossa?

• Monna79

Olen käynyt 5 krt fysioterapiassa tähän mennessä
      jossa annettu traktiohoitoa ja hierontaa. Vielä ei ole ollut huimaukseen vaikutusta tällä.

• hepsiskin

Aluksi pari kertaa 'salama' kaularangan ja kielen läpi kitalakeen. Sähköiskun kaltaista ilmiötä kaulan alueella päätä kääntäessä. Kävellessä maisema kuin TV:n 3D kuva ilman laseja. Kädet turrat. En sanoisi huimaukseksi, mutta todella voimallisen huonoksi oloksi. Taisi tulla välilevynpullistuma aivotärähdys samalla kertaa.

• Monna79

Kauanko sinulla meni aikaa paranemiseen?

• Pullistumakaulassa

Itselläni tuli noin 2kk kestävää huimausta muiden oireiden lisäksi. Pikkuhiljaa rauhallisilla venuttelyilla/veryttelyillä huimaus poistui, nyt muut oireet jäljelöä joskin pikkuhiljaa helpottaa.

• Monna79

Hyvä kuulla että tästä voi parantua. Kauanko sinulla on mennyt kaikenkaikkiaan sairastumisessa? Minulla nyt 3 kk takana huimausta.

• Täynnätätä

3 vuotta huimannut näiden takia jo enemmän tai vähemmän.

• Anonyymi

Mulla sama juttu huimaus helpotti 5kk jälkeen d vitamiinia syön on auttanu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5328
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3708
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3286
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57