Avioliitossa kun elettiin niin miehellä alkoi ikääntymään merkkejä alkoholismista. Piti päästä jokainen vkl muualle juomaan sekä reissuhommissa varmaan viikollakin joi. Keksi selityksiä poissaolosta työnantajalle. Oli hyväpalkkaidessa työssä. Kaikki keinot kyllä käytettiin mitä voi olla. Luonnollisesti aina riitti näitä ymmärtäviä olkapäitä hänelle. Sitten otin eron ihan ajatellen, että haluan taata lapsille normaalimman kasvuympäristön.
Tapaamis ym sopimukset tehtiin. Meni aikansa kunnes lapset uskalsivat kertoa että isä juo myös ollessaan heidän kanssaan ja on saattanut ottaa mukaan johonkin räkäläänkin.
Asiaan puututtiin ja häneltä evättiin tapaamisoikeus. Lapset olivat alakouluikäisiä.
Elatusmaksut piti erikseen kinuta joka kuukausi. Sitten laitoin asian kelaan, joka maksaa huomattavasti vähemmän kuin mitä sopimuksessa on. Perinnöstä tulee mitä tulee. Olen sanonut haluavani yksinhuoltajuuden, koska mies on täysin kyvytön hoitamaan mitään lasten asioita ja jos on sillä päällä niin sotkii ja peruilee lääkäriaikoja ym kun kokee että häntä on jotenkin taas loukattu. Ei ole suostunut yksinhuoltajuutta antamaan. V...ttuilu soittoja tulee aina kun huomaa että elareihin on tullut indeksikorotus. Emme ole puheväleissä eikä hän juurikaan ole paikalle ilmestynyt, jos olen jotain keskusteluaikaa järjestänyt. Kerran tuli ja tilanne oli sellainen että häntä säälittiin ja ymmärrettiin hänellä kun on niin vaikeaa eikä näe lapsiensa arkea tai kasvamista. Siis mitä v.....tua?!!! Minun pitää sen sijaan olla reipas ja ymmärtää ja olla iloinen että lapseni ovat elämässäni 24/7 ja toki he minulle kaikista tärkeimpiä ovatkin. Missä on isän velvollisuus huolehtia lapsistaan edes taloudellisesti????
Mies soittelee känniharhoissaan lapsille ja valittelee omaa kohtaloaan vaikka asiaan on useasti puututtu ettei se sovi.
Itse olen työssä. Hoidan lapset 24/7 yksin. Olin sairas eli terve. Olen yrittänyt olla katkeroitumatta ja keskittyä omaan ja lasten elämään ja yrittänyt tarjota heille psyykkistä apua niihin haavoihin mitä isänsä sairas mieli on saanut aikaan.
Nyt jo heräilen öisin pohtimaan millä eletään kun alkaa tippumaan lapsilisiä pois. Mistä voisin nipistää vielä enemmän? Olen tarkka rahasta ja säästeliäs. Miehen asenne on se ettei hän maksa mitään lasten menoja koska kela maksaa sen n. 150€ kuussa per lapsi. Mihin se riittää???
Kahta työtä en jaksa mutta pakko varmaan tehdä. En edes tiedä miten lapset pärjää yksin sen aikaa?
Alkaa vaan niin v...ituttamaan. Ei ole elämä tasapuolista ei. Mitään glamouria en kaipaa. Kohta tuo varmaan kuoleekin kun alkaa olemaan jo liikaa sairaalahoitoa takana ihan fyysisenkin vaivojen takia. Kuntoutusta välillä kuukausia ilman tulosta. Milloin yh saa täyshoitoloman valtion piikkiin?????
En pysty käsittämään miten vanhemmat (alkoholisti) saavat pitää lapsensa ja kasvattaa heidät samanlaisiksi. Ei tietysti kaikki. Joillakin on vaan kertakaikkiaan mahdollisuus aina pakoilla vastuuta ja käpertyä omaan sääliinsä vaikka ihan itse ovat vastuussa omasta paskasta elämästään.
Alkoholisti ex
2
87
Vastaukset
- Tiina888
Voimia sinulle sisko. Nyt joku huokailee että alkoholismi on sairaus, mutta hyvin kuvaat etäisää nykysuomessa. Juuri tuollaiset kelvottomat nilkit valittajat pilaavat lasten elämän.
Nyt vain rohkeasti hakemaan vertaistukea ja muista, että laki on puolellasi koska olet lastesi huoltaja. Tämä tarkoittaa, että jos teillä jokin sopimus niin ei muuta kuin ulos oton kautta kaikki. Ei tuollainen mene lävitse että haet minimielatusmaksut kelalta, jos exxän pitäisi maksaa itse ne. Hän todennäköisesti juo ne rahat ja teet karhunpalveluksen hänelle. Erotilanteessa lapsen isä muuttuu rahaksi. Näin se on vaikka kylmä totuus, mutta siis nyky yhteiskunnassakaan ei ole merkitystä paljonko isä näkee lastansa. Jos hän on munannut niin hän ei siis nielestäni ansaitse edes olla lastensa kanssa. Yksinhuoltajaäidillä on jo muutenkin niin raskasta, ettei siihen tarvita ketään exää vinkumaan. Voimia sinulle, sisko. - Kännikalanlapsi
Itse olen alkoholistin lapsi ja jouduin itse istumaan räkälöissä ja näkemään asioita mitä ei lasten kuulu nähdä tai hoitaa. Inhosin sitä, että hävisin aina viinalle.
Sitten kun exä alkoi kovasti muistuttaa menneitä otin kylmästi eron. Olen surullinen, että lasteni muistot isästään pitää sisällään alkoholia ja niiden hankintaa. Eli historian toistoa.
Itselläni on nykyään yh ja en todellakaan ole pitänyt lomaa. Eli 24/7 elämää. Enkä kadu päätöstäni kun sen hain oikeudelta. Kelan tuki tulee eikä muuta. Isä juo rahansa eikä niistä tule senttiäkään lasten suuntaan. Itse elän matala palkalla siksi että oisin läsnä lapsilleni. Sillä aikanaan painoin 10h päiviä mutten osanut kertoa mitään lapsistani.
Tsemppiä! Meitä löytyy, valitettavasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082