Kallista kyytiä

Taksilla.halvempaa

Lehden hallussa yhteensä yli 60000 kilometrin ajan olleen Skoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG Elegancen suurin yksittäinen kulu oli auton arvonalenema, joksi TM laski vajaat kymmenen tuhatta euroa.

Sataa kilometriä kohden Octavian arvo siis laski korkoineen kaikkineen 19,25 eurolla.

Käyttökulujen osuus per ajettu 100 km oli yhteensä 16,11 euroa, joista suurimman yksittäisen menoerän muodosti polttoaine. Sitä dieselmoottorinen farmari-Octavia söi testin aikana 8,12 eurolla satasella.

Huollossa TM:n käyttötesti-Octavia kävi kyseisen ajomatkan aikana kaikkiaan kaksi kertaa, josta kertyi yhteensä vajaan 700 euron kulu. Renkaista aiheutui 0,67 euron ja huoltojen ulkopuolisesta öljynsyönnistä 0,01 euron kilometrikulu.

Vakuutuksia Skodasta maksettiin täysillä bonuksilla 3,62 euroa / 100 km ja erilaisia autoiluun liittyviä veroja (käyttövoima- ja ajoneuvovero) 2,45 euroa / 100 km.

Tekniikan Maailman käyttötesti-Octavian kaikki kulut:
(auton laskennallinen pitoaika 60 tkm / kolme vuotta)

Arvonalennus 16,33 € / 100 km

Korkokulut 2,75 € / 100 km

Ajoneuvovero 0,44 € / 100 km

Polttoainekulut 8,12 € / 100 km

Käyttövoimavero 2,01 € / 100 km

Huollot 1,14 € / 100 km

Korjaukset 0,10 € / 100 km

Öljynlisäykset 0,10 € / 100 km

Renkaat 0,67 € / 100 km

Liikennevakuutus 1,01 € / 100 km

Autovakuutus 2,61 € / 100 km

Kokonaiskulut 35,35 € / 100 km (koko ajalta yhteensä 21213 euroa)

59

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaa.hunajaa

      Arvaas paljonko sit maksaa kun takuun loputtua dsg ja moottori vaatii korjauksia.

    • tiedonkerääjä

      Aika linjassaan tuo on muiden vastaavan koko/hintaluokan autojen kanssa:
      Auris Hybrid - 32€- 15€
      Opel Astra - 33€ - 14€
      Peugeot 308 - 38€- 17€
      Octavia - 35€-16€

      Tuo arvonalenema on vähän hihavakio-juttu, ehkä enemmän kannattaisi katsoa käyttökuluja (jälkimmäinen luku), ne ovat enemmän mitattua tietoa

      Täältä voi kätevästi katsoa yhdestä paikasta kaikki TM:n kestotestien tulokset:
      https://tekniikanmaailma.fi/kaikki-tekniikan-maailman-172-kayttotestia-yhdessa-paikassa-nain-kay-kun-autolla-ajetaan-60-000-km/

    • autoilu.vain.rikkaille

      Kun tarkoituksesi oli oikeasti kertoa, että kyllä Toyota tulisi paljon halvemmaksi, niin laita myös ne Toyota Auris Hybridin kulut. Voit samalla tarkistaa itsekin nuo Skodan öljynlisäysten kulut, oikea arvo oli nimittäin vain 0,01 euroa /100km. Autoilun kuluihin saat tutustua henkilökohtaisesti, jos sinulla on joskus varaa uuteen autoon.

    • Ei.omaksi.koskaan
    • TSI2012

      Tekniikan Maailman käyttötesti-Octavian loppuraportissa todettiin auton selvinneen testistä keskimääräistä paremmin. Tämä on itsekin helppo todeta, jos vaikka saa käsiinsä TM:n erikoisnumeron, jossa on koottuna saman vuoden testiraportteja.

      Auton käyttö maksaa ja uutena ostetun arvo alenee käytössä.

      Mitä kuvittelit? Tehdä tiliä auton ostamisella? Oletko joppari?

      • TSI2012

        toki täytyy muistaa että 3vuotta vanhana ja 60tkm ajettuna skoda ei kelpaa enää vaihtoautoliikkeisiin, ei siitä enää mitään saa, hyvä jos ilmaiseksi ottavat. tuossa vaiheessa Toyotan arvo on vielä 90% eikä uudelle häpeä.


      • TSI2013
        TSI2012 kirjoitti:

        toki täytyy muistaa että 3vuotta vanhana ja 60tkm ajettuna skoda ei kelpaa enää vaihtoautoliikkeisiin, ei siitä enää mitään saa, hyvä jos ilmaiseksi ottavat. tuossa vaiheessa Toyotan arvo on vielä 90% eikä uudelle häpeä.

        Jopas jutun murjaisit, kun sinulla tuo mielikuvitus laukkaa valtoimenaan, olisiko järkevämpää kirjoittaa noita mielikuvitusjuttuja vaikka seiska-lehteen, ehkä jopa maksaisivatkin jotain?


    • Ei.ole.oikein

      Suhtaudu varauksellisesti ylimääräisiin maksullisiin "takuisiin" ja "huolto-ohjelmiin" etenkin, kun ostat skodan rahoituksella.

      Joskus ne voivat olla turhaa rahastusta ja niistä kertyy ajan mittaan isoja summia.

      eikä ne korvaa mitään,skodan omistaja joutuu aina maksu mieheksi.
      aina löytyy ns.joku syy millä helkamaauto (vw)evää korvaukset.

      mutta leasing sopimuksella rekisteröidyssä skodissa nämä ei haittaa.mutta jos omistat skodan olet kusessa.

      Käsittämätöntä miten volkswagen selviää suomessa korvaamatta mitään.

      Esim.ulkomailla dsg.nM takuu on kymmenen vuotta ja saaste vaggineet kerättiin nippuun sulatusta odottamaan.
      Omistajatkin saivat kunnon korvauksen öljynpolttimoistaan.

      Toisin kuin täällä.

      SKODA JORMAN tuskan huudot ja rahat katoavat yön pimeyteen,samoin skeida hönöjen epätoivoiset selittelyt.

      Käteen jää tuplasti yli luvatun kuluttava laatupuutteinen öljykirnu..

      https://www.is.fi/autot/art-2000005462886.html

    • Kokenutomakohtaisesti

      Isse olen syvällä rintaäänellä samaa mieltä.

    • Etoleainoa

      Somessa on nykyään tosi paljon on vag autoihin pettyneitä ihmisiä.
      Volkswagenin tapaa korvata vikoja suomitaan myös urakalla.

      • niin.VW.vituttaa

        Kulkevat mieluummin Tojo-lippis päässä ja tuulipuku päällä.


      • Minkäslaisiin ansioihin on urakassa päästy?


    • Muutos.tarpeen

      Mutta volkswagenhan ei suomessa korvia lotkauta.maksattaa asiakkaillaan omat virheensä,ennen,nyt ja tulevaisuudessakin.

    • pirkka-violkkari

      Skoda on pirkka-volkkari.

      • kaalilaatikko4023

        Pahimman luokan köntyrä...... sitäkin se on.


      • Eikös myös Audi ole?


    • belseboop

      No onpas hirveetä kerrassaan: Meillä Skoda Octavia käynyt 2 kertaa normaalihuollon ulkopuolisessa korjauksessa: Dsg laatikon megatroniikka tarvitsi tietokonepäivityksen,,samassa yhtedessä ILMAISET laatikkoöljyt vaihtotöineen,,no oli se korjaamolla päivän ja lasku kerrassaan 3€
      Toinen kerta n:145t ajettuna jakopää uusiksi,,tehtaan piikkiin.
      Öljyä olen lisännyt n:3dl/1000km
      Kaikenkaikkiaan:Hyvin toiminut,, oikeastaan ainut - talvella ei liian lämmin ainakaan ole.
      Moottorinlämmitin on avuton - pakkaskelissä hidas lämpeneminen

      • TSI2012

        Sama kaava, vain määräaikaishuollot, mutta ei trollit "usko".


      • Nykyään_länsiauto_alla
        TSI2012 kirjoitti:

        Sama kaava, vain määräaikaishuollot, mutta ei trollit "usko".

        Pitäiskö noihin tietoihin olla tyytyväinen? Öljyä 3 dl / 1000 km... "talvella ei ainakaan liian lämmin ole".... No ei tosiaankaan ole. Lievästi ilmaistu. Itse tein vaikka mitä että olisin saanut skootan lämpimäksi talvipakkasilla, kyseinen uutena ostettu ocu oli kuin kylmä talvihelvetti. Webastoa siihen ei saanut asentaa, ja lohkolämppärin tuottama lämpö katosi hetkessä alle 10 asteen pakkasissa. Ei enää ikinä skootaa!


      • belseboop
        Nykyään_länsiauto_alla kirjoitti:

        Pitäiskö noihin tietoihin olla tyytyväinen? Öljyä 3 dl / 1000 km... "talvella ei ainakaan liian lämmin ole".... No ei tosiaankaan ole. Lievästi ilmaistu. Itse tein vaikka mitä että olisin saanut skootan lämpimäksi talvipakkasilla, kyseinen uutena ostettu ocu oli kuin kylmä talvihelvetti. Webastoa siihen ei saanut asentaa, ja lohkolämppärin tuottama lämpö katosi hetkessä alle 10 asteen pakkasissa. Ei enää ikinä skootaa!

        Kaikki moottorit kuluttavat öljyä,eihän tuo ole edes paha vaan pikemminkin aikalailla sitä samaa ollut kaikissa muissakin autoissani,,paitsi niitä jotka PALJON enemmän ovat kuluttaneet on ollut useampia. Ei edes minkäänlaista merkitystä kuluttaako 1,5 vai 3dl/1000km.
        Ilmeisesti asia kuitenkin joillekkin merkitsee ,jopa niinkin paljon,että "sijoittavat" autoon jopa 50tuhatta,,no oma valinta.Minä en.Auto on minulle käyttökapistus ja paikasta toiseen siirtymiseen tarkoitettu,enkä ainakaan itse koe sitä miksikään "Pyhäksi lehmäksi",joka olisi "Kallein aarteeni". Auton pitäminen on muutenkin ikävän kallista,kaikkein mieluiten olisin ilman koko vehjasta,mutta kun sitä kuitenkin tarvitsee. Niin tuosta lämpenemisestä,lämpenee toki Skodakin kunhan aikansa ajaa,ja siinä vaiheessa saa jo heittää käsineet vek.
        Erikoiseen käsitykseen pääsee,jos lueskelee palstan kirjoituksia,ilmeisesti lähes kaikilla muilla Suomessa on joko Bentley tai Rolls Royce pienemmistä Bemareista puhumattakaan..


      • TSI2012
        Nykyään_länsiauto_alla kirjoitti:

        Pitäiskö noihin tietoihin olla tyytyväinen? Öljyä 3 dl / 1000 km... "talvella ei ainakaan liian lämmin ole".... No ei tosiaankaan ole. Lievästi ilmaistu. Itse tein vaikka mitä että olisin saanut skootan lämpimäksi talvipakkasilla, kyseinen uutena ostettu ocu oli kuin kylmä talvihelvetti. Webastoa siihen ei saanut asentaa, ja lohkolämppärin tuottama lämpö katosi hetkessä alle 10 asteen pakkasissa. Ei enää ikinä skootaa!

        Tarkennetaan, kun "kriitikko" ottaa kaiken n i i n tarkasti:

        Minun autoni ei kuluta öljyä ja lämpökanavien sähkövastukset takaavat pakkasilla jopa liiallisen lämmön tuotannon. Kaveri ei tuossa edelle maininnut, mikä Octavia on kyseessä. Oma auto on 1.2 tsi, mutta esim. 1.4 tsi:ssä ei samassa vuosimallissa niitä ole. TDI:ssä kyllä.

        Webasto on saatavana Skodaan, minkä trolli toki kiistää ja säteily-lämppäri riittää, kun muistaa pitää sitä päällä tuplaten lohkikseen verrattuna. Sama juttu kaikissa autoissa, mutta monen auton webasto lämmittää vain kabiinia, kun moottorinohjaus sekoaa muuten.

        Mutta toki kriitikon länsiautossa kaikki on kuin "palmun alla", ellei kriitikko itse ole "sillan alla"... ;)


      • TSI2012
        TSI2012 kirjoitti:

        Sama kaava, vain määräaikaishuollot, mutta ei trollit "usko".

        tosin huoltaminenkin on helppoa, lisätään vain 4 litraa tuhannelle moottoriöljyä, 30tkm huollossa vaihdetaan vain öljynsuodatin. kätevää.


    • Volvokin.vikaantuu

      Kaikki autot maksavat. Kaikki autot ruostuvat - ennemmin tai myöhemmin. Kaikkiin autoihin tulee joskus vikoja. Jos vaihtaa autonsa kolmen, neljän vuoden välein, säästyy harmeilta. Toinen vaihtoehto on, jos ajaa vähän - kyllähän sellainen auto kestää monta vuotta. Nämä asiat ovat päivänselviä niille, joilla n ollut useita autoja.

      • Ei_3-4_vuotta

        Väärin! Jos haluaa ajaa edullisimmin, ostaa kerran uuden auton, ja vaihtaa sen vuoden välein uuteen saman hintatason autoon. Toinen vaihtoehto on, että ostaa n. 5-6 vuotta vanhan vähän ajetun auton, ja ajaa sen aivan loppuun. Itse asiassa, vaihto 3-4 vuoden välein on kaikkein kalleinta.


    • Öljyäjaturboja.palaa

      VAG-laatua, ja maahantuojan edustaja Siitonen koettaa kiistää asiakkaiden vaatimuksia takuukorjauksesta:

      http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

      Huh huh! Vaikuttaa tehtaan laatuongelmalta, eli tsekit luistelevat puhtaudesta maalausprosessissa. Samaa vikaa sitten lienee myös uusissa Seat Atecoissa, koska ne tehdään tsekeissä Kvasinyssä.
      Vw.n pirkka kopiossa Vikoja riittää.

      Aikas jännä juttu ettei vag enää mainosta yhdessäkään mainokseksessa tdi tai tsi moottoreita..
      Aikoinaan mainosti kun tikka lähti pöntöstä..atsii tshii..noh jakopäät räjähti samalla tavalla...

    • Kfkfkfk

      Ei mie en kestä tätä arvonalenemaa. En kestä. En.

    • Imago_Brändi_Nolla

      Kamala kippana. Itse vaihdoin skoda octavian jo pois kauan sitten, nykyään huristelen mukavasti lämpimällä länsiautolla.

      • Kyykmann

        Jonka merkki on?


      • Sarkasmi.sakari
        Kyykmann kirjoitti:

        Jonka merkki on?

        "länsiauto", johan se tuossa edelle kerrottiin.

        Ainahan automies ajaa laadukkaalla sporttisella takavetoisella länsiautolla.


      • sikkesakke12

        Muhahahaaa. lämpimät on pöksyissäs. Muhahahaaa.


      • et_silleen
        Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        "länsiauto", johan se tuossa edelle kerrottiin.

        Ainahan automies ajaa laadukkaalla sporttisella takavetoisella länsiautolla.

        Nelivetoisella.... tilavalla, lämpimällä, mukavalla, tehokkaalla, luotettavalla, turvallisella, hyvin muotoillulla SUV:illa .......


      • enolerobottien
        et_silleen kirjoitti:

        Nelivetoisella.... tilavalla, lämpimällä, mukavalla, tehokkaalla, luotettavalla, turvallisella, hyvin muotoillulla SUV:illa .......

        Päädyit sitten kuitenkin kaiken morkkaamisen jälkeen taas Skodaan..


    • Tiesuolakin.tuhoaa

      JOS OMISTAT SKODAN VAADI KORVAUKSIA TAI KAUPAN PURKUA

      Jos skoda osoittautuu täydelliseksi pommiksi, eikä myyjä myyjä suostu korvauksiin, niin harkitse oikeustoimia. Esimerkiksi jos skodan moottori leviää pian oston jälkeen,tai kuluttaa paljon öljyä, niin se saattaa olla vika, joka on oikeuden perusteella selkeä peruste kaupan purkamiselle.

      tai tiesuolan syövyttämät heikko laatuiset jakopään hihnapyörät aiheuttavat skodan moottorin täydellisen tuhon

    • Yhdessä.toverit

      Noista ruoste kuplaisista skodista kannattaa reklamoida välittömästi maahantuojalle.

      Noita tuntuu olevan pilvinpimein.

    • Vag.paskaa.läjittäin
    • Vääryyttä.jormille
      • tototohjo

        Ei ollut haittaa virheestä ostajalle. Päätöksen teki kuluttajalautakunta. Ostaja tarvitsi saada oikein lautakunnan päätös, ei muuten uskonut. Haittaahan ei tuosta manipuloinnista ole kenellekkään, paitsi luonnevikaisille, joita näyttää olevan palstan ulkopuolellakin. Tai tuo valittaja on yksi muutamasa vakio kriitikkotrolleista.
        Oikein hänelle.


    • Hyljeksittyjä

      Naapuritkin.hermostuu..saaste kippoihin..

      Skodistit ei saa mitään.

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-oikeasti-volkswagen-tallako-ajattelitte-lepyttaa-huijausautoja-omistavat-suomalaiset/6076354#gs.geLcy=w

      Suomessakin pitäisi kerätä saastekipat samaan kasaan ja sulattaa
      hyytävää katseltavaa

      ISO KASA MONIONGELMAISIA ÖLJYKIRNUJA.
      EIPÄ TAIDA MAINE KORJAANTUA KUN TUOTA LINKKIÄ KATSOO.
      onneksi edes nuo saastekipat tuhotaan.

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tama-video-pistaa-volkswagenin-paastohuijauksen-oikeisiin-mittasuhteisiin-hyytavaa-katsottavaa/6370138#gs.YakF=bY

      SKODA JORMAN tuskan huudot ja rahat katoavat yön pimeyteen,samoin skeida hönöjen epätoivoiset selittelyt.

      Käteen jää tuplasti yli luvatun kuluttava laatupuutteinen öljykirnu..

      https://www.is.fi/autot/art-2000005462886.html

      • KissaJaHiiri

        "Suomessa myytävistä käytetyistä Skodat menevät tällä hetkellä nopeimmin kaupaksi.
        Ostajat pelkäsivät pitkään pienempiä moottoreita, mutta nyt niitä kysytään vaihtoautomarkkinoilla. Automaattivaihteet ovat erittäin haluttuja."

        Vanha Toyota kannattaa ajaa loppuun:

        "Kamuxin Törmäsen mukaan arvon jyrkin lasku alkaa 150 000 ajokilometristä. Laakkosen Eero Koivula on samoilla linjoilla. "

        "Koivula sanoo, että muutama vuosi sitten 100 000 kilometriä ajetun ja 150 000 kilometriä ajetun hinnat olivat vielä lähellä toisiaan. Tässä on tapahtunut suuri muutos. Paljon ajetusta ei saa enää kunnon hintaa.
        – Voi melkein sanoa, että jos on 200 000 ajettu, niin kannattaa ajaa satatuhatta lisää."

        https://yle.fi/uutiset/3-10020613


      • belseboop

        Eihän nuo tämän päivän autot ole edes suunniteltukaan kestämään yli 250tuhatta. Siinä' mielessä Skodallani pitäisi päästä vielä 80tuhatta,,minun ajoillani noin5vuotta,jolloin auto olisi 13v vanha ja otaksun että oikeasti valmis "paaliin".No so what! Paaliin vaan!
        Sitten on hommattava joku toinen kulkine,en kuitenkaan usko että vanhaa bensa-kasi jenkkiä joita aiemmin omistin useitakin..josta johtunee tuollaisen 3dl/1000km öljynkulutuksen pitäminen "vähäisenä" samoin bensiiniä ei näyttäisi latkivan Skoda 1.4Tsi "läheskään" siihen malliin,,kaikki on niiin suhteellista!


    • Ruostekuplat.puhkee

      JOS OMISTAT SKODAN VAADI KORVAUKSIA TAI KAUPAN PURKUA

      Jos skoda osoittautuu täydelliseksi pommiksi, eikä myyjä myyjä suostu korvauksiin, niin harkitse oikeustoimia. Esimerkiksi jos skodan moottori leviää pian oston jälkeen,tai kuluttaa paljon öljyä, niin se saattaa olla vika, joka on oikeuden perusteella selkeä peruste kaupan purkamiselle.
      Dsg vaihteisto on myös surullisen kuuluisa kestämättömyydestään.

      tai tiesuolan syövyttämät heikko laatuiset jakopään hihnapyörät aiheuttavat skodan moottorin täydellisen tuhon.

      Auto liikkeetkin vaativat skodista täydelliset korjaus kuitit tai eivät ota vaihdossa.

      • EiTurhaaSäätöäSkodalle

        "Suomessa myytävistä käytetyistä Skodat menevät tällä hetkellä nopeimmin kaupaksi.
        Ostajat pelkäsivät pitkään pienempiä moottoreita, mutta nyt niitä kysytään vaihtoautomarkkinoilla. Automaattivaihteet ovat erittäin haluttuja."

        https://yle.fi/uutiset/3-10020613


    • Kaikki.samaa.mieltä

      Minä olen sitä mieltä että kaikenlaiset laatupuutteet nitinöineen ja vesivuotoineen sallittakoon itäautoihin.
      Niistä ei ole haittaa kuin skodan omistajille.

      Mutta tuplasti hiukkas päästöjä pöllyttäville öljyn polttimoille pitää olla samat päästö rajat kuin muillekkin.tai käyttömaksu pitää tuplata päästöjen mukaiseksi.

      Nämä päästöhuijaus skodat haittaavat kaikkien meidän terveyttä.

      Paljon öljyä kuluttavat skodat pitäisi myöskin määrätä pakko korjattavaksi..

      Ei ole mitään järkeä ajella moisilla öljyä kuluttavilla kotteroilla muiden harmina liikenteessä

    • Puhdastailmaa

      Pisteet sulle.onneksi meidän talon parkkialueella ei noita saaste sämpylöitä ole.

    • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

      Vajaassa setsemässä vuodessa Fabian arvonpudotus on ollut noin 20.000€,
      Kilometrejä takana yli 270.000.
      Tähän mennessä korjauskustannukset ovat olleet vajaat 100€.
      Jatkossa auton arvo ei juurikaan putoa mutta korjauskustastannukset takuuvarmasti lisääntyvät.
      Seuraavan neljännesmiljoonan aikana odotettavissa iskarit, jokunen nivel, egr, hiukkassuodatin.

    • Olet.saastuttaja

      Minä olen sitä mieltä että kaikenlaiset laatupuutteet nitinöineen ja vesivuotoineen sallittakoon itäautoihin.
      Niistä ei ole haittaa kuin skodan omistajille.

      Mutta tuplasti hiukkas päästöjä pöllyttäville öljyn polttimoille pitää olla samat päästö rajat kuin muillekkin.tai käyttömaksu pitää tuplata päästöjen mukaiseksi.

      Nämä päästöhuijaus skodat haittaavat kaikkien meidän terveyttä.

      Paljon öljyä kuluttavat skodat pitäisi myöskin määrätä pakko korjattavaksi..

      Ei ole mitään järkeä ajella moisilla öljyä kuluttavilla kotteroilla muiden harmina liikenteessä

      • vepukaine

        Samaa mieltä. Kärsikööt minkä lystäävät noissa tylsissä koppimopoissaan. Mutta kun päästöhuijaus skodat aiheuttavat muille ympäristön ihmisille henkeen ja terveyteen kohdistuvan uhan.


    • njet.harssooo

      vaikka skoda on itäauto,on väärin että se saa saastuttaa ja polttaa öljyä mielin määrin.korjauskäsky ajokiellon uhalla niinkuin volkswagenin muut länsi merkit

    • Nolo.kippana

      Sanos muuta.idässä ei olla niin tarkkoja mistään.

    • Laatu.kusee

      Harassoo toverits,suuri tolerans.

    • Homekippoja

      Öljyä palaa ja tuuli ulvoo korvissa.kun tylsällä itäkinnerillä ajaa

    • HalutuinMalli

      53 tekstiä. Ja niistä liki 50 provoa samalta tyypiltä, näkee helposti vertailemalla. No samanlaisella suhteella menty kaikissa tämän palstan keskusteluissa jo kauan.
      Suosikkiauto iskee kateuden ytimeen, varsinkin jos sellaisen hankkimiseen ei ole mitään taloudellisia edellytyksiä...

      • Sarkasmi.sakari

        Niin. Kun ei ole varaa ostaa Skodaa, se haukutaan Mersua huonommaksi.

        Provoloogista.


    • KasKaskummaa

      Onhan Audi ja MB & BMW samantason kaaroja kulutukseltaan , arvokasta kyytiä .

    • TodellaKallis

      Octavia on hankiontahinnaltaa todella kallis auto. Papat elävät menneessä maailmassa ja kuvittelevat sen vieläkin olevan halpa.

      • skädäm_

        Hyvää ei saa halvalla. Elämän tosiasioita. Hinta/laatusuhde on kuitenkin eräs parhaimmista.


    • Toyota_Hybrid1

      oliko sama kestotesti jossa skoda oli vieraillut useamman kerran korjaamolla säilyttääkseen ajokunnon? tätähän se juuri on ettei dementoituneet skoda papparaiset tunnusta (muista) koskaan mitään vikoja ja huoltojen välillä käytetään jatkuvasti korjaamolla ja siellä tehdään paljon muutakin, herkistellään jarruja yms yms ja ajetaan uutta ohjelmistoa moottorin ohjaukseen pienentämään suurta polttoaineen kulutusta kuten oli jossain TM tai Autobildin kestotestissä käynyt.

    • vepsäläinen.erkki

      skeidasta ei autoa tule, eikä siasta hieromalla koiraa. joka audiin kurkottaa, se skeidaan kapsahtaa. skeida ei ole auto, eikä margariini voita. halpa on aina loppupeleissä kallista. köyhän ei kannata halpaa ostaa.

      siinä vanhoja aina paikkaansa pitäviä sananlaskuja julleille.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe