Ostin imurin jossa on läpinäkyvä pölysäiliö. Jokaisessa asuntoni huoneessa on eri väriset tekstiilit, on punainen-, valkoinen-, kelta/lime- ja vihreä sisustus. Kuitenkin jokaista huonetta imuroitaessa säiliöön tulee vain harmaata pölyä????
Mistä tää harmaa pöly oikein tulee mun asuntooni?
15
2120
Vastaukset
- me-hukutaan-pashaan
Itsehän tuon nimimerkissäsi sanoit, mistä harmaa tulee. Tosi asiahan on tietenkin niin, että ulkoa tulee hienojakoista pölyä yllättävän paljon, jo pienestä tuulettamisesta. Vaateiten mukana kantautuu jatkuvasti pölyä sisään. Ulkona kaikki paikat on likaisia. Sade joskus huuhtoo enimpiä maahan, mutta se sadekin on saastunutta.
- pöly-on-ikuista
juuu, niin se vaan on, meillä sama juttu,
pölyä tulee niin paljon ettei tahdo ehtiä imuroida,
erikoisesti WC kerää pölyä älyttömästi,
miellä WC pöly on kyllä mustaa,
mistähän se johtuu, joka-ikinen päivä pitää pyyhkiä lattiat,
siitähuolimaata pölyä ehtii tulla huoneisiin,
tietenki sitä tulee vaateista, ilmastoinnista, ja ulkoa,
ulkoa nyt vähemmän kun on lunta,
mutta auta armias kesäisin kun katupöly tunkeutuu ikuisesti jokahetki huoneistoihin,
joskus tuntuu ettei jaksa enää tapella pölyä vastaan,
antaa tulla,
imuroi sitten kun sekaan ei mahdu,
tympii se vaan niin paljon,- ykskeiju
WC-pöly musta alkoi ilmestyä asuntoon kun vaihdettiin uudet ikkunat. Ikkunoissa on yläkarmissa joku ilmanvaihto systeemi ja siinä suodatin. Suolatin oli aika olematon musta muovinen"harvasieni". On kesä ja talviasento, kesäasennon aikana tuli ja nimen omaan WC_tiloihin mustaa pölyä. Asunnossa on valkoisia kalusteita niissä ei näkynyt.
Nyt kun ilmanvaihtoaukko muutettiin talviasentoon on musta pöly hävinnyt, lähes olemattomiin.
Pidän WC ovea aina auki, asun yksin ja säästän saranoita.
- pylykerö
Kun aurinko paistaa alhaalta, siinä valossa näkee miten jonkin vaatteen riisuminenkin pölläyttää pölyä. Otan kaksi kertaa viikossa lattioilta pölyä ja silti sitä riittää. Olohuoneessa vähemmän, makuuhuoneessa paljon vaikka sänkyvaatteitakin puistellaan viikottain.
Ehkä pölylle voi olla joillain herkkyys kuten tuoksuille. - Lepposaa.oloa
Perussiisteys ilman tressiä, huusolli saa olla ihanasti epäjärjestyksessä, perusteellinen siivous ehkä kerran kuussa.
- NuuskijaEmeritus
Hki kantakaupungissa selvitin mahdollista ulkoa tulevaa pölyä, kun kotona sitä esiintyy.
Kolmisen viikkoa oli astiallinen vettä parvekkeella. Yhtään pölyä ei ollut pinnassa eikä astian pohjassa session päätyttyä.
Hämmästyttävän puhdasta ilmaa vaikka ratikkakin menee ikkunan alta.
Tietysti joku keksii ettei ratikasta tule pölyä. Eipä niin, mutta se nostattaa voimalla ( mahdollista ) katupölyä ilmaan.
Testin tein viime keväänä, kun hiekkoja alettiin putsaamaan pois.
Päädyin siihen, että pyykki ja paperisilppuri tuottavat eniten hrmaata pölyä. Anna olla.
Se on sitä avaruudesta tulevaa tähtipölyä, josta ihminenkin on kehittynyt.
Jos voimakkaalla mikroskoopilla sitä tutkit, niin siinä saattaa todisteeksi löytyä pientä elämää.
Jotain tällaista
https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/10024205/368/normal/eb0a4e80e4f45/kvalster-64911-0_368
Mutta älä sitä säikähdä, sillä ne ovat vain meidän esi-isiämme.- Alkuräkä
Luojan sylkäisemä sytoplasma.
Alkuräkä kirjoitti:
Luojan sylkäisemä sytoplasma.
Ei, kun sen BigBangin ...
Luoja on sitten ihan erikseen. Hänen luomansa ihmiset eivät kehittyneet tähtipölystä, vaan hän loi ihmisen suoraan ihmiseksi. Minä olen yksi sitä lajia.- Alkuräkä
Tellukka kirjoitti:
Ei, kun sen BigBangin ...
Luoja on sitten ihan erikseen. Hänen luomansa ihmiset eivät kehittyneet tähtipölystä, vaan hän loi ihmisen suoraan ihmiseksi. Minä olen yksi sitä lajia.Aha, loiko luoja aikojen alussa kaiken elämän yhtäaikaa paitsi ihmisen viimeiseksi paratiisiin katettuun pöytään, niin tietysti eevan ihmisen iloksi.
- HarmaahapsiN
Kuivausrummussa irtoava vaatepöly on kuitenkin saman väristä kuin siellä kuivattu tekstiili, niin miten se muuttuu vihreässä makuuhuoneessa harmaaksi, kun ei siellä ole muita kun vihreänsävyisiä tekstiilejä?
- oon.ulalla
Tuota..... Ajatteletko jotenkin niin että niistä tekstiileistä pitäisi irrota väriä siihen huoneessa olevaan pölyyn? Kyllähän tekstiilit pesussa väriä päästää, mutta miten ihmeessä se väri nyt itsestään karisis vaikkapa sohvatyynystä? En tajua!
- HarmaahapsiN
oon.ulalla kirjoitti:
Tuota..... Ajatteletko jotenkin niin että niistä tekstiileistä pitäisi irrota väriä siihen huoneessa olevaan pölyyn? Kyllähän tekstiilit pesussa väriä päästää, mutta miten ihmeessä se väri nyt itsestään karisis vaikkapa sohvatyynystä? En tajua!
Mistä se pöly tulee jos ei tekstiileistä? jos tekstiili on läpivärjätty vihreä, niin miten siitä huoneeseen irtoava pöly voi olla harmaata? Asun maaseudulla eikä täällä pölise lähistöllä edes tiet, varsinkaan näin talviaikaan.
- hurry_up
Se on kalman pöly kun sinusta varisee ympäri asuntoasi.
Maaksi sinun pitää muuttuman. - pölyn-katkua-
Minä luin jostakin, että kaihi aiheuttaa värien tummumisen. Joku tuolla väitti ettei ulkoa tule parvekkeelle pölyä, niin se on kyllä pitkävale. Parvekkeella on aina pölykerros, vaikka sitä kuinka jynssäisi. Ei auta onko lasitettu vai avoin, kaikkialle hieno pöly leviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349