Korjauskulujen vertailua VW-toyota

käyttökulutVWtojo

VW tsi mäntäremppa öljynsyönnin takia 8000e- toyota ei liene ongelmaa esiinny.

Löytyykö lisää vertailupohjaa?

120

2886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lieneeLöytyy

      Toyotan vvti syö simona öljyä ja D-4D porsii kansi alle 150tkm. Näin alkuun, haluatko lisää?

      • Möly_Kommari

        Kyllä tuo kansiongelma on tuttu muuallakin. Se kannentiivisteen palaminen tarkoittaa koko moottorin vaihtoa, sillä kierteen lohkosta yleensä roppaa kun kiristetään pultteja. Tuo kannentiivisteongelma johtuu kannenpulttien kierteiden myötäämisestä.


      • öljysyöpötaudit

        Simona?

        miten Simo niin


      • Ei.lisäystä

        Meillä on tuollainen tuoreempi 1,6vvti, eikä vie yhtään öljyä. Joten ongelma on hoidettu kuntoon silloin kauan sitten kuten yllä vastattu.
        Myöskin useampi Toyotan 2.0 D4D ollut ja on, eikä missään mitään ongelmaa.


      • Avemies

        Toyotan 2,0 ja 2,2 D4D moottorit olivat kautta aikojen parhaat dieselit. Niillä on useimmilla on ajettu yli miljoona kilometriä, eikä niihin ole tarvinnut tehdä kuin pelkät huollot. Mersun parhaatkaan moottorit eivät yltäneet samaann muista nyt puhumattakaan. Nyt ne ovat vanhentuneita, eikä Toyota ole suunnittelemassa uusia niiden tilalle dieselien vähäisen kysynnän vuoksi. Toyota on luopumassa kokonaan dieseleistä.


      • kuraaMitäKuraa

        Hehee, karmeita päästösauhuja ja kansivikasi tuhnuja. Kun riittävän pienet tehon noista otti nekin jopa kestivät, mutta silloin ne sopivat lähinnä maatalouskoneeksi.


      • MBtoimii
        Avemies kirjoitti:

        Toyotan 2,0 ja 2,2 D4D moottorit olivat kautta aikojen parhaat dieselit. Niillä on useimmilla on ajettu yli miljoona kilometriä, eikä niihin ole tarvinnut tehdä kuin pelkät huollot. Mersun parhaatkaan moottorit eivät yltäneet samaann muista nyt puhumattakaan. Nyt ne ovat vanhentuneita, eikä Toyota ole suunnittelemassa uusia niiden tilalle dieselien vähäisen kysynnän vuoksi. Toyota on luopumassa kokonaan dieseleistä.

        Toyotan bordellit ovat huono vitsi. En viitsisi verrata Mersun dieseleihin samana päivänä, koska tiedän, että MB tekee parhaat koneet.


      • exterollavw
        Avemies kirjoitti:

        Toyotan 2,0 ja 2,2 D4D moottorit olivat kautta aikojen parhaat dieselit. Niillä on useimmilla on ajettu yli miljoona kilometriä, eikä niihin ole tarvinnut tehdä kuin pelkät huollot. Mersun parhaatkaan moottorit eivät yltäneet samaann muista nyt puhumattakaan. Nyt ne ovat vanhentuneita, eikä Toyota ole suunnittelemassa uusia niiden tilalle dieselien vähäisen kysynnän vuoksi. Toyota on luopumassa kokonaan dieseleistä.

        Josko niin olis että ne ovat toyotalta hyvät moottorit kun yleinen tieto on 2.2 dieselistä ei kummoinenkaan ole, kun kansivikaa, runkolaakeri, asentotunnistin yms, vikaa kohtuu paljon jos nyt vertaa ranskalaisiin dieseleihin tai saksalaisiin niin ei toyotan dieseli nyt ihmeellinen ole kulutuskin kovempi, tehoj vähempi eikä ohjelmoinnillakaan saa volkswagenin tehoja irti, kestävyyskin samaa kuin lastutetuilla vaikka niillä todennäköisesti ajaetaan kovaa kun toyota on niin tien ukko, ratissa vanha jäärä ukko.


    • TSI2012

      varsinkin skodat särkyvät jo alle 50tkm ajettuna, syövät järkyttävästi moottoriöljyä kuten kaikki muutkin vag yhtymän autot ja kaikki moottorimallit, ruostuvat vuodessa puhki ja kannetkin halkeilevat jo pienillä kilometreillä sutta ja sekundaa. Toyotalla ei ole rekisteröity minkäänlaisia ongelmia.

      • HolistiAhkeraJaSairas

        Ai hajoavat, no kerro jotain todellista faktaa, yksittäistapaus ei riitä.
        Toyotalla on jo kestotestien aikana raportoitu huolestuttavaa ruostumista, ei missään muussa merkissä ole havaittu.


      • Trollille
        HolistiAhkeraJaSairas kirjoitti:

        Ai hajoavat, no kerro jotain todellista faktaa, yksittäistapaus ei riitä.
        Toyotalla on jo kestotestien aikana raportoitu huolestuttavaa ruostumista, ei missään muussa merkissä ole havaittu.

        Kukahan täällä se oikeasti sairas onkaan? Terve ei viihdy 18 tuntia palstalla joka ainoa päivä. Trollipojulle se ei aina edes riitä.


      • Anonyymi

        Audin 2.0 litran diesel ja toinen samankokoinen bensiimoottori.
        Diesel hajosi 206 tkm kohdalla, bensiini 202 tkm kohdalla.
        Merkkiä ei enää tule tähän talouteen.

        Toisesta autosta vasen etupyörän laakeri 186 tkm, toisesta 188 tkm.
        Laatu ainakin oli tasainen.


    • toyotaremppaakoVW

      VW korjaaja varoitti jos vaihtaa tojoon niin 1,8 moottori on se heikko

      eli onko siinäkin koneremppa edessä kuten VW EA888 moottorissa? eli VW i.8 tai 2.0 koneessa-audilla sama TFSI nimellä.

      • Anonyymi

        Yleisenä ohjeena autonmoottoreista, 1,8 moottoria ei ole.
        On vain porattu 1,6 moottori suuremmaksi kooksi.
        Näiden heikkoutena seinämävahvuus ohenee.
        Tehojen myötä suurempi rasitus osille.
        varmuuden vuoksi 2.0 moottori.


    • omaonparas

      Onko sulla molemmat autot? Vai miksi vertailet?
      Onko volkkari sittenkin vähän parempi?
      Jos olet varma omasta valinnastasi, et ryhdy minkäänlaiseen vertailuun.
      Oma on paras ja sillä siisti!
      Annat epävarman kuvan itsestäsi tuolla vetailulla, jos itse et sitä ole älynnyt.
      Tosimies ostaa auton, eikä jälkeenpäin ryhdy sitä katumaan!!
      Onko selvä!

    • omaonparas

      Onko sulla molemmat autot? Vai miksi vertailet?
      Onko volkkari sittenkin vähän parempi?
      Jos olet varma omasta valinnastasi, et ryhdy minkäänlaiseen vertailuun.
      Oma on paras ja sillä siisti!
      Annat epävarman kuvan itsestäsi tuolla vetailulla, jos itse et sitä ole älynnyt.
      Tosimies ostaa auton, eikä jälkeenpäin ryhdy sitä katumaan!!
      Onko selvä!

    • eitaksiVWskoda

      DSG sippaa viimeistään kun 140000km mittarissa kertoo korjaamoyrittäjä

      kestääkö tojon automaatti yhtä vähän?

    • vikaariittäämännätVW

      Eikös tojotekniikassa ole mitään tuhansien e maksuja tiedossa?

      vertailua ei voi siis suorittaa?

    • vikaariittäämännätVW

      Tutkimusta ei voi suorittaa kun Toyota vaan kestää

      • ajan..en.murehdi.vioista

        Näyttää siltä että tojokuskit puhuvat aina ja ainoastaan kestävyydestä. Vaikuttaa siltä että tojossa ei ole mitään muuta mainitsemisen arvoista edes tojokuskien mielestä. EI siis ihme että vertailuissa napsahtaa aina se jumbosija.

        Olen ajanut reilut 30 vuotta erimerkkisillä eurooppalaisilla autoilla ja korjauksiin on mennyt koko tänä aikana 500 euroa. Kyllä tämän tason viattomuus riittää mulle aivan hyvin. En alkaisi ajamaan samaa matkaa mitättömällä autolla siinä toivossa että pääsisi saman matkan kokonaan ilman korjauksia.
        Eikä siitä ole takuuta että Tojoa ei olisi tarvinnut korjata samalla matkalla.

        Kaikenkaikkiaan on outoa kun tojo-kuskit vaahtoavat niin kovasti vioista ja muut vaan ajavat. Ainakin mulle on itsestäänselvyys että auto toimii. Kertaakaan en ole jäänyt tien päälle eikä koskaan ole tullut hylkyä katsastuksesta.


      • minunskodat
        ajan..en.murehdi.vioista kirjoitti:

        Näyttää siltä että tojokuskit puhuvat aina ja ainoastaan kestävyydestä. Vaikuttaa siltä että tojossa ei ole mitään muuta mainitsemisen arvoista edes tojokuskien mielestä. EI siis ihme että vertailuissa napsahtaa aina se jumbosija.

        Olen ajanut reilut 30 vuotta erimerkkisillä eurooppalaisilla autoilla ja korjauksiin on mennyt koko tänä aikana 500 euroa. Kyllä tämän tason viattomuus riittää mulle aivan hyvin. En alkaisi ajamaan samaa matkaa mitättömällä autolla siinä toivossa että pääsisi saman matkan kokonaan ilman korjauksia.
        Eikä siitä ole takuuta että Tojoa ei olisi tarvinnut korjata samalla matkalla.

        Kaikenkaikkiaan on outoa kun tojo-kuskit vaahtoavat niin kovasti vioista ja muut vaan ajavat. Ainakin mulle on itsestäänselvyys että auto toimii. Kertaakaan en ole jäänyt tien päälle eikä koskaan ole tullut hylkyä katsastuksesta.

        Ja olen ajanut alle 100tkm jokaisella autolla?

        VW kestoraja takuu lyhyt juuri 2 vuotta


      • ajan.en.murehdi.vioista
        minunskodat kirjoitti:

        Ja olen ajanut alle 100tkm jokaisella autolla?

        VW kestoraja takuu lyhyt juuri 2 vuotta

        Sen jälkeenkun pääsin vakiduuniin niin en ole kovin vanhoilla utoilla ajanut. Siihen vaikuttaa myös se että en ole koskaan tykännyt dieseleistä ja pahimmillaan vuodessa tuli 40-50 tkm mittariin. Ei silloin yhdellä autolla viitsi montaa vuotta ajaa.

        Nyt ajan paljon vähemmän ja alla on 10v vanha Golf, mittarissa 150.000km. Tähän olen joutunut vaihtamaan vesipumpun. Sitä ennen meni yli 20v Volsulla ilman penniakään korjauksiin. Näin vanhalla en ole ajanutkaan sitten 80-luvun opiskeluaikojen, mutta kun ajoja tulee nykyään niin vähän niin olisi hölmöä kantaa rahaa autokauppaan kun Golfissa on noin vähän kilometrejä. Tällä pääsee hienosti vielä monta vuotta. Vitoskopan Golfissa on luja kori ja alustarakenteet, Ehkä paras golf mitä on tehty.


      • valettaVWskoda
        ajan.en.murehdi.vioista kirjoitti:

        Sen jälkeenkun pääsin vakiduuniin niin en ole kovin vanhoilla utoilla ajanut. Siihen vaikuttaa myös se että en ole koskaan tykännyt dieseleistä ja pahimmillaan vuodessa tuli 40-50 tkm mittariin. Ei silloin yhdellä autolla viitsi montaa vuotta ajaa.

        Nyt ajan paljon vähemmän ja alla on 10v vanha Golf, mittarissa 150.000km. Tähän olen joutunut vaihtamaan vesipumpun. Sitä ennen meni yli 20v Volsulla ilman penniakään korjauksiin. Näin vanhalla en ole ajanutkaan sitten 80-luvun opiskeluaikojen, mutta kun ajoja tulee nykyään niin vähän niin olisi hölmöä kantaa rahaa autokauppaan kun Golfissa on noin vähän kilometrejä. Tällä pääsee hienosti vielä monta vuotta. Vitoskopan Golfissa on luja kori ja alustarakenteet, Ehkä paras golf mitä on tehty.

        Jakoketju,männät ja DSG vaihdettu ja tietysti takkuu maksanut kaikki?


      • ajan.en.murehdi.vioista
        valettaVWskoda kirjoitti:

        Jakoketju,männät ja DSG vaihdettu ja tietysti takkuu maksanut kaikki?

        Jakopää meni vaihtoon seitsemän vuoden iässä. Autossa ei ollut mitään oireita, mutta ilmainen TSI-tarkastus kertoi että jakopää olisi hyvä vaihtaa. VW maksoi 100% ja sain sijaisauton käyttöön työn ajaksi.
        DSG ja männät ovat toimineet moitteetta, ei tarvetta korjauksiin.


    • kiatakuuVWeiole

      Toyotalta ei löydy vastinetta vertailuun?

    • missäVWtakuu

      Tässä kilpailussa voittaa toyota aina ja kiahyny takuun turvin

    • tojotoimiiVWei

      ei vertailua kun tojossa kestävät moottorit

      • HolistinAhkeruuttaJihuu

        Eikä näköjään Skodassakaan.
        Toyotassa taitaa arvo nousta vuosi vuodelta samaa tahtia kun ruoste pullistaa Koben peltiä?


    • toyotakestääVWei

      Vertailua ei voi suorittaa taas

      • voi.taas.suorittaa

        Lukemattomia kannen löystymisiä D4D-moottoreissa. Tyyppivika, joka juontaa alumiiniblokista. Kannenpulttien kierteet eivät kestä. Eikoisen paljon 2006 - 2007 malleissa. Vuoto alkaa hiljaa ja huomaamatta kaasuttaessa. Kasvaa muutaman vuoden kuluessa jatkuvaksi. Tuntomerkkejä jäähdyttimen paisuntasäiliön nestehukka, valkoiset nesteraidan paisuntasäilön korkin luona, nokeentunut neste. Takuu 100 tkm tai 3 v. Ilmenee yleisimmin 150 tkm ... 250 tkm välillä. Ei korjattavissa. Moottorinvaihto. Todella yleinen. Jopa satakunta tapausta yhdellä keskikokoisella merkkiliikkeellä.
        https://www.autotie.fi/tyyppivika/Toyota/Avensis


      • Avemies
        voi.taas.suorittaa kirjoitti:

        Lukemattomia kannen löystymisiä D4D-moottoreissa. Tyyppivika, joka juontaa alumiiniblokista. Kannenpulttien kierteet eivät kestä. Eikoisen paljon 2006 - 2007 malleissa. Vuoto alkaa hiljaa ja huomaamatta kaasuttaessa. Kasvaa muutaman vuoden kuluessa jatkuvaksi. Tuntomerkkejä jäähdyttimen paisuntasäiliön nestehukka, valkoiset nesteraidan paisuntasäilön korkin luona, nokeentunut neste. Takuu 100 tkm tai 3 v. Ilmenee yleisimmin 150 tkm ... 250 tkm välillä. Ei korjattavissa. Moottorinvaihto. Todella yleinen. Jopa satakunta tapausta yhdellä keskikokoisella merkkiliikkeellä.
        https://www.autotie.fi/tyyppivika/Toyota/Avensis

        Tuo on satua. Kyllä sen kannentiivisteen voi vaihtaa jos niin huonosti on käynyt. Tuo on todellisuudessa erittäin harvinaista, että D4D dieselistä menee kannentiiviste. Kautta aikojen paras ja kestävin dieseli.


    • ilman.vaseliinia

      "Kukahan täällä se oikeasti sairas onkaan? "

      Kyselee kaveri jonka mielestä kaikki kirjoitukset tulevat yhdeltä trollipojalta. Ja hän haluaisi kovasti saada tämän trollipojan kiinni ja "rankaista" tätä.

      • uskontoVWaudiEU

        VW saa rankaisua Usassa-nyt euroopassa


    • usatakasostikaikkiVW

      VWskoda toiminta on uutta alalla

      TAKAISINOSTOT VANHOILLE AUTOILLE KUTEN USA NÄYTTÄÄ MALLIA

      eli nyt ootellaan sitten EU takaisinostoja?

    • politiikkaVWaudi

      VW laitto apinat kaasutestiin ja ihmiset meni poerässä vai ensin

      Saksa ja kaasu onkon jo kova juttu sinänsä

    • eikestäkäyttöäVWaudi

      Yarista ei lienee tarvi korjata ollenkaan kun ostaa uutena ja ajaa vaikka 7 vuotta

      Vaan mites fabia tai polo? moottori vaihdetaan omaan laskuun kun 100000km täynnä?
      Ja sama auto ibitsa ja audi a1

      • saksajakaasuVWskoda

    • tojotoimiiVWei

      Mites automaatit?
      Dsg kestää 60000km ilman 3000 korjausta

      Tojon hybridi oliko kuin pitkä takuu-eikös se ole automaatti ikuinen kesto

    • varoTSIkaupoillaVWskoda
    • pörhöilläkulutVW
    • kestivuodenVWaudi

      Ei löydy VW korjauslaskuille vastinetta tojo omistajilta?

      • Anonyymi

        Hihvwaudiseatskoda


    • saksajakaasuVWskoda

      Vieläkö asiakkaan pitää osallistua jakoketju korjauksiin omilla rahoillaan?

      Ja mites öljybsyöntikohu etenee?

    • toyotakestääVWei

      Ei tule VW autojen kannattajilta vastinetta ei

      • kiatakuuVWeiole

        toyotaa ei korjailla siinä määrin kuin VW autoja


    • vertailuaVWtojo
    • anteeksiVWaudi

      Kovin on VW kuskit hiljaa-naapurihäpeällä rajansa

    • MB.one.and.only

      Korjauskulut kiinnostavat vain romuautoilla ajavia Teroja.

      • KumpaakinKiinnostaa

        Ja ruosteisella VM-89 ajavaa, patalaiskalla nokivasaralla olevaa meseilijää.


      • MB.one.and.only
        KumpaakinKiinnostaa kirjoitti:

        Ja ruosteisella VM-89 ajavaa, patalaiskalla nokivasaralla olevaa meseilijää.

        vm 2015 bensa.


      • KumpaakinKiinnostaa

        Vain unissasi.....


    • tehdasvikaariittääVWaudi

      Ei tojotiin tarvi tehä moottorin vaihtoja tai 8000e EA888 kaltaisia remontteja?

      • totisesti.totisesti

        Lukemattomia kannen löystymisiä D4D-moottoreissa. Tyyppivika, joka juontaa alumiiniblokista. Kannenpulttien kierteet eivät kestä. Eikoisen paljon 2006 - 2007 malleissa. Vuoto alkaa hiljaa ja huomaamatta kaasuttaessa. Kasvaa muutaman vuoden kuluessa jatkuvaksi. Tuntomerkkejä jäähdyttimen paisuntasäiliön nestehukka, valkoiset nesteraidan paisuntasäilön korkin luona, nokeentunut neste. Takuu 100 tkm tai 3 v. Ilmenee yleisimmin 150 tkm ... 250 tkm välillä. Ei korjattavissa. Moottorinvaihto. Todella yleinen. Jopa satakunta tapausta yhdellä keskikokoisella merkkiliikkeellä.
        https://www.autotie.fi/tyyppivika/Toyota/Avensis


      • tdiskandaaliVWskoda
        totisesti.totisesti kirjoitti:

        Lukemattomia kannen löystymisiä D4D-moottoreissa. Tyyppivika, joka juontaa alumiiniblokista. Kannenpulttien kierteet eivät kestä. Eikoisen paljon 2006 - 2007 malleissa. Vuoto alkaa hiljaa ja huomaamatta kaasuttaessa. Kasvaa muutaman vuoden kuluessa jatkuvaksi. Tuntomerkkejä jäähdyttimen paisuntasäiliön nestehukka, valkoiset nesteraidan paisuntasäilön korkin luona, nokeentunut neste. Takuu 100 tkm tai 3 v. Ilmenee yleisimmin 150 tkm ... 250 tkm välillä. Ei korjattavissa. Moottorinvaihto. Todella yleinen. Jopa satakunta tapausta yhdellä keskikokoisella merkkiliikkeellä.
        https://www.autotie.fi/tyyppivika/Toyota/Avensis

        Älä osta VW
        älä osta toyota

        eli vapaasti hengittävä toyotan 1.6 on turvallinen ostos ja 1.4 diesel?


      • rahastusVWaudiskoda

    • asiakasväärässäVWskoda

      Vaikea vertailla kun VW autot ostetaan takaisin tai valmistaja korjaa-osin

    • eivissiinkestä

      Tojofanaatikot sanoo, ettei ole aihetta minkäänlaiseen vertailuun, kun tojossa ei ole vikoja ja ne vertailee silti.
      Uskomatonta oman auton epäilemistä !!
      Ja vielä omalla palstalla. Voihan vee!!

      • onneksi.mulla.on.elämä

        Onko elämäsi vailla merkitystä? Haetko merkityksettömään arkeesi sisältöä lähettelemällä nollan arvoisia postauksia nettii? Ja sitten vastaat itsellesi kun kukaan muu ei kiinnostu nollapostauksistasi.


    • Tiedosta.viisastuu

      "Tojofanaatikot sanoo, ettei ole aihetta minkäänlaiseen vertailuun, kun tojossa ei ole vikoja ja ne vertailee silti."

      AutoBild vertailee joka vuosi laatua ja luotettavuutta, ei "Tojofanaatikkojen" tarvi, lukee vaan vertailutuloksen ja kiittää suojelusenkeleitään ettei ole kansanautoon sortunut. Ihan pelkkä lukutaito riittää. Haluaisitko tietää kummankin sijoitukset ? Googlaa, AutoBildin laatu ja luotettavuustutkimukset, niin tiedät enemmän! Samalla opit käytämään nettiä!

    • omistatko.pommin

      Näissä malleissa on käytetty Toyotan "kertakäyttöistä" 2.2 D4D dieselmoottoria.
      2006-2012 Toyota Auris (E15)
      2003-2008 Toyota Avensis (T25)
      2003-2008 Toyota Avensis Sedan (T25)
      2003-2008 Toyota Avensis STW(T25)
      2008-> Toyota Avensis Sedan (T27)
      2009-> Toyota Avensis STW (T27)
      2004-2009 Toyota Corolla Verso (ZER, ZZE12, R1)
      2005-> Toyota RAV 4 III (A3)
      2012-> Toyota RAV 4 IV (A4)
      2009-> Toyota Verso (R2)
      2005-2013 Lexus IS II (E2)

    • saastekohujatkuuVWaudi

      Ja nyt VW ei halua korjata TDI autoja saasteasiassa euroopassa-ohjelmistopäivitys on turha.
      Pitää olla 3500e maksava katalysaattori

      Usassa oli ostettava TDi autot kaikki takas

    • aamutöljyaudillaVW

      tehdasvika-aamut

    • äläliikaamaksaTDIVW

      https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/67983-kaytetty-vw-passat-oli-taysi-pommi-10-000-eun-remontti-kohtuuton

      VW touhua riittää

    • öljyautoVWaudiskoda

      EA888

      kuluttajan tuho

    • seatVWskodaudisama

      Laakkonen vaikeuksissa kun VW autot puolivalmisteita?

    • seataudiskodaVWsama
    • kallisylläpitääVWaudi

      VWaudi korjauskuluilla ostat toyotan jokatoinen vuosi.TÄ

    • minävuonnaVW
      • eikestäkäyttöäVWaudi

      • HöyryKone

        Ei maksa jos huoltokirja on kunnossa. Veikkaisin että kaikki ongelmakoneet on jo korjattu.
        Jakoketju vaihtui hihnaan ainakin Golffissa vuodesta 2013 eteenpäin, tyyppivikoja ei uudessa moottorisukupolvessa ole ilmennyt. Todistetusti tehokas ja taloudellinen moottori. Toyotan uudet vapaastihengittävät koneet ovat todella hengettömän tuntuisia kun vertaa iskutilavuudeltaan lähes puolet pienempiin turbokoneisiin. Toyota tarvitsee yli 4000kierrosta/min ennen onnetonta vääntöhuippua, pienet turbokoneet ovat jo kaukana edellä kun toyota vielä nostaa kierroksia.


      • vikaaenitenVWtuotteet
        HöyryKone kirjoitti:

        Ei maksa jos huoltokirja on kunnossa. Veikkaisin että kaikki ongelmakoneet on jo korjattu.
        Jakoketju vaihtui hihnaan ainakin Golffissa vuodesta 2013 eteenpäin, tyyppivikoja ei uudessa moottorisukupolvessa ole ilmennyt. Todistetusti tehokas ja taloudellinen moottori. Toyotan uudet vapaastihengittävät koneet ovat todella hengettömän tuntuisia kun vertaa iskutilavuudeltaan lähes puolet pienempiin turbokoneisiin. Toyota tarvitsee yli 4000kierrosta/min ennen onnetonta vääntöhuippua, pienet turbokoneet ovat jo kaukana edellä kun toyota vielä nostaa kierroksia.

        ja nyt turvavyö tehdasvika

        TM paljasti jo öljynkulutustehdasvian

        googlehaku= TM VW


      • OnOn

        Turvavyö ongelma korjataan, ensimmäinen nippuside yritys oli kyllä surkuhupaisa yritys.
        Volkswagen sentään myöntää vian ja korjaa sen ilmaiseksi, Toyota väistelee vastuutaan ja jättää autot korjaamatta (esim. vialliset turvatyynyt).
        Öljynkulutusongelmat koskevat vain tuota vanhempaa moottorisukupolvea.


      • usassamenivaihtoonVW
        OnOn kirjoitti:

        Turvavyö ongelma korjataan, ensimmäinen nippuside yritys oli kyllä surkuhupaisa yritys.
        Volkswagen sentään myöntää vian ja korjaa sen ilmaiseksi, Toyota väistelee vastuutaan ja jättää autot korjaamatta (esim. vialliset turvatyynyt).
        Öljynkulutusongelmat koskevat vain tuota vanhempaa moottorisukupolvea.

        TM kertoi että myös uusia TSI ja TFsi moottoreita on korjattu koneistamoilla

        TM vois kyllä antaa lauseeseen tarkennuksen-onko kaikki uudetkin vaarassa saada 10000e remontin?


      • Murheita.moneksi
        HöyryKone kirjoitti:

        Ei maksa jos huoltokirja on kunnossa. Veikkaisin että kaikki ongelmakoneet on jo korjattu.
        Jakoketju vaihtui hihnaan ainakin Golffissa vuodesta 2013 eteenpäin, tyyppivikoja ei uudessa moottorisukupolvessa ole ilmennyt. Todistetusti tehokas ja taloudellinen moottori. Toyotan uudet vapaastihengittävät koneet ovat todella hengettömän tuntuisia kun vertaa iskutilavuudeltaan lähes puolet pienempiin turbokoneisiin. Toyota tarvitsee yli 4000kierrosta/min ennen onnetonta vääntöhuippua, pienet turbokoneet ovat jo kaukana edellä kun toyota vielä nostaa kierroksia.

        Niinkö veikkaat? Minä tiedän että eivät ole, ja sinäkin tiedät . Kireäviritteinen pieni turbokone ei koskaan pärjää kestävyydessä isommalle atkinssonkoneelle, senhän jo sanoo järkikin, eikä Volkkarin moniongelmaiset koneet senkään vertaa, Sen taas voi lukea mediasta, sähköisestä ja paperisesta. Pitkä huoltoväli vielä pahentaa ongelmaa, asiantuntijat informoi. Missä kaukana ne volkkarit menevät kun ne ovat siellä kaukana parkissa ja ajokiellossa. Eivät ne silloin mene kuin paalattaviksi!


    • halpaa.huvia

      "Moottori vaihdettu 1xx tkm kohdalla"
      Tyypillistä tekstiä 2.2 D4D koneisten Tojojen myynti-ilmoituksissa.

    • piskien

      Turpa pakkuu enemmän mitä on tietoa.Kannattaisi lukea toyotan käsikirja mitä kerrotaan öljyn kulutuksesta.Kuluvan öljyn määrä on riippuvainen öljyn viskositeetista ja laadusta sekä ajo-olosuhteista. ÖLJYN KULUTUS:Enintään 1,0 L / 1000 km ( 1,1 qts/600 mailia, 0.9 lmp.qts./600 mailia)

    • eivikaatojossaole
    • kallistaOnOmistaaToyota

      Valitettavasti osut jälleen harhaan. Kaikissa autolehtien tekemissä vertailuissa on Toyota kallein ylläpitää johtuen vanhanaikaisesta tekniikastaan ja siitä johtuen tiheästä huolto-ohjelmasta.
      Oikeassa elämässä autot vikaantuvat todella harvoin ja siksi niitä kuluja on mahdoton vertailla ja kerrotaan samalla, että Toyota on ihan yhtä vikainen kuin muutkin merkit ja sen laatu on romahtanut suurien säästöjen takia. Mutta yksi asia on nyky Toyotan vitsaus, eli kohtuuton ruostuminen ja ruoste on se joka vie auton enneaikaiseen hautaan, sillä isot ruostekorjaukset on nykyään todella kalliita tehdä tai jopa mahdottomia. Mm. Usassa Toyota on joutunut vaihtamaan runkoja uudehkoihin Pickuppihin, koska autot on katkenneet poikki. Ja tuollaiseen rungolliseen työautoon korjaus on jopa mahdollista, mutta ne Usalaiset Suvit joita vaivaa samankaltainen ruostuminen onkin sitten vaikeampaa koska niissä ei ole runkoa mitä vaihtaa, eli ne menee korvattavaksi rahalla ja pelkästään noiden korvauksiin on arvioitu kuluvan useita miljardeja dollareita.

      • Tojota-trollipoju_Pentti

        Mitä helvettiä sinä Pentti oikein sekoilet? Ensin väität että jenkki-Toyotan rungot ruostuvat ja katkeavat sitten. Ok, niitä tapauksia on ollut jonkin verran. Nyt väität että Toyota joutuu lunastamaan jenkki-SUV:eja kun niissä ei ole ruostuvaa runkoa vaan itsekantava kori joka ruostuu "poikki"samalla lailla. Älä nyt Pentti nolaa enää itseäsi enempää, olet jo nytkin aivan sekaisin. Viekö skitsofreniasi sen viimeisenkin harkintakyvyn vai onko paine muiden keskustelijoiden suunnasta kestämätön.


      • HolstinAherrusta

        1,5 miljoonaa autoa, ei ole vähän. Myös niihin pickuppeihin joudutaan vaihtamaan runko jotka eivät ole kirjaimellisesti katki, mutta katkeisivat kohta. Holisti älä nolaa itseäsi enempää, tai nolaathan sinä 24/7.


    • kallista

      D4D koneen räjähtelevät paskaksi...halpaa kuin saippuaa. Onneksi ymmärsivät jättää moottoreiden valmistuksen muille ja ostivat bemarilta dieselit.

    • aasialainenKusetus

      Toyotan rungon vaihto luokkaa 10.000 dollaria, lienee VW_llä ei samanlaisia ongelmia. Onko muuta vastaavaa?

    • selityksiäOdotellen

      Miksiköhän se Toyota sitten keikkuu vuodesta toiseen luotettavimpien autojen listalla, ja aina numero 1. Selittäkääpä tämä urpot.

      • saastekohujatkuuVW

      • jaKunSeRuostuukinHeti

        Valitettavasti ei keiku, kuin Valittujen Palojen 392 hlö haastattelukyselyissä. Viimeisimmissä listauksissa Toyota ei tahdo mahtua kympin sakkiin ja kun otetaan kilometrit ja todelliset viat huomioon, niin sijoitus van huononee. Meillä pärjää hyvin katsastustilastoissa, sillä Toyotalla on kuuluisa katsastushuolto, eli suomeksi, kaikki viat korjataan ennen katsastusta, huollon nimikkeen alla ja taas Teroa kusetetaan huolella.


    • omanitiedän

      Miksi ihmiset tietää toisten autojen remonttikulut paremmin kuin omansa?
      Se tässä ihmetyttää.
      Käytkö itse kyselemässä naapurista kuitteja?
      Vai tiedätkö ylipäätään milloin naapurin auto on korjaamiolla?
      Onko käynyt ollenkaan vai kymmeniä kertoja?
      En minä tiedä ainakaan, eikä kiinnosta pätkääkään.

    • ei.mitään.koskaan

      Toyota Avensis 2.2 D-Cat 150 vm-2008 omistajan korutonta kertomaa (Nettiauto):

      "Autoon on juuri tehty tai vaihdettu:
      -moottori täydellisenä, jolla ajettu 144tkm( takuu 20tkm), hintaa tuli vaihtoineen n.4500 euroa. Korilla, aut. laatikolla ja alustalla ajettu 293tkm.

      -uuteen moottoriin laitettu vaihdon yhteydessä; vesipumppu, termostaatti, ilm.suodattimet, uudet xenonit, öljyt ja suodatin sekä uudet jäähdytinnesteet. Samalla kertaa vasen etu alapallonivel ja taka oik. jarrusatula.

      -uudet kesä- ja talvirenkaat(Goodyear) 17”.
      - uusi tuulilasi
      -jarrupääsylinteri, jarrunesteet ja jarrut huollettu.
      -Ilmastointi huollettu
      Autoon on kaikenkaikkiaan laitettu rahaa viimeisen puolen vuoden aikana n. 6000 euroa.."

      Kyseessä ollut siis vanha vaihtomoottori, jolla takuuta 20 tkm, tehdasuudella koneella hintaa olisi tullut monta tonnia lisää.

      • mitä.mieltä

        Olikohan korjaus kannattava sijoitus?


    • vai.8000

      Mahle männänrengassarja alle 50 euroa, sylintereiden hoonaus satasen, tiivistesarja pari sataa. Jää siinä vielä purulle ja kasaukselle hintaa.

    • vikaaenitenVWtuotteet

      kallis ylläpitää lukee aina kun autolehdetkin vertailee käytetty autoja-VW konsernin vikapesät

      • VWbiohajoaa

        Niinpä
        toyota paranee vanhetessaan


      • aasialainenKusetus
        VWbiohajoaa kirjoitti:

        Niinpä
        toyota paranee vanhetessaan

        Taitaapa olla tuo Toyota joka biohajoaa ja nopeasti hajoaakin, eli ruostuu todella nopeasti huonoon kuntoon.
        https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
        Aika karmea esimerkki 22tkm ajetusta autosta ja saman totesi myös Auto Bild kestotestin jälkeen. Jopa jarrukilvet oli jo puhki ja liittimien peltikuoret oli sulanut kokonaan pois jne....
        Paljonko maksaa Toyota pickupin rungon vaihto joita vaihdettaan Usassa urakalla miljardien dollareitten edestä?


      • SaksalainenParasKaikessa
        aasialainenKusetus kirjoitti:

        Taitaapa olla tuo Toyota joka biohajoaa ja nopeasti hajoaakin, eli ruostuu todella nopeasti huonoon kuntoon.
        https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
        Aika karmea esimerkki 22tkm ajetusta autosta ja saman totesi myös Auto Bild kestotestin jälkeen. Jopa jarrukilvet oli jo puhki ja liittimien peltikuoret oli sulanut kokonaan pois jne....
        Paljonko maksaa Toyota pickupin rungon vaihto joita vaihdettaan Usassa urakalla miljardien dollareitten edestä?

        Mitens se VW: Testausta apinoilla ja ihmisillä, Jakopäät hajoaa jo alle 10 000km ajetuista rotiskoista, DSG ei kestä. Vesi tulee sisään jostain jotain tuntematonta reittiä.
        Päästöt ihan jotain muuta, mitä on annettu ymmärtää, ja kirsikkana kakun päällä: Asiakas maksaa kaikki nuo takuusta (2V.) huolimatta jne. Joten pieniä ovat takatan murheet saksalaisten vastaaviin verrattuna.


      • tehdasvikaariittääVW
        SaksalainenParasKaikessa kirjoitti:

        Mitens se VW: Testausta apinoilla ja ihmisillä, Jakopäät hajoaa jo alle 10 000km ajetuista rotiskoista, DSG ei kestä. Vesi tulee sisään jostain jotain tuntematonta reittiä.
        Päästöt ihan jotain muuta, mitä on annettu ymmärtää, ja kirsikkana kakun päällä: Asiakas maksaa kaikki nuo takuusta (2V.) huolimatta jne. Joten pieniä ovat takatan murheet saksalaisten vastaaviin verrattuna.

        Niin
        eipä ole juuri kuin VWskodatauditseatit medioiden otsikoissa.Miksi VW ei korvaa tehdasvikojaan?


    • kuluttajanriskiVWskoda

      Kestää tojossa turvavyöt?

      Nythän VW autoissa ei voi olla matkustajia joka paikalla heh
      ja korjaus on vuoden päästä

    • bmwtojotatkestäädiesel

      eikö tojolla ole saasteongelmaa ollenkaan?
      tosin se BMW moottori tojon pellin alla.Onko siinä dieselissä 1.6 manipulointia?

    • öljynsyöntiVWskodaudi

      eikös se lähtökohta ole jo valmistajilla eri LL huolloissa.
      VWskodaudiseat käskee äärioloissa vaihtamaan öljyt 30000km välein eli pohjoisen säässä?

      eihän siinä kone kestä kun öljyn laatu huononee?

      • uutisetkertooVWaudi

        vaan VW autoissa öljyt vaihtuu tuhannen kilsan välein kun EA888 pellin alla


    • Joulua

      Ei voi kun nauraa näille Tuhnu-Teroille. Päivästä toiseen jankataan samaa asiaa ja samalla perustellaan itselleen miksi ajetaan tehottomalla tuhnulla. Luotettavuus ja tilastot ovat kuin kirkko uskovaiselle. No monesti tuhnujen omistajat ovat ns. vähemmän kouluja käynyttä väestöä ja paskaisen pajan kahvihuoneesta löytyy lajitovereita hehkuttamaan ja jankkaamaan tätä samaa paskaa.

      • turvavyönytVWaudi

        Autolehdetki todistelee tehdasvikoja ja huijauksia

        missä kirkossa sää käyt?


    • Anonyymi

      Tsekissä VWskodistit saa saastekorvauksia 10000e per omistaja kertoo uusimmat TDI kohun uutiset

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe