Montako banaania syötte päivässä

banaaniamielitekee

ja onko se terveellistä?

21

614

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KirjoitanNyt

Tullee kyllä syötyä useimpina päivinä panaania, joskus kahestikki päivässä. Eikait se noin epäterveellistäkkää oo. Googleta ;D

• 5cardcharlie

1 banaani ehkä päivässä on aivan riittävä.. Ei tuhansia kiloja banaaneja kerralla.

Mutta hyviä keskusteluja, pelityttöjen kanssa peli juttuja yöllä :)

• Terveyssyyt

1 eilen ja 1 tänään VÄLIPALOINA

• 5cardcharlie

Aivan hyvin niin on sitten, jotta ei rahtikontteja kerralla, mutta syö muitakin hedelmiä välillä, esim. klementiinejä.

Minä olen vaihtanut lähes kokonaan karkit hedelmiin, kun hedelmät ovat kuin karkkeja, hyviä mutta terveellisempiä.

• puuavatartähän

Ei liikaa, tulee sydämen tykytystä. Puolikas kerrallaan 🍌

• KirjoitanNyt

:D mutta oijeasti,Ei tavallisesta ruuasta saa liikaa kaliumia. Joskus lukenut,että se oli hillitön määrä,minkä banaaneja pitää syödä saadakseen yliannostuksen. niin iso määrä,ettei jaksa syödä kukaan.

• puuavatartähän

Niin, en tiedä muista mutta mulle tulee 🙂 paha olo jos syön kokonaisen. Vähän vikaa munuaisissa, jotenkin taisi siihen liittyä. Muistaakseni.

• KirjoitanNyt
        puuavatartähän kirjoitti:

Niin, en tiedä muista mutta mulle tulee 🙂 paha olo jos syön kokonaisen. Vähän vikaa munuaisissa, jotenkin taisi siihen liittyä. Muistaakseni.

Tuleeko siis pahoinvointi tai ihan sydäntuntemuksia ?

• puuavatartähän
        KirjoitanNyt kirjoitti:

Tuleeko siis pahoinvointi tai ihan sydäntuntemuksia ?

Välillä tykyttää, joskus vain paha olo. Riippuu paljon mitä muuta on päivän mittaan syönyt. Omenaa, mandariinia ja päärynää kestää kyllä pupeltaa. En kyllä ole koskaan kuullut että voisi olla banaanille allerginen.. eipä vakavaa, en vain ahmi 🙄

• KirjoitanNyt

Välillä tykyttää, joskus vain paha olo. Riippuu paljon mitä muuta on päivän mittaan syönyt. Omenaa, mandariinia ja päärynää kestää kyllä pupeltaa. En kyllä ole koskaan kuullut että voisi olla banaanille allerginen.. eipä vakavaa, en vain ahmi 🙄

Kyllä nyt hieman mietityttää,kun lääkäri maininnut,että vikaa munuaisissa,että miten juuri banaanin syönti vaikuttaisi sydämentoimintaan.
        Mieleeni tulee munuaisten vajaatoiminta, mutta yleensä kaliumin rajoittamiseen lähdetään vasta,kun munuaisten toiminta on kokonaan loppunut. Ja jos sinulla olisi kyseistä vaivaa, lääkäri olisi kyllä siitä maininnut.
        Liittyykö tykyttely yms pelkästään banaanin syöntiin ?
        Yksi, joka tulee mieleeni on refluksitauti tai ihan vain ajoittainen närästys. Onko sinulla taipumusta siihen ?
        Banaani monilla nimittäin närästää.
        Närästys ei aina ilmene ruuan ylös nousuna tai happaman mahanesteen nousuna kurkkuun,suuhun.
        Se voi ilmetä monin oirein. Esim refluksissa vagushermon ärsytys voi aiheuttaa sydäntuntemuksia. Mietin siksi,kun kirjoitti pahoinvoinnista,että olisiko vatsa taustalla.
        Pääasia, että itse tunnistaa, mitkä ruuat sinulle sopivat ja tulet toimeen oireidesi kanssa ja koet elämänlaatua hyväksi.

• puuavatartähän

Juuh, en viitti tänne sairaskertomuksia kirjotella, sanottiin vain että tiettyjä aineksia varoa ja itte päätelly loput. Ei ole mikään lopunajan tauti, kyllä mä tästä vielä muutamille festareille vielä tokenen 😬 kiitos huomiosta

• KirjoitanNyt

Juuh, en viitti tänne sairaskertomuksia kirjotella, sanottiin vain että tiettyjä aineksia varoa ja itte päätelly loput. Ei ole mikään lopunajan tauti, kyllä mä tästä vielä muutamille festareille vielä tokenen 😬 kiitos huomiosta

Ok. Mietitytti vain, että miten juuri banaani, kun esim monissa muissa ruuissa on enemmän kaliumia, kuin banaanissa, kuten vaikkapa vaan ihan perunassa.
        Totta, olet jo lääkärin hoidossa..
        Mutta tsemppiä. Hyvä asenne sulla 😉

• YussufMgowabyebye

Ma ei muuta syökän kun banana.Uksi terttu paivässa.

• ei.lihava

Yhden voin syödä en enempää siinä on nimittäin 104kcal

• 5cardcharlie

Jaksaakohan tällaista "Bananasa-Kääpiö" ja "Villit Perunat".... jatkaa aivan maailmanloppuun asti.

Mutta hyvä asia että aloittaja ei loukkaantunut jutuista, ymmärsi hieman huumoria, minä pelkäsin että jos pikkuinen tyttö loukkaantuu.

• KirjoitanNyt

Se oli kuule 400 banaania vrk, jotta kaliumin osalta saisi banaanista myrkytyksen.kysymyksessä Aikuinen.
        Mahtaisi kuolla ähkyyn sitä ennen huh huh..
        En ole aloittaja, enkä pikkuisesi, mutta mielenkiintoista, eikö olekin..

• sitrustensyöjä

Syön mieluumin sitrushedelmiä ja harvoin banaania. Sitruskset on terveelisempiä. Viinirypäleeitä syön myös harvoin, ne lihottaa niin helvetisti jos usein syö.

• Kmiees

Syön kun tekee mieli ja terveellistähän se on.

• Not4Me

En syö koskaan banaania. Pahaa. Ja paljon sokeria.

• hmmhmhmmm

Mitä? Kuuluuko niitä syödä??!!!
      Ooooo....

• Omenamunherkuu

Omena päivässä pitää lääkärinloitolla. Joskus kaksiki. Banaanista en välitä joskus palasen syön.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4442
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1833
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1563
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      40
      1341
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1103
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      939
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      80
      936
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      868
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      831
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe