ja onko se terveellistä?
Montako banaania syötte päivässä
21
614
Vastaukset
- KirjoitanNyt
Tullee kyllä syötyä useimpina päivinä panaania, joskus kahestikki päivässä. Eikait se noin epäterveellistäkkää oo. Googleta ;D
- 5cardcharlie
1 banaani ehkä päivässä on aivan riittävä.. Ei tuhansia kiloja banaaneja kerralla.
Mutta hyviä keskusteluja, pelityttöjen kanssa peli juttuja yöllä :) - Terveyssyyt
1 eilen ja 1 tänään VÄLIPALOINA
- 5cardcharlie
Aivan hyvin niin on sitten, jotta ei rahtikontteja kerralla, mutta syö muitakin hedelmiä välillä, esim. klementiinejä.
Minä olen vaihtanut lähes kokonaan karkit hedelmiin, kun hedelmät ovat kuin karkkeja, hyviä mutta terveellisempiä.
- puuavatartähän
Ei liikaa, tulee sydämen tykytystä. Puolikas kerrallaan 🍌
- KirjoitanNyt
:D mutta oijeasti,Ei tavallisesta ruuasta saa liikaa kaliumia. Joskus lukenut,että se oli hillitön määrä,minkä banaaneja pitää syödä saadakseen yliannostuksen. niin iso määrä,ettei jaksa syödä kukaan.
- puuavatartähän
Niin, en tiedä muista mutta mulle tulee 🙂 paha olo jos syön kokonaisen. Vähän vikaa munuaisissa, jotenkin taisi siihen liittyä. Muistaakseni.
- KirjoitanNyt
puuavatartähän kirjoitti:
Niin, en tiedä muista mutta mulle tulee 🙂 paha olo jos syön kokonaisen. Vähän vikaa munuaisissa, jotenkin taisi siihen liittyä. Muistaakseni.
Tuleeko siis pahoinvointi tai ihan sydäntuntemuksia ?
- puuavatartähän
KirjoitanNyt kirjoitti:
Tuleeko siis pahoinvointi tai ihan sydäntuntemuksia ?
Välillä tykyttää, joskus vain paha olo. Riippuu paljon mitä muuta on päivän mittaan syönyt. Omenaa, mandariinia ja päärynää kestää kyllä pupeltaa. En kyllä ole koskaan kuullut että voisi olla banaanille allerginen.. eipä vakavaa, en vain ahmi 🙄
- KirjoitanNyt
Välillä tykyttää, joskus vain paha olo. Riippuu paljon mitä muuta on päivän mittaan syönyt. Omenaa, mandariinia ja päärynää kestää kyllä pupeltaa. En kyllä ole koskaan kuullut että voisi olla banaanille allerginen.. eipä vakavaa, en vain ahmi 🙄
Kyllä nyt hieman mietityttää,kun lääkäri maininnut,että vikaa munuaisissa,että miten juuri banaanin syönti vaikuttaisi sydämentoimintaan.
Mieleeni tulee munuaisten vajaatoiminta, mutta yleensä kaliumin rajoittamiseen lähdetään vasta,kun munuaisten toiminta on kokonaan loppunut. Ja jos sinulla olisi kyseistä vaivaa, lääkäri olisi kyllä siitä maininnut.
Liittyykö tykyttely yms pelkästään banaanin syöntiin ?
Yksi, joka tulee mieleeni on refluksitauti tai ihan vain ajoittainen närästys. Onko sinulla taipumusta siihen ?
Banaani monilla nimittäin närästää.
Närästys ei aina ilmene ruuan ylös nousuna tai happaman mahanesteen nousuna kurkkuun,suuhun.
Se voi ilmetä monin oirein. Esim refluksissa vagushermon ärsytys voi aiheuttaa sydäntuntemuksia. Mietin siksi,kun kirjoitti pahoinvoinnista,että olisiko vatsa taustalla.
Pääasia, että itse tunnistaa, mitkä ruuat sinulle sopivat ja tulet toimeen oireidesi kanssa ja koet elämänlaatua hyväksi. - puuavatartähän
Juuh, en viitti tänne sairaskertomuksia kirjotella, sanottiin vain että tiettyjä aineksia varoa ja itte päätelly loput. Ei ole mikään lopunajan tauti, kyllä mä tästä vielä muutamille festareille vielä tokenen 😬 kiitos huomiosta
- KirjoitanNyt
Juuh, en viitti tänne sairaskertomuksia kirjotella, sanottiin vain että tiettyjä aineksia varoa ja itte päätelly loput. Ei ole mikään lopunajan tauti, kyllä mä tästä vielä muutamille festareille vielä tokenen 😬 kiitos huomiosta
Ok. Mietitytti vain, että miten juuri banaani, kun esim monissa muissa ruuissa on enemmän kaliumia, kuin banaanissa, kuten vaikkapa vaan ihan perunassa.
Totta, olet jo lääkärin hoidossa..
Mutta tsemppiä. Hyvä asenne sulla 😉
- YussufMgowabyebye
Ma ei muuta syökän kun banana.Uksi terttu paivässa.
- ei.lihava
Yhden voin syödä en enempää siinä on nimittäin 104kcal
- 5cardcharlie
Jaksaakohan tällaista "Bananasa-Kääpiö" ja "Villit Perunat".... jatkaa aivan maailmanloppuun asti.
Mutta hyvä asia että aloittaja ei loukkaantunut jutuista, ymmärsi hieman huumoria, minä pelkäsin että jos pikkuinen tyttö loukkaantuu.- KirjoitanNyt
Se oli kuule 400 banaania vrk, jotta kaliumin osalta saisi banaanista myrkytyksen.kysymyksessä Aikuinen.
Mahtaisi kuolla ähkyyn sitä ennen huh huh..
En ole aloittaja, enkä pikkuisesi, mutta mielenkiintoista, eikö olekin..
- sitrustensyöjä
Syön mieluumin sitrushedelmiä ja harvoin banaania. Sitruskset on terveelisempiä. Viinirypäleeitä syön myös harvoin, ne lihottaa niin helvetisti jos usein syö.
- Kmiees
Syön kun tekee mieli ja terveellistähän se on.
- Not4Me
En syö koskaan banaania. Pahaa. Ja paljon sokeria.
- hmmhmhmmm
Mitä? Kuuluuko niitä syödä??!!!
Ooooo.... - Omenamunherkuu
Omena päivässä pitää lääkärinloitolla. Joskus kaksiki. Banaanista en välitä joskus palasen syön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624442Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141563Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401341Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681103- 58939
- 80936
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.173868Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54831- 39791