Avoin korvatorvi

tyttönen

Hei! Minulla on avoin korvatorvi ja päässä humisee melkein koko ajan, tosi makuulla se hellittää vas.puolelta.Onko kenelläkään tietoa mistä se johtuu ja mikä siihen auttaa? Lääkärit tuntuvat olevan tietämättömiä asiasta. Tämä tinnituksen tutkimus tuntuu oleva niin lapsenkengissä, että mitään kunnon tietoa ei saa.Vaivan kanssa tulee kuulemma vain elää. Pakkohan se on, mutta kuitenkin....

5

4397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parani

      Minulla on sama vaiva puolisen vuotta, mutta se hävisi itsestään. Korvatorvi oli avoinna aina välillä (maksimissaan puolisen tuntia kerrallaan), jolloin korvassa humisi ja oma puhe kaikui inhoittavasti puhuessa. Annoin korvan vaan olla rauhassa ja vaiva onnesi katosi itsestään.

    • salvador

      Moi!Minulla todettiin tuo sama tauti -avoin korvatorvi.Viikko sitten menin korvalääkäriin ja totesi sen.Viikon jo vaivannut minua - välillä hetken sulkeutuu mutta muuten auki ja päässä kiertää ääni ja humisee - olo on kuin olisi junatunnelissa välillä.Otin duactin ja olo paheni ennen lääkärissä käyntiä.Onko kokemuksia kenellään tästä taudista enempää. Heikkeneekö kuulo ? Voiko mennä lentokoneeseen ? Lääkäri sanoi saman - on vain pakko oppia elämään sen kanssa.Uskomatonta! Joskus suihkutettu korviin teflonia ja pillejä kokeiltu muttei ne auta. Tämä vaiva johtuu kuulema nielurisaleikkauksesta jolloin arpikudos veti sen käytävän auki. Kertokaa jos joku tietää mikä auttaa! Meneekö tää koskaan ohi?

      • sopeutunut

        Avoin korvatorvi on vaivannut jo noin 14 vuotta. Nielurisat on poistettu 20 vuotiaana. Yritin vuosia erilaisia keinoja. Nyt pärjään, kun laitan pari kolme tippaa lasten suolatippoja sieraimeen tarpeen mukaan( vaiva on vasemmalla puolella),niiden täytyy osua sopivaan kohtaan.Sitä voi harjoitella. Sumute ei auta.Suolaliuoksen teen kyllä itse merisuolasta, kokeilemalla saa sopivan. Apteekista saa valmiita NaCl-liuosta. Kuulo ei ole heikentynyt eikä kipuja ole. Lääkäreiltä en ole saanut mitään apua.


      • Anonyymi
        sopeutunut kirjoitti:

        Avoin korvatorvi on vaivannut jo noin 14 vuotta. Nielurisat on poistettu 20 vuotiaana. Yritin vuosia erilaisia keinoja. Nyt pärjään, kun laitan pari kolme tippaa lasten suolatippoja sieraimeen tarpeen mukaan( vaiva on vasemmalla puolella),niiden täytyy osua sopivaan kohtaan.Sitä voi harjoitella. Sumute ei auta.Suolaliuoksen teen kyllä itse merisuolasta, kokeilemalla saa sopivan. Apteekista saa valmiita NaCl-liuosta. Kuulo ei ole heikentynyt eikä kipuja ole. Lääkäreiltä en ole saanut mitään apua.

        Tuo, että nenään laitettavien suolatippojen täytyy osua sopivaan kohtaan... Miten se varmistetaan?

        Laitetaanko tippoja nenään ja kallistetaan pään sen korvan puoleen, jossa on avoin korvatorvi?

        Kiitos neuvoista. :)


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe