Avoin korvatorvi

tyttönen

Hei! Minulla on avoin korvatorvi ja päässä humisee melkein koko ajan, tosi makuulla se hellittää vas.puolelta.Onko kenelläkään tietoa mistä se johtuu ja mikä siihen auttaa? Lääkärit tuntuvat olevan tietämättömiä asiasta. Tämä tinnituksen tutkimus tuntuu oleva niin lapsenkengissä, että mitään kunnon tietoa ei saa.Vaivan kanssa tulee kuulemma vain elää. Pakkohan se on, mutta kuitenkin....

5

5868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parani

      Minulla on sama vaiva puolisen vuotta, mutta se hävisi itsestään. Korvatorvi oli avoinna aina välillä (maksimissaan puolisen tuntia kerrallaan), jolloin korvassa humisi ja oma puhe kaikui inhoittavasti puhuessa. Annoin korvan vaan olla rauhassa ja vaiva onnesi katosi itsestään.

    • salvador

      Moi!Minulla todettiin tuo sama tauti -avoin korvatorvi.Viikko sitten menin korvalääkäriin ja totesi sen.Viikon jo vaivannut minua - välillä hetken sulkeutuu mutta muuten auki ja päässä kiertää ääni ja humisee - olo on kuin olisi junatunnelissa välillä.Otin duactin ja olo paheni ennen lääkärissä käyntiä.Onko kokemuksia kenellään tästä taudista enempää. Heikkeneekö kuulo ? Voiko mennä lentokoneeseen ? Lääkäri sanoi saman - on vain pakko oppia elämään sen kanssa.Uskomatonta! Joskus suihkutettu korviin teflonia ja pillejä kokeiltu muttei ne auta. Tämä vaiva johtuu kuulema nielurisaleikkauksesta jolloin arpikudos veti sen käytävän auki. Kertokaa jos joku tietää mikä auttaa! Meneekö tää koskaan ohi?

      • sopeutunut

        Avoin korvatorvi on vaivannut jo noin 14 vuotta. Nielurisat on poistettu 20 vuotiaana. Yritin vuosia erilaisia keinoja. Nyt pärjään, kun laitan pari kolme tippaa lasten suolatippoja sieraimeen tarpeen mukaan( vaiva on vasemmalla puolella),niiden täytyy osua sopivaan kohtaan.Sitä voi harjoitella. Sumute ei auta.Suolaliuoksen teen kyllä itse merisuolasta, kokeilemalla saa sopivan. Apteekista saa valmiita NaCl-liuosta. Kuulo ei ole heikentynyt eikä kipuja ole. Lääkäreiltä en ole saanut mitään apua.


      • Anonyymi
        sopeutunut kirjoitti:

        Avoin korvatorvi on vaivannut jo noin 14 vuotta. Nielurisat on poistettu 20 vuotiaana. Yritin vuosia erilaisia keinoja. Nyt pärjään, kun laitan pari kolme tippaa lasten suolatippoja sieraimeen tarpeen mukaan( vaiva on vasemmalla puolella),niiden täytyy osua sopivaan kohtaan.Sitä voi harjoitella. Sumute ei auta.Suolaliuoksen teen kyllä itse merisuolasta, kokeilemalla saa sopivan. Apteekista saa valmiita NaCl-liuosta. Kuulo ei ole heikentynyt eikä kipuja ole. Lääkäreiltä en ole saanut mitään apua.

        Tuo, että nenään laitettavien suolatippojen täytyy osua sopivaan kohtaan... Miten se varmistetaan?

        Laitetaanko tippoja nenään ja kallistetaan pään sen korvan puoleen, jossa on avoin korvatorvi?

        Kiitos neuvoista. :)


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe