Tarviiko uuden äidin

Tiukkaäitimuttakivaoon

maksaa miehen lasten ruoka ja pestä heidän pyykknsä? Miten, saako miehen lapsia kasvattaa ja komentaa?
Olen topakka äiti heille ja tykkään että on siistiä ja lapset totelevat, joten sanon aika topakasti jos olen erimieltä.
Outoa on kun mun mies komentaa mun lapsia, siitä en tykkää ja lellii omiaan, mutta kun minä olen perheen äiti kuitenkin jolla on vastuu perheen pyörittämisestä niin eikö ole lupa komentaa lapsia?
Teen sen heidän parhaakseen. jotta miehen lapsista kasvaa tasapainoisia ja osaavia lapsia, niinkuin munkin.Lasten äiti on ollut hakoteillä kasvatusasioissa joten mulla on melkoinen työsarka, mutta kaiekesta selvii kunhan pysyy poissa miedän asioista. Vaikka minä häntä opastan niin ei se tarkoita että hän saisi uuttua meidän asioihin kun on kateellinen että meillä on asiat hyvin.,

15

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiluojamitenääliöoot

      Eli vain sä saat komentaa kaikkia lapsia? Mutta mies ei saa sinun... näin mä ymmärsin. Eli tahdot olla natsiäitipuoli..? Kai ymmärrät ettei tuo polku syvennä suhdettasi miehen lapsiin ? Vihaatko heitä niin paljon? Totta kai mies hellii niitä ku oot se sadun ilkeä äitipuoli: "Osta omat ruuat ja pese pyykkisi". Ok. Ihan yeesh jos on sen 18v ja saa rahaa ruokaan itse jne. Mut alle sen on vähän tiukkaa ostaa ravintonsa ja erikseen pyytää isäänsä hommaa ne..

    • Etoleäiti

      Vain lasten biologisella vanhemmilla on oikeus päättää kuinka lapsi kasvatetaan senhän sanoo jo lakikin. Et ole miehesi lasten äiti vaikka kuinka sitä toivoisitkin. Eli et saa heille kehitellä yhtään mitään tekemistä etkä määrätä kasvatustyyliä mitä miehesi ei hyväksy.

      Sinä kasvatat omat lapsesi kuten tykkäät ja miehesi ja hänen lastensa äiti omansa juuri niinkuin he haluavat ilman että voit asiaan vaikuttaa millään tavalla. Sinun osaksesi jää ruoan laitto pyykinpesu ja siivoaminen.

      Tekstisi perusteella et ole sivistynyt hyvä lapsilähtöinen ja aikuisjohtoinen kasvattaja vaan oman epävarmuutesi takia miehesi lapsille tiuskiva Isän puoliso josta lapset eivät voi käytöksesi takia tykätä.

      Miehesi lasten äiti ja entinen vaimo ei poistu kuvioista vaikka päälläsi seisoisit joten sopeudu tai elä omien lastesi kanssa yksin. Kyllä se mieskin huomaa jos yrität tehdä hänen lastensa elämästä helvettiä vain oman pienuutesi takia. Silloin pääset eroon sekä lapsista että miehestä.
      Itse aiheutat itsellesi hankalan elämän jos lapsia alat kohtelemaan huonosti.

      • KokoKyläKasvattaa

        Laitatko vielä sen lakipykälän, jonka sisältö on tämä: "Vain lasten biologisella vanhemmilla on oikeus päättää kuinka lapsi kasvatetaan"

        Tekeekö nyt kaikki päivähoitotädit, lastentarhanopettajat, opettajat rikoksen, kun eivät tarkista vanhemmilta kuinka heidän kullannuppujaan pitää joka käänteessä kasvattaa?
        Mä kasvatan välillä naapurin lapsia, kun ne ovat pahanteossa.


      • helikeijukainen

        Kyse oli yksinomaan lasten isän sutturasta, joka ei kuulu lasten elämään. Lasten vanhemmat ovat halunneet lapset päiväkotiin, kouluun tai harrastuksiin ja he tietävät että siellä on pätevä ihminen ja halunneet kyseeiset ohjaajat tai opettajat lastensa elämään, mutta isän sutturoita ei kukaanhalua lastensa elämää sotkemaan, siitä ei koidu kuin haittaa ja huonoa esimerkkiä miten perheet saa hajottaa ja rikkoa. Lasten äiti päättää kuka saa olla heidän lasten elämässä, siihen ei perheenrikkoja sutturat kuulu.


      • Mitähäh
        helikeijukainen kirjoitti:

        Kyse oli yksinomaan lasten isän sutturasta, joka ei kuulu lasten elämään. Lasten vanhemmat ovat halunneet lapset päiväkotiin, kouluun tai harrastuksiin ja he tietävät että siellä on pätevä ihminen ja halunneet kyseeiset ohjaajat tai opettajat lastensa elämään, mutta isän sutturoita ei kukaanhalua lastensa elämää sotkemaan, siitä ei koidu kuin haittaa ja huonoa esimerkkiä miten perheet saa hajottaa ja rikkoa. Lasten äiti päättää kuka saa olla heidän lasten elämässä, siihen ei perheenrikkoja sutturat kuulu.

        Entäs äitien uudet äijänkäppyrät?


      • KokoKyläKasvattaa
        helikeijukainen kirjoitti:

        Kyse oli yksinomaan lasten isän sutturasta, joka ei kuulu lasten elämään. Lasten vanhemmat ovat halunneet lapset päiväkotiin, kouluun tai harrastuksiin ja he tietävät että siellä on pätevä ihminen ja halunneet kyseeiset ohjaajat tai opettajat lastensa elämään, mutta isän sutturoita ei kukaanhalua lastensa elämää sotkemaan, siitä ei koidu kuin haittaa ja huonoa esimerkkiä miten perheet saa hajottaa ja rikkoa. Lasten äiti päättää kuka saa olla heidän lasten elämässä, siihen ei perheenrikkoja sutturat kuulu.

        Niin, että tuo "vain lasten biologisella vanhemmilla on oikeus päättää kuinka lapsi kasvatetaan senhän sanoo jo lakikin", olikin vain sulle jotain fantasiaa?

        Sellaista lakia ei sitten löytynytkään. Onko sinun kaikki muutkin kirjoitukset yhtä mutua ja unelmaa? Taitavat olla.


      • Lissuontaisiosta

        Tuo lissu on rapajuoppo ämmä Raisiosta jolla ei ole miestä eikä lapsia kännipäissään provoaa ajankuluksi katkeruuttaan.


      • Miekkoset
        helikeijukainen kirjoitti:

        Kyse oli yksinomaan lasten isän sutturasta, joka ei kuulu lasten elämään. Lasten vanhemmat ovat halunneet lapset päiväkotiin, kouluun tai harrastuksiin ja he tietävät että siellä on pätevä ihminen ja halunneet kyseeiset ohjaajat tai opettajat lastensa elämään, mutta isän sutturoita ei kukaanhalua lastensa elämää sotkemaan, siitä ei koidu kuin haittaa ja huonoa esimerkkiä miten perheet saa hajottaa ja rikkoa. Lasten äiti päättää kuka saa olla heidän lasten elämässä, siihen ei perheenrikkoja sutturat kuulu.

        Äijän kantturat sit kuuluu vai?


      • Etoleäiti
        KokoKyläKasvattaa kirjoitti:

        Laitatko vielä sen lakipykälän, jonka sisältö on tämä: "Vain lasten biologisella vanhemmilla on oikeus päättää kuinka lapsi kasvatetaan"

        Tekeekö nyt kaikki päivähoitotädit, lastentarhanopettajat, opettajat rikoksen, kun eivät tarkista vanhemmilta kuinka heidän kullannuppujaan pitää joka käänteessä kasvattaa?
        Mä kasvatan välillä naapurin lapsia, kun ne ovat pahanteossa.

        No jos mitään tiedät lapsen huoltajuudesta niin tiedät että vanhemmat päättävät kasvatuksesta. Niitä lakeja nyt on esim huoltajuus ja lastensuojelu. Voit googlettaa itse sisällön esim. Finlexistä.

        Päiväkodin henkilöstö ei liity asiaan samalla tavalla. Mutta heilläkin täytyy kysyä vanhemmilta luvat erilaisiin asioihin ja hoidon alkaessa kysytään lapsen tavoista ja tuen tarpeista. Kasvatuskumppanuus on päiväkodilla täysin normaali asia eli lapsen huoltaja on päättämässä lapsen kasvatuksesta myös päiväkodilla.

        Aloittajan viesti ei millään tapaa näytä siltä että lapsella olisi heillä hyvä olla ja että hän olisi hyväksytty ja saisi hellyyttä ja turvaa ikäisensä vaatimalla tasolla. Huomasitko että mainitsin isän mielipiteen yhtenä huomioitavana asiana? Millainen äitipuoli ei kunnioita lapsen isän mielipidettä?

        Mitä itse olet mieltä jos äitipuoli haluaisi esimerkiksi harjoittaa jotain uskontoa joka ei ole lapsen uskonto ja vaatisi lasta osallistumaan siihen? Tämä vain yhtenä esimerkkinä huoltajan päätösvallasta.
        Tällaiset jokapäiväiset perheen arkeen kuuluvat asiat ovat täysin normaaleja asioita normaaleille ihmisille joista ei yleensä tarvitse riidellä eroperheiden välillä.


      • Kasvatusalallaoleva
        KokoKyläKasvattaa kirjoitti:

        Laitatko vielä sen lakipykälän, jonka sisältö on tämä: "Vain lasten biologisella vanhemmilla on oikeus päättää kuinka lapsi kasvatetaan"

        Tekeekö nyt kaikki päivähoitotädit, lastentarhanopettajat, opettajat rikoksen, kun eivät tarkista vanhemmilta kuinka heidän kullannuppujaan pitää joka käänteessä kasvattaa?
        Mä kasvatan välillä naapurin lapsia, kun ne ovat pahanteossa.

        Älä sitten ihmettele jos naapurit tulevat joku päivä sinulle sanomaan mielipiteensä siitä kun "kasvatat" heidän lapsiaan. Voi tulla poliisiasia jos olet liian räväkkä.

        Ei naapuri tai uusi puoliso voi alkaa määrittelemään miten jonkun toisen lapsi kasvatetaan. Se on ihan sama vaikka miehen kanssa yhdessä asuisitkin, se ei tuo sinulle minkäänlaisia oikeuksia kasvattaa omin neuvoin toisen lasta vaan tarvitset vanhempien hyväksynnän vaikka olisit mitä mieltä heidän kasvatustaidoistaan.
        Aina voit tehdä lastensuojeluilmoitusten jos oikeasti olet lapsesta huolissasi. Sen saa tehdä kuka vain.
        Näytit tuossa ettei sinulla ole hajuakaan siitä mitä oikeuksia biologisella vanhemmilla/huoltajille on kun et yksinkertaisia lapsiin liittyviä lakeja edes tunne. Ehkä kannattaisi tutustua niin ei tarvitsisi levittää mututietoa faktana.


    • naurammekippurassa

      Kyllä se niin on ettei vieras ihminen saa puuttua toisten lasten asioihin. Mutta on se kumma että mies kun läytää uusia naisia, niin jo ollaan samantien haukkumassa miehen lapset ja exä ja koko suku, ja aletaan sisutaa miehen taloa kuin omaa. Kaikkeen ne miesreppanat suostuu sen varjolla että talossa on joku joska siivoo pesee pyykit ja laittaa ruokaa, ja naisparka luulee sitä rakkaudeksi.

      • Etoleäiti

        EIköhän tuohon ole syynä epävarmuus. Ikävää lapsen kannalta ja varmasti vaikuttaa siten että uusi nainen ei ole pidetty lapsen silmissä koska lapsi on aina lojaali vanhemmalleen. Onhan siinä tietenkin riski että lapsi voi mennä uuden puolison edelle ja lapsen vanhemmat voivat asettua keskenään uutta puolisoa vastaan kasvatusasioissa mikäli tavat eroavat kovastikin toisistaan. Mutta eihän näin käy jos uusi puoliso ei yritä olla parempi kuin lapsen oikeat vanhemmat tai korvata lapsen biologista vanhempaa vaan on tasavertainen luotettava aikuinen lapsen elämässä ilman kilpailua äitiydestä mikä on jo sinänsä typerää koska sitä tosiasiaa kuka kenenkin vanhempi on ei vain voi mitenkään muuttaa.


    • NKM

      Uuden äidin ei tarvitse pestä miehen lapsen pyykkiä eikä tarvitse ostaa miehen lapsille ruokaa, eikä myöskään valmistaa ruokaa. Tehköön lapsen isä.

      • oiskivahuilaajoskus

        No ei pitäs mutta aina joutuu. Uusi äiti on miehen lasten tärkein kasvattaja ja komentaja, muutoinhan he eivät pärjää elämässään. Miehen ex vaimo kun on laiska ekä ole hoitanut tehtäviään niin uuden vaimon kontolle jää kaikki. Luulisi äitien osaavan mutta ei. Meillä ainakin miehen lapset ovat saamattomia ja laiskoja. Meillä ei tehtäisi muuta kun syötäisiin pakastepitsoja ja hammapraeita ja sen näkösiä ovattekin, koti työt on kauhua. Onnek niitä ei oo kun kaksi, kolmas oli jo katasrfofi. Mut onneks oon työtön et saan vahtia ja jaksan siivoo, mies tuo rahan kotiin joten hyvä niin.


      • lissuonlasse
        oiskivahuilaajoskus kirjoitti:

        No ei pitäs mutta aina joutuu. Uusi äiti on miehen lasten tärkein kasvattaja ja komentaja, muutoinhan he eivät pärjää elämässään. Miehen ex vaimo kun on laiska ekä ole hoitanut tehtäviään niin uuden vaimon kontolle jää kaikki. Luulisi äitien osaavan mutta ei. Meillä ainakin miehen lapset ovat saamattomia ja laiskoja. Meillä ei tehtäisi muuta kun syötäisiin pakastepitsoja ja hammapraeita ja sen näkösiä ovattekin, koti työt on kauhua. Onnek niitä ei oo kun kaksi, kolmas oli jo katasrfofi. Mut onneks oon työtön et saan vahtia ja jaksan siivoo, mies tuo rahan kotiin joten hyvä niin.

        Et sinä transu lasse tiedä äitiydestä yhtään mitään, sul on munat...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe