Jakutissa Vain ladat käynnistyy

wrooooommm

28

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSI2012

      kyllä siellä Toyotakin käynnistyy ja lämpeneekin vielä, markkinoiden tehokkain lämmityslaite kuuluu olevan Toyotissa. skoda ei edes inahda noissa pakkaslukemissa eikä lämmityslaite riitä edes 5asteen pakkaseen.

      • voihanNäitäHolistinJuttu

        Vain osassa Toyotan malleja on kunnollinen lämmityslaite, kannattaa lukea testejä ja vertailuja hieman tarkemmin. Kuka tahansa osaa valmistaa auton noihin olosuhteisiin jos olisi tarvetta ja järkevää.


    • KahtokeePojaat

      Voi olla totta, jos siellä ei ole muita kun Ladoja.

    • Justus4852

      Voin sanoa kokemuksesta vaikka en Ladamies ole ollutkaan ikinä että takaveto Lada lyö kylmäkäynnistyksessä melkolailla 90 prosenttisesti muut automerkit. Kylmäkäynnistys ja sisälämpö on kyllä yli kaiken muun !!!

      • ylivertainenon

        Kuparikenno luovuttaa lämpöä niin paljon, että varpaita polttaa, jos laskee lämpöä täysillä lattialle, lisäksi noissa minuutin yli yhdeksän autoissa on mahdollisuus kammella käynnistää, muissakin muuten, mutta puskurista puuttuu aukko


      • Anonyymi

        Voin sanoa kokemuksesta vaikka en Ladamies ole ollutkaan ::: Olet kyllä oikeassa vaikka en omista enkä ole omistanutkaan mutta huoltanut ja korjannut olen takaveto Ladaa . Täysin riippumaton moottorilämmittimistä ja sisälämmön ,,,sanoisin suorastaan kuuma. !!!


    • Anonyymi

      kumma kun kerrotaan ladan ylivoimaisesti parhaista talvi ominaisuuksista niin muiden merkkien omistajien mielestä suomessa ei talvella ole pakkasia? kummallista... (-:

      • Anonyymi

        kumma kun kerrotaan ladan ylivoimaisesti : No Ladan kohdalla tuosta voi kyllä mainita mitä on saanut melkein ilmaiseksikin . Niitä tulee välillä aina joku kylmempikin vuosimalli,, 80 luvulla vielä oli kyllä montakin automallia jotka olivat vähän haaleita, Sitten tulivat nuo CDI,TDI,HDi dieselit jotka ovat nyt olleet aika paljon lisälämmittimien armoilla jos ne nyt sattuu sitten toimimaan !!


    • Anonyymi

      heidän mielestään auton ei ole tarpeellista toimia suomen pakkasissa, pääasia on että on paljon pakkasessa jumivaa elektroniikkaa.

      • Anonyymi

        Elektroniikka on arkaa kuumuudelle, ei kylmyydelle.


    • Anonyymi

      oli taannoin telkkarissa dokumentti kun retkeilivät autoilla Siperiassa, pakkaset huiteli -50- -60 c, autoina oli toyota maastureita ja venäläiset ajoi itse niillä sämpylän näköisillä neliveto pakuilla, neuvostovehkeitä jostain 70 luvulta. meinasivat ensin naureskella venäläisten kalustolle mutta kyllä siinä hymyt hyytyi kun japanialaiset pilailuvälineet alkoi vuoronperään syytää nesteitä ja öljyjä mäelle. ei pelannu nipponin vehkeet niissä keleissä!

      • Anonyymi

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!


      • Anonyymi

        Pakkaskestävyys kertoo kulkuneuvon luotettavuudesta kaikinpuolin, vastavuoroisesti myös kovalla helteellä toimiminen. Äärioloissa erotellaan jyvät akanoista ja äärioloissa näkyy länsiautot hyytyilevän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

        en tiedä. kovin sekavaa artikulointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tiedä. kovin sekavaa artikulointia.

        No sinun lanttusi ei ainakaan leikannut siinä mielessä, mitä tuon kirjoittaja tarkoitti. Joten meneppä nyt ihan ensitöiksesi sinne kallonkutistajalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

        ehkä sinun kannatta oma lanttu tarkistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan: Poikkesit kyllä nyt aikalailla asiasta,nyt oli kyse Siperiasta eikä pirun euroopan leikkikaluista !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinun lanttusi ei ainakaan leikannut siinä mielessä, mitä tuon kirjoittaja tarkoitti. Joten meneppä nyt ihan ensitöiksesi sinne kallonkutistajalle...

        No sinun lanttusi : Lopeta tuo höpöttelysi !!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Lada Niva 4x4 kaikkien aikojen paras maastoauto.

    • Anonyymi

      omasta kokemuksesta 2000 luvun alusta: olimme muuttaneet "uuteen" kämppään ja pihalla ei ollut roikkapaikkoja jotta lämppäriin ois saanu. no aamulla sitten -32 pakkasta ja lada 1200s piti saada liikkeelle. moottorissa eurolin jotkin jäykät tervat.
      no muutaman kerran pyöräytti ja prötötööötööööttöötötötötöö....
      käyntiinhän se lähti!
      pinnoitetut uusionastakumit olivat neliskanttiset kauanaikaa ennenkuin pehmenivät ja liukkaat kun luistimet!

    • Anonyymi

      kyllä ladojen toimivuus ja käyntiinlähtemisominaisuudet kovilla pakkasilla on ylivoimaiset mihin tahansa automerkkiin verrattuna. se on tehty olosuhteisiin missä on huonot tiet, kovat pakkaset ja korjaamoiden välit pitkät.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. En minäkään ole ostanut etelän lämpöihin valmistettuja autoja tänne puoli vuotta vuodessa olevaan kylmään pohjolaan. Eivät toimi täällä. Täällä toimii tänne suunnitellut autot.


    • Anonyymi

      Kokemusta Ladasta on minullakin:

      Vaimon setä kuoli 2002. Perinnöksi jätti 1988-mallisen Lada 1200 L:n, jolla oli ajettu 32 tkm.
      Kellekään ei sukulaisista oikein Lada kelvannut, paitsi tietty minulle. Siihen se sitten taloni pihaan tupsahti sininen Lada.

      Ajelin sillä pari vuotta perheen kakkosautona. Ja tosiaan lähti aina käyntiin!!
      Muutenkin takaveto-Lada oli aika viihdyttävä ajettava. Itse asiassa vähän kaipailenkin sitä. Siinä oli luonnetta aivan eri tavalla kuin steriileissä nykyautoissa.

      Hybridillä nykyään ajelen.

    • Anonyymi

      jakutissa venäjän Siperiassa on lokakuusta asti ollut yli -40 pakkasta.
      siellä vaan ladat mennä pörisee.
      näissä uudemmissakin ladoissa näyttää neste kiertävän ja lämmittävän polttoaineruiskutuksen läpi virtaavan polttoaineen. järkevä juttu noissa pakkasissa!

      • Anonyymi

        Se onkin tärkeää jos on lähdössä pitkäksi aikaa omalla autolla Siperiaan kylmällä kelillä.


    • Anonyymi

      ei tarvi mennä sinne saakka että voi omistaa talvivarman auton. lupasi tännekin ensi yöksi -27.
      eipä haittaa! aamun työmatkasta huolehtii LADA. ;-D

      • Anonyymi

        Kyllä se talvivarma auto on paras ratkaisu Suomen oloissa, onhan tuota pakkasta itselläkin tullut nähtyä ,itäsuomessa kun on kasvettu aikuisiksi, peräti -50C talvella vuodenvaihteessa 85-86


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se talvivarma auto on paras ratkaisu Suomen oloissa, onhan tuota pakkasta itselläkin tullut nähtyä ,itäsuomessa kun on kasvettu aikuisiksi, peräti -50C talvella vuodenvaihteessa 85-86

        muistan tuon talven. raakalta tuntui yö vuoron jälkeen repiä 1200 l työmaan pihalta käyntiin. kotimatkalla oli rekat ja muut diesel autot tien varressa kun ei edes talvilaatuinen löpö kulkenut putkissa. täytyy kyllä tunnustaa että oli siinä ladankin ohjaus kankeana kun pakkanen lähenteli -50c!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6948
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2056
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1698
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1118
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      939
    Aihe