Jakutissa Vain ladat käynnistyy

wrooooommm

Jakutissa -62c pakkasta, siellä vain ladat kulkevat!

https://www.instagram.com/p/Bd7hquwnZwT/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_legacy

19

503

Vastaukset

  • kyllä siellä Toyotakin käynnistyy ja lämpeneekin vielä, markkinoiden tehokkain lämmityslaite kuuluu olevan Toyotissa. skoda ei edes inahda noissa pakkaslukemissa eikä lämmityslaite riitä edes 5asteen pakkaseen.

    • Vain osassa Toyotan malleja on kunnollinen lämmityslaite, kannattaa lukea testejä ja vertailuja hieman tarkemmin. Kuka tahansa osaa valmistaa auton noihin olosuhteisiin jos olisi tarvetta ja järkevää.


  • Voi olla totta, jos siellä ei ole muita kun Ladoja.

  • Voin sanoa kokemuksesta vaikka en Ladamies ole ollutkaan ikinä että takaveto Lada lyö kylmäkäynnistyksessä melkolailla 90 prosenttisesti muut automerkit. Kylmäkäynnistys ja sisälämpö on kyllä yli kaiken muun !!!

    • Kuparikenno luovuttaa lämpöä niin paljon, että varpaita polttaa, jos laskee lämpöä täysillä lattialle, lisäksi noissa minuutin yli yhdeksän autoissa on mahdollisuus kammella käynnistää, muissakin muuten, mutta puskurista puuttuu aukko


  • kumma kun kerrotaan ladan ylivoimaisesti parhaista talvi ominaisuuksista niin muiden merkkien omistajien mielestä suomessa ei talvella ole pakkasia? kummallista... (-:

  • heidän mielestään auton ei ole tarpeellista toimia suomen pakkasissa, pääasia on että on paljon pakkasessa jumivaa elektroniikkaa.

    • Elektroniikka on arkaa kuumuudelle, ei kylmyydelle.


  • oli taannoin telkkarissa dokumentti kun retkeilivät autoilla Siperiassa, pakkaset huiteli -50- -60 c, autoina oli toyota maastureita ja venäläiset ajoi itse niillä sämpylän näköisillä neliveto pakuilla, neuvostovehkeitä jostain 70 luvulta. meinasivat ensin naureskella venäläisten kalustolle mutta kyllä siinä hymyt hyytyi kun japanialaiset pilailuvälineet alkoi vuoronperään syytää nesteitä ja öljyjä mäelle. ei pelannu nipponin vehkeet niissä keleissä!

    • Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
      Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

      Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!


    • Pakkaskestävyys kertoo kulkuneuvon luotettavuudesta kaikinpuolin, vastavuoroisesti myös kovalla helteellä toimiminen. Äärioloissa erotellaan jyvät akanoista ja äärioloissa näkyy länsiautot hyytyilevän.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
      Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

      Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

      en tiedä. kovin sekavaa artikulointia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      en tiedä. kovin sekavaa artikulointia.

      No sinun lanttusi ei ainakaan leikannut siinä mielessä, mitä tuon kirjoittaja tarkoitti. Joten meneppä nyt ihan ensitöiksesi sinne kallonkutistajalle...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
      Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

      Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

      ehkä sinun kannatta oma lanttu tarkistaa.


  • Lada Niva 4x4 kaikkien aikojen paras maastoauto.

  • omasta kokemuksesta 2000 luvun alusta: olimme muuttaneet "uuteen" kämppään ja pihalla ei ollut roikkapaikkoja jotta lämppäriin ois saanu. no aamulla sitten -32 pakkasta ja lada 1200s piti saada liikkeelle. moottorissa eurolin jotkin jäykät tervat.
    no muutaman kerran pyöräytti ja prötötööötööööttöötötötötöö....
    käyntiinhän se lähti!
    pinnoitetut uusionastakumit olivat neliskanttiset kauanaikaa ennenkuin pehmenivät ja liukkaat kun luistimet!

  • kyllä ladojen toimivuus ja käyntiinlähtemisominaisuudet kovilla pakkasilla on ylivoimaiset mihin tahansa automerkkiin verrattuna. se on tehty olosuhteisiin missä on huonot tiet, kovat pakkaset ja korjaamoiden välit pitkät.

    • Olet oikeassa. En minäkään ole ostanut etelän lämpöihin valmistettuja autoja tänne puoli vuotta vuodessa olevaan kylmään pohjolaan. Eivät toimi täällä. Täällä toimii tänne suunnitellut autot.


  • Kokemusta Ladasta on minullakin:

    Vaimon setä kuoli 2002. Perinnöksi jätti 1988-mallisen Lada 1200 L:n, jolla oli ajettu 32 tkm.
    Kellekään ei sukulaisista oikein Lada kelvannut, paitsi tietty minulle. Siihen se sitten taloni pihaan tupsahti sininen Lada.

    Ajelin sillä pari vuotta perheen kakkosautona. Ja tosiaan lähti aina käyntiin!!
    Muutenkin takaveto-Lada oli aika viihdyttävä ajettava. Itse asiassa vähän kaipailenkin sitä. Siinä oli luonnetta aivan eri tavalla kuin steriileissä nykyautoissa.

    Hybridillä nykyään ajelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.