Aihe

Jakutissa Vain ladat käynnistyy

wrooooommm

27

554

    Vastaukset

    • kyllä siellä Toyotakin käynnistyy ja lämpeneekin vielä, markkinoiden tehokkain lämmityslaite kuuluu olevan Toyotissa. skoda ei edes inahda noissa pakkaslukemissa eikä lämmityslaite riitä edes 5asteen pakkaseen.

      • Vain osassa Toyotan malleja on kunnollinen lämmityslaite, kannattaa lukea testejä ja vertailuja hieman tarkemmin. Kuka tahansa osaa valmistaa auton noihin olosuhteisiin jos olisi tarvetta ja järkevää.


    • Voi olla totta, jos siellä ei ole muita kun Ladoja.

    • Voin sanoa kokemuksesta vaikka en Ladamies ole ollutkaan ikinä että takaveto Lada lyö kylmäkäynnistyksessä melkolailla 90 prosenttisesti muut automerkit. Kylmäkäynnistys ja sisälämpö on kyllä yli kaiken muun !!!

      • Kuparikenno luovuttaa lämpöä niin paljon, että varpaita polttaa, jos laskee lämpöä täysillä lattialle, lisäksi noissa minuutin yli yhdeksän autoissa on mahdollisuus kammella käynnistää, muissakin muuten, mutta puskurista puuttuu aukko


      • Voin sanoa kokemuksesta vaikka en Ladamies ole ollutkaan ::: Olet kyllä oikeassa vaikka en omista enkä ole omistanutkaan mutta huoltanut ja korjannut olen takaveto Ladaa . Täysin riippumaton moottorilämmittimistä ja sisälämmön ,,,sanoisin suorastaan kuuma. !!!


    • kumma kun kerrotaan ladan ylivoimaisesti parhaista talvi ominaisuuksista niin muiden merkkien omistajien mielestä suomessa ei talvella ole pakkasia? kummallista... (-:

      • kumma kun kerrotaan ladan ylivoimaisesti : No Ladan kohdalla tuosta voi kyllä mainita mitä on saanut melkein ilmaiseksikin . Niitä tulee välillä aina joku kylmempikin vuosimalli,, 80 luvulla vielä oli kyllä montakin automallia jotka olivat vähän haaleita, Sitten tulivat nuo CDI,TDI,HDi dieselit jotka ovat nyt olleet aika paljon lisälämmittimien armoilla jos ne nyt sattuu sitten toimimaan !!


    • heidän mielestään auton ei ole tarpeellista toimia suomen pakkasissa, pääasia on että on paljon pakkasessa jumivaa elektroniikkaa.

      • Elektroniikka on arkaa kuumuudelle, ei kylmyydelle.


    • oli taannoin telkkarissa dokumentti kun retkeilivät autoilla Siperiassa, pakkaset huiteli -50- -60 c, autoina oli toyota maastureita ja venäläiset ajoi itse niillä sämpylän näköisillä neliveto pakuilla, neuvostovehkeitä jostain 70 luvulta. meinasivat ensin naureskella venäläisten kalustolle mutta kyllä siinä hymyt hyytyi kun japanialaiset pilailuvälineet alkoi vuoronperään syytää nesteitä ja öljyjä mäelle. ei pelannu nipponin vehkeet niissä keleissä!

      • Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!


      • Pakkaskestävyys kertoo kulkuneuvon luotettavuudesta kaikinpuolin, vastavuoroisesti myös kovalla helteellä toimiminen. Äärioloissa erotellaan jyvät akanoista ja äärioloissa näkyy länsiautot hyytyilevän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

        en tiedä. kovin sekavaa artikulointia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        en tiedä. kovin sekavaa artikulointia.

        No sinun lanttusi ei ainakaan leikannut siinä mielessä, mitä tuon kirjoittaja tarkoitti. Joten meneppä nyt ihan ensitöiksesi sinne kallonkutistajalle...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

        ehkä sinun kannatta oma lanttu tarkistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan vastaavissa olosuhteissa, niin tottahan toki sinäkin ladalla, ja neuvostovalmisteisella sämpyläpakulla ajelet täälläkin...
        Tiesitkö muuten, että Formulat menevät maastossa kaikkein kehnoimmin.....

        Toivottavasti lanttusi leikkaa edes sen verran, että tiedät, mitä tarkoitan!

        Sinäkin joudut varmasti ajamaan: Poikkesit kyllä nyt aikalailla asiasta,nyt oli kyse Siperiasta eikä pirun euroopan leikkikaluista !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinun lanttusi ei ainakaan leikannut siinä mielessä, mitä tuon kirjoittaja tarkoitti. Joten meneppä nyt ihan ensitöiksesi sinne kallonkutistajalle...

        No sinun lanttusi : Lopeta tuo höpöttelysi !!!!!!!!!!!


    • Lada Niva 4x4 kaikkien aikojen paras maastoauto.

    • omasta kokemuksesta 2000 luvun alusta: olimme muuttaneet "uuteen" kämppään ja pihalla ei ollut roikkapaikkoja jotta lämppäriin ois saanu. no aamulla sitten -32 pakkasta ja lada 1200s piti saada liikkeelle. moottorissa eurolin jotkin jäykät tervat.
      no muutaman kerran pyöräytti ja prötötööötööööttöötötötötöö....
      käyntiinhän se lähti!
      pinnoitetut uusionastakumit olivat neliskanttiset kauanaikaa ennenkuin pehmenivät ja liukkaat kun luistimet!

    • kyllä ladojen toimivuus ja käyntiinlähtemisominaisuudet kovilla pakkasilla on ylivoimaiset mihin tahansa automerkkiin verrattuna. se on tehty olosuhteisiin missä on huonot tiet, kovat pakkaset ja korjaamoiden välit pitkät.

      • Olet oikeassa. En minäkään ole ostanut etelän lämpöihin valmistettuja autoja tänne puoli vuotta vuodessa olevaan kylmään pohjolaan. Eivät toimi täällä. Täällä toimii tänne suunnitellut autot.


    • Kokemusta Ladasta on minullakin:

      Vaimon setä kuoli 2002. Perinnöksi jätti 1988-mallisen Lada 1200 L:n, jolla oli ajettu 32 tkm.
      Kellekään ei sukulaisista oikein Lada kelvannut, paitsi tietty minulle. Siihen se sitten taloni pihaan tupsahti sininen Lada.

      Ajelin sillä pari vuotta perheen kakkosautona. Ja tosiaan lähti aina käyntiin!!
      Muutenkin takaveto-Lada oli aika viihdyttävä ajettava. Itse asiassa vähän kaipailenkin sitä. Siinä oli luonnetta aivan eri tavalla kuin steriileissä nykyautoissa.

      Hybridillä nykyään ajelen.

    • jakutissa venäjän Siperiassa on lokakuusta asti ollut yli -40 pakkasta.
      siellä vaan ladat mennä pörisee.
      näissä uudemmissakin ladoissa näyttää neste kiertävän ja lämmittävän polttoaineruiskutuksen läpi virtaavan polttoaineen. järkevä juttu noissa pakkasissa!

      • Se onkin tärkeää jos on lähdössä pitkäksi aikaa omalla autolla Siperiaan kylmällä kelillä.


    • ei tarvi mennä sinne saakka että voi omistaa talvivarman auton. lupasi tännekin ensi yöksi -27.
      eipä haittaa! aamun työmatkasta huolehtii LADA. ;-D

      • Kyllä se talvivarma auto on paras ratkaisu Suomen oloissa, onhan tuota pakkasta itselläkin tullut nähtyä ,itäsuomessa kun on kasvettu aikuisiksi, peräti -50C talvella vuodenvaihteessa 85-86


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

      Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      5475
    2. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      49
      4280
    3. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

      Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      240
      3035
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

      Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      47
      2101