miten saa tietää paljonko saa tienata eläkkeen lis

ainaainaaina

äksi, onks verotus sitten millaista?

12

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meinaakkona.rikastua

      Jos sinulle on myönnetty vanhuuseläke saat tienata ihan niin paljon kuin pystyt.

    • eläkeläinen.päätoimi

      Kukaan sua kiellä tienaamasta, veroa sitten maksat sivutulosta reilusti enemmän.

      • KrPennonen

        Sivutulon ennakkovero tasoittuu vuoden kokonaisverotuksessa.


      • eläkeläinen.päätoimi
        KrPennonen kirjoitti:

        Sivutulon ennakkovero tasoittuu vuoden kokonaisverotuksessa.

        En maksa ennakkoveroa vaan saman prosentin koko vuoden, palautusta tuli satanen.


      • juy

        tuli 150


    • lasketauusiks

      Verotus menee sitten tulojen mukaan......uuden verokortin saat jos tiedät paljonko niitä palkkatuloja tulee olemaan / kk.....laskevat eläkkeenkin verotuksen sen mukaan uusiks......tietystihän voit verot maksaa saamasi sivutuloprosentinkin mukaan, mutta se prosentti on varmasti korkeampi.....saathan toki sitten liikaa maksetut palautuksina takaisin.....
      Töitähän eläkkeellä ollessa saa tehdä niin paljon kun kerkee ja viittii.....minä en viitti vaikka eläke onkin pieni......en ole niin ahne että veisin paikan nuorelta, olen osani tehnyt sen yli 40 vuoden aikana minkä työelämässä olin.....

      • serkkupoika

        "Töitähän eläkkeellä ollessa saa tehdä niin paljon kun kerkee ja viittii.....minä en viitti vaikka eläke onkin pieni......en ole niin ahne että veisin paikan nuorelta, olen osani tehnyt sen yli 40 vuoden aikana minkä työelämässä olin..... "
        Ei sitä nyt paikkaa keltään, ei tuohon taho sijaisia saada.
        Mutta jos tekee omaa yritystyötään, silloin ei vie kenenkään paikkaa ainakaan.
        Entäs saiarauseläkkeellä, jos tekee sellaista siis mitä pystyy tekemään, miten verotus?


    • Kysyppä-yhtiöltäsi

      Riippuu niin monesta.
      Onko kysymyksessä psyyke-eläke, työkyvyttömyyseläke, varhennettu vanhuuseläke, vanhuuseläke vai vaan kansaneläke?
      Vaikka siitä ei mustaa-valkoisella tai ääneen puhuta, eläkkeen nimikkeellä on vaikutusta veroprosentin määrään - toki muitakin sivuseikkoja.
      Varmaa on kyllä se, että työkyvyttömyyseläkkeellä ei saa ansaita kuin ehkä 700 - 800 ja sitäkin tilapäisesti, koska eläke voidaan poistaa hyvin sassiin. Kela tulkitsee hyvin herkästi, että prkle tuo on työkykyinen, eläke pois.

      • kysytohtorilta

        "Vaikka siitä ei mustaa-valkoisella tai ääneen puhuta, eläkkeen nimikkeellä on vaikutusta veroprosentin määrään - toki muitakin sivuseikkoja."

        Höpö höpö höpö.


      • Vakuutusyhtiöstä...Varma esimerkkinä saa tarkat tiedot siitä paljonko voi ansaita lisätyöllä/kk/vuosi. Kyseessä kohdallani työkyvyttömyydestä johtuva eläke. Ei silloin eläkettään menetä, jos ei ylitä korkeinta sallittua. Veroja toki tienestistään maksaa ihan normisti.
        Olen itse tehnyt töitä eläkkeeni ohessa.


    • Minä nautin työ-eläkettä.
      En ole siis koskaan ollut mikään huijari.
      Mikään ei estä minua lisä-ansioista.
      Verot menevät kuten kasvattamme lapset säätävät.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe