äksi, onks verotus sitten millaista?
miten saa tietää paljonko saa tienata eläkkeen lis
12
256
Vastaukset
- meinaakkona.rikastua
Jos sinulle on myönnetty vanhuuseläke saat tienata ihan niin paljon kuin pystyt.
- eläkeläinen.päätoimi
Kukaan sua kiellä tienaamasta, veroa sitten maksat sivutulosta reilusti enemmän.
- KrPennonen
Sivutulon ennakkovero tasoittuu vuoden kokonaisverotuksessa.
- eläkeläinen.päätoimi
KrPennonen kirjoitti:
Sivutulon ennakkovero tasoittuu vuoden kokonaisverotuksessa.
En maksa ennakkoveroa vaan saman prosentin koko vuoden, palautusta tuli satanen.
- juy
tuli 150
- lasketauusiks
Verotus menee sitten tulojen mukaan......uuden verokortin saat jos tiedät paljonko niitä palkkatuloja tulee olemaan / kk.....laskevat eläkkeenkin verotuksen sen mukaan uusiks......tietystihän voit verot maksaa saamasi sivutuloprosentinkin mukaan, mutta se prosentti on varmasti korkeampi.....saathan toki sitten liikaa maksetut palautuksina takaisin.....
Töitähän eläkkeellä ollessa saa tehdä niin paljon kun kerkee ja viittii.....minä en viitti vaikka eläke onkin pieni......en ole niin ahne että veisin paikan nuorelta, olen osani tehnyt sen yli 40 vuoden aikana minkä työelämässä olin.....- serkkupoika
"Töitähän eläkkeellä ollessa saa tehdä niin paljon kun kerkee ja viittii.....minä en viitti vaikka eläke onkin pieni......en ole niin ahne että veisin paikan nuorelta, olen osani tehnyt sen yli 40 vuoden aikana minkä työelämässä olin..... "
Ei sitä nyt paikkaa keltään, ei tuohon taho sijaisia saada.
Mutta jos tekee omaa yritystyötään, silloin ei vie kenenkään paikkaa ainakaan.
Entäs saiarauseläkkeellä, jos tekee sellaista siis mitä pystyy tekemään, miten verotus?
- verovertajuo
Lukemalla tästä ja toimimalla ohjeiden mukaan
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/verokortti/elaketulon_verokortt/nain-teet-verokortin-elaketulolle/#Elakkeella-ja-toissa-samaan-aikaan - Kysyppä-yhtiöltäsi
Riippuu niin monesta.
Onko kysymyksessä psyyke-eläke, työkyvyttömyyseläke, varhennettu vanhuuseläke, vanhuuseläke vai vaan kansaneläke?
Vaikka siitä ei mustaa-valkoisella tai ääneen puhuta, eläkkeen nimikkeellä on vaikutusta veroprosentin määrään - toki muitakin sivuseikkoja.
Varmaa on kyllä se, että työkyvyttömyyseläkkeellä ei saa ansaita kuin ehkä 700 - 800 ja sitäkin tilapäisesti, koska eläke voidaan poistaa hyvin sassiin. Kela tulkitsee hyvin herkästi, että prkle tuo on työkykyinen, eläke pois.- kysytohtorilta
"Vaikka siitä ei mustaa-valkoisella tai ääneen puhuta, eläkkeen nimikkeellä on vaikutusta veroprosentin määrään - toki muitakin sivuseikkoja."
Höpö höpö höpö. Vakuutusyhtiöstä...Varma esimerkkinä saa tarkat tiedot siitä paljonko voi ansaita lisätyöllä/kk/vuosi. Kyseessä kohdallani työkyvyttömyydestä johtuva eläke. Ei silloin eläkettään menetä, jos ei ylitä korkeinta sallittua. Veroja toki tienestistään maksaa ihan normisti.
Olen itse tehnyt töitä eläkkeeni ohessa.
Minä nautin työ-eläkettä.
En ole siis koskaan ollut mikään huijari.
Mikään ei estä minua lisä-ansioista.
Verot menevät kuten kasvattamme lapset säätävät.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä923181Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991777Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461637- 901470
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051457Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4071350Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21229Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381117Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun344959Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden272946