miten saa tietää paljonko saa tienata eläkkeen lis

ainaainaaina

äksi, onks verotus sitten millaista?

12

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meinaakkona.rikastua

      Jos sinulle on myönnetty vanhuuseläke saat tienata ihan niin paljon kuin pystyt.

    • eläkeläinen.päätoimi

      Kukaan sua kiellä tienaamasta, veroa sitten maksat sivutulosta reilusti enemmän.

      • KrPennonen

        Sivutulon ennakkovero tasoittuu vuoden kokonaisverotuksessa.


      • eläkeläinen.päätoimi
        KrPennonen kirjoitti:

        Sivutulon ennakkovero tasoittuu vuoden kokonaisverotuksessa.

        En maksa ennakkoveroa vaan saman prosentin koko vuoden, palautusta tuli satanen.


      • juy

        tuli 150


    • lasketauusiks

      Verotus menee sitten tulojen mukaan......uuden verokortin saat jos tiedät paljonko niitä palkkatuloja tulee olemaan / kk.....laskevat eläkkeenkin verotuksen sen mukaan uusiks......tietystihän voit verot maksaa saamasi sivutuloprosentinkin mukaan, mutta se prosentti on varmasti korkeampi.....saathan toki sitten liikaa maksetut palautuksina takaisin.....
      Töitähän eläkkeellä ollessa saa tehdä niin paljon kun kerkee ja viittii.....minä en viitti vaikka eläke onkin pieni......en ole niin ahne että veisin paikan nuorelta, olen osani tehnyt sen yli 40 vuoden aikana minkä työelämässä olin.....

      • serkkupoika

        "Töitähän eläkkeellä ollessa saa tehdä niin paljon kun kerkee ja viittii.....minä en viitti vaikka eläke onkin pieni......en ole niin ahne että veisin paikan nuorelta, olen osani tehnyt sen yli 40 vuoden aikana minkä työelämässä olin..... "
        Ei sitä nyt paikkaa keltään, ei tuohon taho sijaisia saada.
        Mutta jos tekee omaa yritystyötään, silloin ei vie kenenkään paikkaa ainakaan.
        Entäs saiarauseläkkeellä, jos tekee sellaista siis mitä pystyy tekemään, miten verotus?


    • Kysyppä-yhtiöltäsi

      Riippuu niin monesta.
      Onko kysymyksessä psyyke-eläke, työkyvyttömyyseläke, varhennettu vanhuuseläke, vanhuuseläke vai vaan kansaneläke?
      Vaikka siitä ei mustaa-valkoisella tai ääneen puhuta, eläkkeen nimikkeellä on vaikutusta veroprosentin määrään - toki muitakin sivuseikkoja.
      Varmaa on kyllä se, että työkyvyttömyyseläkkeellä ei saa ansaita kuin ehkä 700 - 800 ja sitäkin tilapäisesti, koska eläke voidaan poistaa hyvin sassiin. Kela tulkitsee hyvin herkästi, että prkle tuo on työkykyinen, eläke pois.

      • kysytohtorilta

        "Vaikka siitä ei mustaa-valkoisella tai ääneen puhuta, eläkkeen nimikkeellä on vaikutusta veroprosentin määrään - toki muitakin sivuseikkoja."

        Höpö höpö höpö.


      • Vakuutusyhtiöstä...Varma esimerkkinä saa tarkat tiedot siitä paljonko voi ansaita lisätyöllä/kk/vuosi. Kyseessä kohdallani työkyvyttömyydestä johtuva eläke. Ei silloin eläkettään menetä, jos ei ylitä korkeinta sallittua. Veroja toki tienestistään maksaa ihan normisti.
        Olen itse tehnyt töitä eläkkeeni ohessa.


    • Minä nautin työ-eläkettä.
      En ole siis koskaan ollut mikään huijari.
      Mikään ei estä minua lisä-ansioista.
      Verot menevät kuten kasvattamme lapset säätävät.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe