Olenko ahdistunut

ahdistaako

Vai onko minulla vain liian hyvä mielikuvitus? Olen aikuinen mies. Kerron esimerkkejä.

Kun menen esim. lumitöihin pihalle, ilmestyy naapurin isäntä heti kohta terassilleen tupakalle. En tervehdi häntä koska hän ei koskaan vastaa. Kun teen työtä hän vilkuilee minua ja minä häntä. Kun saan lumet kolattua ja menen sisälle, naapurinkin poistuu terassilta. Minua jää vaivaamaan miksi hän näin menettelee? Menen mistä tahansa syystä pihalle, hän ilmestyy terassilleen. Näin on jatkunut useita vuosia. Tarkkaileeko hän minua vai luulenko vain niin.
Kun ajan autoa, minut ajetaan nopeasti kiinni koska pyrin noudattamaan rajoituksia. Takana tulija ei kuitenkaan ohita minua vaikka hidastan ja teen tilaa. Välillä takana tulija vetäytyy kauemmaksi mutta ajaa taas liki mutta ei tee ohitusta, vetäytyy kohta kauemmas. Tätä jatkuu niin kauan kunnes pääsen perille, mihin nyt olenkaan menossa. Ilmiö toistuu lähes päivittäin eli aina kun olen liikenteessä. Luulenko että minua tarkkaillaan jostakin syystä vai onko tämä ilmiö ihan normaalia liikenteessä? Tämäkin on jatkunut vuosikausia.
Lentokoneessa istuessani taakseni istuu melkein aina mies, joka alkaa häiritä minua, tönimällä selkänojaa mielestäni täysin tarpeettomasti. Tunnen jatkuvasti pieniä tönäisyjä vaikka kaikki muut tuntuvat hiljentyneen yölennolla. Takanani kuitenkin valvotaan ja koska en itsekään pysty istualtani nukkumaan, tunnen tönimisen. Näin on melkein kaikilla lennoilla. Jos takana on lapsi ja sen tönimisen ymmärrän ja siedän mutta en aikuiselta. Kuvittelenko häirinnän tarkoitukselliseksi vai luulenko niin?

Onko kertomani esimerkit minulle ahdistuneisuutta vaiko hyvää mielikuvitusta?

9

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älli.tälli

      Olet kyllä pahasti vainoharhainen. V*ttuako välität jos naapuri on tupakalla. Tee työsi muina miehinä. Ja ajele vaan kaikessa rauhassa ajosi liikennesääntöjä noudattaen. Jos joku ajaa eri tavalla, sou what? Mitä h* lvettiä kyttäät muiden touhuja? Jos sille tielle lähdet, niin tervemenoa hourulaan!

      • ahdistaako

        Enhän itse kyttää ketään vaan kysyin onko tunteeni ahdistusta vaiko normaalia päättelyä. En ole vainoharhainen sillä kertomani asiat tapahtuu oikeasti. Harhainen kuvittelee tilanteet joihin mielestään joutuu. Aivan eri asia. Pitäisikö minun hakea apua ahdistuneisuuteeni, sitä mietin vai onko lääkityksestä peräti haittaa. Tein ja teen mielestäni asiallisia kysymyksiä.


    • eisaasäikytellä

      HUH, ootko vain matkalla, luulin jo vaikka mitä.

    • ahdistaako

      Täältä näköjään turha odottaa asiallisia vastauksia.

      • Toivoaonyhä

        No ajatellaanpa näin. Jos koet nuo em tapahtumat ahdistavaksi, niin silloin ne ovat sitä. Mutta jos ne eivät ahdista kuin sillä hetkellä, niin ei niille kannata suurta painoarvoa laittaa. Tarkoitan, että jos et mieti niitä koko ajan, esim kun olet kotona, töissä jne.


      • ahdistaako
        Toivoaonyhä kirjoitti:

        No ajatellaanpa näin. Jos koet nuo em tapahtumat ahdistavaksi, niin silloin ne ovat sitä. Mutta jos ne eivät ahdista kuin sillä hetkellä, niin ei niille kannata suurta painoarvoa laittaa. Tarkoitan, että jos et mieti niitä koko ajan, esim kun olet kotona, töissä jne.

        Kiitos vastauksesta! Sitten en kai ole ahdistunut koska nuo jutut ei vaivaa muulloin kuin ne tapahtuvat. Menevät sitten ilmeisesti ärsytyskynnyksen yli mutta onneksi en tunne raivoa vaan mietin miten voisin olla välittämättä tilanteesta. Kysyin asiaa pelkästään juuri siksi että joku kertoisi keinoja millä pitää ajatukset kurissa. Vaan onko sellaisia keinoja edes olemassa?


    • mukavaa.tuubaa

      Toteutan omaan lievään ajatuspakkoon ja ahdistukseenkin saamaani ohjetta. Asun yksin ilmeisesti koko loppuikäni.
      Minua ohjeistettiin, että pidä yksin ollessasi usein sisäistä hyminää tai kurkkuäänistä mörisemistä suu kiinni.
      Nytkin näitä pimeitä ja ankeita keskitalven päiviä. Ei ahdistanut koko päivänä. Se sisäinen äänen pitäminen lähettää ahdistuksen ties minne.
      Olen neuvosta kiitollinen hyvän vihjeen antajalle. On mukava paineeton olo synkän ja yksinäisen syksyn jälkeen.

    • eienääuori

      Saatat olla herkkä ulkoapäin tuleville vaikutteille. On typerää jos naapuri ei vastaa tervehdykseen mutta on täysin hänen typeryys tuollainen. Mies voi olla yksinäinen ja hänellä ei on tylsää ja voi olla pahasti nikotiinikoukussa joten tupakka ulkoilua tulee alvariinsa. Joku toinen saattaisi olla jopa huomaamatta pienet tönimiset lentokoneen ahtaudessa. Hyvä että otit mieltä askarruttavan asian esille.

      • ahdistaako

        Kieltämättä olen yliherkkä, sanoisin jopa erityisherkkä ja monet pikkuasiat tulevat päähän pähkäiltäväksi ja analysoin niitä, yrittäen ymmärtää itseäni. Mitään kamalaa ei ole elämässäni tapahtunut, joka olisi minusta erityisherkän tehnyt. Se on vain tullut aikuisena, lapsuus normaali ainakin oman arvioni mukaan. Kiitos sinullekin mielipiteestäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe