Fibromyalfia

voimatonjaväsynyt

Minäkin sain moisen diagnoosin.

Minun ohgelmani on etten kykene kävelemään. Koko ajan kovat kivut lantiosta polviin saakka. Onko kellään teillä jotka olette ko. diagnoosin saaneet, vaikeusia kävelemisessä??

Vastauksia odotellen..

10

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö ole mitään hoitoa siihen.? Joudutko käyttämään pyörätuolia tällä hetkellä.?

      • äsynytedelleen

        Triptyl ja vaihtelevasti särkylääkkeitä. Eivät kuitenkaan mainittavasti auta. Olen niistä huolimatta kävelykyvytön. Pienelläkin matkalla vähintään yksi kyynärsauva,useimmiten kaksi. En esim. kykene kauppaostoksille. Citymarketkin on liian suuri, en kykene kävelemään siellä.


    • Esrgh

      Lonkissa tai alaselässä vikaa? En usko fibron olevan syy, vaan seuraus jostain fyysisestä viasta, jota ei ole hoidettu.

      • väsynytedelleen

        Lonkat molemmat vahvistettu proteesilla joten eivät kipuile..Selkä kuvattu eikä selitä vaivaani. Olen ihan hukassa..


    • Kivuliasoon

      Ei kuulosta pelkältä fibrolta. Onko minkä alan lääkäri tutkinut ? Onko yliliikkuvat nivelet? Muita oireita? MULLE tuli eds syndroma mieleen,eräs nuori on 2v käyttänyt pyörätuolia koska keho ei kalsa kannatella 200 metriä enempää.Fibro ei vie kävelykykyä ,,,joku selässä täytyy olla tai muuta.

    • ghdfghghdhg

      Jokin puristaa hermojuuria, jos kerran säteilee alaraajoihin ? Ortopedille kannattaa mennä.

    • Joupajoo

      Saa olla melko paksu lompakko kun pitäisi ravata lääkäriltä toiseen ja erikoislääkäriltä toiseen,,,kun tk lääkärit pihtaavat lähetteidensä kanssa,saavat bonusta kuka vähiten laittaa lähetteitä erikoislääkäreille,,,näin keski-suomessa ainakin.Ei millään meinaa saada lähetettä ja sanotaan jo että sulla on päässä vikaa,luulotautia! Eiköhän jokainen terveenä joskus olut tunne kehonsa,lääkärit ei tahdo millään enää ottaa tosissaan,ainoa keino on mennä yksityiseen ja kellä ei oo rahaa,jää kotiin kipuinensa! Täällä aina sanotaan että mene sinne ja mene tänne lääkriin,,,kellä varaa mennä aina uuteen erikoislääkäriin ? TK LÄÄKÄRIT EI VÄLITÄ!

    • Hhhhhhj

      Olen siinä käsityksessä, että fibron kivut vaihtelee paikkaa eikä ole samassa kohdassa noin rajoittuneesti.

    • KOKIJANA

      Niin onkin ja etenkin leposärkyä paikasta toiseen. Saattaa olla joku muu reumasairaus esin lihasreuma polymyalgia erotuksena fibroon että olka ja hartiat sekä selkä ja lonkat jäykät ja kipeät saattaa vaikuttaa kävelyynkin pahana,joku muu reumasairaus,ei ole fibroa siinähän on kovat säryt paikasta toisiin eikä samoissa paikoissa, Aloittajan kannattaa reumatologille pyytää lähete tai mennä yksityisen kautta hakemaan ja verikokeet kuvineen ja reuman vastaaineet, .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe