Ostin pari vuotta sitten laitteen elinikäisillä koko Euroopan karttapäivityksillä ja ajattelin, että tämä on nyt viimeinen navigaattori joka minun tarvitsee ostaa.
Pari kertaa olen kartat päivttänyt ja kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes laite alkoi hukkaamaan signaalin ja osoitin harhailee pelloilla tai ei missään. Nopeutta se näyttää jos sille päälle sattuu, useimmiten ei.
Laite käynnistyy useimmiten normaalisti ja näyttää kaiken oikein, mutta muutaman minuutin jälkeen signaali katoaa ja palaa ajoittain sen verran, että näyttää oikeaa paikkaa, mutta vain muutamia sekunteja.
Olen palauttanut tehdasasetukset pariin kertaan, ilman tulosta. Vika säilyy. Muistia on liki puolet jäljellä.
Sitä ei ole pahemmin pudoteltu, mutta säilytetty joskus hansikaslokerossa pakkasella.
Onko tälle mitään tehtävissä, vai ostanko taas kerran uuden navin?
Tämä oli jo neljäs Tomtom. Olenko minä ollut tyhmä ja onko olemassa oikeasti toimivia ja kestäviä merkkejä?
Tomtom Start 25 hukkaa signaalin
11
2345
Vastaukset
- garministi
Itselläni on viimeisin garmin toiminut moitteettomasti liki kymmenen vuotta, eikä edellisissäkään garmineissa ollut mitään toiminnallista vikaa. Vaihdoin vain modernimpaan malliin. Mieti merkin vaihtoa!
- GarminikinMeniRikki
Laitteessasi saattaa olla esim. huono juotos. Kerrot laitteen olevan jo pari vuotta vanha. Osta uusi. Laitetta ei varmaan kannata korjauttaa takuuajan jälkeen, siinä on pintaliitoskomponentteja, joita on vaikea (=kallis) korjata. Minulla sattui sama vika takuuaikana. Vaihtolaite on jo yli 6 vuotta vanha. Alkaa jo purkauutua. SUojakumit irtoilevat. Uudet laitteet osaavat enemmän satelliitteja, toiset Garminitkin tuntevat sekä USA:n että Venäjän satelliitit.
- garminkauppaansiis
Tomtom Start 25 meni täälläkin rikki eli GPS-signaalia odotellaan... ja tukeen on näköjään mahdotonta saada yhteyttä kun vastaus on tämä - Kiitämme yhteydenotostanne TomTom asiakaspalveluun. Valitettavasti emme voi vastata tähän sähköpostiin lähetettyihin viesteihin.
Joten tässä olikin sitten viimeinen Tomtom laite- tomtomisti
kannattaa laittaa asiakaspalveluun viestiä tukisivuston yhteydeonottolomakkeen kautta: https://fi.support.tomtom.com/app/contact
tai sitten soita suoraan suomenkieliseen tekniseen tukeen: 0988 625 003 (ma-pe klo 11-18)
- TaasTomTomiton
Just samanlainen TomTom ja ihan samat oireet, ostin 30.6.2017 ja vein tanaan takuuhuoltoon Giganttiin.
- star25
Kannattaa kokeilla navigaattorin QuickGPS-tiedoston päivittämistä tietokoneella. Tuo tiedosto kertoo laitteelle satelliittien sijainnin. Jos päivitys ei auttanut, kannattaa palauttaa laite tehdasasetuksille, tämä toiminto löytyy asetuksista.
- Anonyymi
Mulla Tom Tom XXL teki tuota samaa, taitaa olla herkkiä laitteita, jäi tuulilasiin aurinkon paisteeseen, ostin uuden, eri merkkisen, oli tuo tomppa jo vanhakin. ei löydä GPS singnaalia ei taida hyödyttää korjata. voi tulla kalliimmaksi kun uusi maksoi, Power liikkeessä oli tarjous.
- Anonyymi
Itellä sama malli,eikä mitään ongelmaa. Ainoa oli kun päivitykset oli pitempään tekemättä. Niin ei toiminut kuin olisi pitänyt. Kun teki uusimmat päivitykset ne ongelmat katosi heti ja toimii....
- Anonyymi
Keju alotettu jo 2018. Nyt on aika vaihtaa merkkiä. Hylkää jo tomppa.
- Anonyymi
Oma tomtom kaatuili j alopetti siten ohjeistuksen ja mikään ei auttanut. Vein kierrätykseen. En koske tomtom tuotteisiin koska luulin että se on hyvä. Pettymys koko tomtom.
- Anonyymi
TomTon lopetti toimintansa heti takuun mennessä umpeen. Ei ottanut päivityksiä, eikä toiminut kunnolla muutoinkaan.
Nyt, navigaattoria tarvitessani, käytän puhelimen navgaattoria. Niitähän on sekä ilmaisia että maksullisia saatavilla pilvin pimein.
Toimivat varmasti, huonoimmatkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305627
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112921- 1862219
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631703Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan731517Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.731287- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2201162