Yksin Madeiralle

madeiramars

Olen lähdössä yksin Madeiralle, keski-ikäinen nainen. Onko mitä erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon, verrattuna siihen että lomailisi kaverin kanssa?

15

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perusevästys

      Ei päiväsaikaan, kunhan et mene yksin kaupunkilevadoille.
      Tuskin yölläkään kun liikut jonkun kanssa pidempiä etappeja ja välttää liian hiljaisia paikkoja.
      Lidon alueella lähiravintoiloista hotellille tuskin mitään ongelmaa, jotkin kulkukoirat voi pyöriä kaduilla, mutta niistä ei sen suurempaa haittaa.

    • kukelikuulias

      Hmmm... se nyt on harmi ettei Sinulla ole miestä. Toisaalta ne aiheuttavat joskus hankaluuksia, ryyppäävät liikaa ja haisevat pahalle.
      Antavathan ne tietysti turvaa jos ovat oikein tappelunhaluisia. Ompele siinä sitten irtirepeytyneitä hihoja lomalla sano...

      Madeira on aivan ihana paikka, maanpäällinen paratiisi turistille. Unohdat arkihuolet, käy retkillä ja tuoksuttelet maailman puhtainta ilmaa, ei näy kemikaalivanoja niin kuin meillä.
      Iltaisin menet ehdottomasti kuuntelemaan paikallisia fado- laulajia, ihania väristyksiä jotkat saavat kaipaamaan sitä pahallehaisevaa miestä....
      Hyvää lomaa!

      • zorroperro

        Vai että miehet juopottelee, haisee ja tappelee ... anteeksi vaan nyt mutta minä ja muutkin on kyllä huomanneet, että ketkä on kännissä Tallinnan laivoilla nykyään. Ja just menneellä viikolla olin Funchalissa ja vastaan tuli elähtänyt känninen vaalea, paksu nainen pata veressä - varmaan saanut köniinsä toiselta samanlaiselta turistilta.

        Minä olen kookas yli viisikymppinen vanhapoika ja matkustellut yksin yli parikymmentä vuotta.
        Nimimerkkini ja aiemmat nokkelat kommenttini johtunevat siitä, että olen joutunut katsomaan liikaa lastenohjelmia lentokoneissa.


    • Vanhatvarikset

      Kyllä yksin levadoillle voi mennä. Ei turvallisuus ole sen huonompi kuin kaksistaan. Myös kaupungilla ilta-aikaan liikkuminen on turvallista. Ainakin verrattuna Turkuun tai Helsiniin.

      • Kaupunkilevada

        Täälläkin on asiasta keskusteltu, mutta tuo löytyi nopealla haulla
        https://keskustelu.anna.fi/threads/uhkatekijaet-madeiralla.1340986/
        Eikä tuo ns. kaupukilevada ole kulkijallekkaan turvallinen pitkälle mennessä.
        Suositten oikeita levadoita, niissä on sentään hienot maisemat.
        Maisemia kaupunkiin voi käydä katsomassa vaikka Pico dos Barcelokselta, johon pääsee esim. kaksikerroksisella bussilla.


    • Kohta.kotiin

      Ainakin täältä puuttuu rasvaiset ammattigigolot. Liekö hyvä vai huono asia ?
      Varkaita tai rikollisuutta ei juurikaan ole,ainakaan alkuasukkaiden taholta.
      Turistitkin on melkoisen siistiä väkeä,noin jos vertaa johonkin toiseen lomapaikkaan.

      Mitä sitten pitäisi ottaa huomioon ? Ystävällinen ja kohtelias käytös myös omalta osalta.
      Huumoria unohtamatta. Hymy on hyvä käyntikotti.

      Naisen kiitos on : obrigada
      Hyvää päivää on : boa tarde

      Noilla pärjää pitkälle.

      • Kiitoskiitoskiitos

        mitä nuo vastaavat on miehille?


      • Esguidoespadaespetada
        Kiitoskiitoskiitos kirjoitti:

        mitä nuo vastaavat on miehille?

        obrigado ja toinen sama miehelle.


    • EikäMatuloijia

      Käy ennen lähtöäsi äänestämässä Lauraa pressaksi.

      • Ei.kiitos

        Onneksi persut menee taikkulaan, eikä tule Madeiralle päivää pilaamaan.


    • hirnelius

      Tänään onkin Lauran päivä, onnea tulevalle presidentille!

    • Ville-44

      Tänään varasin viikon reissun Madeiralle syyskuulle. Yksin olen menossa, koskaan ennen en ole Madeiralla käynyt. Moottoripyöriä näyttäisi löytyvän vuokralle, samoin maastofillareita. Eiköniillä saa päivin ajan kulumaan, iltaisin sitten ruokaa ja juomaa.

      • Omavalintasi

        Miettisin vielä toisen kerran niitä kaksipyöräisiä..., ehkä sittenkin vuokra-auto olisi turvallisempi valinta.


    • Pienivaeltaja

      Hei. Jos et ole käynyt Madeiralla koskaan aiemmin, opettele käyttämään Madeiran hienoa julkista bussiliikennettä. Hanki Funchaliin (horarios.pt) vaikka 10 kerran lippu (viime vuonna sarjalippu 1,20€/matka) ja ajele bussilla ristiin rastiin Funchalissa tai 5-7 pv:n kortti jota myydään turisteille.
      Myös itäosaan Madeiraa on hyvät bussiyhteydet (sam.pt). Nykyisin bussiaikataulut saa älykännykkään ja ne kannattaa ladata etukäteen tarvitsemiltasi osin. Maaseudulla ei nimittäin aina ole edes mobiiliverkkoa saatavissa; koin sen viime kesänä kun piti selvittää yhtäkkiä milloin tulee seuraava bussi tätä tietä.
      Olen itse käynyt Madeiralla useita kertoja, ensimmäisen kerran varmaan lasten kanssa 20 vuotta sitten; nykyisin en juuri lähde Madeiralle joulu-maaliskuussa, koska se on sadekautta eli sataa useammin kuin paistaa. Touko-lokakuussa on aika hulppeat ilmat. Kannattaa kuitenkin tarkistaa päivän sääennuste aamulla ennen uloslähtöä. Sadeviitta on hyvä varuste jos lupaa hiemankaan sateen mahdollisuutta; sade kestää usein vain 1-2 tuntia ja loppu päivä on poutaa; sade osuu yleensä iltapäivälle tai illalle.
      Suosittelen omatoimimatkailuun levadoille. Mene busilla ja nauti levadan rauhasta ja maisemista ja tule toisesta paikasta busilla takaisin . Tämä tosin vaatii hieman etukäteistutustumista levadoihin. Mutta kirjojahan löytyy mm. Sunflowerin Madeirakirja (esim Amazonista hinta kympin luokkaa, tulee postissa viikossa). Käy kirjastossa katsomassa mitä siellä on tarjottavana ja lainaa levadakirja sieltä.
      Itselläni on hieman yli 40 levadareittiä listalla; näistä olen kerennyt 6 vuoden aikana kulkemaan "vasta" tuollaiset 30. Kun on pitkä levada sen voi kulkea useampana päivänä; näin tein esim viime vuonna.
      Huhti-kesäkuu on vehreintä kukkaloiston aikaa aina kesäkuun puoliväliin saakka. Siis jos haluaa nauttia siitä. Itse olen juuri varaamassa lentoa toukokuun puoliväliin pariksi viikoksi. Hotellin varasin keskustasta jo viime syksynä (siis usemman viikon jakson, josta voin peruuttaa ne mitä en käytä ilman peruutusmaksua!). Kun varaa aikaa parikin vikkoa ei tarvitse ryntäillä eri paikkoihin nähdäkseen kaiken mahdollisen. Tällä hetkellä ainakin lennot saa alle kolmellasataa. Hotellista maksan alle 200/vko, kun en ole mikään altaallalöhöilijä tai auringonottaja; tykkään liikkua omaan tahtiin luonnossa.
      Kannattaa siis tutustua paikallisbussilla paikallisten oloihin ja elämään ennemin kuin ryhmämatkalla nopeasti moottoritietä saaren päästä päähän.

    • Pienivaeltaja

      Lisäyksenä edelliseen voin sanoa, että Madeiran bussit ajavat lujaa kapeilla kujilla. Kuljettajat ovat erittäin avuliaita ja jättävät sinut oikeaaan paikkan levadan viereen kun vain pyydät. Opettele nuo muutamat sanat: kiitos, voitteko autta,... Niillä pärjäät pitkälle ! Viime kesältä muistan levadareissun Santanasta eteenpäin. Bussikuski oli samalla levadalla ja muisti minut ja tervehti siellä levadalla. Kysyi minulta olenko tulossa takaisin Funchaliin samana päivänä. Tapasimme vielä paikallisilla kyläjuhlilla ja tietenkin paluubussissa: hän kuljettajana ja minä matkustajana !
      Siis jos et osaa portugalia ja osaat englantia, kokeile sitä. Keski-ikäiset ja nuoret osavat sitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe