Pohja putosi

jyghkjhgjkgjk

Eläkeläisen hehkutukselta Ruotsin genitaalileikkausten paremmuudesta putosi pohja pois kun luki tämän päivän Hesarista kulttuurisivulta Ruotsissa asuvan suomalaissyntyisen transnaisen kertomuksen. Hänet on leikattu 2012 ja leikkaus kesti saman 4,5 tuntia kuten Töölössäkin. Lyhyestä kertomuksesta päätellen leikkaustapa on sama. Ongelmia hänelle syntyi kun vaginan ja peräsuolen väliin syntyi fisteli ja sen korjailuista tuli runsaasti ongelmia. Kun hän kertoi miksi fisteli syntyi, valittu sanamuoto pisti silmään. Hän kertoi että emättimen auki pitämä "paketti" iskeytyi läpi kudosten. Tiedä sitten kuinka tarkka tuo selitys on mutta tuollainen "iskeytyminen" ei ole mahdollista Töölössä koska sängystä pääsee nousemaan vasta kun "paketti" on poistettu. Jos tuota tukipakettia käytettäessä istuu, "iskeytyminen" on hyvin mahdollista.

Olisikohan sittenkin jotain perää huhuilla että Ruotsissa vanhemmille transsukupuolisille tehtäisiin jotenkin kevyempi leikkaus kun eläkeläinen kertoo oman leikkauksensa kestäneen pari tuntia. Muutamassa vuodessa ei varmaankaan ole muutettu koko leikkausmenetelmää jos 2012 nuorelle henkilölle on tehty samanlainen ja yhtä pitkä leikkaus kuin Suomessa.

0

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        87
        1724
      2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
        Ikävä
        85
        1232
      3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        110
        1123
      4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
        Ikävä
        68
        915
      5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
        Ikävä
        102
        884
      6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
        Ikävä
        56
        818
      7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
        Ikävä
        47
        731
      8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
        Ikävä
        36
        722
      9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
        Ikävä
        47
        671
      10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
        Ikävä
        33
        663
      Aihe