Pulsoiva tinnitus

fah

Hei,

Tilanne on tämä: Reilu 2 kk sitten alkoi tinnitus sydämen sykkeen tahtiin toisessa korvassa. Samaan aikaan saman korvan kuulo alentunut (35 db alenema testissä) ja suuntakuulo häiriintynyt. En hahmota mistä suunnasta yllättävä ääni kuuluu, tulkitsen joskus sen kuuluvan vastakkaisesta suunnasta. Tinnitus vaimenee kun painan saman puolen kaulavaltimoa. Tinnitus pahimmillaan makuuasennossa.

Tutkimukset ovat käynnissä mutta tarkempi kuulotesti on tulossa vasta 2 kk päästä ja HUS korvaklinikalle pääsyssäkin voi mennä 6 kuukautta.

Kovasti pelottaa että tämän taustalla on esimerkiksi kuulohermokasvain, eikä stressaaminen auta vaan pahentaa tätä tinnitusta.

Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta? Onko selvinnyt aiheuttajaa?

3

3180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuroutunut_korva

Kerropa, mikä on tilanteesi nyt.
      Jos syytä ei ole vielä löydetty, kokeile puhaltaa ilmaa välikorvaan sulkemalla sieraimet. Muuttuuko sykkeen äänenväri ja/tai taso samalla? Silloin jokin koskettaa tärykalvoon.
      Arka aihe korvalääkäreille, joten en kerro enempää.

• Anonyymi

Mulla on kanssa toi pulsoiva tinnitus.. tai oikeastaan se on ollut jo noin 40 vuotta.
      Nyt se voimistui taas, yrittäjällä voi olla stressiä joskus, on istumatyötä, riittämättömiä yöunia.. mietin, että mikä hitto se oikeastaan on.. Nuorena kun oli kova jysäri joskus viikonloppuaamuna, se kuului jo silloin, päässä jyskytti ja korvissa suhisi.

Veren viskositeetin kannalta, olen nyt vanhempana syönyt Kyolic-valkosipulivalmistetta (patentoitu) sekä Möllerin Omega-3:sta. Kyolic ehkaisee verisuonten kalkkeutumista ja kalaöljy pitää veren notkeana. Kerran Vanhan Kellarissa pöytään istui oikein ylilääkäri.. se oli velä sitä aikaa kun musiikki ei soinut ja oli ne pitkät puupöydät..
      Se sanoi, että miehillä on paksumpi veri kuin naisilla joilla kuukautiset pitävät huolen veren alhaisesta viskositeetista.. miehillä kuulemma viina auttaa pitämään veren notkeana, ja kuppaaja. Olen kokeillut varmuuden vuoksi molempia.

Jo nuorena vaihdoin amalgaamipaikat muovipaikkoihin ja kävin sen jälkeen kuppaajalla jotta veri uudistuisi. Selästä nousi kuppaajan kertoman mukaan korkeita mustia, paksuja kasoja (kiinteää) verta. Selkähän toimii ikään kuin viemärinä verenkierrossa. Kävin lisäksi pari kertaa Kajavahieronnassa, sekin on tosi hyvä ja siitä saa lisää energiaa. Vaikutuksen kyllä huomaa. Niska-hartiaseudun hieronta tekee myös hyvää (ammattihierojan) suorittajana, työpaikoilla on ollut ilmaisia hierojia. Ennen kuin menin hierojalle, luulin, että ei mulla mitään jäykkyyksiä ole niska-hartiaseudulla.. Eron kuitenkin huomaa hieronnan jälkeen. Huomaa, että mullahan oli lihakset ihan saakelin jäykkinä..

Kaikkea on kokeiltu, osin uteliaisuudestakin. Ei mulla mitään todella konkreettista vaivaa ole ollut, tai sitten ne vaivat ovat pysyneet loitolla. Toki silloin kun oli ne amalgaamipaikat vielä nuorena, muistan, että olin aika väsynyt ja hieman masentunutkin. Elohopeahan on myrkkyä ja hammaslääkäreitä kehoitetaan olemaan koskematta amalgaamipaikkoihin paljain käsin.. Suuhun niitä kuitenkin saa laittaa.. aikamoinen ristiriita. Onneksi niitä ei enää laiteta ihmisten suihin. Nykyiset muovipaikat ovat kestäviä.

Nyt viimeksi kun pulsoiva tinnitus voimistui, kokeilin itse hieroa niskaa niin, että painelin voimakkaasti ranne-kämmentaipeella noin kello 8:n kohdalta, korvaa pään sivusta katsottaessa, viistosti korvan alapuolella niskassa olevaa lihasta.. samalla kun painelin, pulsoiva tinnitus voimistui. Eli joku yhteys tuolla lihaksella oli kuuloaistimukseen.. meneekö siellä sitten verisuonia sen lihaksen välissä ja se on kireällä?
      Veren viskositeetin ja -kalkkipitoisuuden pitäisi olla ok.. jolloin lihaksen kireys on ainoa selittävä tekijä.. ?

Nukkumaan mennessä selällään, pää tyynyllä, painelin (koko kouralla) molemmin puolin samaa kireää niskalihaksistoa korvan takaa kallon alareunasta. Nyt olen huomannut,
      että hieronta selkeästi auttaa.. ei ihan heti mutta päivän-parin viiveellä. Lisään myös pulssia tekemällä noin 6 km kävelylenkkejä ripeällä kävelyvauhdilla ilman taukoa, tukisäärystimet jalassa.

Siinä on muuten halpa henkivakuutus keuhkoveritulppaa vastaan, jos tekee paljon istumatyötä. Seisomatyössäkin tukisäärystimet auttaa. Ei ne ole pelkästään urheilua varten ole, vaikka mainoksissa niin sanotaankin. Ne ovat huomattavasti halvemmat ja kestävämmät käytössä huomattavasti pitempään kuin tukisukat, siksi l´kait niiden eduista ei puhuta. Ihan niin kuin ei D3-vitamiininkaan eduista puhuta.. olisihan se noloa jos suurin osa arjen sairauksista voitaisiin parantaa niin halvalla tavalla. D3:ta saa auringosta ja täällä pohjoisessa jossa valoa on talvella vähän, on loogista, että D3-vitamiinin saannista on puute. Ihminen tarvitsee auringon valoa.

Veri alkaa kiertää tosiaan ihan eri lailla kun laittaa 30 euron tukisäärystimet jalkaan, jotka kestää noin 1,5 vuotta siksi koska niissä ei ole jalkateriä lainkaan, jotka muuten kuluisivat puhki. Ei niitä tarvitse pestäkään kun ne eivät haise hielle ilman hikoavia jalkateriä. Pirun kätevät. Parantaa verenkiertoa.

Btw, toi nenäkikka oli ihan hyvä. Kuinka sitä nyt sitten analysoisi.. pitää tutustua korvan anatomiaan.. mutta kyllähän se vaikuttaa pulsoivan tinnituksen äänen väriin kuten "fah" tuossa edellä kirjoitti. Thanks fah.

• Anonyymi

Minulla korvat suhisevat jo alati niin, että se haittaa kuulemista. Yläverenpaineeni on jostain syystä korkea (alapaine on hyvä, paino-ongelmia ei ole) ja tämä aiheuttanee tätä korvien suhinaa. Runsas vuosi sitten olin terveyskeskuksessa hoitajan vastaanotolla muissa asioissa ja pyysin korvien tarkastusta ja kerroin kuuloni heikentyneen. Hoitaja katsoi korvat ja sanoi olevan ok, kuulotutkimuksiin pääsee vasta sitten kun kuulo on todella oleellisesti heikentynyt. Yksityisellä puolella kuulotutkimukset lienevät kalliita ja samoin kalliita ovat myös omalla kustannuksella hankittavat kuulokojeet joten pitänee vaan sinnikkäästi yrittää kuulotutkimuksiin yksityiselle puolelle, elämä alkaa olla vaikeaa huonontuneella kuulolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe