Koira pitää olla aina kiinni

KoskeeKaikkiaAina

kaupunkialueella! Kun ulkoilutat koiraa, sinulla täytyy olla kädessä talutushihna jossa koira kiinni. Kun vaikkapa harrastaa juoksua niin on ikävä jos koiria joutuu pelkäämään. Älä päästä koiraa hetkeksikään liekasta irti.

28

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MunSesseVapaaSielu

      Ei koske mua. Pysy kotona jos pelottaa. Ostin kalliilla saksanpaimenkoiran niin mulla on oikeus ja kohtuus pitää sitä irti just niinkuin ite haluan.

      • Good-year

        Lakihan sen sanoo, sunsessen pitää olla kiinni. Jos koira aiheuttaa vahinkoa niin omistaja maksaa. Se voi vielä se kallis koira tulla sulle vielä kalliimaksi. Lycca till.
        Muista maksaa sunsessen verot!


    • toteaja-

      ikävä kyllä maailma on täynnä ihmisiä, joiden mielestä säännöt koskevat vain muita. Jopa niitä sääntöjä, joita ei itse noudata, pitäisi muiden kuitenkin noudattaa.

    • lylynlykkääjä

      Mitä kouluajoilta muistan, kirjoitetaan lycka...mitäpä rakeista, nappi otsaan.

    • Sakemannimies

      Koiran pitää olla kytkettävissä, ei kytkettynä. Mutta harvalla on koira jonka voi pitää kytkemättömänä, vaikka niitä paljon näkee.

      • toteaja

        Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
        2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;


      • papiljotti

        Oulussa on kyllä paljon koiria, toki väkeäkin on paljon. Lenkkeillessäni olen ilahtunut siitä, että suurin osa koirista ei reagoi vieraisiin ihmisiin juuri mitenkään ja eivät rupea haukkua räksyttämään. Muutama on tullut vastaan semmonen, että omistaja on päästänyt koiran haisteluetäisyydelle, mikä ei ole mielestäni mukavaa. Näkyy kuitenkin olevan semmoisiakin koiranomistajia, jotka eivät kerää pökäleitä pois kevyenliikenteen väyliltä. Heille iso risukimppu


      • toteaja

        tämä sakemanni onkin hyvä esimerkki ihmisestä, joka luulee olevansa oikeassa.


    • PikkuHommaKorjataPois

      just tuo kakkojen keräämättä jättäminen ottaa pattiin
      ei oo iso homma pitää pussia taskussa ja livauttaa siihen maasta pökäleet ja viedä niille kuuluvaan astiaan tai kotiin kahvipöydälleen
      naapureiden terassien kahvipöytien viereen jätetään haisevat kasat koiran kakkaa, joissa kärpäset pörräävät, talvellahan tämä ei haittaa, kun ei pahemmin tarkene terassilla kahvia ryystää

    • UlukoiLuttaja

      Minä ulkoilutan vaimoani kytkettynä jutkan päähän, mutta sontaansa en suostu pussittamaan. Haistakaa itte!

    • Vieläkin.jäljet

      Minua puri koira kun pyöräilin. Se koira oli voimakas leukainen ja purema kävi kipeää. Vertakin tuli ja iso mustelma. Tulivat eteeni vasemmalle puolelle vaikka soitin kelloa, väistin vasemmalle lumipenkkaan ja silti ne tuli eteen ja samassa koira puri. Oli se kiinni kuitenkin.

      • KoiranPurema

        Mutta sehän oli sinullle ihan oikein. Oikialta tuleva on väistövelvollinen.


      • Vieläkin.jäljet

        Tie oli suora ja olin ohittamassa heitä ja vasemmalta puolen.


      • OletPaskakasa

        eläpä valehtele tollokas
        jos koira aistii että oot hyvä tyyppi ni se ei varmasti pure sinua vaan nuolee
        olet siis kusipää


    • Yökyök

      Ainakin Oulun Kiviniemi alkaa näyttämään sontatunkiolta kun koiranjtöksiä tienvarret täynnä. Ottakaa tytöt kuin pojatkin pussi matkaan kun kuljette koiran kanssa ja laittakaa jätökset pussiin. Alkuviikosta eräs okt asuja peitteli lapiolla koirankakkoja talonsa vierestä kevyenliikenteenväylältä ja tuskaili kun oli käyty sotkemassa.

    • LemmikitSöpöjä

      Sanottiin ennen liukumiinoiksi eläinten kakkoja kun oli tiellä. Jos jäisellä tiellä on tuore kakkakasa ja juoksevan askel siihen osuu niin tulee pitkä liuku ja paha siivo. Miten ne pystyy vaikkapa rivitalossa asumaan ison koiran kanssa. Kyllä koirakin piereskelee ja jos sisälle tekee tarpeet niin eikö mene ruokahalut. Koira kuin kissakin ovat ihania perheenjäseniä mutta ainakin koiran vakituinen olinpaikka on ulkona ja kopissa, kovalla pakkasella sisälläkin. Saaneekohan rivitalon pihalle tehdä koirankoppia ja pitää koiraa siinä..

      • UkkoKopissa

        mäne ihte sinne koppiis pihan perälle s*tanan tollokas


    • kalijaa

      ite aattelin jonkun kaukasiankoiran tai vastaavan hommaa, sillä on varmaan kohtuullisen iso paskakin sitten mitä en tod. aio alkaa mihinkään säkkiin lapioimaan

    • bannaan

      No mutta, faktat faktoina.
      Tiedättekkös nää mikä on paskaakin paskempaa. Se kun ihmiset tekee lapsia ! Eikä pidä niitä hihnassa. Eihän se ole kuin kurkusta kiinni ja hihna tiukalle.
      He kun kesällä pääsevät vapaaksi ja rikkovat lasipulloja 10 metrin välein. Noh, vaimo niitä kevyissä kesäkengissä sitten jalan pohjistaan keräilee, ja kalliiksi tulee pyöränkumet.

      Äänestäkäämme presidenttiä joka kieltää lapset!

      (koirat ovat A-luokan kansalaisia, lapset eivät)

    • Lakikoirienlaskemisesta

      Lain mukaan koirat saavat olla irrallaan kevyen liikenteen väylillä kaupungeissakin.

      • monteolakimies

        mikä laki se tämmönen on.


      • LainOppinutVariseus

        Saman lain mukaan on laillista nakella naapurin koirille myrkkysyöttejä. Sekä myös uimahalliin paskantaminen. Myös irtokarkkeja saa maistella kaupassa.

        Minä tiiän!


      • protestia
        LainOppinutVariseus kirjoitti:

        Saman lain mukaan on laillista nakella naapurin koirille myrkkysyöttejä. Sekä myös uimahalliin paskantaminen. Myös irtokarkkeja saa maistella kaupassa.

        Minä tiiän!

        matukathan ne sinne uimahalleihin paskovat, ei kantaväestö, höh


      • KaikkihanTietääTuon
        LainOppinutVariseus kirjoitti:

        Saman lain mukaan on laillista nakella naapurin koirille myrkkysyöttejä. Sekä myös uimahalliin paskantaminen. Myös irtokarkkeja saa maistella kaupassa.

        Minä tiiän!

        Sitä vartenhan ne irtokarkit ovat kaupoissa ilman kääreitä läpinäkyvissä helposti avattavissa laatikoissa, että niitä saa jokainen asiakas syödä niin paljon kuin jaksaa ja haluaa aina kauppareissullaan ja se kauha on sitä varten, että sillä saa lappaa suuhunsa karkkeja.


    • oletPelkkäPelle

      luuleksä olevas Mooses vai Jeesus?

    • MatutMyöskin

      Juopot ja pennut täytyisi pitää kiinni ulkona ja yleisillä paikoilla niin ulko- kuin sisätiloissakin.

      • Sianpökkimä

        Ainakin pennut.


    • Onko miehestä säännöissä mitään mainintaa? Riittääkö ulkona, jos panta on kaulassa paidankauluksen alla ja talutushihna taskussa piilossa ?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe