SALAKAPAKKA

Olen avannut salakapakan, tervetuloa kaikki vapaamieliset ihmiset!

Voimme keskustella minun puolesta aivan mistä tahansa ja minulta voi kysyä aivan mitä tahansa. Vastaan parhaan kykyni mukaan tai sitten vain mitä tahansa.

Olen salakapakan baarimikko ja minut tunnistaa tyylikkäistä viiksistä.

Näin perjantaina voimme jutella, vaikka siitä onko perjantailla enää mitään erityistä merkitystä kuuskymppiselle vai onko se vain päivä muiden joukossa? Itse tunnen edelleen samaa odotusta ja kutinaa, koska viikonloppu on vasta edessäpäin ja mitä tahansa voi sattua...

Astukaa sisään.

Tervetuloa!

166

1857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VedetäänköKölinAli

      Onkos tämä sen reilukerhon salakapakka?

      • Joskus vuosia sitten kirjoittelin 50 palstalle silloin tällöin ja kuulin mainittavan reilukerhosta. En edes tiennyt heidän pitäneen salakapakkaa ja haluan painottaa, että en ole koskaan kuulunut, enkä kirjoittanut reilukerhon nimissä.

        Sitten taas kauan kauan sitten, kun tarinoin 40 palstalla, niin siellä pidimme salakapakkaa hyvällä menestyksellä ihan omaksi huviksemme.


      • Psykoterapeutitar

        Jännää kuusikymppisen elämää! Salakapakka!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Jännää kuusikymppisen elämää! Salakapakka!

        Joo, se on salaista siinä mielessä, että ei tarvitse juoda mitään mikäli ei huvita tai ei vaan tahdo. Mutta kapakan hämärään on aina mukava mennä, siinä on oma tunnelmansa.


      • Bengalitikku

        Voiko tähän aikaan aamusta pujahtaa salakapakkaan?
        Hiukset ovat a la James Potkukelkka.
        Vitkuttelen baaritiskillä. Tilasin omenamehun vichyllä.
        Niin, miksi vitkuttelen? Pitäisi imuroida ja läätästä lattiat.
        Siistiähän kotona on, mutta sellaine ylläpitorutiini, että t u n t u u siistiltä.
        Siinä on myös liikunnallinen pointti, kun juoksee imurin kanssa, niin pukkaa hikeä, eräänlainen urheilusuoritus. En ole ottanut aikaa. Pitäisikö.
        Kyllä perjantailla on edelleen oma merkityksensä: viikonlopun aatto.
        Eiliset ampumiset jäi katsomatta, joten ehkä takaa-ajon katson.
        Jännää seurata, miten Mäkäräinen nousee 24. sijalta. Kun hän takavuosina tuli urheilijana tietoisuuteen, oli tuo yllätyksellisyys varmaan se juttu, miksi tuli seurattua ja peukutettua kotisohvalta.

        Oh. Robotti.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Voiko tähän aikaan aamusta pujahtaa salakapakkaan?
        Hiukset ovat a la James Potkukelkka.
        Vitkuttelen baaritiskillä. Tilasin omenamehun vichyllä.
        Niin, miksi vitkuttelen? Pitäisi imuroida ja läätästä lattiat.
        Siistiähän kotona on, mutta sellaine ylläpitorutiini, että t u n t u u siistiltä.
        Siinä on myös liikunnallinen pointti, kun juoksee imurin kanssa, niin pukkaa hikeä, eräänlainen urheilusuoritus. En ole ottanut aikaa. Pitäisikö.
        Kyllä perjantailla on edelleen oma merkityksensä: viikonlopun aatto.
        Eiliset ampumiset jäi katsomatta, joten ehkä takaa-ajon katson.
        Jännää seurata, miten Mäkäräinen nousee 24. sijalta. Kun hän takavuosina tuli urheilijana tietoisuuteen, oli tuo yllätyksellisyys varmaan se juttu, miksi tuli seurattua ja peukutettua kotisohvalta.

        Oh. Robotti.

        Tässä tulee vichyinen omanamehu, ole hyvä!

        Ei täällä kenenkään hiuksia katsota, kuten huomaat minulla ei ole niitä ensinkään. Ihan kalju, mutta charmikas baarimies.

        Ei kiirettä siivoushommiin, kyllä roskat siellä odottavat. Nautitaan hetki hienosta talvipäivästä ja ollaan vaan kapakan lämpimässä. Urheilusuoritusta vastaa ihan hyvin siivoustyö, varsinkin lattioiden luutaaminen on meikäläiselle se vaihe, jossa pukkaa hikeä.

        Urheilussa paljon seurattavaa, ampuhahiidon lisäksi tulee mäkihyppyä lentomäessä ja snookeria Lontoosta.

        Hyvää viikonloppua sinulle.


    • Kyllä Perjantai on erityinen päivä vielä eläkeläisellekin.
      Kaverilla alkaa vapaa viikonloppu, saadaan kissan kans seuraa. Lämmitetään sauna ja voidaan avata viinipullokin.
      Ollaan vaihteeksi kaupungissa, lunta tulee aika sakeasti, kuhan lähdemme mökille on lumitöitä tiedossa.
      On käytävä lisäämässä linnuille siemeniä ja talipötkyjä, niitä menee talven aikana todella paljon.

      • Vihdoinkin tullut talvi myös Etelä-Suomeen ja päässyt tekemään lumitöitä ihan kunnolla parina viime päivänä. Hienon näköistä ja paljon valoisampaa. Kyllä se perjantai on myös vuorotyötä tekevälle erityinen päivä ja tehdään asioita erilailla mitä viikolla esim. valvotaan myöhäisempään. Mukavat suunnitelmat sinulla. Olen myös kissaihmisiä ja niin onnellinen, kun saatin 16v.tyttökissan koipeliini kuntoon, kun meni ristiside poikki viime kesänä. Puoli vuotta kesti tervehtyminen ja hetken jo pelkäsin, että se on jo menoa.

        Meillä huolehtii myös rouva lintujen talviruokinnasta ja vaikka tarkoitus on antaa pikkulinnuille, niin on siellä harakoita ja naakkojakin käynyt.


      • Psykoterapeutitar

        "Salakapakka!" Lumenluontia, eläimenhoitoa, vuorotyötä ja ehkä viinipullon avaamista. Ehkä vielä imurointiakin.

        Kuulostaa todella "salaiselta"! Eikö kukaan mene edes matkamessuillekaan?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Vihdoinkin tullut talvi myös Etelä-Suomeen ja päässyt tekemään lumitöitä ihan kunnolla parina viime päivänä. Hienon näköistä ja paljon valoisampaa. Kyllä se perjantai on myös vuorotyötä tekevälle erityinen päivä ja tehdään asioita erilailla mitä viikolla esim. valvotaan myöhäisempään. Mukavat suunnitelmat sinulla. Olen myös kissaihmisiä ja niin onnellinen, kun saatin 16v.tyttökissan koipeliini kuntoon, kun meni ristiside poikki viime kesänä. Puoli vuotta kesti tervehtyminen ja hetken jo pelkäsin, että se on jo menoa.

        Meillä huolehtii myös rouva lintujen talviruokinnasta ja vaikka tarkoitus on antaa pikkulinnuille, niin on siellä harakoita ja naakkojakin käynyt.

        Hienoa että kisu parantui. Meillä oli myös murhetta kun tultiin kaupunkiin kissan kans tätä ennen. Pani niin pahakseen että sairastui, piti viedä päivystävälle eläinlääkärille, lääkäri sanoi heti että onko ollut jotain muutoksia kissan elämässä, siitähän kaikki johtui, paikan vaihdoksesta. Maksoi maltaita olisi parantunut itsestään kuten tekikin, ei suostunut ottamaan lääkkeitä, olisin itse ollut lääkärin tarpeessa jos olisin väkisin yrittänyt syöttää lääkkeet. Nyt sopeutui hyvin kaupunki kissaksi.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        "Salakapakka!" Lumenluontia, eläimenhoitoa, vuorotyötä ja ehkä viinipullon avaamista. Ehkä vielä imurointiakin.

        Kuulostaa todella "salaiselta"! Eikö kukaan mene edes matkamessuillekaan?

        Psykoterapeutitar
        No kun tuota, matkamessut on ihan menneen talven lumia. Tässä iässä olevat ottavat äkkilähdöt ihan minne tahansa, koska vaan siltä tuntuu? Ainakin meitzi!


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Hienoa että kisu parantui. Meillä oli myös murhetta kun tultiin kaupunkiin kissan kans tätä ennen. Pani niin pahakseen että sairastui, piti viedä päivystävälle eläinlääkärille, lääkäri sanoi heti että onko ollut jotain muutoksia kissan elämässä, siitähän kaikki johtui, paikan vaihdoksesta. Maksoi maltaita olisi parantunut itsestään kuten tekikin, ei suostunut ottamaan lääkkeitä, olisin itse ollut lääkärin tarpeessa jos olisin väkisin yrittänyt syöttää lääkkeet. Nyt sopeutui hyvin kaupunki kissaksi.

        Siis nyt todella tiedän miltä tuntuu lääkkeen antaminen kissalle. Koirallehan pillerit piilotetaan makkaraan tjs ja ne vaan hotkaisevat lääkkeen. Kissa ei syö minkäänlaista pilleria, vaan joutuu murentamaan mössöksi ja liuottamaan veteen ja laittamaan pieneen ruiskuun. Sitten vaan paksuilla rukkasilla kiinni kissasta ja väkisin suu auki ja truuttaa kurkkuun. Suurin osa lentelee pitkin huonetta ja kissalla karvat pystyssä ja kynnet ulkona. Siis on niin hirvittävää puuhaa. Kissaa ei saa edes huijattua piilottamalla lääkettä jäätelön sekaan,se haistaa sen lääkkeen eikä syö. Oli yksi suurimmista helpotuksista, kun se parani ja alkoi itse syömään. Nyt siitä on tullut tavattoman hellyyden kipeä, sopii minulle sillä jaksan kyllä rapsutella ja paijailla kisulia.


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Siis nyt todella tiedän miltä tuntuu lääkkeen antaminen kissalle. Koirallehan pillerit piilotetaan makkaraan tjs ja ne vaan hotkaisevat lääkkeen. Kissa ei syö minkäänlaista pilleria, vaan joutuu murentamaan mössöksi ja liuottamaan veteen ja laittamaan pieneen ruiskuun. Sitten vaan paksuilla rukkasilla kiinni kissasta ja väkisin suu auki ja truuttaa kurkkuun. Suurin osa lentelee pitkin huonetta ja kissalla karvat pystyssä ja kynnet ulkona. Siis on niin hirvittävää puuhaa. Kissaa ei saa edes huijattua piilottamalla lääkettä jäätelön sekaan,se haistaa sen lääkkeen eikä syö. Oli yksi suurimmista helpotuksista, kun se parani ja alkoi itse syömään. Nyt siitä on tullut tavattoman hellyyden kipeä, sopii minulle sillä jaksan kyllä rapsutella ja paijailla kisulia.

        Hehheheheetä :D Olipas naurettava kirjoitus:) Voi että, että nakratti sitä lukiessa.

        Kirjoitit niin totta, NIIN joo, että tuohon kirjoitukseesi en voisi mitään lisätä.

        Ihan samanlaisia kokemuksia lääkkeen antamisesta. ja miten ihmeessä kissat osaavatkaan kiemurrella niin kiemuraisesti, että käärmekin jo vahtais pitkään sitä kiemustelua.


      • Psykoterapeutitar
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Psykoterapeutitar
        No kun tuota, matkamessut on ihan menneen talven lumia. Tässä iässä olevat ottavat äkkilähdöt ihan minne tahansa, koska vaan siltä tuntuu? Ainakin meitzi!

        Kiva, jos ottavat, jos on fyrkkaa! Ei o fyrkkaa edes matkamessuillekaan fiilistelemäänkään mennä :,( Sellasta se on köyhän asuntovelallisen elämä :,(


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Kiva, jos ottavat, jos on fyrkkaa! Ei o fyrkkaa edes matkamessuillekaan fiilistelemäänkään mennä :,( Sellasta se on köyhän asuntovelallisen elämä :,(

        Olen vähän pedannut asioita, autolaina loppuun tasan silloin, kun jään eläkkeelle. Olen myös harkinnut siirtymistä halvempaan asumismuotoon vanhoilla päivillä, juuri siksi ettei tarvitsisi enää maksaa asuntovelkaa. Johan tässä on 30 vuotta makseltu.


      • Psykoterapeutitar
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen vähän pedannut asioita, autolaina loppuun tasan silloin, kun jään eläkkeelle. Olen myös harkinnut siirtymistä halvempaan asumismuotoon vanhoilla päivillä, juuri siksi ettei tarvitsisi enää maksaa asuntovelkaa. Johan tässä on 30 vuotta makseltu.

        Ei ole senkummemmin asioita voinut "pedata", kun työkyvyttömyyseläke pamahti, kun manulle illallinen ja tässä vasta ensiasuntoa makselen. Suunnitelmatalous vähän vuotaa :D Noh, mutta mukavaa on elämä muuten ja asun just niin ja just siellä miten ja missä haluan. Ei passaa valittaa :D


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Ei ole senkummemmin asioita voinut "pedata", kun työkyvyttömyyseläke pamahti, kun manulle illallinen ja tässä vasta ensiasuntoa makselen. Suunnitelmatalous vähän vuotaa :D Noh, mutta mukavaa on elämä muuten ja asun just niin ja just siellä miten ja missä haluan. Ei passaa valittaa :D

        Alright, sinulle on osunut sitten sitä huonoa tuuria enemmänkin, mutta lohdutukseksi voin kertoa, että ei vaan mene kaikki kuten suunnittelee, vaikka kuinka olisi terveyttä tai rahaakin. Täysin odottamaton käänne saattaa väijyä murkan takana ja iskeä, kun sitä vähiten odottaa. Toki, joskus iskee hyvällä ja mukavallakin tavalla. Kokonaisuutena elämä taitaa olla sattumia ja kohtaloita pullollaan. En silti valita!


      • nurkkapöydästä
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        "Salakapakka!" Lumenluontia, eläimenhoitoa, vuorotyötä ja ehkä viinipullon avaamista. Ehkä vielä imurointiakin.

        Kuulostaa todella "salaiselta"! Eikö kukaan mene edes matkamessuillekaan?

        Minä kävin matkamessuilla ja hui kauhistus sitä ihmisten paljoutta! Sitä on niin irtaantunu tuollaisesta mylläkästä kun täällä hiljaisessa Hämeessä majailee nykyään.Ajattelin tulla varovasti piipahtaan,livahdan ovesta huomaamatta sinne sivupöytään toisten taakse etten herätä liikaa huomiota,mitä sitä uskaltais tilata,onko teillä jäisiä puolukoita drinksun päälle?


      • nurkkapöydästä kirjoitti:

        Minä kävin matkamessuilla ja hui kauhistus sitä ihmisten paljoutta! Sitä on niin irtaantunu tuollaisesta mylläkästä kun täällä hiljaisessa Hämeessä majailee nykyään.Ajattelin tulla varovasti piipahtaan,livahdan ovesta huomaamatta sinne sivupöytään toisten taakse etten herätä liikaa huomiota,mitä sitä uskaltais tilata,onko teillä jäisiä puolukoita drinksun päälle?

        Olet parkkerannut hyvin tänne vähän sivummaksi. Kyllä meiltä löytyy puolukoita, laitetaanko Vodkaa myös?

        Luin minäkin matkamessujen tarjouksia netistä, siellä oli ihan hyviä matkoja.


    • Heikunkeikku

      -Mikä onkaan tämä hurmaavan ihana tuoksu, joka levittäytyy koko salakapakan sisuksiin? tuumivat salakapakassa olijat.
      -Tää ihanainen tuoksu tuli, kun toi ihanainen nainen tuli sisälle.
      -Joo, siitä huokuu sadasti tuoksua. Nuuh, nuuuuuh....
      -Ei se ainakaan navetassa oo ollu, jossa lannanhaju takertuu oitis vaatteisiin.
      -Ei niin, ei.

      Minäpäs sanon.
      Olen keittiössä laiteskellut ruokaa ja siinä paistaessani ja maistaessani, ruuan tuoksu on ympäröinyt itsensä minuun ja vaatteitten liki litistyivät.
      Tuoksun hyvälle ruualle ja se se täälä salakapakassa nyt tuoksahtelee. :)

      Perjantai on mukava päivä, kun se on viimeinen työpäivä ja sitten alkaa viikonloppuloma.
      Viikonloppuloma jatkuu maanantaille asti ja menen vasta tiistaina töihin.
      Perjantaisin mulla on töitä tosi vähän, että senkin puoleen tämä päivä on lellu-lellu.

      • Olet niin oikeassa, ei ole ihanampaa tuoksua kuin ihanaisen naisen ihana tuoksu ja vielä ruuan tuokse. Kyllä sinä tiedät minkä kautta tie kulkee miehen sydämeen. Käväisin äsken pikaisesti kaupassa ja joudun tyytymään perunoihin ja jauhelihakastikkeeseen tämän päivän ravinnoksi. Se ei paljoa tuoksu, ei hyvälle eikä pahalle. Ihan vaan perusmuonaa.

        Perjantai on päivistä parhain, usein parempi kuin lauantai.

        Laitan tänne vähän tuoksukynttilöitä palamaan, saadaan sellaista vähän kuin englantilaista pub meininkiä, vaikka ei takkaa olekaan.

        Poikkea ihmessä töiden jälkeen uudelleen.


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olet niin oikeassa, ei ole ihanampaa tuoksua kuin ihanaisen naisen ihana tuoksu ja vielä ruuan tuokse. Kyllä sinä tiedät minkä kautta tie kulkee miehen sydämeen. Käväisin äsken pikaisesti kaupassa ja joudun tyytymään perunoihin ja jauhelihakastikkeeseen tämän päivän ravinnoksi. Se ei paljoa tuoksu, ei hyvälle eikä pahalle. Ihan vaan perusmuonaa.

        Perjantai on päivistä parhain, usein parempi kuin lauantai.

        Laitan tänne vähän tuoksukynttilöitä palamaan, saadaan sellaista vähän kuin englantilaista pub meininkiä, vaikka ei takkaa olekaan.

        Poikkea ihmessä töiden jälkeen uudelleen.

        Joo, kyllä se on nähty, että tie miehen sydämeen kuleksii vattunkupurun kautta:)
        Kiesus sentään, olisn varmaankin vanhapiika, ellen olisi saanut jostakin ihme geenivarastosta itselleni taidon värkätä ruokaa ja leipomishommia. Paitsi nykyään en leivo, että arvelen suuresti, että se taito on karissut pois sormistani.
        Palatakseni vanhaanpiikaan, niin millä ihmeen jutulla olisin saanut itselleni miehen/miehiä, ellen ruokaa olisi tehnyt. Olen nimittäin perin huono flirttailemaan ja mitään silmäiskuja en taida, enkä muitakaan iskemisjuttuja :) Korkokengillä oon aikanani kyllä osannut tipsutella, mutta en kuitenkaan peppu ees-taas veivaten. Heh:)

        Minä ajattelin nyt oleskella hetkosen aikaa täälä salakapakassa, mutta illalla en taida poiketa uudemman kerran. Nimittäin The Voice of Finland esiintyöntyy illalla televisioruudusta.
        Se menee tälleen, että siirrän rahin televisiotuolin eteen, otan karvakankaasta tehdyn ison tyynyn syliini, pienen pikkuruisen tyynyn pistän mun takaraivon syrjään ja sitten asetan rahille mun kinttuni ja kajautan kissille, että "Tuu kattomaan televisiota".
        Tuon kajautuksen jälkeen kissa oitis pompahtaa paikaltaan ja kiiruhtaa makaamaan siihen karvatyynyn päälle. Välillä silittelen kissaa, krapsutan ja kehun miten Hyvä Kissa se on, kerron että se on Maaaailman paras kissa. Ja kissa tykkää:)


      • Nyt minä kyllä nousen puolustamaan karjankasvattajia. Kyllä hekin osaavat käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteensa puhtaisiin ennen kuin lähtevät kapakoihin. Eli navetan hajusta et ainakaan karjankasvattajaa tunnista :).


      • Heikunkeikku
        siilenämää kirjoitti:

        Nyt minä kyllä nousen puolustamaan karjankasvattajia. Kyllä hekin osaavat käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteensa puhtaisiin ennen kuin lähtevät kapakoihin. Eli navetan hajusta et ainakaan karjankasvattajaa tunnista :).

        Noh, saatat ollakin oikeassa, että käyvät suihkussa.
        Hyvä kun heitä puolustat, nimittäin oon aina tykännyt lantapaukkumiehistä.
        Olen nuorena "sillä silmällä" katellut juuri landetyyppejä ja en ole "sillä silmäillyt" laisinkaan kaupunkilaismiehiä.
        Otin maatalon poijan aviomiehekseni, pois kuleksimasta, ettei muut naiset vaan äkkää sitä ja vie mennessään:) Siks menin niin nuorena naimisiin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, kyllä se on nähty, että tie miehen sydämeen kuleksii vattunkupurun kautta:)
        Kiesus sentään, olisn varmaankin vanhapiika, ellen olisi saanut jostakin ihme geenivarastosta itselleni taidon värkätä ruokaa ja leipomishommia. Paitsi nykyään en leivo, että arvelen suuresti, että se taito on karissut pois sormistani.
        Palatakseni vanhaanpiikaan, niin millä ihmeen jutulla olisin saanut itselleni miehen/miehiä, ellen ruokaa olisi tehnyt. Olen nimittäin perin huono flirttailemaan ja mitään silmäiskuja en taida, enkä muitakaan iskemisjuttuja :) Korkokengillä oon aikanani kyllä osannut tipsutella, mutta en kuitenkaan peppu ees-taas veivaten. Heh:)

        Minä ajattelin nyt oleskella hetkosen aikaa täälä salakapakassa, mutta illalla en taida poiketa uudemman kerran. Nimittäin The Voice of Finland esiintyöntyy illalla televisioruudusta.
        Se menee tälleen, että siirrän rahin televisiotuolin eteen, otan karvakankaasta tehdyn ison tyynyn syliini, pienen pikkuruisen tyynyn pistän mun takaraivon syrjään ja sitten asetan rahille mun kinttuni ja kajautan kissille, että "Tuu kattomaan televisiota".
        Tuon kajautuksen jälkeen kissa oitis pompahtaa paikaltaan ja kiiruhtaa makaamaan siihen karvatyynyn päälle. Välillä silittelen kissaa, krapsutan ja kehun miten Hyvä Kissa se on, kerron että se on Maaaailman paras kissa. Ja kissa tykkää:)

        Heikunkeikku
        Tunnen muutaman tyypin, jotka kuulemma olevat hyviä flirttailemaan. Siis, omasta mielestään ovat ja mainostavat sitä suureen ääneen kenenkään silti koskaan huomaamatta sitä mitenkään sen paremmin. Luonnollisuus ja sopivassa tilanteessa esitetty hyvä kommentti uppoaa mielestäni paljon tehokkaammin kuin monta tuntia kestävät löpinät.

        Kissan kehräämisessä on maagista voimaa! Jos olet huonolla tuulella kotiin tullessa, ota kissa syliisi, tunne sen lämpö ja tasainen kehräävä hurina. Kauaa et jaksa mököttää! Itselläni on sellainen norjalainen metsäkissa ja luulisi sen tarkenevan hyvin talvisissa olosuhteissa. Mitä vielä, se menee täkkini alle nukkumaan ja jos kuulee minun heittävän selälleni sohvalle, niin johan on kohta vatsani päällä lämmittelemässä.


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Heikunkeikku
        Tunnen muutaman tyypin, jotka kuulemma olevat hyviä flirttailemaan. Siis, omasta mielestään ovat ja mainostavat sitä suureen ääneen kenenkään silti koskaan huomaamatta sitä mitenkään sen paremmin. Luonnollisuus ja sopivassa tilanteessa esitetty hyvä kommentti uppoaa mielestäni paljon tehokkaammin kuin monta tuntia kestävät löpinät.

        Kissan kehräämisessä on maagista voimaa! Jos olet huonolla tuulella kotiin tullessa, ota kissa syliisi, tunne sen lämpö ja tasainen kehräävä hurina. Kauaa et jaksa mököttää! Itselläni on sellainen norjalainen metsäkissa ja luulisi sen tarkenevan hyvin talvisissa olosuhteissa. Mitä vielä, se menee täkkini alle nukkumaan ja jos kuulee minun heittävän selälleni sohvalle, niin johan on kohta vatsani päällä lämmittelemässä.

        Oih, onko sulla norjalainen metsäkissa.
        Oi voi, nyt en voi mennä tänään töihin. Tämän värisenä. Mitä oppilaatkin sanois, kun
        luokassa odottais VIHREÄ opettaja.

        Mulla on ollut kaksi norjalaista metsäkissaa. Niin ihania ja kauniita. Ja se HÄNTÄ, herrantähden miten Hieaaaano häntä niillä on. Jakaus keskellä ja karvat silleen niinku, niinku.... hmmmm... vähäköku strutsin sulka. :)
        Toinen oli ruskea-mustakirjava ja se toinen lähinnä lehmän värinen. Laikut mustia.

        Totta, että ne eivät viihdy kylmässä. Vettä ne eivät kammoksu sillä tavalla, kuin tavalliset kissat.
        Toinen norjalainen tykkäs leikkiä vedellä.
        Mun norjalaiset eivät puhuneet norjaa :) Outoa kyllä. Ehkä siksi sain ne erittäin halavalla :)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Oih, onko sulla norjalainen metsäkissa.
        Oi voi, nyt en voi mennä tänään töihin. Tämän värisenä. Mitä oppilaatkin sanois, kun
        luokassa odottais VIHREÄ opettaja.

        Mulla on ollut kaksi norjalaista metsäkissaa. Niin ihania ja kauniita. Ja se HÄNTÄ, herrantähden miten Hieaaaano häntä niillä on. Jakaus keskellä ja karvat silleen niinku, niinku.... hmmmm... vähäköku strutsin sulka. :)
        Toinen oli ruskea-mustakirjava ja se toinen lähinnä lehmän värinen. Laikut mustia.

        Totta, että ne eivät viihdy kylmässä. Vettä ne eivät kammoksu sillä tavalla, kuin tavalliset kissat.
        Toinen norjalainen tykkäs leikkiä vedellä.
        Mun norjalaiset eivät puhuneet norjaa :) Outoa kyllä. Ehkä siksi sain ne erittäin halavalla :)

        Halvalla sain minäkin, kun ei ole ihan puhdas norjalainen, mutta mitäpä väliä sillä minulle on, kun ei ole tarkoitus tehdä mitään näyttelykissaa. Niillä on aivan mahtavat tupsut korvien päällä, vähän niinkuin ilveksellä. Tavallista pienempi pää ja sellainen kolmion malliset kasvot. Sellainen ruskea-mustakirjava tiikerikuvioinen meilläkin on. Ja se häntä! Se on kuin sellainen iso pölyhuiska, jolla otetaan verhotankojen päältä pölyjä. Jos kissa näkee ulkona toisen kisulin, niin se vielä oikein pörhottää ne kaikki karvansa ja siitä tulee kaksi kertaa isommannäköinen ja hurjan pelottava otus. Ja sitten vielä, kun sillä on niitä karvoja varpaittenkin välissä, hahaa.


    • Meilläpäin ei ruukata tulla kapakkaan aamupäivällä , korkeintaan iltapäivällä on sopivaa :).
      Minä en ihan vielä ole kuuttakymmentä mutta koskaan ei minulle ole perjantai ollut sen kummempi viikonpäivä kuin muutkaan. Vuorotyö tasaa kaksista päivistä, myös viikonlopuista ja juhlapyhistä samankaltaiset.

      Illalla voin piipahtaa ja ottaa vaikka oluset tai lasin valkoviiniä.

      • En tiedä mistä olen oppinut tällaisia pahoja tapoja, että ensimmäiseksi aamulla kapakkaan heti, kun vaan herätään. Ei täälläkään ihan vielä täyttä kuutta markkaa ikää, mutta eläkeläisodotukset jo korkealla. Ei tässä iässä mitään enää työnteosta nauti, pakollista puurtamista ainoana nautintona rahat, jotka sieltä tienaa.

        Odotan sinua täällä illalla, olet tervetullut hämärään ja salaperäiseen maailmaani.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        En tiedä mistä olen oppinut tällaisia pahoja tapoja, että ensimmäiseksi aamulla kapakkaan heti, kun vaan herätään. Ei täälläkään ihan vielä täyttä kuutta markkaa ikää, mutta eläkeläisodotukset jo korkealla. Ei tässä iässä mitään enää työnteosta nauti, pakollista puurtamista ainoana nautintona rahat, jotka sieltä tienaa.

        Odotan sinua täällä illalla, olet tervetullut hämärään ja salaperäiseen maailmaani.

        Onhan jotkut siellä kapakassa töissäkin joten sinne pitää mennä silloin kun työvuorolista osoittaa :).

        Minun vanhuuseläkeikäni on tällä hetkellä 64v ja rapiat päälle mutta en usko että sinne asti jaksan ainakaan nykyisessä työssäni ja muuta ei tunnu olevan tarjolla. Mielenkiintoa riittäisi mutta 32 vuoden vuorotyö ottaa osansa fysiikasta ja kroppa alkaa tehdä tenää puolelta jos toiselta. Lyhennetty työaika olisi vaihtoehto mutta se näkyy liikaa palkkapussissa. Toisaalta elääkökään sitä vanhuseläkeikään asti, kuka tietää.

        Kiitos ystävällisestä kutsusta. Voipa olla että ainakin piipahdan :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Onhan jotkut siellä kapakassa töissäkin joten sinne pitää mennä silloin kun työvuorolista osoittaa :).

        Minun vanhuuseläkeikäni on tällä hetkellä 64v ja rapiat päälle mutta en usko että sinne asti jaksan ainakaan nykyisessä työssäni ja muuta ei tunnu olevan tarjolla. Mielenkiintoa riittäisi mutta 32 vuoden vuorotyö ottaa osansa fysiikasta ja kroppa alkaa tehdä tenää puolelta jos toiselta. Lyhennetty työaika olisi vaihtoehto mutta se näkyy liikaa palkkapussissa. Toisaalta elääkökään sitä vanhuseläkeikään asti, kuka tietää.

        Kiitos ystävällisestä kutsusta. Voipa olla että ainakin piipahdan :).

        Vuorotyö vaatii huveja silloin, kun on mahdollisista. Töiden ja perheen ehdoilla. Niin, ja tietysti joskus ihan omalla luvalla ja hyvällä omatunnolla.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Vuorotyö vaatii huveja silloin, kun on mahdollisista. Töiden ja perheen ehdoilla. Niin, ja tietysti joskus ihan omalla luvalla ja hyvällä omatunnolla.

        Tuo on totta. Silloin kun omatunto nyökyttelee, kaikki on hyvin :). Ja tässä iässä kun perhe on kutistunut sitä omaa lupaa on entistä enemmän.


      • siilenämää kirjoitti:

        Tuo on totta. Silloin kun omatunto nyökyttelee, kaikki on hyvin :). Ja tässä iässä kun perhe on kutistunut sitä omaa lupaa on entistä enemmän.

        Joskus joutuu hieman kehityskeskustelemaan sen omatunnon kanssa, mutta yleensä olen yhtä mieltä itseni kanssa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Joskus joutuu hieman kehityskeskustelemaan sen omatunnon kanssa, mutta yleensä olen yhtä mieltä itseni kanssa.

        Ai jaa. Mulla ei tunnu olevan sitä ongelmaa. Se vissiin ohjaa meitsiä ihan solokenaan :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai jaa. Mulla ei tunnu olevan sitä ongelmaa. Se vissiin ohjaa meitsiä ihan solokenaan :).

        Joskus vaijennan sen äänen...

        Jossain laulussa menee sanat noin?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Joskus vaijennan sen äänen...

        Jossain laulussa menee sanat noin?

        Et kai...........


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Joskus vaijennan sen äänen...

        Jossain laulussa menee sanat noin?

        Topi Sorsakoski Vaiettu suru.


      • siilenämää kirjoitti:

        Topi Sorsakoski Vaiettu suru.

        No niinpä olikin.

        Se oli suru mikä vaijennetaan, ei omatunto, hehee.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        No niinpä olikin.

        Se oli suru mikä vaijennetaan, ei omatunto, hehee.

        Ei surua voi vaientaa ;)


      • siilenämää kirjoitti:

        Ei surua voi vaientaa ;)

        Se oli sydän mikä vaikeroi ja vaijennettiin!

        *ylpeä itsestään*


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Se oli sydän mikä vaikeroi ja vaijennettiin!

        *ylpeä itsestään*

        Ai sinä kuuntelet sen kappaleen. Oliko surujen kitarakin topin?


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai sinä kuuntelet sen kappaleen. Oliko surujen kitarakin topin?

        Surujen kitara oli myös Topin. Alkuperäinen salattu suru taisi kyllä olla Dannyn?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Surujen kitara oli myös Topin. Alkuperäinen salattu suru taisi kyllä olla Dannyn?

        Topi on jo vainaja, harmi.


    • poliisit.perään

      Esitä anniskelulupasi, onko sinulla edes oikeutta anniskella juomia?

    • Totta mooses, tässä on lupani!

      Lisäksi tänä iltana karaoke laulua mm. Paroni ja satulinna:

      Sano että sä kaipaat, luokse mun takaisin
      sano että sä tahdot, olla kuin ennenkin
      sano että sä tiedät, kaksi meitä vain on...

      • Hitsi. Minä olen laulanut karaokea viimeksi kesälomareissulla pohjoisessa :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Hitsi. Minä olen laulanut karaokea viimeksi kesälomareissulla pohjoisessa :).

        Treenailen tässä etukäteen, huomenna on yhdet 5-kymppis juhlat ja tiedän siellä laulettavan. Nyt kun Sillanpää on "estynyt" täytyy jonkun muun satulinnailla.


    • Poikkean iltapäivällä, kunhan saan porukat liikkeelle.
      Yksi Tequila Sunrise tilaukseen.

      • Okei, appelsiinimehu, grenadiini ja tequila. Jääpalat! Laitetaan kylmään odottamaan leidin saapumista.

        *hymyilee*


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Okei, appelsiinimehu, grenadiini ja tequila. Jääpalat! Laitetaan kylmään odottamaan leidin saapumista.

        *hymyilee*

        Kiitos. Hyvää oli!
        Brunssin jälkeen kun kirjoitin tuon olin juuri nauttinut oman otokseni tästä cocktailista: Dala Sunrise DB2:
        puoli lasillista appelsiinituoremehua
        1dl. porkkanamehua joka raskaampana asettuu pohjalle.
        Lasi täytetään jääkylmällä kraanavedellä.
        Nautitaan kalanmaksaöljykapselin kera :)
        Kaunista, raikasta ja terveellistä.
        ***
        Mistäs täällä puhutaan?
        Kissoista en tiedä mitään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiitos. Hyvää oli!
        Brunssin jälkeen kun kirjoitin tuon olin juuri nauttinut oman otokseni tästä cocktailista: Dala Sunrise DB2:
        puoli lasillista appelsiinituoremehua
        1dl. porkkanamehua joka raskaampana asettuu pohjalle.
        Lasi täytetään jääkylmällä kraanavedellä.
        Nautitaan kalanmaksaöljykapselin kera :)
        Kaunista, raikasta ja terveellistä.
        ***
        Mistäs täällä puhutaan?
        Kissoista en tiedä mitään.

        Hyvältä kuullosti tuo coctaillisi, oikein hyvältä.

        Täällä jutellaan kissoista, naisista, perjantai-illan viettotavoista, naisista ja hyvästä ruuasta . Itsellä on ihan aitoa Tapolan mustaa makkaraa ja puolukkahilloa. Aikamies ei tarvitse muuta, vaan elää tällä ihan hyvin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Hyvältä kuullosti tuo coctaillisi, oikein hyvältä.

        Täällä jutellaan kissoista, naisista, perjantai-illan viettotavoista, naisista ja hyvästä ruuasta . Itsellä on ihan aitoa Tapolan mustaa makkaraa ja puolukkahilloa. Aikamies ei tarvitse muuta, vaan elää tällä ihan hyvin.

        Mun poika tilaa aina myös Tapolan mustaa makkaraa kun käyn Suomessa. Itseäni se ei silleen kiinnosta....edes puolukkahillon kanssa nautittuna. Mutta ruuasta puheenollen...tänä iltana aion laittaa pojille kunnon kolumbialaiset hodarit kolmella kastikkeella, paahdetulla sipulilla ja perunalastuilla
        http://s3.amazonaws.com/foodspotting-ec2/reviews/1193332/thumb_600.jpg?1325897038


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mun poika tilaa aina myös Tapolan mustaa makkaraa kun käyn Suomessa. Itseäni se ei silleen kiinnosta....edes puolukkahillon kanssa nautittuna. Mutta ruuasta puheenollen...tänä iltana aion laittaa pojille kunnon kolumbialaiset hodarit kolmella kastikkeella, paahdetulla sipulilla ja perunalastuilla
        http://s3.amazonaws.com/foodspotting-ec2/reviews/1193332/thumb_600.jpg?1325897038

        Wau, olipa jumankauta herkullisen näköistä. Sinun poikasi ovat onnenpoikia.


    • eppu2eikirj

      Sitä kun on ikänsä tehnyt kolmea vuoroa, oli joulu taikka juhannus, ei se perjantai sen kummemmalta päivältä tunnu, kun muutkaan.
      Kieltolain aikaan noita ihan oikeita salakapakoita kait oli.
      Tampereen huushollista, keittiön ikkunasta näkyy kapakan ovi, vissiin aukeaa 9 aamulla, kun ovi rupeaa käymään.
      Tuo mun kissa sopeutuu yllättävän hyvin tänne kerrostaloon, vaikka kesäaikaan puoli vuotta saa kulkea sisään ja ulos niinkuin tykkkää.
      Tuosta lääkkeen annosta, niin silloin kun kissa on tarvinnut, pyydän lääkäriltä nestemäisenä, on löytynyt.
      Korvatippoja yritin alkuun laittaa vääntämällä kissa sylissä, kunnes hoksasin, että, kun kissa on sängyn päällä, kumarruin ylle ja käänsin vähän korvanlehteä kissaa siirtämättä, onnistui sillain.
      Eräänä aamuna makasin silmät kiinni, olin jo hereillä, ykskaks lentää vettä sänkyyn pitkin naamaa. Kissa mokoma hypännyt yöpöydälle ja osui puolillaan olevaan vesimukiini. Ei väsyttänyt yhtään enää.

      • Nykyään taitaa olla moottoripyöräkerhoilla olla omia salakapakoita, joissa tarjoillaan tiskin alta, samoin olen kuullut muutamista korttijengeistä, mutta mikäpä ettei kuuskymppisetkin voi ottaa iloa irti, jos vaan onnistuu.

        Kyllä kissat ovat tosi sopeutuivaisia, missä emäntä ja isäntä., siellä kisulikin. Ei ollut mitään ongelmaa, vaikka muutettiin paikasta toiseen. Mukava seurata niitä välillä, kun sattuu vahinkoja ja ne on niin kuin että ei tässä mitään.


    • OliMukavaaJaJaJa

      Tuli mieleeni, että 5-kymppisinä tapasimme palstalaisten kanssa pääkaupungin seudulla ihan oikeassa kapakassa ja osa joukosta lähti jatkoille yhden palstalaisen luo... en tiedä oliko siellä salakapakkakin.

      • Muistan lukeneeni tuosta tapahtumasta, itse en ollut paikalla.


    • Näillä-mennään

      Perjantaissa ole mitään ihmeellistä. Kaksi perjantaipulloa kirkasta ostin. Molemmissa lukee Olvi ja alla präntätty teksti vichy ja pienellä kivennäisvesi.

      Omituisesti vapaa viikonloppu. Nyt pidän lomaa 6- 8 viikkoa. Mökkiä voisi käydä lämmittämässä ettei se vallan palellu siellä orvossa yksinäisyydessään.

      • Samoilla linjoilla ja raittiina kuin partiopoika. Kahvia ja maitoa. Voi mihinkä tämä maailma on menossa?


    • hytinäx1

      Kaikkea sitä tulee mieleen kun ajattelee liikaa... Eilen olisi täällä aamuteeveessä yhdellä kanavalla ollut tietoa mitä mieltä ihmiset ovat näistä uudenaikaisista roboteista ja ihmisten seksuaalisuhteista niihin. Harmi kun piti mennä niin aikaisin töihin ettei sitä kerennyt nähdä. Siellä oli ollut juttua että onko robotin kanssa seurusteleminen, oman puolisonsa sijasta, verrattavissa uskottomuuteen ym. ym. Mitenhän teidän kapakassanne.? Saisko sinne tulla hyvännäköisen robotin kanssa, ne nykyajan naisrobotithan ovat erittäin kauniita, vaan en ole harmikseni nähnyt vielä yhtään hyvännäköistä miesrobottia missään tv ohjelmassa, mutta miesrobotin ottaisin mukaan kapakkaan.

      • Kyllä-se-vaan-niin

        Seuraavilla linnan itsenäisyys-101 kutsuilla tulee esiintymään robotti puolisoita.

        Itse aion kutsuttaa itseni ja menen sinne robotti-imurin kanssa. Imurille laitan jakun ja letku huivin. Kimalteisen. Pyörien paikalle korkokengät. Mattosuulake antaa tassua pressa parille, keitä he sitten ovatkaan?


      • Kyllä-se-vaan-niin
        Kyllä-se-vaan-niin kirjoitti:

        Seuraavilla linnan itsenäisyys-101 kutsuilla tulee esiintymään robotti puolisoita.

        Itse aion kutsuttaa itseni ja menen sinne robotti-imurin kanssa. Imurille laitan jakun ja letku huivin. Kimalteisen. Pyörien paikalle korkokengät. Mattosuulake antaa tassua pressa parille, keitä he sitten ovatkaan?

        Ai niin. Eihän robotti-imurissa taida olla letkuakaan. Ei voi mennä letkukynkkää.


      • Tähän kapakkaan voi tulla vaikka robotin kanssa, jos siltä tuntuu. Welcome Mrs and Mr Robot!


    • salamandi

      Olen käsittänyt, että palstalaisilla ei ole mitään käsitystä salakapakoista.

      Tälle ikää ja tälle porukalle käy tupailtamat kyläkoululla, kahvia ja nisuleettaa.

      Salakapakka oli nuoruudessani kova juttu.
      Isäni osti kotikadullani sijainneen suutarin talon, jonka alakerrassa oli suutarinpaja ja pieni kauppatila. Teimme ystävieni kanssa kauppatilaan salakapakan. Oli ne aikoja. Siellä vietettiin kapakkaillan jälkeen jatkoja.
      Eikä siellä mehuja juotu. Ketään ei häiritty koska kivijalkadickosta ei äänet hevin ulos kantautuneet.

      Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja.......Nyt tyydyn valkkikseen joka tuohon aikaan ei kuulunut juomavalikoimiini. Kossua ja puolukkamehua se puolukkamehukin oli ihan aitoa eikä mitään esanssia.

      Kiva muistella ihanaa hurjaa nuoruutta 😃

      • salamandi

        Korjaanko disco vai enkö, no jos en niin tulee sanomista.


      • Taisi olla se alkuperäinen salakapakka sellainen, että kun kieltolain aikana salakuljetettiin pirtua, sitä sitten myytiin tarkoin varjelluissa salakapakoissa muun ilonpidon ohella.
        Laillista viinan myyntiä ei ollut. Siitä tulee nimi salakapakka.
        Luulempa, että kyllä täällä ainakin melkein jokainen tuon tietää.
        Tiesitkö Sinä?


      • Saga.Kabinetti

        Tuo kieltolain aikainen salakapakka on se aito oikea. Joitakin kymmeniä vuosia sitten oli pk-seudulla ns. pimeitä peliluolia salakapakoissa. En tiedä onko vieläkin vai veikö nettipelit ja casinot nuo salakapakat mennessään. Prätkäjengeillä tietty on vieläkin omat kapakkaluolansa, niin ymmärsin erään kansanedustajan salkku-unohduksesta.
        Onhan tämä palstan salakapakka ihan omanlaisensa, koska luulen harvan meistä tunnistavan toisensa. Ollaan salaisia ;)


      • Käsityksesi palstalaisten salakapakka tietämyksestä on väärä. Kyllä on tullut käytyä ja vielä 70- luvulla mentiin jatkoille niihin tanssien jälkeen. Ja rokki soi!

        Valkoviinisi, ole hyvä.


      • salamandi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Käsityksesi palstalaisten salakapakka tietämyksestä on väärä. Kyllä on tullut käytyä ja vielä 70- luvulla mentiin jatkoille niihin tanssien jälkeen. Ja rokki soi!

        Valkoviinisi, ole hyvä.

        Joskus yhdeksänkytluvun loppupuolella olin ravintolayrittäjien kesäpäivillä Turussa. Iltajuhlan teema oli kieltolakihenkinen. Juhlapaikka oli varastohalliin rakennettu salakapakka.
        Ovimiehillä oli mustat vaatteet, lierihatut, paukuttelevat henkselit sekä
        konekiväärit olkapäillä. Illallisella tarjottiin mm. siansorkkia ja napsit kaadettiin taskumateista. Pukukoodit mietittiin tarkkaan. Itselläni oli lilanvärinen housupuku ja kampaustani koristi samanvärinen orgidea-kukkalaite.



        Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa oi jospa olisit saanut olla mukana.


      • salamandi
        salamandi kirjoitti:

        Joskus yhdeksänkytluvun loppupuolella olin ravintolayrittäjien kesäpäivillä Turussa. Iltajuhlan teema oli kieltolakihenkinen. Juhlapaikka oli varastohalliin rakennettu salakapakka.
        Ovimiehillä oli mustat vaatteet, lierihatut, paukuttelevat henkselit sekä
        konekiväärit olkapäillä. Illallisella tarjottiin mm. siansorkkia ja napsit kaadettiin taskumateista. Pukukoodit mietittiin tarkkaan. Itselläni oli lilanvärinen housupuku ja kampaustani koristi samanvärinen orgidea-kukkalaite.



        Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa oi jospa olisit saanut olla mukana.

        Tää kommentti oli epulle, joka kyseenalaisti salakapakka-käsityksiäni.


      • salamandi kirjoitti:

        Tää kommentti oli epulle, joka kyseenalaisti salakapakka-käsityksiäni.

        ´´Olen käsittänyt, ettei palstalaisilla ole mitään käsitystä salakapakoista.´´
        ´´Tälle ikää ja tälle porukalle käy tupailtamat kyläkoululla, kahvia ja nisuleettaa.´´
        Kukas se tässä kyseenalaistaa toisten käsityksiä ja kommentoi alentuvasti.


      • salamandi
        eppu2 kirjoitti:

        ´´Olen käsittänyt, ettei palstalaisilla ole mitään käsitystä salakapakoista.´´
        ´´Tälle ikää ja tälle porukalle käy tupailtamat kyläkoululla, kahvia ja nisuleettaa.´´
        Kukas se tässä kyseenalaistaa toisten käsityksiä ja kommentoi alentuvasti.

        Miksi tunsit alemmuuden tunnetta kommentistani?

        Tähän päivään mennessä olen jo toki saanut lukea kuinka perusraittiita suurin osa kirjoittajista on.

        Maitoa, piimää ja raikasta vettä juomina jos juomamieltymyksistä kysytään.

        Seitenkymppisissä on iät ja ajat istuttu kahvipirtissä nisupullat katettuna.


      • seli.seli
        salamandi kirjoitti:

        Miksi tunsit alemmuuden tunnetta kommentistani?

        Tähän päivään mennessä olen jo toki saanut lukea kuinka perusraittiita suurin osa kirjoittajista on.

        Maitoa, piimää ja raikasta vettä juomina jos juomamieltymyksistä kysytään.

        Seitenkymppisissä on iät ja ajat istuttu kahvipirtissä nisupullat katettuna.

        Tämän keskustelun ainoat negatiiviset kommentoijat olivat Tellukka, hunksz ja korppis. Tehkää siitä johtopäätöksenne.


      • salamandi kirjoitti:

        Miksi tunsit alemmuuden tunnetta kommentistani?

        Tähän päivään mennessä olen jo toki saanut lukea kuinka perusraittiita suurin osa kirjoittajista on.

        Maitoa, piimää ja raikasta vettä juomina jos juomamieltymyksistä kysytään.

        Seitenkymppisissä on iät ja ajat istuttu kahvipirtissä nisupullat katettuna.

        En minä kuule tuollaisista mitään alemmuudentunteita koe, enkä mistään muustakaan, Sinä vaan kirjoituksella annoit sen vaikutelman, niinkuin olisit tietävämpi, kun täällä muut.
        Mitä väliä täällä on sillä kuka mitäkin nauttii tai sitten ei.
        Antaa seitsenkymppisten istua nisupullineen, ei se sen alentavampaa ole, kuin juoda lasi viiniä.


      • eppu2 kirjoitti:

        En minä kuule tuollaisista mitään alemmuudentunteita koe, enkä mistään muustakaan, Sinä vaan kirjoituksella annoit sen vaikutelman, niinkuin olisit tietävämpi, kun täällä muut.
        Mitä väliä täällä on sillä kuka mitäkin nauttii tai sitten ei.
        Antaa seitsenkymppisten istua nisupullineen, ei se sen alentavampaa ole, kuin juoda lasi viiniä.

        PS. Keitin just kaffeet ja nisuakin on. :)


      • salamandi
        seli.seli kirjoitti:

        Tämän keskustelun ainoat negatiiviset kommentoijat olivat Tellukka, hunksz ja korppis. Tehkää siitä johtopäätöksenne.

        Hiekkakakun särkijät tulivat sotkemaan kuuskymppisten mielikuvitusleikin.

        Vai tulivatko?

        Eihän se ole keskustelua jos kaikki läpyttää samaa kakkua ja hokee.
        Älä tule huono kakku, tule hyvä kakku.

        No, onhan sekin jotain kun osaa tilata ulkomaankielisen alkoholittoman paukun.

        Nyt ollaan taas siinä vaiheessa kun puska on turvallinen potero hyökkäykseen. Sama kaava toistuu.


    • Saga.Kabinetti

      Iltaa vaan. Yksi "hoegaarden" sitruunalla.
      Tulin äsken perjantai-saunasta ja siellä kävi köpelösti. Oli tölkkiolut ja klipsi irtosi ja saunaolut jäi juomatta.
      "Miksei aina voi olla perjantai perjantai perjantaaaaiii..." tuli aikoinaan radion pullakuskeissa. Kyllä se perjantai on edelleen se ehkä viikon tärkein päivä. Haluan pitääkin sen tietyin rutiinein erottamassa normiarkea viikonlopusta.

      • Tässä juotavaa , olkaa hyvä!

        Muistan hyvin tuon perjantai-rallatuksen ja olen samaa mieltä päivän tärkeydestä, vaikka nykyään sen pystyy hyvin viettämään kotonakin. Ei enää tarvitse lähteä rellestämään, ehkä se vaihe on jo eletty?

        *kevyt kumarrus*


      • Saga.Kabinetti
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tässä juotavaa , olkaa hyvä!

        Muistan hyvin tuon perjantai-rallatuksen ja olen samaa mieltä päivän tärkeydestä, vaikka nykyään sen pystyy hyvin viettämään kotonakin. Ei enää tarvitse lähteä rellestämään, ehkä se vaihe on jo eletty?

        *kevyt kumarrus*

        Kiitos!
        On helpottavaakin, kun ei tarvitse lähteä rellestämään :)
        Harmoniaa pienin särmin, se on siinä.


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Kiitos!
        On helpottavaakin, kun ei tarvitse lähteä rellestämään :)
        Harmoniaa pienin särmin, se on siinä.

        En itse jaksaa katsoa elokuvia nyt, vaan nautin Eurosportin tarjoamasta snookerin Masters- turnausta. Todella rentouttavaa, kun ei ole kiire eikä tarvitse lähteä mihinkään.


    • Ehtoota ja 12 senttiä puolikuivaa valkkaria kiitos. Häytyy ehtiä kattomaan klo 21 alkavaa elokuvaa😀. Mikä musiikki täällä nyt soikaan?

      • Saga.Kabinetti

        AVAn elokuvako? En kuule biisiä, kun olen täällä kabinetin puolella ;)


      • Kas tässä, valkoviininne madame!

        Nyt on menossa Elviksen elvistelyt ja kappale: Love me tender.


      • Saga.Kabinetti
        Saga.Kabinetti kirjoitti:

        AVAn elokuvako? En kuule biisiä, kun olen täällä kabinetin puolella ;)

        Teeman puutarhuria minä katselen.


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        AVAn elokuvako? En kuule biisiä, kun olen täällä kabinetin puolella ;)

        Joo Abs. Just alkoi.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kas tässä, valkoviininne madame!

        Nyt on menossa Elviksen elvistelyt ja kappale: Love me tender.

        Oooo. Love me tender kruunaa viininautinnon 😁


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Teeman puutarhuria minä katselen.

        Joo. Meilläkö toinen tällä on olkkarissa sillä kanavalla.


    • henrjii

      jaa että saa sisään astua

      • Tervetuloa.

        Saisiko olla juotavaa?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Tervetuloa.

        Saisiko olla juotavaa?

        Minä voisin ottaa oluen ja tuo minun ystäväni juo vain vettä ja tarvitsee sellaisen avosuisen juoma-astian.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä voisin ottaa oluen ja tuo minun ystäväni juo vain vettä ja tarvitsee sellaisen avosuisen juoma-astian.

        Tässä olutta, olihan se Karhu merkkistä?
        Ja koirulille vettä.

        Noin, olkaa hyvä. Nauttikaa illasta kanssamme.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Tässä olutta, olihan se Karhu merkkistä?
        Ja koirulille vettä.

        Noin, olkaa hyvä. Nauttikaa illasta kanssamme.

        Kiitos, karhu sopii oikein hyvin, mutta tuo kaveri on kissarotua, nimeltään Niilo.
        Taidan ruveta katsomaan hiljaista todistajaa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kiitos, karhu sopii oikein hyvin, mutta tuo kaveri on kissarotua, nimeltään Niilo.
        Taidan ruveta katsomaan hiljaista todistajaa.

        Aivan mahtava nimi kissalle tuo Niilo, kaverilla on kisu jonka nimi on Pirkko.

        Minun kissan nimi on Mutka, sen vuoksi koska sen hännässä on pieni mutka.

        Mukavaa televisio iltaa!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Aivan mahtava nimi kissalle tuo Niilo, kaverilla on kisu jonka nimi on Pirkko.

        Minun kissan nimi on Mutka, sen vuoksi koska sen hännässä on pieni mutka.

        Mukavaa televisio iltaa!

        Meillä oli kerran kissa jonka nimi oli Korkki.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Aivan mahtava nimi kissalle tuo Niilo, kaverilla on kisu jonka nimi on Pirkko.

        Minun kissan nimi on Mutka, sen vuoksi koska sen hännässä on pieni mutka.

        Mukavaa televisio iltaa!

        Viime kesänä pari kertaa mökillä kävi sudennäköinen koira kylässä, nuorten kavereita. Senkin nimi oli Niilo.
        Pirkko-nimistä eläintä en ole ennen kuullut kellään olevan.
        Mökkijäevellä joutsenpari sai poikasen, jonka kaulassa oli mutka. Nyt sitä ei ole näkynyt muutamaan vuoteen, vanha pari kyllä tulee joka kevät.


      • eppu2 kirjoitti:

        Viime kesänä pari kertaa mökillä kävi sudennäköinen koira kylässä, nuorten kavereita. Senkin nimi oli Niilo.
        Pirkko-nimistä eläintä en ole ennen kuullut kellään olevan.
        Mökkijäevellä joutsenpari sai poikasen, jonka kaulassa oli mutka. Nyt sitä ei ole näkynyt muutamaan vuoteen, vanha pari kyllä tulee joka kevät.

        Joutsenparit ovat yksi luomakunnankauneimpia näkymiä, itsellä etuoikeus myös katsella keväisin joutsenten uutteraa pesänrakennusta ja rauhallista elämänmenoa. Lähelle ei parane mennä, osaavat kertoa ihmiselle, että älkää tulko tänne.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Joutsenparit ovat yksi luomakunnankauneimpia näkymiä, itsellä etuoikeus myös katsella keväisin joutsenten uutteraa pesänrakennusta ja rauhallista elämänmenoa. Lähelle ei parane mennä, osaavat kertoa ihmiselle, että älkää tulko tänne.

        Joskushan se oli miltei sukupuuttoon metsästetty.
        Joku vuosi sitten oli sellainen juttu itämeren takaa, että joutsen ei päästänyt miestä uimaan rantaan ja mies hukkui.
        Minä olen varoittanut nuoria, kun lähtevät järvelle, etteivät mene joutsenten liki.


    • maissiiii

      Huhuu, onks täällä enää ketään… ehdinpäs vielä perjantain puolella piipahtamaan…
      taitaa olla baarimikkokin tyylikkäine viiksineen jo poistunut, unten maille uupunut.

      Onpas täällä ihanan lämmintä, tuolla ulkona oli niin kylmää,
      haluun jotain lämmintä juomaa, saa olla kuumaakin, löytyykö leikattua konjakkia kuumaan veteen tai kahviin ja hunajaa…kiitos, se maistuisi… ja muki lämmittää ihanasti palelevia sormia.

      Meni taas niin myöhään, olisi ollut kivaa istahtaa pelipöytään, kait täällä sellainenkin on…

      Täytyy tyytyä vanhoihin uutisiin ajankuluksi.

      Vuoden urheilijan valinta näkyy menneen… poskelleen, nuorta Lauriahan minä äänestin.
      Ei ole suomalaiset urheilufanit mitään kovaa kivisydänkansaa, ylpeä heistä saa olla, kun valitsivat sykähdyttävimmäksi urheiluhetkeksi viehättävän ja fiksun Mari Laukkasen maaliin tulon, ensi kerran voittajana ampumahiihdon mmcupissa.
      Monella vierähti kyynel poskelle, kun aikoinaan maaliin tulon katselivat,
      niin kauniisti urheilija muisti ja kiitti edesmennyttä valmentajaansa.

      Saanko vielä toisen samanmoisen, sitten jatkan taas matkaani…
      Kaikille kauniita unia, oman kullan kuvia…

      • Hyvää huomenta maissiiii.

        Kyllä sammui baarimestari eilen illalla kuin saunalyhty...omaan sänkyynsä. Nyt taas pirteänä mukana vahvuudessa.

        Pakkaset ovat väistyneet ainakin hetkeksi täällä Etelä-Suomessa, mittari näyttää -2°C ja kevyttä lumisadetta parasta aikaa. Täytyy lähteä heittämään lumityöt, että ihmiset pääsevät taas kapakkaan.

        On täällä pelipöytä ja pelataan pokeria, sököä ja tikkiä.


    • Lännenhunttari

      Voe tokkiinsa,,vae salakapakki..taetaa olla niin salanen,että ei löydä muut ku palstalaiset..minä sitä vaan meen omalle salattomalle jiäkupille...joskun liiankin usseesti,,vaakan lukemista päätellen,,kun tua emännyys laittaa liian hyvvää ruakaaki,,,murskukakkua ,ja tiikeri sellaista...ei sitä voe lokarikaa vastustaa..tairat parooni asua muualla,,kun suamessa,,,minäki täällä ison lahren takana..

      • Tämän ikäluokan ihmisillä on hyvin yleistä keskivartalolihavuus ja tiikerikakut ovat osasyyllisiä. Yleensäkin ruokaa tulee mätettyä liikaakoneistoon ja liikuttua liian vähän. Allekirjoitan.

        Ihan täällä koti-Suomessa asustelen ja lomareissuilla käyn Etelämeren saarilla.


    • Heikunkeikku

      Huomenta.
      Voisin hetken salakapakkailla jos passaa.
      Tahdon jotakin lämmintä hörppiä. Ei missään nimessä kahvia, koska oon jo juonut sitä ämpärillisen.
      Mustaviinimarjamehua kuumana. Joo sen minä tilaan. Ihana käperryttää kätöset mukin ympärille, nuuhkia tuoksuista höyryä ja hörppiä sitä sitä mukaan, kun jäähtyy juomakuntoon.
      Ihoni sietää kuumuutta ihan älyttömyyksiin asti, mutta suun sisus taas on niin mukamas lälly, että jos juoma on vähänkään kuumaa, niin johan kieli huutaa, että pipi tuli.

      Mulla on vähän vilu. Mietin pitäisikö hieman nostaa huoneen lämpötilaa. On ihana nukkua jos huone on viileähkö. Täkkejä kaksin kappalein ja noukka täkin ulkopuolella, niin johan uni hemmottelee.

      Hokasin tuossa Pokeripöydän, kun aloin ympärilleni vilkuilemaan luettuani aloittajan vastauksen
      "maissiiille".
      Oukkidoukki. Jahka hieman lämpenen ja kädet kohmeesta irtautuu, niin istahdan pelipöydän äärelle. Texas Holdemia voisin pelata. Pokeri ei ole mitään tuuripeliä, se on taitolaji.
      Että ne olijat, jotka osaavat kunnolla pokeria, niin tulkaahan istumaan pöytään.
      Tullette kyllä häviämään mulle, mutta eihän se voitto aina ole tärkeintä, vaan se pelaaminen.
      Ja ne ihmiset, jotka ovat huonoja häviäjiä, niin voivat ottaa pelin siltä kantilta, että harjoittelevat häviämistä. :)

      Ei suurilla panoksilla. Ei toki. Korkeintaan jotain 5 ekee per turnaus.

      • Oikein hyvää huomenta.

        Salakapakointisi passaa kyllä ja löytyy omista marjoista tehtyä mustaviinimarjamehua. Eihän haittaa vaikka siinä on ripaus mansikkaa mukana?

        Meidän huushollissa lämpötila oli 19°C aamulla, se on vähän tavallista alhaisempi. Yöllä lämpötila laskee itsekseen, kun kukaan muu ei liiku...paitsi tietysti kissa .

        Minä en pelkää pelata kaltaistasi pokerinaamaa vastaan. Melkoinen kovanaama tälläkin ja pokka pitää. Texas Hold'em taitaa olla suosituin pokeripeli juuri nyt, mutta minulle vanhan liiton miehelle vähän tuntemattomampi, mutta olen valmiina kaikkeen. Olen jo pöydässä istumassa.

        5€ on ihan hyvä panos.


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Oikein hyvää huomenta.

        Salakapakointisi passaa kyllä ja löytyy omista marjoista tehtyä mustaviinimarjamehua. Eihän haittaa vaikka siinä on ripaus mansikkaa mukana?

        Meidän huushollissa lämpötila oli 19°C aamulla, se on vähän tavallista alhaisempi. Yöllä lämpötila laskee itsekseen, kun kukaan muu ei liiku...paitsi tietysti kissa .

        Minä en pelkää pelata kaltaistasi pokerinaamaa vastaan. Melkoinen kovanaama tälläkin ja pokka pitää. Texas Hold'em taitaa olla suosituin pokeripeli juuri nyt, mutta minulle vanhan liiton miehelle vähän tuntemattomampi, mutta olen valmiina kaikkeen. Olen jo pöydässä istumassa.

        5€ on ihan hyvä panos.

        No johan oot pretevää. Luulet, että vain naamallas kykenet pelaamaan Texas Holdemia, vaikka et sitä pahemmin tunne vanhan liiton miehenä. Ei se nyt niin vaan mene. Mutta passaa minulle hyvin, että istumme saman pöydän ääreen. Oma vika sitte, kun sitä mukaa kun taskusi tyhjenevät, niin meikäläisen taskut pullistuvat. :)

        Minä kävin hakemassa aurinkolasit. Olen nähnyt telkkarista, että nää konkaripelaajat pitävät aurinkoklaseja naamas, että silmät eivät kavalla jos pikkuusen yrittää pluffailla.
        Ne silmät mullakin on sen verran paljastavat, että vaikka muuten olis naama hyvinkin pokerimainen, niin silmät pakkaa menemään sillä tavalla, ku koirilla jos ovat jotakin pahaa tehneet. Silmien valkuaiset silleen esiintyöntyvät. Olen sen verran rehellinen yleensä, että en ole saanut harjaannutettua silmiä jos vähän puliveivaan. :)

        Pöydässä istumme nyt me kaks. Tarttis vielä 4 ihmistä lisää, niin turnaus voisi alkaa.
        "Kämaaan" porukka, tulkaa nyh!!!


    • Tapani mukaan ehdin paikalle vasta valomerkin jälkeen, mutta ihan hyvä meininki näyttää salakapakassa olleen..))
      Itse alan olla entistä tylsempi tyyppi, ei kunnon paheita lainkaan, makean mielitekokin on kadonnut ja paino laskenut, kun hiilihydraatit ovat vähemmällä.
      Vaikka ajanpuutteen - eli oman hitauden vuoksi - en aina ehdi mukaan paronin kapakkaan tai salonkiin, täytyy antaa kiitokset paronille mallikkaasta isännyydestä: vastavuoroisuutta ja hyvää keskustelua on aina näissä ketjuissa. Kiva lukea, vaikka lisättävää ei olisikaan..))

      • Kiitos demeter
        Ei sitä lisättävää aina tarvitsekaan olla, monasti riittää kun kertoo mielipiteensä. Itseäni mietitytti voiko tämäntyyppistä tarinointia edes tuoda palstalle? Onhan täällä arvovaltaista ja taatusti elämänkokemusta omaavaa lukijakuntaa. Kiitos että todistit, että tänne mahtuu ripaus huumoria, seikkailua ja ennenkaikkea erilaisuutta ja hyvää mieltä.


      • Bengalitikku

        Hui. Onko kello noin paljon? Nukuin liian hyvin, vaikkei ollut yömyssyä.
        Jotain kummallisia uniakin näin: pudottauduin johonkin rivitalon pihaan jyrkästä rinteestä latvusten tasolta pihapuiden keskelle.....tasajalka-alastulo.
        Rulettia voisin pelata muutaman kierroksen.
        Niin. Sitran johtajan haastattelun kuuntelin ja katsoin. Mielenkiintoista asiaa.
        Samat pakkaset täällä kuin kapakin pitäjällä eli -2.
        Huomenta vielä!


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Hui. Onko kello noin paljon? Nukuin liian hyvin, vaikkei ollut yömyssyä.
        Jotain kummallisia uniakin näin: pudottauduin johonkin rivitalon pihaan jyrkästä rinteestä latvusten tasolta pihapuiden keskelle.....tasajalka-alastulo.
        Rulettia voisin pelata muutaman kierroksen.
        Niin. Sitran johtajan haastattelun kuuntelin ja katsoin. Mielenkiintoista asiaa.
        Samat pakkaset täällä kuin kapakin pitäjällä eli -2.
        Huomenta vielä!

        Täällä ei ole omaa krupieeria, joten hoidan myös sitä virkaa. Laitetaan kuula pyörimään...ja ensimmäinen numero on

        Punainen 18!

        Onko onni myötä?


      • Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

        Hui. Onko kello noin paljon? Nukuin liian hyvin, vaikkei ollut yömyssyä.
        Jotain kummallisia uniakin näin: pudottauduin johonkin rivitalon pihaan jyrkästä rinteestä latvusten tasolta pihapuiden keskelle.....tasajalka-alastulo.
        Rulettia voisin pelata muutaman kierroksen.
        Niin. Sitran johtajan haastattelun kuuntelin ja katsoin. Mielenkiintoista asiaa.
        Samat pakkaset täällä kuin kapakin pitäjällä eli -2.
        Huomenta vielä!

        Nauti nyt sitten, kun on vaan noin vähän pakkasta. -2 ei oo mittää.
        Täällä on -10,4. Tympeetä tämmöselle ihmiselle, joka ei ole laisinkaan talvi-ihminen.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Nauti nyt sitten, kun on vaan noin vähän pakkasta. -2 ei oo mittää.
        Täällä on -10,4. Tympeetä tämmöselle ihmiselle, joka ei ole laisinkaan talvi-ihminen.

        Nokitit sitten hieman? Täällä on lunta 10 senttimetriä, laisinkaan ei talvi-ihmiselle sekin on vastoinkäyminen. Mutta takkatuli on sytytetty torjumaan vilua ja jo nyt loppunutta lumisadetta.


      • de-meter
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos demeter
        Ei sitä lisättävää aina tarvitsekaan olla, monasti riittää kun kertoo mielipiteensä. Itseäni mietitytti voiko tämäntyyppistä tarinointia edes tuoda palstalle? Onhan täällä arvovaltaista ja taatusti elämänkokemusta omaavaa lukijakuntaa. Kiitos että todistit, että tänne mahtuu ripaus huumoria, seikkailua ja ennenkaikkea erilaisuutta ja hyvää mieltä.

        Kiitä vain itseäsi, paroni. Aihevalintasi ovat kiinnostavia ja rohkeita. Ja kun et henkilönä ole päällekäyvä, etkä lyttää muita, keskusteluilmapiiri säilyy hyvänä.

        Onhan kirjoittajissa tietysti niitäkin, jotka tykkäävät purkaa paineita, haastaa toisia kirjoittajia, päteä ja opettaa ja heilläkin on oma panoksensa annettavana, mutta tasapainon vuoksi täytyy olla myös ymmärrystä ja samanmielisyyttä, mielestäni.


      • de-meter kirjoitti:

        Kiitä vain itseäsi, paroni. Aihevalintasi ovat kiinnostavia ja rohkeita. Ja kun et henkilönä ole päällekäyvä, etkä lyttää muita, keskusteluilmapiiri säilyy hyvänä.

        Onhan kirjoittajissa tietysti niitäkin, jotka tykkäävät purkaa paineita, haastaa toisia kirjoittajia, päteä ja opettaa ja heilläkin on oma panoksensa annettavana, mutta tasapainon vuoksi täytyy olla myös ymmärrystä ja samanmielisyyttä, mielestäni.

        "feikki-de-meter"

        No-niin.
        Muutaman päivän olen odottanut juuri tällaista kommenttia juuri tähän aloitukseen.
        Näillä köyhilläkin kommenteilla saa aloituksen aina ykköseksi.
        Hienoa! :):)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "feikki-de-meter"

        No-niin.
        Muutaman päivän olen odottanut juuri tällaista kommenttia juuri tähän aloitukseen.
        Näillä köyhilläkin kommenteilla saa aloituksen aina ykköseksi.
        Hienoa! :):)

        H.

        Olen myös baarimikko virkani ohella myös portsari, joten poistan sinut tästä kapakasta.

        Hush!

        Menes nyt iso mies siitä, äläkä tule tänne haastamaan riitaa. Mene nyt! Mene pois! Mene.


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen myös baarimikko virkani ohella myös portsari, joten poistan sinut tästä kapakasta.

        Hush!

        Menes nyt iso mies siitä, äläkä tule tänne haastamaan riitaa. Mene nyt! Mene pois! Mene.

        Antaa sen olla vaan täälä. Mulla alko tuleen säälinpoikasta niskaan, että se ajetaan tonne kylmyyteen. Parhaansa se yrittää :)

        Pikku-h vois vaikka soittaa kitaralla jotain. Se on sanonut, että osaa. Nythän se vois todistaa osaavansa. Joku ihan helppo kappalekin käy. "Tuiki-tuiki-tähtönen" esim.:)


      • hunksz kirjoitti:

        "feikki-de-meter"

        No-niin.
        Muutaman päivän olen odottanut juuri tällaista kommenttia juuri tähän aloitukseen.
        Näillä köyhilläkin kommenteilla saa aloituksen aina ykköseksi.
        Hienoa! :):)

        H.

        Ensinnäkin, hunksi. En ole feikki. Tämä järjestelmä jostakin syystä pakottaa minut rekisteröitymään jokaisen kommentin jälkeen. Tahtoo varmasti sanoa, että nyt riitti..))
        Niinpä ohitan tuon ja jatkan tunnistettavalla nimimerkillä "de-meter".
        Sinähän tiedät, että minä en osaa laskelmoida, ainakaan tekniikkaa apuna käyttäen.
        Sinusta sanoisin, että olet selvästi kade paroonille. Se on ennenkin todettu. Uudistu sinäkin vain, laskeudu sieltä korkeuksista niin voit saada parhaat ominaisuutesi käyttöön..))


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Antaa sen olla vaan täälä. Mulla alko tuleen säälinpoikasta niskaan, että se ajetaan tonne kylmyyteen. Parhaansa se yrittää :)

        Pikku-h vois vaikka soittaa kitaralla jotain. Se on sanonut, että osaa. Nythän se vois todistaa osaavansa. Joku ihan helppo kappalekin käy. "Tuiki-tuiki-tähtönen" esim.:)

        Täällä alkaa olla hyvä meno päällä, kun puolen päivän aikaan jo ensimmäisiä heitetään pihalle, hehee.

        Ehkä olen uudesta virastani niin töpinöissäni, että reagoin vähän helpolla, mutta kun olen aina tottunut rientämään naisten avuksi. Jotenkin herää vaan aina suojeluvaisto?


      • demeter1 kirjoitti:

        Ensinnäkin, hunksi. En ole feikki. Tämä järjestelmä jostakin syystä pakottaa minut rekisteröitymään jokaisen kommentin jälkeen. Tahtoo varmasti sanoa, että nyt riitti..))
        Niinpä ohitan tuon ja jatkan tunnistettavalla nimimerkillä "de-meter".
        Sinähän tiedät, että minä en osaa laskelmoida, ainakaan tekniikkaa apuna käyttäen.
        Sinusta sanoisin, että olet selvästi kade paroonille. Se on ennenkin todettu. Uudistu sinäkin vain, laskeudu sieltä korkeuksista niin voit saada parhaat ominaisuutesi käyttöön..))

        "demeter1"

        Noooh...
        Tällaisessa aloituksessa voi kuka tahansa olla kuka tahansa.
        Niin on keino-tekoinen juttu.
        Miksi ihmeessä olisin kade?
        Eihän siinä olisi mitään järkeä.
        Luehan näitä aloituksen juttuja niin saatat tajuta mihin suuntaan niistä useimmat kohdistuu :)
        Etenkin kommentti mihin kommentoin, kertoi aikasti paljon asenteesta.
        Siksi en laskeudu.

        H.


      • Bengalitikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Täällä ei ole omaa krupieeria, joten hoidan myös sitä virkaa. Laitetaan kuula pyörimään...ja ensimmäinen numero on

        Punainen 18!

        Onko onni myötä?

        Olisin laittanut vitosen ja kasin liitoskohtiin. Paree voittaa vähästi kuin sanoa panoksille hyvästi.
        Mutta saat etänä toimia Onnen-Pekkana.


    • Nyt asianmukaiseen lasiin kuuma Irish coffee. Pakkasta -14 ja sekin tuntuu kylmältä pienen tuulenpoikasen keralla. Kävin nypityttämässä koiralta karvoja vähemmäksi pakkasen innoittamana :). Ja rupean koittamaan miten uusi ilmanvaihto pelaa yksiin takan kanssa.

      • Panit kovimmat pakkaslukemat pöytään. Tässä sinulle sekoitus irlantilaista viskiä, kahvia, sokeria ja kermaa.

        Kyllä meikäläisellä ilmanvaihto sopii hyvin takan kanssa ja on vielä ilmalämpöpumppukin siirtämässä lämmintä ilmaa perimmäisiin nurkkiin. OK.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Panit kovimmat pakkaslukemat pöytään. Tässä sinulle sekoitus irlantilaista viskiä, kahvia, sokeria ja kermaa.

        Kyllä meikäläisellä ilmanvaihto sopii hyvin takan kanssa ja on vielä ilmalämpöpumppukin siirtämässä lämmintä ilmaa perimmäisiin nurkkiin. OK.

        Tänä talvena ei oikein näillä korkeuksilla ole vielä KUNNON pakkasia näkynytkään. Viima kertaa kuitenkin lukemat niin jotta tuokin astemäärä menee luihin ja ytimiin. Irish coffee viskeineen lämmittää mukavasti.


      • siilenämää kirjoitti:

        Tänä talvena ei oikein näillä korkeuksilla ole vielä KUNNON pakkasia näkynytkään. Viima kertaa kuitenkin lukemat niin jotta tuokin astemäärä menee luihin ja ytimiin. Irish coffee viskeineen lämmittää mukavasti.

        Kummallinen talvi se on täälläkin ollut, kun ei oikeastaan ole tullut sitä talvea ollenkaan. Vasta muutamana viime päivinä tuli lunta ja pientä mukavaa, just sopivaa pakkasta. Ei tarvitse yhtään enempää, ei sitä luihin ja ytimiin menevää. Vanhan luita kolottaa jo nyt.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kummallinen talvi se on täälläkin ollut, kun ei oikeastaan ole tullut sitä talvea ollenkaan. Vasta muutamana viime päivinä tuli lunta ja pientä mukavaa, just sopivaa pakkasta. Ei tarvitse yhtään enempää, ei sitä luihin ja ytimiin menevää. Vanhan luita kolottaa jo nyt.

        Toivon mukaan ei tännekään niitä lähes kolmenkymmenen miinusasteen lukemia. Kyllä se on tosi kun ikä tulee enemmän kylmyydensietokyky heikkenee.


    • Saga.Kabinetti

      Päivää kapakoitsijalle! Ottaisin raikkaan alkoholittoman drinksun. Tulin just lenkiltä ja janottaa. Istahdan tuohon takan lämpöön ja nappaan tuosta hyllystä luettavaa. Mukavaa, kun on tälläinen kodikas ja verkkainen tunnelma.

      • Tässä sinulle appelsiinimehusta, ananasmehusta ja sitruunamehusta tehty alkoholiton paukku, sen nimi on Tuhkimo, otan itse samanlaisen.

        Ole hyvä!


      • Saga.Kabinetti
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tässä sinulle appelsiinimehusta, ananasmehusta ja sitruunamehusta tehty alkoholiton paukku, sen nimi on Tuhkimo, otan itse samanlaisen.

        Ole hyvä!

        Kiitos ja kippis! Vitamiinipommi.
        Ja juuri oli päässyt sanomaan kodikkuudesta ja verkkaisuudesta, niin joku älämöi eteisessä. Kummallista tuollainen tuohtuminen näin mukavana talvipäivänä.
        Suljen korvani ja vetäydyn muhkean nojatuolin uumeniin.


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Kiitos ja kippis! Vitamiinipommi.
        Ja juuri oli päässyt sanomaan kodikkuudesta ja verkkaisuudesta, niin joku älämöi eteisessä. Kummallista tuollainen tuohtuminen näin mukavana talvipäivänä.
        Suljen korvani ja vetäydyn muhkean nojatuolin uumeniin.

        Kippis.
        Kapakasta löytyy aina se kaikkein viisain mies, joka on aina kaikkein eniten liikuttuneessa tilassa ja pitää suurinta meteliä itsestään ja saavutuksistaan. Rauhallisuus istuu paremmin vanhemmassa ihmisessä. Ja harkitsevaisuus.


    • Kuule paroni, jos hankkisit sellaisen biljardipöydän, sillä minäkin jotain osaisin.
      Pelikorteille osaan Maijaa ja paskahousua.
      Söin juuri riisipuuroa ja puolukka-mustikka keittoo, tietysti niistä itse poimimistani.

      • Joo, sehän sopii hyvin. Minulla on tuolla takana tyhjää tilaa, biljardi vaatii hyvän ja riittävän ison paikan. Kyllä se tänne sopii!
        Aiettä, tuo riisipuuro on niin talvinen ruoka kuin vain olla osaa. Pitkäkeittoinen mutta lopputulos maukas ja herkullinen.


    • Vai on perustettu kapakka, minä oon ajatellut enempi siunauskappelia. Lieneekö siihen tarpeeksi porukkaa, kun siihen pitäisi olla pappi, lukkari, talonpoika, kuppari.
      Ei ole varaa edes limuviinoja ottaa, kun pitää nousta pukille, ja lähteä lumihommiin. Tienaurausta olisi.

      • Ei ole minusta papiksi, lukkariksi, talonpojaksi tai kuppariksi. Pitäisi kysyä hunkszia tai ehkä ei sentään?
        Auramiesten työn jälki on parantunut viime vuosina. Varmaan ne nuoremmatkin alkaa oppia pikkuhiljaa, että ei vaan yhtä kertaa keskellä tietä vedetä, eikä lumia tuupata keskelle omakotitalo ihmisen pihaa.
        Työn iloa ja poikkea myöhemmin, jos ehdit!


      • Saga.Kabinetti

        Että siunauskappeli! Lenkillä kävelin hautausmaallakin. Parit hautajaiset näytti olevan. Siinä sitten siunailin kappelin katveessa omaa reittivalintaani. Hissukseen hiippailin hautapaasien taaitse yrittäen pysyä näkymättömissä värikkäässä ulkoilupuvussani. Onneksi ei pakkaslumi narahdellut kenkien alla. Oli tarpeeksi noloa muutenkin saattaa nyt itsensä siunattuun tilaan.


    • Heikunkeikku

      Aloittajan salakapakassa hyppää väkeä tie mustalla kuralla. Tästä on tullut suosikkikapakka. Hyvä sä :)
      Pitäiskö sun vähä laajentaa. Mahtuis enemmän väkeä.
      Voisit uuden aloituksen tehdä laajennetuin tiloin. Olis vähä tanssiakin, jos jollekin tulis into kinttujaan siirrellä rytmin mukaan.
      Se karaoke nyt vois heittää hus helekuttiin. Minä oon aina inhonnut karaokea.
      Tai no, mikä mä oon määräämään. Olkoot karaoke. Mä voin ottaa mukaan tukevat, isot kuulosuojaimet. Semmoset jotka näyttää ku olis kattilat molemmin puolin päätä.

      Tikkataulu. Minä oon huono tikkojen nakkelija, mutta voishan sitä aina katsella kun muut nakkelee.

      Leppoisaa jutustelua niistä näistä ja noista asioista. Ei laisinkaan huono idea tuoda palstalle salakapakkaa.

      • Voi jee, just meinasin mennä tuota tikkataulua paronille ehdottamaan, mutta tavallisen tikkataulun lisäksi voisi olla tuo Darts-taulu.


      • Kiitos kehuista.

        Tottakai pitäisi uudistua. Tikkataulu ja tietysti Darts-taulut olisivat hyviä. Mikä ettei ruokapuoltakin voisi kehitellä, mutta ei tule mieleen muuta ruokalajia kuin: makkara ja muna?

        Voisihan sitä hommata kromitangonkin kapakkaa ja suvaitsevaisuuden nimissä, vaikka jotain Tom of Finland tyyppistä koreografiaa...

        Vai meneeko suunnitelmat jo liian pitkälle?


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Voi jee, just meinasin mennä tuota tikkataulua paronille ehdottamaan, mutta tavallisen tikkataulun lisäksi voisi olla tuo Darts-taulu.

        No oikeestaan mä tarkotin juuri mainitsemaasi Darts-taulua, mutku en millään saanut mieleen, että mikä sen nimi nyt olikaan. Pistin sitten vaan, että tikkataulu.
        Tavallinen tikkataulu passaa paremmin kesämökille.
        Elikkä poispyyhin edellisestä kommentistani tikkataulu-sanan ja pistän tilalle Darts-taulun, kun eppulainen tiesi taulun oikean nimen ja nyt voin sitä sanaa siis käyttää:)

        Kiitos epulle!
        Melkein kaikki kunnia sinulle, mut mullekin vois ihan pienen siivun kunniaa antaa:)


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos kehuista.

        Tottakai pitäisi uudistua. Tikkataulu ja tietysti Darts-taulut olisivat hyviä. Mikä ettei ruokapuoltakin voisi kehitellä, mutta ei tule mieleen muuta ruokalajia kuin: makkara ja muna?

        Voisihan sitä hommata kromitangonkin kapakkaa ja suvaitsevaisuuden nimissä, vaikka jotain Tom of Finland tyyppistä koreografiaa...

        Vai meneeko suunnitelmat jo liian pitkälle?

        Ei mee suunnitelmat liian pitkälle. Antaa mennä vaan jos on mennäkseen.

        Semmonen olis kans kiva, jos asian tässy nyt rohkenen sanomaan, että läjä semmosia miehiä, jotka tanssahtelee pelkkä iho päällään ja yhessä tai kahessa kädessä on ilmapallo ja sitä palloa sitte tällätään Öhömmmmm semmosiin paikkoihin, joita miehillä on, mut meillä naisilla ei. :)
        Semmosella tanssiryhmällä on kait oma nimikin. Vai onkohan?

        Eppuuuuu !!!!!!!!!!! tuuhan tänne käymään. Sulla kun tuo muisti näköjään pelaa.
        Eli mikä semmosen tanssiryhmän (mies) nimi on, jotka koikkelehtii ilmapalloineen ja kilinä vaan kajahtelee, mut mitään ei näy. ??


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei mee suunnitelmat liian pitkälle. Antaa mennä vaan jos on mennäkseen.

        Semmonen olis kans kiva, jos asian tässy nyt rohkenen sanomaan, että läjä semmosia miehiä, jotka tanssahtelee pelkkä iho päällään ja yhessä tai kahessa kädessä on ilmapallo ja sitä palloa sitte tällätään Öhömmmmm semmosiin paikkoihin, joita miehillä on, mut meillä naisilla ei. :)
        Semmosella tanssiryhmällä on kait oma nimikin. Vai onkohan?

        Eppuuuuu !!!!!!!!!!! tuuhan tänne käymään. Sulla kun tuo muisti näköjään pelaa.
        Eli mikä semmosen tanssiryhmän (mies) nimi on, jotka koikkelehtii ilmapalloineen ja kilinä vaan kajahtelee, mut mitään ei näy. ??

        En mä millään nyt hoksaa tuota ryhmää, mutta ajattelin, että sellainen liuskoista tehty lannehame, ne kun heilahtelis, vois jotain näkyäkin. :)


      • Bengalitikku

        Eikö niitä sanota nakupelleiksi vai Hunkseiksi?
        Ruokovaatteet sais kyllä olla.


    • Kuule paroni, kun tuli semmoinen ajatus, että kun tuolla 70 on kahvipirtti, niin etkös voisi tuota salakapakkaa ruveta pitämään ihan vakituiseen, ainakin niinkauan, kun väkeä piisaa.

      • Ei lainkaan hassumpi ajatus ja jotenkin pidän kuuskymppisiä viriilimpinä kuin 70 keskustelijoita, jota salakapakka iskee siinäkin mielessä paremmin.

        Ja aina kun vaan poikkean palstalla, käyn vastailemassakin. Tänään joudun lähtemään juhliin klo 16, joten kohta pitää alkaa valmistumaan. Työkaverin 50-vuotis syntymäpäiväjuhlat.


      • Heikunkeikku

        "eppu2"

        Kannatetaan!
        Ma täältä huudan käsi viittausasennossa.


      • Bengalitikku

        Onko äänenavausharjoitukset tehty? Lupasit laulaa. Etkö voisi laittaa tuubiin videon?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei lainkaan hassumpi ajatus ja jotenkin pidän kuuskymppisiä viriilimpinä kuin 70 keskustelijoita, jota salakapakka iskee siinäkin mielessä paremmin.

        Ja aina kun vaan poikkean palstalla, käyn vastailemassakin. Tänään joudun lähtemään juhliin klo 16, joten kohta pitää alkaa valmistumaan. Työkaverin 50-vuotis syntymäpäiväjuhlat.

        Uteliaana kysyn että mites sie valmistaudut?


    • On näköjään porvoolaiselle tullut kirjoitusvirhe heti aloituksen ensimmäisessä lauseessa.
      J:n kohdalle on tullut p, mutta sattuuhan sitä ...

      • Hyi Sinua Tellukka!
        Ja sitten kuitenkin itsekin tulit.


      • No kukapa täällä voisi kehua 100%:n täysi olevansa.


    • lannentarkkailija

      tarkoitatko tellukka.../// vapaamieliset // tuota sanaa...erehtyyhan sita hevoinenkin 4lla jalalla saatikka immeinen 2lla

    • kaikkikajahtaneetmukhan

      ja sitapaitsi ..tutkimusten mukhaan..70% immeisista kajahtaa ,,ainakin hiukkasen elamansa jossakin vaiheessa,,etta tervetuloa vaan mukhan

      • Olen kuullut jopa sanottavan, että suomi24:ssa ei kirjoittele lainkaan täysipäisiä ihmisiä, vaan kakki ovat jollain tapaa kajahtaneita?


    • Onkohan kapakanpitäjällä ollut hauskat juhlat eilen, kun ei ole poikennut.
      (ottaa aivoon, kun jatkuvasti pitää kirjautua uudelleen, kun kommentoi)

      • Bengalitikku

        Minut vippaa tämä ohjelma ulos joistain ketjuissa ja saan viestin: Voi räkä!
        Esim monikulttuurisuusketjuun en päässyt. Tosin kun tuli jotain mieleen, oli kommentteja jo yli sata. Minut oli diskattu yhyy.
        Kapakinpitäjä on sulkenut ovet? Pop-up?


      • eppu
        Oli todella hauskat juhlat, mutta ikävä kyllä jouduin lähtemään kesken töihin ja sillä keikalla meni vielä eilinenkin ja tämä päivä. Tällaista sattuu.

        Kommentistasi päätellen on ollut jotain häikkää yhteyksissä, silloin on parempi kuin ei ole koneella ensinkään. Alkaa vaan harmittamaan.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Minut vippaa tämä ohjelma ulos joistain ketjuissa ja saan viestin: Voi räkä!
        Esim monikulttuurisuusketjuun en päässyt. Tosin kun tuli jotain mieleen, oli kommentteja jo yli sata. Minut oli diskattu yhyy.
        Kapakinpitäjä on sulkenut ovet? Pop-up?

        Bengalitikku
        Minun kapakassa on aina avoimet ovet ja voi tulla, koska tahansa tarinoimaan tai kirjoittelemaan. Jos en ole paikalla, yritän vastata myöhemmin.


    • -20 pakkasta. Koirakin juoksi lenkin ennätysvauhtia mantteli niskassa. Tekasin tuossa mustikkapiirakan ku äidille tuöe vieraita ja vein sinne mennessäni. Kivasti lämmittää tuo salakapakan takka :). Kahvikuppnen ja päivän lehti.

      • On täälläkin pakkasta -8,5°C, joten ihan talvelta tuntuu ja lunta sataa koko ajan lisää. Kissaa ei saanut aamulla lähtemään pihalle, kääntyi ovelta takaisin, hehee.

        Takkatulen lämpimässä kelpaa nauttia päiväkahvit ja vaikka piirakkaakin, jos vaan olisi. Pelkkään pullapitkoon on tyytyminen. Juopotella ei sitten kannata maanantaina, ihan minä muuna päivänä, mutta ei maanantaina. Tällaisella säännöllä olen elänyt tähän ikään saakka!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        On täälläkin pakkasta -8,5°C, joten ihan talvelta tuntuu ja lunta sataa koko ajan lisää. Kissaa ei saanut aamulla lähtemään pihalle, kääntyi ovelta takaisin, hehee.

        Takkatulen lämpimässä kelpaa nauttia päiväkahvit ja vaikka piirakkaakin, jos vaan olisi. Pelkkään pullapitkoon on tyytyminen. Juopotella ei sitten kannata maanantaina, ihan minä muuna päivänä, mutta ei maanantaina. Tällaisella säännöllä olen elänyt tähän ikään saakka!

        Ennen vanhaan paheksuttiin jos joku juopotteli keskellä viikkoa, se kuului vain viikonloppuun. Itse en varsinaisesti saata "juopotella" minään päivänä villä se sanahan tarkoittaa että sitä inkhööliä otetaan sitten reilummasti. Itse ole varsinaista alkoholia siis kirkasta ottanut v 2009 viimeksi. Jos ei nyt jotain Irish coffeen viskilisää oteta huomioon.

        Meilläkin koirulilla näyttää olevan pitkät päiväunet :).


      • Täällä on 13 astetta. Kävin kävellen kaupassa pientä evästä ostamassa, ei tuullut, oli ihan kiva kävellä.
        Ostaa pläjäytin berliininmunkin ja turautin kaffet. Nammm


      • eppu2 kirjoitti:

        Täällä on 13 astetta. Kävin kävellen kaupassa pientä evästä ostamassa, ei tuullut, oli ihan kiva kävellä.
        Ostaa pläjäytin berliininmunkin ja turautin kaffet. Nammm

        Berliininmunkki on hyvää. Ainoa huono puoli on että sitten kun olet nielaissut viimeiset palat tulee huono omatunto sen kalorimäärästä. Et oliko ihan pakko :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Berliininmunkki on hyvää. Ainoa huono puoli on että sitten kun olet nielaissut viimeiset palat tulee huono omatunto sen kalorimäärästä. Et oliko ihan pakko :).

        Kyllä se mielessä kävi, mutta karkotin sen.


    • Heh, minäkin sorruin tällaisena pakkaspäivänä ja söin talven ekan laskiaispullan. Oikeaoppisen, mantelimassalla ja kermavaahdolla täytetyn. Ei mitään hillomunkkeja. Mutta se saakin sitten riittää laskiaisviikolle saakka jolloin "sorrun" uudelleen. Tänään ruokalistalla on "lohturuokaa" lapsuudesta: suomalaista uunilenkkiä ja perunamuussia.
      Meillä on menossa keskustelut "lohturuuasta" kun poikani usein puhuu siitä ja Lego ei tunnista mitään ruokaa "lohturuuaksi" vaan kaikki hyvä ruoka lohduttaa; konsepti on vieras.
      ***
      Joo, tänään pärjäillään teellä ja kahvilla. Kuten yleensäkin. Olen huono asiakas kapakoille, sala-kuin julkisille.

      • Laskiaispullassa on aivan oma herkullinen makunsa. Minun suosikkini on kyllä ehdottomasta hillon kanssa olevat, mutta tiukan paikan tullen syön kyllä mantelimassallakin olevia.

        Työmaaruokalassa on tänään silakkapihvejä, siinä on kanssa sellainen ruokalaji, joka on aivan liian vähän arvostettu. Silakkapihvit ovat kunnon ruokaa ja menevät myös lohturuokana, silloin ei oteta muussia lainkaan vaan syödään pelkkiä pihvejä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Laskiaispullassa on aivan oma herkullinen makunsa. Minun suosikkini on kyllä ehdottomasta hillon kanssa olevat, mutta tiukan paikan tullen syön kyllä mantelimassallakin olevia.

        Työmaaruokalassa on tänään silakkapihvejä, siinä on kanssa sellainen ruokalaji, joka on aivan liian vähän arvostettu. Silakkapihvit ovat kunnon ruokaa ja menevät myös lohturuokana, silloin ei oteta muussia lainkaan vaan syödään pelkkiä pihvejä.

        Silakkapihvit nami. Muussi kyllä ja ehdottomasti puolukkamurskan kanssa tarjottuna. Nyt tekeen omenapekoniuunipannaria brunssille.


    • viltti.kintuissa

      Huomenet vaan -18 asteen pakkasesta,nyt ei taida uskaltaa lähteä kapakoimaan,lähikauppaan kipin kapin.Miten sitä osaa suhtautua enää pakkasiin kun on aina vaan harmaata lässyn lässyn ilmoja.
      Aurinkokin kipuaa tuolta metsän takaa,voi tervetuloa aurinko! Nyt pitää kapakissa otta kuumaa glögiä ken sinne uskaltaa ;))

      • Saga.Kabinetti

        Huomenta!
        Alkaa tämä ketju olla niin pitkä kuin aikoinaan diskojen jonot. Vielä pääsin sisään. Täällä on näemmä eilen yks' jos toinenkin eilen herkutellut. Minä voisin ottaa rommitotin. On tuo lenssu liikkeellä niin ihan varoiksi vain. Täälläkin on toistakymmentä astetta pakkasta. Pitää nauttia nyt näistä talvisista säistä, torstaiksi luvattu jo plusasteita.
        Kihahtaa päähän tämä rommitoti ;)


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Huomenta!
        Alkaa tämä ketju olla niin pitkä kuin aikoinaan diskojen jonot. Vielä pääsin sisään. Täällä on näemmä eilen yks' jos toinenkin eilen herkutellut. Minä voisin ottaa rommitotin. On tuo lenssu liikkeellä niin ihan varoiksi vain. Täälläkin on toistakymmentä astetta pakkasta. Pitää nauttia nyt näistä talvisista säistä, torstaiksi luvattu jo plusasteita.
        Kihahtaa päähän tämä rommitoti ;)

        No, hyvä että maistui rommitoti. Otan itse tällaista punaista marjamehua, joka maistuu aivan samalta kuin lapsena hiihtokilpailuissa tarjottu lämmin mehu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      74
      3374
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3190
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2762
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2062
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1795
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      136
      1442
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1248
    Aihe