Mitä pelkäämistä vanhoissa ketjuissa

arkistonselaaja

Miksi joku vertaa niitä hautojen aukaisuun ? Rikosta epäillessä hautoja joutuu aukomaan. Tuskin niissä ketjuissa sentään rikoksia piilee. Voihan se noloa olla lukea jotain vanhoja juttujaan, mutta ei se haittaa, niille voi jo nauraa.

27

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivätkö, väärennetyllä valtakirjalla esiintyminen ja toisten harhauttaminen ja identtiteettivarkaus
      ole rikoksia, Joten mietihän vähän sanojasi nimipakolainen!

      • Miten voi harhauttaa ottamalla toisen identiteetin? Eihän toisen nimimerkkiä voi käyttää, ilman jotakin lisäystä pistettä tai muuta viivaa.

        Mitä iloa siitä yleensäkään itselle olisi, sillä tunnistaahan kauan olleet jo toistensa tyylin tai käyttämiään sanoja.

        Tuosta nimipakolaisuudesta jota käytät,..en koe sitä vääränä, jos en käytä sitä väärin,... päinvastoin hauskana ja elävöittävänä koen joskus hassuttelevat nimimerkit. Miks'emme saisi leikkiäkin iloksemme, ?? turhaa ryppyotsaisuutta kanssakäymisessä ihmisten kanssa, kun en tykkää harrastaa.

        Tervehdyksin sini.sirkku


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Miten voi harhauttaa ottamalla toisen identiteetin? Eihän toisen nimimerkkiä voi käyttää, ilman jotakin lisäystä pistettä tai muuta viivaa.

        Mitä iloa siitä yleensäkään itselle olisi, sillä tunnistaahan kauan olleet jo toistensa tyylin tai käyttämiään sanoja.

        Tuosta nimipakolaisuudesta jota käytät,..en koe sitä vääränä, jos en käytä sitä väärin,... päinvastoin hauskana ja elävöittävänä koen joskus hassuttelevat nimimerkit. Miks'emme saisi leikkiäkin iloksemme, ?? turhaa ryppyotsaisuutta kanssakäymisessä ihmisten kanssa, kun en tykkää harrastaa.

        Tervehdyksin sini.sirkku

        Väittämällä valtakirjan tuella edustavansa henkilöä ja hetkeä myöhemmin lause ko.valtakirjan myöntäjän identiteetin varkaudesta, toiseksi, mainittua valtakirjaa ei ole missään esitetty allekirjoituksin ja päiväyksellä vahvistettuna,Kolmanneksi tuo tyypillinen naisten aliarvostaminen, Kaiken lisäksi nimipakolainen on jo riittävän pitkään tarjoillut säilytystilan puuttumisen vuoksi syömäkelvottomia aterioita.


    • Makriina.ei.kirj

      Sanoo tuolla: "Tuskin niissä ketjuissa sentään rikoksia piilee."
      Tuskinpa vaan, mutta kuten wanhat wiisaat aikoinaan sanoivat: Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.
      Tämä ketjupalsta ei sisällä mitään ikimuistettavaa, tämä on arkista jutustelua, joka voi varsin hyvin jäädä unohduksiin jo huomenna.
      ETIÄPÄIN, sanoi mummo lumessa.

    • Viatonsivullinen

      Tuntuu olevan epäselvää monelle miksi vanhat rimpsut on vanhoja, auttamattomasti. Siis irroitettuna ajastaan eivät ne käy tähänpäivään!
      Vähän sama kun katselee vanhoja valokuvia jotka ottohetkellä olivat niin mageita ei ne tähän päivään enää sovi, ajastaan irroitettuna. Myös se miten on asioista ajatellut kauan sitten on ihminen muuttanut mielipiteensä jo monenmonituista kertaa, eikä kukaan seiso varmaankaan teininä esitettyjen mielipiteidensä takana, näin liioitellen jos sanon. Ihminen nääs, nääs, kehittyy kaikenaikaa, oppii, vanhakin!
      "Eteenpäin on elävän mieli"

    • ihansamantekevää

      Voivoi, kyllä vanhat valokuvat on minulle tosi tärkeitä, samoin teiniajan päiväkirjat ! Nämä suomi 24 vanhat eikä nykyisetkään ketjut heilauta mihinkään suuntaan. Sitä ihmettelen, miksi joku pelkää niitten nostoanoin kohtuuttomasti.

      • helenamadame

        Mennyt on mennyttä. ei pidä tuoda vanhoja ketjuja saitille, sillä elämme elämää eteenpäin uteliaana, mitähän huominen tuo tullessaan- elämme siis tässä ajassa, sen kehityksessä uusia tapahtumia lukiessa - katsellessa.

        Jos laajemmalti kun yksi-kaksi henkilöä haluaa elää menneessä ajasa, silloin pitää esittää Allersille että aloitetaan uusi saitti nimellä: MENNEITÄ MUISTELLESSA, heille jotka märehtivät mennyttä aikaa tapahtumineen.

        Kuka haluaa katsoa taakseen, kuten LOOTIN VAIMO ja jähmettyä suolapatsaaksi! He jotka ovat jähmettyneet menneen maailman asioihin ja EIVÄT USKALLA ELÄÄ tässä ajassa.

        Omassa mielessä voi muistella omia asioita - ne ovat jokaisen oma muistelu arkisto, ei yleinen.


      • jätkäkin.osaa
        helenamadame kirjoitti:

        Mennyt on mennyttä. ei pidä tuoda vanhoja ketjuja saitille, sillä elämme elämää eteenpäin uteliaana, mitähän huominen tuo tullessaan- elämme siis tässä ajassa, sen kehityksessä uusia tapahtumia lukiessa - katsellessa.

        Jos laajemmalti kun yksi-kaksi henkilöä haluaa elää menneessä ajasa, silloin pitää esittää Allersille että aloitetaan uusi saitti nimellä: MENNEITÄ MUISTELLESSA, heille jotka märehtivät mennyttä aikaa tapahtumineen.

        Kuka haluaa katsoa taakseen, kuten LOOTIN VAIMO ja jähmettyä suolapatsaaksi! He jotka ovat jähmettyneet menneen maailman asioihin ja EIVÄT USKALLA ELÄÄ tässä ajassa.

        Omassa mielessä voi muistella omia asioita - ne ovat jokaisen oma muistelu arkisto, ei yleinen.

        Kerroppas minulle miksi ihmiset eivät saisi muistella vanhoja asioita ja täällä käytyjä keskusteluja? Kerro edes yksi hyvä syy.

        Katsoppas, kun minä selaan historiaa ja silmiini osuu justiinsa se paras juttu joka aikoinaan oli "saitilla" kuten sinä asian ilmaiset ja johon minä nyt haluan ottaa kantaa kun huomaan löytäneeni asiaan uuden näkökulman.

        Kun vastaan siihen viestiin johon otan kantaa, ei se minun viesiin vastaamiseni jää sinne historiaan, vaan nousee "saitille" ylimmäksi.

        Kerroppa miksi en saa ottaa kantaa mihinkään vanhaan!
        Eikä tarkoitus ole puhua nyt vain nostamisesta, sitäkin tehdään ilkeilymielessäkin, mutta kaikki on sallittus palvelimen taholta. Siksihän historia on tallella että voimme palata omaankin historiaamme.

        Ottakaa siis onkeen, eli kantaa.
        Minä hypin täällä kellarin katolla ihan innoissani odottamassa miksi en saa vastata historiassa olevan otsikon alle, kun niin tekee mieli.


      • kertokaapamiksi
        jätkäkin.osaa kirjoitti:

        Kerroppas minulle miksi ihmiset eivät saisi muistella vanhoja asioita ja täällä käytyjä keskusteluja? Kerro edes yksi hyvä syy.

        Katsoppas, kun minä selaan historiaa ja silmiini osuu justiinsa se paras juttu joka aikoinaan oli "saitilla" kuten sinä asian ilmaiset ja johon minä nyt haluan ottaa kantaa kun huomaan löytäneeni asiaan uuden näkökulman.

        Kun vastaan siihen viestiin johon otan kantaa, ei se minun viesiin vastaamiseni jää sinne historiaan, vaan nousee "saitille" ylimmäksi.

        Kerroppa miksi en saa ottaa kantaa mihinkään vanhaan!
        Eikä tarkoitus ole puhua nyt vain nostamisesta, sitäkin tehdään ilkeilymielessäkin, mutta kaikki on sallittus palvelimen taholta. Siksihän historia on tallella että voimme palata omaankin historiaamme.

        Ottakaa siis onkeen, eli kantaa.
        Minä hypin täällä kellarin katolla ihan innoissani odottamassa miksi en saa vastata historiassa olevan otsikon alle, kun niin tekee mieli.

        Koko vanhan ketjun nostaminen on ihan ok, siinä näkee keskustelun kulun ja eri osapuolten kirjoitukset kokonaan. mutta jos ottaa vain jonkun osan kiustatkseen ja vääristelläkseen, se ei ole ok. Tarkoitan sellaista siteerausta kuin piru raamattua lainatessaan itselleen sopivin osin. Miksi täällä kaikki nähdään ikävimmässä mahdollisessa valossa ja huumorissakin aletaan heti nähdä vihollisia ?


    • Mitäs nimipakolaiset, teiltä puuttuu inspiraatio, siksi nuo kirjoituksenne ovat niin eritasoisia, parhaimmillaan melkein ylittävät maasta puolen metrin korkeudella olevan riman,
      Maastoutuminen on erinomaista, mutta,mutta, miten te erotatte kanssaveljenne ja sisarenne väentungoksessa? Ehkä teidän olisi syytä ottaa oppia taisteluveljistänne Isissä, pukeutua mustaan tai valkeaan hupulliseen kaapuun ja huutaa jokaisen terrorilauseen jälkeen ALLÄHU
      AKBAR! Se voisi luoda kaivattua yhteishenkeä riveihinne,

      • Missä väentungoksessa tapaisimme? Sen vuoksihan täällä nimmareilla kirjoitellaan, että tuttavuutemme säilyy palstalla ja vain palstalla.
        Osallistumalla mielipidesivulle harva ymmärtää olevansa taistelussa.
        Sinä kannat turhaa huolta meistä osallistujista.
        Kirjoituksemme ovat eritasoisia, koska olemme kaikki yksilöitä. Olemme eritasoisia muutenkin, kuka pitkä kuka lyhyt. Moni pääsee kipuamaan sen puolen metrin korkuisen riman yli, mutta onhan täällä liikuntarajoitteisiakin, joille se on vaikea paikka. Osa vaihtaa nimmariaan joka tekstiinsä, ei sen pitäisi ketään haitata, jos teksti on asiallista.

        Jos itse ajattelet asiat uskonnon kautta, niin luulen vakaasti, että suurin osa osallistujista on tasaista luterilaista porukkaa, joka on jo eläkkeelle siirryttyään ruvennut seikkailemaan netissä ja löytänyt tiensä tännekin. Harva tänne jonkun inspiraation vallassa ajatuksiaan vuodattaa!

        Ei ny tehrä siitä numeroo.


      • ruorikoski
        Makriina kirjoitti:

        Missä väentungoksessa tapaisimme? Sen vuoksihan täällä nimmareilla kirjoitellaan, että tuttavuutemme säilyy palstalla ja vain palstalla.
        Osallistumalla mielipidesivulle harva ymmärtää olevansa taistelussa.
        Sinä kannat turhaa huolta meistä osallistujista.
        Kirjoituksemme ovat eritasoisia, koska olemme kaikki yksilöitä. Olemme eritasoisia muutenkin, kuka pitkä kuka lyhyt. Moni pääsee kipuamaan sen puolen metrin korkuisen riman yli, mutta onhan täällä liikuntarajoitteisiakin, joille se on vaikea paikka. Osa vaihtaa nimmariaan joka tekstiinsä, ei sen pitäisi ketään haitata, jos teksti on asiallista.

        Jos itse ajattelet asiat uskonnon kautta, niin luulen vakaasti, että suurin osa osallistujista on tasaista luterilaista porukkaa, joka on jo eläkkeelle siirryttyään ruvennut seikkailemaan netissä ja löytänyt tiensä tännekin. Harva tänne jonkun inspiraation vallassa ajatuksiaan vuodattaa!

        Ei ny tehrä siitä numeroo.

        Et ole ilmeisesti seurannut, ketä vastaan ja kuka on nostanut sotalipun. Tämä yksi ja ainoa on eri nikkien välityksellä antanut ymmärtää, että kysymyksessä on hänen vihollisensa( tosin yhdessä vaiheessa oli mukana joku nuorisoporukka, jonka tekstit ylläpito poisti) Tämän ketjunostelijan tarkoituksena on kukistaa kaikki, jotka hän kokee uhakseen. Tällä hetkellä se olen minä, sitten vuorossa ruune, Kellä muulla kuin yhdellä ja samalla on tarve nostaa riitaa, tuo väite mainostilasta, sitä käytti pilmari jo haukkuessaan minut ajalta, ennen kuin olin edes netissä.Miksi hän ei muuten nosta koko ketjuja eikä vain sopivia osia leikekirjastaan tänne luettavaksi?


      • ruorikoski kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti seurannut, ketä vastaan ja kuka on nostanut sotalipun. Tämä yksi ja ainoa on eri nikkien välityksellä antanut ymmärtää, että kysymyksessä on hänen vihollisensa( tosin yhdessä vaiheessa oli mukana joku nuorisoporukka, jonka tekstit ylläpito poisti) Tämän ketjunostelijan tarkoituksena on kukistaa kaikki, jotka hän kokee uhakseen. Tällä hetkellä se olen minä, sitten vuorossa ruune, Kellä muulla kuin yhdellä ja samalla on tarve nostaa riitaa, tuo väite mainostilasta, sitä käytti pilmari jo haukkuessaan minut ajalta, ennen kuin olin edes netissä.Miksi hän ei muuten nosta koko ketjuja eikä vain sopivia osia leikekirjastaan tänne luettavaksi?

        En olekaan seurannut, olet oikeassa. Sillä minä kuulun siihen sakkiin, joka vain lukee mielipiteitä, ja jos ne eivät kiinnosta, ohittaa ne kommentoimatta.
        Olen aikaisemminkin sanonut, etten osaa lukea rivien välistä, ja ihan vilpittömästi voin vakuuttaa, että en tiedä, kenen kanssa olet nyt joutunut epäsopuun.
        Toivon, että tilanne rauhoittuu ja tarve riidan nostamiseen vähenee.
        Monelle palsta on ikkuna laveampaan maailmaan, tulee osallistuneeksi keskusteluihin tai ainakin saa uusia näkökulmia asioihin, jos ketjut pysyvät monimuotoisina.
        Siihen tulisi pyrkiä.


    • että.auottiin.hautoja

      Eräät oikeudenmukaisuutta vaativat palstalaiset ovat joutuneet aukomaan palstalla vanhoja hautoja - kuvaannollisesti asian ilmaisten.
      On osoittautunut aiheelliseksi.

      • JOUTUNEET? Käsittääkseni yksi riidanhaastaja on päätyökseen yrittänyt etsiä sieltä jotain arvokasta. Ei näy löytäneen, vaan on kalunnut maatuneita luita.


    • vm39

      Vanhojen hautojen avaaminen ja maatuneista luista puhuminen on tässä tapauksessa täysin epäonnistunut mielikuva. Vanhoja tekstejä ei haudata piiloon mihinkään, vaan ne ovat ilman kaivamisia vaivatta noudettavissa Internetissä paikoista, johon ne ovat ajankohtansa perusteella joutuneet, sellaisina, jollaisiksi ne ovat aikanaan jääneet.

      Oikea ilmaisu on vanhempien keskusteluketjujen noutaminen tai hakeminen luettavaksi ja käsiteltäväksi.

      Kun yksi keksii puhua "haudatuista" teksteistä, niin perässä tulee joukko kuin lammaslauma käyttäen samaa sanastoa.

      Pitää osata ajatella itsekin!

    • yksinäänseniitä

      Kukaan ei ole sen hautausuraloitsijan mukaan mennyt. Ihan omaan piikkiinsä se niitä kalmoja varjelee.

    • aikajanatallessa

      Ihan jokainen selittely tässä ketjussa on turha!
      Jos joku haluaa puhua bvanhoista ja kaivaa esiin, tai kieltää kaivamasta, antakaa jo rauha ja rauhoittukaa itsekin.

      Annatte kyllä naurettavan kuvan älyosamääristänne ja nauraahan täällä joku vaikka seisois toisen haudalla.
      Ilo se on joka elättelee ja toisten riitaan on kiva ottaa osaa vielä sen toisenkin kerran, eikös juu?

      • turhaan.elämöitsinäkin

        Turha tuo sinunkin kommentti eikä omakaan osaälysi kummoiselta vaikuta. Pitipä vaan sinun tulla siihen jatkamaan lantakasan pöyhintää. Jos joku pelkää kuollakseen että vanhoista ketjuista tulee ilmi jotain hänelle noloa, se on hänen ongelmansa. Säännöt sallii ketjujen nostelun, joten kaikki tuo on turhaa elämöintiä.


      • turhaan.elämöitsinäkin
        Kipaisehan hakemaan joku pilmarin juontama ketju tuolta ennen 2002, ettei tarvitse turhaan kinastella. Onhan ne siellä leikkelikirjastosi aarteina.


      • nyt.jo.naurattais.mua
        turhaan.elämöitsinäkin kirjoitti:

        Turha tuo sinunkin kommentti eikä omakaan osaälysi kummoiselta vaikuta. Pitipä vaan sinun tulla siihen jatkamaan lantakasan pöyhintää. Jos joku pelkää kuollakseen että vanhoista ketjuista tulee ilmi jotain hänelle noloa, se on hänen ongelmansa. Säännöt sallii ketjujen nostelun, joten kaikki tuo on turhaa elämöintiä.

        Tuossahan sinulle tarjottiin mahdollisuus näyttää kuinka järkevä olet, viisautesi ilmenee tuosta vastauksesta aivan täydellisesti. Kiitos esittelystäsi.

        Osoitit olevasi viisas, viisaampi, viisain!


      • turhaajupakkaa
        ruorikoski kirjoitti:

        turhaan.elämöitsinäkin
        Kipaisehan hakemaan joku pilmarin juontama ketju tuolta ennen 2002, ettei tarvitse turhaan kinastella. Onhan ne siellä leikkelikirjastosi aarteina.

        Ihan oikea vastaus tuohon edelliseen.
        Nostan ruorikoski tässä paikassa Sinulle oikein lierihattua.


      • no.samaa.se.on
        ruorikoski kirjoitti:

        turhaan.elämöitsinäkin
        Kipaisehan hakemaan joku pilmarin juontama ketju tuolta ennen 2002, ettei tarvitse turhaan kinastella. Onhan ne siellä leikkelikirjastosi aarteina.

        Mitä erikoista palstan kyseisissä teksteissä ajalta ennen vuotta 2002 muka on?
        Niistä syntyy erimielisyyksiä kuten nykyisistäkin teksteistä. Hattuillaan kuten nykyäänkin

        Niissä ei ole aloitteita enempää kuin yhteishenkeäkään enempää kuin nykyisissä teksteissä. Pilm...in tekstit eivät ole mitenkään poikkeus.

        Ei kerta kaikkiaan ole merkittäviä eroja. Turhaa elämöintiä.


      • Sinähän sen kerroit, samaa riidanhaastantaa kuin mitä sinä harrastat. Onko vastauksesi tulkittava niin, että kertomasi on pelkkää paskanjauhantaa? Eihän tuollaisen vanhan haudan pitäisi olla muuta kuin arkeologinen tutkinta ja sopia hyvin graduaineeseesi.


      • ett.riitaa.tulee
        ruorikoski kirjoitti:

        Sinähän sen kerroit, samaa riidanhaastantaa kuin mitä sinä harrastat. Onko vastauksesi tulkittava niin, että kertomasi on pelkkää paskanjauhantaa? Eihän tuollaisen vanhan haudan pitäisi olla muuta kuin arkeologinen tutkinta ja sopia hyvin graduaineeseesi.

        ruorik...ki osoittaa halveksivansa toisten kirjoituksia ja haastaa samalla riitaa käyttäen sen ohella sivistyksen puutetta osoittavaa kieltä..
        Kukaan muu täällä ei menettele noin.
        Arkeologisesta tutkimuksesta puhuminen tässä yhteydessä on suhteellisuuden tajun puutetta.
        Teki mieli kerrankin vastata tuon kirjoittajan sepustuksiin.

        Sitä saa, mitä tilaa.


      • ett.riitaa.tulee kirjoitti:

        ruorik...ki osoittaa halveksivansa toisten kirjoituksia ja haastaa samalla riitaa käyttäen sen ohella sivistyksen puutetta osoittavaa kieltä..
        Kukaan muu täällä ei menettele noin.
        Arkeologisesta tutkimuksesta puhuminen tässä yhteydessä on suhteellisuuden tajun puutetta.
        Teki mieli kerrankin vastata tuon kirjoittajan sepustuksiin.

        Sitä saa, mitä tilaa.

        Anteeks ny kamalasti, tuo ketjunnostaja ei taida olla oikein jalat maassa vaan leijailee pilvessä, sumu peittänyt omat kirjoitukset, joten kertaapa nuo ketjunostajan postillat noin niinkuin sivishurmion saavuttamiseksi,


    • Enhän minä pelkää, ihmettelen vaan ketjunostajan arkailevaa asennetta noihin vähän vanhempiin kirjoituksiin. Onko muuta selitystä kuin pelko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe