Ubuntu salasana hukassa

melkein.ulkona

Tästä ei ollut apua koska tuollaista menua ei tullut näkyviin

"Alussa kun konetta käynnistää paina ESC niin saat grub-menun näkyviin, valitse normaali bootin sijaan (ylin vaihtoehto) safe mode (ylimmästä seuraava).

Sitten kun/jos tulee valikko siitä "root shell", tämän avulla voit vaihtaa käyttäjälle uuden salasanan

passwd <käyttäjätunnusjonkasalakalahukkunut>"

Salasanaa tarvitsee kun päivittää 14.04>>>16.04:seen.

8

3979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iivari.julma

Muistelen joskus muinoin tuollaisilla jutuilla salasanan vaihtaneeni.
      https://www.linux.fi/wiki/Root
      Nykyisin olen siirtynyt itselleni tarpeeksi yksinkertaisiin joten ei ole ollut tarvetta.

• asiaa.joskus

Ei ole kyse vaihdosta vaan hukkuneen korvaamisesta

• iivari.julma
        asiaa.joskus kirjoitti:

Ei ole kyse vaihdosta vaan hukkuneen korvaamisesta

Linkistä:
        "Mitä jos rootin salasana unohtuu?
        Mikäli rootin salasana pääsee unohtumaan, ei ole syytä hävittää koko järjestelmää. Salasanan voi nimittäin vaihtaa monella tapaa. "

Kannattaisi lukea ennen kuin aloittaa räkättämisen vaikka ei kai sitä voi kaikilta i........a odottaakaan.

• Pidä shift nappia pohjassa. Editoi käynnistysriviä niin että pääset single user ajotasolle. Eli lisäät single tai init=/bin/bash

• Debianisti

Ubuntussahan sudotellan. Rootin tunnus ei ole edes käytössä. Miksi kone sitä kysyisi.

• 21212e

sudo -i voidaan olla root. Sudo kun ei täysin korvaa roottia ja siten joskus tarvitaan pääkäyttäjän apua (olen joskus tarvinnut ja joskus ei edes root ole riittänyt).

• eiolevaikeaa

Recovery modesta luot uuden salasanan tai otat tärkeistä tiedostoista varmuuskopiot ulkoiselle medialle ja asennat uudelleen (kestää alle 10 min).

• mitä_päivittämään

"Salasanaa tarvitsee kun päivittää 14.04>>>16.04:seen."

Jos koneeella ei ole mitään erityisen tärkeää, niin mitäpä sitä päivittämään vaan asentaa 16.04:n kylmästi entisen päälle formatoiden samalla kiintolevyn, ja luo uuden tunnuksen uudella salasanalla tai käyttää vanhaa tunnusta ja luo uuden salasanan.

Puhdistuu samalla kone turhuuksista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5171
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2839
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2478
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1819
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1334
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1298
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe