Eli onko kenelläkään kokemusta seuraavasta: Halu suorittaa YAMK-tutkinto, johon vaaditaan 3 vuoden työkokemus. Valmistuin IT-tradenomiksi 2017 helmikuussa, ja harkitsen hakeutuvani merkonomin -koulutukseen oppisopimuksella, jossa työaika viikossa kyseisessä firmassa on yli 30 tuntia, lisäksi koulussa käydään muutamia tunteja kuussa, ja tehdään tehtäviä työn ohessa. Palkka juoksisi koko ajan.
Eli kerryttääkö merkonomin oppisopimus-tutkinto työkokemusta YAMK-tutkintoon.
Oppisopimus + YAMK-työkokemusvaatimus
3
524
Vastaukset
- luulennii
Mitä järkeä tässä on? Haluat YAMK-tutkinnon mutta opiskelisit merkonomiksi, vaikka olet tradenomi. En ole ennen moista kuullut. Olenkohan pudonnut jo kehityksen kärryiltä.
Yksinkertaisesti hanki se 3 vuoden työkokemus, joka tarvitaan, jotta saat opiskella YAMK-tutkinnon! Merkonomiopinnot siinä tuskin auttaa sen enempää kuin lähihoitajaopinnotkaan. En ole pudonnut kärryiltä, tiedän kyllä periaatteessa siinä ei ole mitään järkeä suorittaakaan toisen asteen tutkintoa enää, kun on kolmannen asteen tutkinto, mutta kun olen 34-vuotias, ja ei mitään työkokemusta, it-tradenomina näyttäisi siltä, että mihinkään ei oteta töihin. En pääse elintarvikekauppaan hyllyttämään tavaroita, tai sitten vielä pahempi naula iskeytyi viimeksi tänään arkkuun: En päässyt myymään puhelinmyyjäksi vitamiineja vanhuksille yhteen telemarkkinointifirmaan, vaikka luulisi, että puhelinmarkkinointiin pääsee jos on asenne vähänkään kohdalla. Rekrytoinnista vasttaava heebo nimenomaan painotti asennetta, ja sanoi, että ei tarvita aiempaa koulutustaustaa. AMK-IT- Tradenomi tutkinto on siis osaltani ollut täysin turha, voinen kysyä, kun ei töitä löydy?
Otin yhteyttä opintotoimistoon, ja kysyin, että käykö oppisopimuksen työssäolojakso tosiaan kokemuksena, kun periaatteessa voisin tradenominakin tehdä samaa myyntityötä mutta jos saan samalla merkonomin paperit samalla kun ansaitsen, niin mikä ettei? Tiedä, vaikka elämäntavoitteeksi muodostuisikin taloustutkintojen reeti?Sori, luin väärin viestisi. Et tosiaan ole ystävä hyvä pudonnut kärryiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654