Eli onko kenelläkään kokemusta seuraavasta: Halu suorittaa YAMK-tutkinto, johon vaaditaan 3 vuoden työkokemus. Valmistuin IT-tradenomiksi 2017 helmikuussa, ja harkitsen hakeutuvani merkonomin -koulutukseen oppisopimuksella, jossa työaika viikossa kyseisessä firmassa on yli 30 tuntia, lisäksi koulussa käydään muutamia tunteja kuussa, ja tehdään tehtäviä työn ohessa. Palkka juoksisi koko ajan.
Eli kerryttääkö merkonomin oppisopimus-tutkinto työkokemusta YAMK-tutkintoon.
Oppisopimus + YAMK-työkokemusvaatimus
3
395
Vastaukset
- luulennii
Mitä järkeä tässä on? Haluat YAMK-tutkinnon mutta opiskelisit merkonomiksi, vaikka olet tradenomi. En ole ennen moista kuullut. Olenkohan pudonnut jo kehityksen kärryiltä.
Yksinkertaisesti hanki se 3 vuoden työkokemus, joka tarvitaan, jotta saat opiskella YAMK-tutkinnon! Merkonomiopinnot siinä tuskin auttaa sen enempää kuin lähihoitajaopinnotkaan. En ole pudonnut kärryiltä, tiedän kyllä periaatteessa siinä ei ole mitään järkeä suorittaakaan toisen asteen tutkintoa enää, kun on kolmannen asteen tutkinto, mutta kun olen 34-vuotias, ja ei mitään työkokemusta, it-tradenomina näyttäisi siltä, että mihinkään ei oteta töihin. En pääse elintarvikekauppaan hyllyttämään tavaroita, tai sitten vielä pahempi naula iskeytyi viimeksi tänään arkkuun: En päässyt myymään puhelinmyyjäksi vitamiineja vanhuksille yhteen telemarkkinointifirmaan, vaikka luulisi, että puhelinmarkkinointiin pääsee jos on asenne vähänkään kohdalla. Rekrytoinnista vasttaava heebo nimenomaan painotti asennetta, ja sanoi, että ei tarvita aiempaa koulutustaustaa. AMK-IT- Tradenomi tutkinto on siis osaltani ollut täysin turha, voinen kysyä, kun ei töitä löydy?
Otin yhteyttä opintotoimistoon, ja kysyin, että käykö oppisopimuksen työssäolojakso tosiaan kokemuksena, kun periaatteessa voisin tradenominakin tehdä samaa myyntityötä mutta jos saan samalla merkonomin paperit samalla kun ansaitsen, niin mikä ettei? Tiedä, vaikka elämäntavoitteeksi muodostuisikin taloustutkintojen reeti?Sori, luin väärin viestisi. Et tosiaan ole ystävä hyvä pudonnut kärryiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805659
- 1273943
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj453820- 663504
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262888Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72419- 272184
- 2042091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?331879Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4301752