Eli onko kenelläkään kokemusta seuraavasta: Halu suorittaa YAMK-tutkinto, johon vaaditaan 3 vuoden työkokemus. Valmistuin IT-tradenomiksi 2017 helmikuussa, ja harkitsen hakeutuvani merkonomin -koulutukseen oppisopimuksella, jossa työaika viikossa kyseisessä firmassa on yli 30 tuntia, lisäksi koulussa käydään muutamia tunteja kuussa, ja tehdään tehtäviä työn ohessa. Palkka juoksisi koko ajan.
Eli kerryttääkö merkonomin oppisopimus-tutkinto työkokemusta YAMK-tutkintoon.
Oppisopimus + YAMK-työkokemusvaatimus
3
410
Vastaukset
- luulennii
Mitä järkeä tässä on? Haluat YAMK-tutkinnon mutta opiskelisit merkonomiksi, vaikka olet tradenomi. En ole ennen moista kuullut. Olenkohan pudonnut jo kehityksen kärryiltä.
Yksinkertaisesti hanki se 3 vuoden työkokemus, joka tarvitaan, jotta saat opiskella YAMK-tutkinnon! Merkonomiopinnot siinä tuskin auttaa sen enempää kuin lähihoitajaopinnotkaan. En ole pudonnut kärryiltä, tiedän kyllä periaatteessa siinä ei ole mitään järkeä suorittaakaan toisen asteen tutkintoa enää, kun on kolmannen asteen tutkinto, mutta kun olen 34-vuotias, ja ei mitään työkokemusta, it-tradenomina näyttäisi siltä, että mihinkään ei oteta töihin. En pääse elintarvikekauppaan hyllyttämään tavaroita, tai sitten vielä pahempi naula iskeytyi viimeksi tänään arkkuun: En päässyt myymään puhelinmyyjäksi vitamiineja vanhuksille yhteen telemarkkinointifirmaan, vaikka luulisi, että puhelinmarkkinointiin pääsee jos on asenne vähänkään kohdalla. Rekrytoinnista vasttaava heebo nimenomaan painotti asennetta, ja sanoi, että ei tarvita aiempaa koulutustaustaa. AMK-IT- Tradenomi tutkinto on siis osaltani ollut täysin turha, voinen kysyä, kun ei töitä löydy?
Otin yhteyttä opintotoimistoon, ja kysyin, että käykö oppisopimuksen työssäolojakso tosiaan kokemuksena, kun periaatteessa voisin tradenominakin tehdä samaa myyntityötä mutta jos saan samalla merkonomin paperit samalla kun ansaitsen, niin mikä ettei? Tiedä, vaikka elämäntavoitteeksi muodostuisikin taloustutkintojen reeti?Sori, luin väärin viestisi. Et tosiaan ole ystävä hyvä pudonnut kärryiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354523- 553125
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut473001- 302823
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3452730Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82725- 412570
- 62280
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542145Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461713