Öljyn tarkistamine

TunnenItseniTyhmäksi

Vaihdoin autoa ja aloin tarkastamaan öljyjä. Tikku olikin tässä volkkarissa aivan omituinen, enkä tiedä onko sitä nyt tarpeeksi vai ei. Kyseessä on passat varian vm 06 ja tikku on kokonaan musta ja päässä semmoinen mötikkä.

12

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSI2012

      4 litraa tuhannelle kilometrille kun lisää öljyä niin eiköhän sillä pärjää, sitä luokkaa se öljynkulutus tahtoo noissa olla.

    • paljonkolisäsit

      Paljonko tsi2012 viimeksi lisäsi volkkariinsa öljyä?

      • TSI2012

        litra kerrallaan, 1000km matkalla menee se vakio 4litraa moottoriöljyä. hiukan kalliiksihan se skodalla ajaminen tulee, bensankulutus yli 8l/100km ja siihen lisäysöljy niin ajokulut on kuin 60luvun jenkkiraudalla.


    • ei_tojossa

      Auto osaa itse pyytää öljyä jos tarvitsee lisätä. Turha sitä tikkua on vahtia!

      • ZkodaHolistiKyymanDorka

        Siinä on taas autotietous ihan huipussaan.


      • Luprikate

        Kyllähän se Passat ilmoittaa milloin öljyä puuttuu. Useimmiten kovalla kolinalla ja savumerkkejäkin tulee konepellin alta.


      • ei_tojossa
        ZkodaHolistiKyymanDorka kirjoitti:

        Siinä on taas autotietous ihan huipussaan.

        Tojoterolle on noituutta jos auto osaa kertoa tarvitsevansa öljyn lisäystä, vaihtoa tai huoltoa!


    • ai.saatana.vw

      Mulla ku aikoinaan oli Volkkari TSI koneella, niin takakontissa oli 200 litran öljysäiliö ja siitä sitten ajon aikana lisättiin öljyä ettei kone kilahda kun öljyt ei pysyny koneessa, tämä oli VV Auton mielestä parempi ratkaisu kuin että jo uutena viallinen moottori olisi korjattu tai uusittu, öljyähän maapallolla riittää joten reilusti kanistereita mukaan, lapinreissun jos Helsingistä Volkkarilla tai audilla tekee, niin varaa about vähintään 20 litraa öljyä mukaan varmuuden vuoksi, niistä ei ehkä mene kuin puolet, mutta kulutus kasvaa kilsojen mukaan eli voipi yllättäen alkaa tuplaantua kulutukset. Että jokainen voi repiä siitä, alle 90 tkm ajettu Polo GTI kulutti 66 litraa huoltovälillä kun jotkut Audit vie jopa 4 litraa tonnilla, niin Polohan vei tosi vähän :)

      VW on tosi ylpeä valmistamistaan autoista, tosi ylpeä!

      • nolla.on.hyvä.olla

        Ai niin, mun Opel nyt 4 vuotta ajettu, nolla litraa lisätty uutta öljyä, ihan riittää kun huolto vaihtaa uudet öljyt valmistajan ohjelman mukaan. Että tosi normaalia on jos nykyauton moottori kuluttaa litratolkulla öljyä, onko?


      • TSI2012
        nolla.on.hyvä.olla kirjoitti:

        Ai niin, mun Opel nyt 4 vuotta ajettu, nolla litraa lisätty uutta öljyä, ihan riittää kun huolto vaihtaa uudet öljyt valmistajan ohjelman mukaan. Että tosi normaalia on jos nykyauton moottori kuluttaa litratolkulla öljyä, onko?

        ainakin VAG:in mielestä se on aivan normaalia että kanisteri menee öljyä tonnille. muilla automerkeillä jos veis litran 10tkm ajolle öljyä niin pitäisi jo huolestua ja tutkia asiaa. japsimerkeillä öljyt vaihdetaan 15tkm välein, öljyä ei siis lisätä sillä välillä.


    • otatte sinne itäauto skodan konttiin 200 litran tynnyrin öljyä ja peräkärriin mahtuu useampi tynnyri niin eiköhän ala öljy riittää lapin reissullekkin :D kyllä taas konjakki maistuu :D

    • onneatietämykselle

      Tehän tuon asian paremmin tiedätte, joilla ei ole volkkaria.
      Ootte kuin paavo väyrysiä, aina oikeassa, mutta ikuisesti loosereita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe