4vk raskaana ja musta uloste.

MemiB

Moikka!

Sain tietää eilen(perjantaina), että olen raskaana 😄😄 juppiii jeejj...
Mutta torstaisita lähtien ulosteeni väri on mustaa.
En ole syönyt mitään rauta tabletteja eikä mitään rautapitoista ruokaa. Minua vähän pelästyttää tämä musta ulostus. Osaako joku neuovoa vosiko tämä olla raskausmerkki vai jokin muu asia...??

3

3504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskausoireilua

Hei ja paljon onnea! Raskaus muuttaa koko elimistön toimintaa, metaboliikkaa, hormoneja jne ja myös pidentää ruoan sulamisaikaa. Uloste ja pissa voivat olla eri väristä kuin aiemmin tai haista erilaiselta tai koostumus ulosteessa muuttua. Musta väri ulosteessa voi johtua mm. elimistön muuttuneesta ruoan käsittelystä, ruoka-aineista, lievästä verenvuodosta suolessa tai lisääntyneestä/nopeutuneesta punasolujen kierrosta (ja siten niiden nopeammasta tuhoamisesta). Jos olosi on muuten hyvä, vatsan alueella ylimalkaan tai paineltaessa tai ulostaessa ei tunnu kipuja eikä ulosteessa ole tuoretta verta, tai olosi ei ole hyvin lyhyessä ajassa muuttunut epätavallisen väsyneeksi (jonkinlaista väsymystä itse raskaustilakin aiheuttaa), niin en olisi huolissani. Kannattaa kylläkin sanoa tuosta ensimmäisellä neuvolakerralla, mikäli tuo ulosteen väri pysyy jatkuvasti hyvin mustana.

• Kiitos paljon tästä vastauksesta! Helpotti kyllä oloani. Tänään jo alkoi ulosteeni olla normaalia huhhuu... jopa pelästytti ja nyt iso helpotus :-)
        Onpa nämä raskausoireet mulla hassuja :-D

• OnneaOdotukseen

Jos sä olit vain syönyt jotain (kuten lakritsia?), joka värjää ulosteen tummaksi.

Nyt sitten vain kaikki roskaruoka ja einekset pois ja alat tehdä hyvistä raaka-aineista kunnollista, monipuolista kotiruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9574
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3040
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2821
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      60
      2621
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      200
      2042
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      104
      1944
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1883
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1440
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1276
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe