Moikka!
Sain tietää eilen(perjantaina), että olen raskaana 😄😄 juppiii jeejj...
Mutta torstaisita lähtien ulosteeni väri on mustaa.
En ole syönyt mitään rauta tabletteja eikä mitään rautapitoista ruokaa. Minua vähän pelästyttää tämä musta ulostus. Osaako joku neuovoa vosiko tämä olla raskausmerkki vai jokin muu asia...??
4vk raskaana ja musta uloste.
3
3504
Vastaukset
- raskausoireilua
Hei ja paljon onnea! Raskaus muuttaa koko elimistön toimintaa, metaboliikkaa, hormoneja jne ja myös pidentää ruoan sulamisaikaa. Uloste ja pissa voivat olla eri väristä kuin aiemmin tai haista erilaiselta tai koostumus ulosteessa muuttua. Musta väri ulosteessa voi johtua mm. elimistön muuttuneesta ruoan käsittelystä, ruoka-aineista, lievästä verenvuodosta suolessa tai lisääntyneestä/nopeutuneesta punasolujen kierrosta (ja siten niiden nopeammasta tuhoamisesta). Jos olosi on muuten hyvä, vatsan alueella ylimalkaan tai paineltaessa tai ulostaessa ei tunnu kipuja eikä ulosteessa ole tuoretta verta, tai olosi ei ole hyvin lyhyessä ajassa muuttunut epätavallisen väsyneeksi (jonkinlaista väsymystä itse raskaustilakin aiheuttaa), niin en olisi huolissani. Kannattaa kylläkin sanoa tuosta ensimmäisellä neuvolakerralla, mikäli tuo ulosteen väri pysyy jatkuvasti hyvin mustana.
Kiitos paljon tästä vastauksesta! Helpotti kyllä oloani. Tänään jo alkoi ulosteeni olla normaalia huhhuu... jopa pelästytti ja nyt iso helpotus :-)
Onpa nämä raskausoireet mulla hassuja :-D- OnneaOdotukseen
Jos sä olit vain syönyt jotain (kuten lakritsia?), joka värjää ulosteen tummaksi.
Nyt sitten vain kaikki roskaruoka ja einekset pois ja alat tehdä hyvistä raaka-aineista kunnollista, monipuolista kotiruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619574Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493040Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422821- 602621
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2002042- 1041944
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531440Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121276- 281241