4vk raskaana ja musta uloste.

MemiB

Moikka!

Sain tietää eilen(perjantaina), että olen raskaana 😄😄 juppiii jeejj...
Mutta torstaisita lähtien ulosteeni väri on mustaa.
En ole syönyt mitään rauta tabletteja eikä mitään rautapitoista ruokaa. Minua vähän pelästyttää tämä musta ulostus. Osaako joku neuovoa vosiko tämä olla raskausmerkki vai jokin muu asia...??

3

3302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskausoireilua

      Hei ja paljon onnea! Raskaus muuttaa koko elimistön toimintaa, metaboliikkaa, hormoneja jne ja myös pidentää ruoan sulamisaikaa. Uloste ja pissa voivat olla eri väristä kuin aiemmin tai haista erilaiselta tai koostumus ulosteessa muuttua. Musta väri ulosteessa voi johtua mm. elimistön muuttuneesta ruoan käsittelystä, ruoka-aineista, lievästä verenvuodosta suolessa tai lisääntyneestä/nopeutuneesta punasolujen kierrosta (ja siten niiden nopeammasta tuhoamisesta). Jos olosi on muuten hyvä, vatsan alueella ylimalkaan tai paineltaessa tai ulostaessa ei tunnu kipuja eikä ulosteessa ole tuoretta verta, tai olosi ei ole hyvin lyhyessä ajassa muuttunut epätavallisen väsyneeksi (jonkinlaista väsymystä itse raskaustilakin aiheuttaa), niin en olisi huolissani. Kannattaa kylläkin sanoa tuosta ensimmäisellä neuvolakerralla, mikäli tuo ulosteen väri pysyy jatkuvasti hyvin mustana.

      • Kiitos paljon tästä vastauksesta! Helpotti kyllä oloani. Tänään jo alkoi ulosteeni olla normaalia huhhuu... jopa pelästytti ja nyt iso helpotus :-)
        Onpa nämä raskausoireet mulla hassuja :-D


      • OnneaOdotukseen

        Jos sä olit vain syönyt jotain (kuten lakritsia?), joka värjää ulosteen tummaksi.

        Nyt sitten vain kaikki roskaruoka ja einekset pois ja alat tehdä hyvistä raaka-aineista kunnollista, monipuolista kotiruokaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe