Osakkeen hinta

Goprohero3black

Pitääkö osto tai myyntitarjouksen rajahinnan olla sentilleen sama, (että kauppa syntyy) kuin ostettavan tai myytävän osakkeen tarjouslistan hinnan, vaikka kurssi olisikin esim myytäessä korkeammalla mitä rajahinnaksi on asettanut? Olipas vaikeasti kysytty mutta osaisiko joku vastata, kiitos!

7

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiOleNiinTarkkaa

      Ei tarvitse olla. Jos joku haluaa ostaa kympillä, voit hyvin laittaa myyntihinnaksi 9 euroa. Kaupat syntyy sillä kympillä.

      • Ennakkokauppias

        Se riittää, että tarjoukset leikkaavat, jolloin kauppa syntyy siihen hintaan, joka pörssissä ensin oli. Jos pörssissä on ennestään kympin ostotarjous ja haluat myydä 9 eurolla, kauppahinta tosiaan on kymppi. Mutta jos pörssissä on aikaisempi 9 euron myyntitarjous ja sitten joku tekee kympin ostotarjouksen, kauppahinta on 9 euroa. Vähän vaihdetuilla osakkeilla on siis syytä katsella tarjoustasot huolella ennen kuin painaa itse nappia.

        Kauppa voi tietysti jäädä vajaaksi, jos kelvolliseen hintaan ei ole tarpeeksi osakkeita tarjolla.


      • Goprohero3black

        ...vaikka tähän tappaisitte, en ymmärrä. Ihan hyvät vastaukset mutta jotenkin ei vieläkään oikein avaudu. Yritin äskettäin myydä alemmalla hinnalla mitä kurssi oli muttei tullut kauppoja vaikka uskoin olevani hyvään hintaan myymässä. Onko tää nyt näin vaikeeta minulle vaikka kaikki muut tajuaa miten kauppaa käydään...


      • Ennakkokauppias

        Tässä täytyy tehdä pari tarkentavaa kysymystä:

        - Onko sinulla käytössä ajantasaiset kurssit? Varsinkin robottien ollessa mukana tarjouskirjan sisältö voi vaihdella suuresti jopa muutamassa sekunnissa. Ehkäpä hyvää ostotarjousta ei enää ollutkaan, kun sinun myyntimääräyksesi ehti perille.

        - Tarkoitatko "kurssilla" viimeisintä kaupantekokurssia vai ostokurssia? Jos olet tosiaan antanut voimassa olevan ostokurssin alittavan myyntimääräyksen, sen pitäisi kyllä toteutua. Edellisellä toteutuneella kaupalla sen sijaan ei ole mitään merkitystä.

        - Eihän toimeksiannossa ollut mitään lisärajoitetta? On sellaisiakin toimeksiantoja, jotka poistuvat pörssistä ellei niitä voida toteuttaa kerralla kokonaan. Vastapuolestahan tätä ei voi tietää, mutta mahdollista se on.


    • Goprohero3black

      Kursseja olen seurannut Kauppalehden sivustolta mutta taitavat olla kaikki n.15min. viiveellä luettavissa, joten ajantasaista tietoa ei minulla ole ollut. Op:n kautta olen ostoja tehnyt, ja luulin nettoavani 19,97% kun erään yhtiön osakkeita myisin, mutta kauppoja ei syntynyt sillä kertaa. Olisikohan tuossa "kurssien" ajantasaisessa tiedossa syytä että näin pääsi käymään? Lienee paikallaan käydä pankissa hakemassa ohjeita aloittelevalle osakesijoittajalle luulen minä. Kiitos kuitenkin vastaajille...

      • OsakeKauppaOnHelppoa

        Katso jälkeen päin illalla, miltä ko osakkeen kurssikäyrä näyttää. Melkoista vuoristoa. Ja katsele muidenkin vastaavien pikkuyhtiöiden päivittäisiä kurssivaihteleuita. Yritä löytää jotain säännöllisyyttä. Osa suurista vaihteluista johtuu satunnaisista kallispalkkaisten ammattilaisten asiakkaiden liian suurien osake-erien väkisin ostoista tai myynneistä. Tarjouskirjan laidat ovat usein erittäin kapeita ja harvoja.

        Opit homman parissa minuutissa, jos sovellat hiukankin maalaisjärkeä. Ei ole rakettitiedettä.


      • onx.totta

        Eräänä pähkäilypäivänä olin näkevinäni etta kurssit nousevat aamun tasosta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe