Pitääkö osto tai myyntitarjouksen rajahinnan olla sentilleen sama, (että kauppa syntyy) kuin ostettavan tai myytävän osakkeen tarjouslistan hinnan, vaikka kurssi olisikin esim myytäessä korkeammalla mitä rajahinnaksi on asettanut? Olipas vaikeasti kysytty mutta osaisiko joku vastata, kiitos!
Osakkeen hinta
7
245
Vastaukset
- EiOleNiinTarkkaa
Ei tarvitse olla. Jos joku haluaa ostaa kympillä, voit hyvin laittaa myyntihinnaksi 9 euroa. Kaupat syntyy sillä kympillä.
- Ennakkokauppias
Se riittää, että tarjoukset leikkaavat, jolloin kauppa syntyy siihen hintaan, joka pörssissä ensin oli. Jos pörssissä on ennestään kympin ostotarjous ja haluat myydä 9 eurolla, kauppahinta tosiaan on kymppi. Mutta jos pörssissä on aikaisempi 9 euron myyntitarjous ja sitten joku tekee kympin ostotarjouksen, kauppahinta on 9 euroa. Vähän vaihdetuilla osakkeilla on siis syytä katsella tarjoustasot huolella ennen kuin painaa itse nappia.
Kauppa voi tietysti jäädä vajaaksi, jos kelvolliseen hintaan ei ole tarpeeksi osakkeita tarjolla. - Goprohero3black
...vaikka tähän tappaisitte, en ymmärrä. Ihan hyvät vastaukset mutta jotenkin ei vieläkään oikein avaudu. Yritin äskettäin myydä alemmalla hinnalla mitä kurssi oli muttei tullut kauppoja vaikka uskoin olevani hyvään hintaan myymässä. Onko tää nyt näin vaikeeta minulle vaikka kaikki muut tajuaa miten kauppaa käydään...
- Ennakkokauppias
Tässä täytyy tehdä pari tarkentavaa kysymystä:
- Onko sinulla käytössä ajantasaiset kurssit? Varsinkin robottien ollessa mukana tarjouskirjan sisältö voi vaihdella suuresti jopa muutamassa sekunnissa. Ehkäpä hyvää ostotarjousta ei enää ollutkaan, kun sinun myyntimääräyksesi ehti perille.
- Tarkoitatko "kurssilla" viimeisintä kaupantekokurssia vai ostokurssia? Jos olet tosiaan antanut voimassa olevan ostokurssin alittavan myyntimääräyksen, sen pitäisi kyllä toteutua. Edellisellä toteutuneella kaupalla sen sijaan ei ole mitään merkitystä.
- Eihän toimeksiannossa ollut mitään lisärajoitetta? On sellaisiakin toimeksiantoja, jotka poistuvat pörssistä ellei niitä voida toteuttaa kerralla kokonaan. Vastapuolestahan tätä ei voi tietää, mutta mahdollista se on.
- Goprohero3black
Kursseja olen seurannut Kauppalehden sivustolta mutta taitavat olla kaikki n.15min. viiveellä luettavissa, joten ajantasaista tietoa ei minulla ole ollut. Op:n kautta olen ostoja tehnyt, ja luulin nettoavani 19,97% kun erään yhtiön osakkeita myisin, mutta kauppoja ei syntynyt sillä kertaa. Olisikohan tuossa "kurssien" ajantasaisessa tiedossa syytä että näin pääsi käymään? Lienee paikallaan käydä pankissa hakemassa ohjeita aloittelevalle osakesijoittajalle luulen minä. Kiitos kuitenkin vastaajille...
- OsakeKauppaOnHelppoa
Katso jälkeen päin illalla, miltä ko osakkeen kurssikäyrä näyttää. Melkoista vuoristoa. Ja katsele muidenkin vastaavien pikkuyhtiöiden päivittäisiä kurssivaihteleuita. Yritä löytää jotain säännöllisyyttä. Osa suurista vaihteluista johtuu satunnaisista kallispalkkaisten ammattilaisten asiakkaiden liian suurien osake-erien väkisin ostoista tai myynneistä. Tarjouskirjan laidat ovat usein erittäin kapeita ja harvoja.
Opit homman parissa minuutissa, jos sovellat hiukankin maalaisjärkeä. Ei ole rakettitiedettä. - onx.totta
Eräänä pähkäilypäivänä olin näkevinäni etta kurssit nousevat aamun tasosta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569