Ubuntu 18.04

Hyvältänäyttää

Moikka.
Asensin uuden ubuntun koneelle ja on kyllä myönteisesti uudistunut.
Hyvältä näyttää..

22

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ubuntu_parempi

      Kyllä keskeneräinenkin Ubuntu voittaa microsoftin tubuttimet.

    • Hyvältänäyttää

      Eipä kestänyt pitkään sitä riemua, nyt ei enään käynnisty, jää mustaan ruutuun jossa vain kursori vilkuu, pitäskö asentaa uudestaan ?

      • ubuntu-rasittava

        Joo, jos ihan välttämättä haluat mutta 26.4.2018 jälkeen.


      • Kone käynnistynee merkkitilaan. Katso nyt edes X:n loki ja dmesg tuloste. Itse en ole viitsinyt testata... Vaikea sanoa tuohon kursori vilkkuu mitään korjausta. Kursorin pitääkin vilkkua - se on oletus. Toki sitäkin voi muuttaa - muuta PS1 muuttujan sisältöä.


    • Hyvältänäyttää

      Minulla ei ongelmia.

      • Plubundu

        On ongelmia,vaihdan win10:iin koska paras toimii varmasti!


      • Huhhuh1
        Plubundu kirjoitti:

        On ongelmia,vaihdan win10:iin koska paras toimii varmasti!

        Windows10 ei todellakaan ole paras. Se on susipaska ja käyttöjärjestelmän irvikuva.


    • kiitos-vielä-kerran

      Kiitokset testaajille. Ilman teidän arvokasta pioneerityötä meillä muilla ei olisi hyvin ja vakaasti toimivia LTS-julkaisuja.

      • Ubuntu_jo_vuodesta_2004

        Testaajia toki aina tarvitaan. Mutta testaajat informoittakoon kehittäjille - ei julkisilla palstoilla, joiden käyttäjät eivät ymmärrä kehitysversioiden olevan vasta kehitteillä. Ubuntu 18.04 (LTS) julkaistaneen huhtikuussa (04) vuonna 2018 (18.), joka on myös julkaisun versionumero 18.04. Parillisina vuosina Canonical julkaiseen ns. LTS-version eli Pitkän Tuen Version. Muutoin Ubuntu on päivitettävissä puolivuosittain.
        Olen täysin tyytyväinen päivittäessäni Ubuntu-jakelun aina puolivuosittain.


    • pliis111

      Mites steam pelit pyörii?

      Haluan oikeasti tietää. ps. tiedän Winestä. Mut en ole linuxilla steamiin koskenu.

      • WinUbMint

        Erinomaisesti!

        Lataat vain koneeseen Steamin ja kaikki pelit, jotka olet jo aiemmin ostanut ja toimivat Linuxissa ovat suoraan ilmaiseksi käytössäsi! Wineä et tarvitse.


      • WinUbMint
        WinUbMint kirjoitti:

        Erinomaisesti!

        Lataat vain koneeseen Steamin ja kaikki pelit, jotka olet jo aiemmin ostanut ja toimivat Linuxissa ovat suoraan ilmaiseksi käytössäsi! Wineä et tarvitse.

        Vielä lisään, että ne pelit, joissa on se Steamin vänkyrämerkki ovat Linux-pelejä.

        http://store.steampowered.com/search/?term=linux

        Eli tuo yo. sivun pelien merkki Windowsin- ja Applen kuvakkeiden perässä.


    • Muutenhyväjo

      Ongelma on enään Onscreen näppäimmistä! se on surkee ja öä yms puuttuu

      • nuorisotyöntekijä

        Miten niin puuttuu, minulla ne kyllä on, no niin, eihän tämä mikään ubuntu olekkaan, näissä paremmissa tuo näppäimistökin on täydellinen.


      • mahtaakoollaredy

        Eli jos kone on HDMI:llä kiinni TV:ssä, ei tarvi asentaa vielä vuoteen. Niin se on aina sama juttu, kun tulee uusi LTS-versio, vaikka pitäisi olla valmis, mutta todellisuus on jotain muuta.


    • ihmettelijä--

      Informaatioarvoltaan loistava viesti. miksei kaikki lähetä tällaisia

      • nuorisotyöntekijä

      • ihmettelijä-

      • erthtryjtrk
        ihmettelijä- kirjoitti:

        miten tämä taas liittyy mihinkään.

        Mitäs sitten äimistelet :DD


    • riyweuytu

      "Moikka.
      Asensin uuden ubuntun koneelle ja on kyllä myönteisesti uudistunut.
      Hyvältä näyttää.."

      Ja ulkonäköhän on tärkein ominaisuus!

    • IhateGnome

      Joo no tämä ei näytä yhtään hyvältä.

    • 5h6354h

      Unity näyttää paremmalta. Gnome-virityksessä ohjelmat hukkaa liikaa tilaa ruudun yläreunasta. Unity näyttää siistimmältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe