JKL LUKIOT!

Apuaajyväskylänlukioissa

Mulla ois kohta yhteishaku ja en vielä tiiä mihin lukioon hakisin. Vaihtoiehtoina ois lyseo norssi ja schiltdin lukiot. Toivon että kertoisitte kokemuksia lukioista:/

Esin lyseo ois sellanen peruslukio. Oon kuullu että siellä sisäilmaongelman ollut mutta kaikenlaisia tyyppejä

Sit schiltdin lukioissa kiinnostais musalinja mutta oon kuullu et ilmapiiri ei oo mikään kovin hyvä siellä.

Sit ois norssi, siellä kiinnostais vaa se liikkalinja (en muuten menis sinne) mut se liikkalinja ois vähä ns. Huonompi tasoiselle ku schiltdin lukiossa joten se vois olla sopiva mulle. Mutta en todellakaan ns. Hikkejen kouluun. Onks siellä ollenkaan sellasia joilla ei koko aja pyöri vaan päässä koulu koulu ja koulu? Itteäni ei kiinnosta matikat fyysikat yms

Sit mulla ois vielä yleisesti että saako noissa missään lukioissa konetta ilmaseksi?

Sitten vielä kun esim norssissa on korkea keskiarvo raja niin meneekö ylioppilas kirjotukset sillein että aina sama prosentti joka vuosi saa 10,9,8 yms

2

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 84561

Siitä on niin monta vuotta, kun olen Jyväskylässä ollut lukiossa, etten noihin muihin osaa vastata, mutta viimeiseen kyllä.

Sillä ei oikeastaan ole väliä, vaikka olisit jossain "huippulukiossa". Ylioppilastutkinnon arvosanat määräytyvät kaikkien kokelaiden arvosanojen perusteella. Siinä olet ihan oikeassa, että vain tietty prosenttimäärä saa L:n (eli "kympin) ja tietty prosenttimäärä hylätään ja muut arvosanat sitten tulevat siihen välille omien prosenttiensa mukaan. Yksittäisessä lukiossa voi silti olla vaikka miten eri tavalla jakautuneet nuo arvosanat, voihan siellä olla enemmän niitä huippuarvosanoja kirjoittajia. Tähän juuri perustuu se listaus, joka tehdään Suomen lukioista vuosittain. Arvosanoja ei siis päätetä koulukohtaisesti, vaan koko maan laajuisesti asetetaan rajat. Muutenhan siinä voisi käydä niin, että samoilla pisteillä saa toisessa lukiossa eri arvosanan kuin toisessa, eivätkä tulokset ole vertailukelpoisia jatko-opiskelupaikkoja hakiessa.

• konemiesko

"Sit mulla ois vielä yleisesti että saako noissa missään lukioissa konetta ilmaseksi?"

Mitä konetta? Lyijykynän teroituskoneen saa ilmaiseksi. Ai nii eiku seki pitää ostaa ite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      331
      8078
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2490
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      68
      2251
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1896
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1472
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1311
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1147
    Aihe