auto ei käynnisty, näyttö vaan napsaa

matukka04

mulla on 04 mazda 3, joka tehnyt jo pitkään sitä, että ei käynnisty ja auton merkkivalot vain napsaa. jotenkin aina saanu aiemmin apukaapeleilla auton käyntiin, mutta tänään teki sen että käynnisty kaapeleilla mutta kun ajoin lenkin sillä että lämpes ja ajoin pihaan ja koetin hetken päästä startata, niin ei lähteny taaskaan. akku on vajaa vuoden vanha ja laturilla näyttää täyttä, eli akku ei ole tyhjä. startatessa auton merkkivalot vain napsuvat, mutt auto ei starttaa.
oisko joku kosketus vika vai mistä lähtis vikaa etsimään?

7

5096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvoko

      Banaan contakt häiriöitä kaabeleissa, jospa startmotor olisi jo kypsä, kuitenkin jo nyt?

    • Simoo88

      Kuulostais kontakti vialta. Apuvirralla antaa sen verta virtaa et käynnistyy ja sit omin avuin ei ihan riitä.
      Katto akunkengät ny ekana,sit moottorin maadoitus,startin johdot.

    • Osss

      Startin solenoidi vetelee viimesiään. Kalauta vasaralla starttiin kun ei lähde, auttaa hetken aikaa.
      Osan / startin uusiminen edessä.

    • EiStarttaaTänään

      Minulla oli aivan samanlaisia ongelmia autoni kanssa. Yllätykseni vika oli kuin olikin akussa, jossa oli kaksi kennoa oikosulussa, jolloin virta ei riittänyt starttimoottorille. Muuten auto toimi ihan OK, mutta satunnaisesti ei suostunut starttaamaan.

      Sitä ennen ehdittiin jo uusia virtalukon pohja ja tarkistaa kaikki moottorin maadoitukset ja kaapelit sekä käydä läpi starttimoottorin solenoidi. Nämä siis myös mahdollisia vian aiheuttajia.

      Helpoimmalla pääset, jos saat jostain käyttöösi uuden akun ja testaat autoasi sillä tovin. Jos ongelmat poistuvat, on vika akussa, muutoin jatka vianhakua edellämainituista kohteista.

      Ja se akku voi toisiaan mennä hajalle jo vuodessa, jos sitä ihmettelet.

      • testidolly

        Akusta ja latauksesta on hyvä aloittaa, tutkimukset ennen hutkimista?


    • Mazda3samavika

      Minullakin oli vaikeuksia saada Mazda 3:sta käyntiin ja se johtui siitä, ettei lähde käyntiin koska ei tunnista vaihteen olevan p-asennossa. Kun siirtää vaihteen toiseen kohtaan ja takaisin p-asentoon, niin lähtee käyntiin, mutta joskus on joutunut pari kertaa siirtämään vaihdetta, että uskoo.

    • bernerinannes

      Siitä ei ole takeita että vuoden vanha akku on hyvä, jos se on motonetistä niin voi olla viallinen jo ostaessa. Mittaa akun napajännite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9789
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4226
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2936
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2614
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      212
      2613
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1823
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1667
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe