Liikaa vauhtia ja kuvitelma nokialaisten pidosta vei kaverin ojaan. Väitti kyllä ajaneensa rajoitusten mukaan. No 50 metriä oli kyntänyt penkkaa ennen vauhdin loppumista. 80 alue mutkassa.
Mulla alla Nexen Winspike nastarenkaat ja tuli taas todistettua että Nexenit alla saat olla aina hinailemassa toisia liikkeelle. Minua ei ole kenenkään tarvinnut tulla hinaamaan liikkeelle renkaiden pidon puutteen vuoksi kahden viimeisen talven aikana. Syksy 2016 ostin autoon Nexen Winspiket.
Ne oli edulliset. Hyvin on kestäneet ja pidossa ei edelleenkään ole mitään moittimista. Ei ole tullut mitään yllätyksiä: auto on kulkenut suoraan siitä mistä on ollut tarkoituskin ja pysähtynyt on aina jarrutettaessa nätisti ja tasapainoisesti. Kierroksesta näkyi puuttuvan kolme nastaa, voipi olla että johtuu juuri tuosta ojastaveto roolista.
Jos haluatte olla hinattavana talvikeleillä laittakaa alle jotku muut kiekot ku Nexen Winspiket.
Hinasin juuri Volvon SUV:n ojasta takaisin tielle.
20
1212
Vastaukset
En luota nastojen pitoon. Siksi käytän Nokian kitkarenkaita ja tiellä pysyn.
- vaikkakesärenkailla
Niinpä kun ei ole oikeasti pitäviä renkaita tulee ajettua sen verta varoen, ettei lipsauta ojaan.
vaikkakesärenkailla kirjoitti:
Niinpä kun ei ole oikeasti pitäviä renkaita tulee ajettua sen verta varoen, ettei lipsauta ojaan.
Ei oikeasti pitäviä renkaita olekaan.
Aina pitää ajaa sen verta varoen, ettei lipsauta ojaan.
Ei pitoa saa nastojen varaan jättää, siinä käy hassusti.- Mattiratissa
Hyvällä ystävälläni Hannulla oli Vuonna 2011 kitkarenkaat ja hän sanoi silloin että ajotavalla tiellä pysyy. Sattui sitten kerran säätila muuttumaan; lauhtui kovasti ja satoi hieman vettä. Hannu sitten lähti varo-varo-varovasti ajamaan töihin.
Sittemmin Hannu kertoi minulle Päässeensä 5 metriä ja liukuneensa etanan vauhdista ojan puolelle. Onneksi ei ollut päässyt sen pidemmälle! Hannu laittoi auton ovet lukkoon ja soitti itselleen heti taksin työhönmenoon, jolta varmisti että on nastarenkaat alla, kun ei niillä kitkoilla millään pysy tiellä. Ruokiksella sitten teki soittokierroksen paikallisiin rengasliikkeisiin ja sai ostettua nastarenkaat. Ystävälliset hiekoittajat olivat kipanneet reilusti hiekkaa, joten Hannu pääsi iltapäivästä ajamaan rengasliikkeeseen. Onneksi naapuri nastarenkaineen oli kotosalla ja hinasi kitkarengastetun auton hiekoitetulle ajotielle.
Hannu kertoi sitten minulle tapahtuneen ja totesi ettei enää ikinä aio sortua moisiin kitkarenkaisiin. Sanoi tarvitsevansa omaa autoa joka päivä ja säätiedotusten katselunkin oleva tarpeetonta ajan haaskuuta. Poudan kyttääminen on homojen hommaa.
Olen uskonut hyvää ystävääni Hannua. Ainoa oikeasti pitävä rengas on nastarengas. Märillä jääkeleillä on pysytty tiellä ja ajettu hankaliinkin paikkoihin talvikeleillä. - Cruzeideri
Tojoe kirjoitti:
Ei oikeasti pitäviä renkaita olekaan.
Aina pitää ajaa sen verta varoen, ettei lipsauta ojaan.
Ei pitoa saa nastojen varaan jättää, siinä käy hassusti.No ei siinä kyllä käy. Ei ainakaan itselleni ole käynyt. Pakko myöntää, että kyllähän nastoilla uskalsi ajaa reteämmin mutkiin, välillä oli hauskaakin hieman hakea luisua, kun tiesi kuitenkin sen verran pitoa löytyvän, että pysyy kaistallaan. Nyt taas ilman nastoja täytyy ottaa kaikki tiukemmat mutkat varovaisesti, koska jos siinä onkin ääriliukasta, niin sitten mennään kuin liukurilla, eikä tiedä mihin pysähdytään..
Vaan on tässä silti CrossClimateilla pärjätty ja pärjätään tämä talvi, mutta enää toisten en käytetyillä Crosseilla lähde oikeaa talvea ajamaan. Oikeilla kitkoilla tietysti parempi pito, mutta samantapainen ero nastoihin juuri tuossa täydellisessä pidon menetyksessä.
- TMkysyySultaTulokset
No tuo tarinahan kertoo täyden totuuden ja faktan eri renkaiden laatueroista ja pidosta. Kiitos älykkäästä aloituksesta.
- puolueetonabs
Ei muuten kysy! Edullinen Nexen kun ei maksa TM:lle "testaamisesta". Montakohan miljoonaa lienee ykköspaikan hinta?
Kunnolliset ja pitävät renkaat kyllä myy ilman valehteluakin. Siihen ei maksettua sijoitusta tarvita.
Renkaita on monenlaisia, myös kitkarenkaita. Samoin on monenlaisia kuljettajia.
Parhaitakaan kitkarenkaita en suosittele aloitteleville autoilijoille enkä kokeneille kaahareille, joita tiellä pitävät vain nastarenkaat.- 4wdnexen
Niin se vain kävi että minusta tuli kaahari jolla on kokemusta oikeasti pitävistä talvirenkaista!
Ei en olisi halunnut millään. Aina yritän ajaa nopeusrajoitusten mukaan, mutta niin sitä joskus herpaantuu tarkkailemasta nopeusmittaria. Sain itseni kiini viime viikolla keskellä 60 suositeltua mutkaa 110 lasissa. Arvaa että vitutti, sillä minä en tod. aio ajaa liian lujaa. Tuommonen 80 km/h on ihan sopiva vauhti minulle, kun siinä jää aikaa reagoida mokailijoihin joita tiellä liikkuu.
Oikeastaanhan se ei ollut minun vika. Nexeneistä se johtuu. Ilman Winspike renkaita olis jäänyt moinen teko tekemättä! Ei pysty 110 vauhdissa katsomaan talvikelillä auton mittariin keskellä mutkaa muutoin tai edes ylipäätään ajaan mutkaan 110 lasissa.
Eduskuntakin voi olla osasyyllinen lakiin pitäis laittaa 50%vero Nexenin myynnistä koska myyvät liian hyviä renkaita, joka saattaa kansalaiset vaaraan ajaa vahingossa yli nopeusrajoitusten.
- Cruzeideri
En ole kovin innostunut hinaamaan. Ei ole köysiä, eikä koukkuakaan autossa. Jätänpä Nexenit siis innokkaille hinaajille ja jatkan CrossClimateilla. En muuten muista, että minua olisi ulosajon takia koskaan mistään hinattu. Kerran taisi kone sipata tms., jolloin joku ystävällisesti hinasi kilometrin verran huoltoasemalle.
- nastaakuäänestääoikein
Hinattavat useimmiten maksaa palkkiota kun pääsevät takaisin tielle. Eduspellet kun päättää säästää omiin etuussopeutuksiinsa niin tiet jää huonommalle hoidolle, Luonnollisesti tässä ovat kärsivänä osapuolena ne jotka ei tajua mitä talvella tarkoittaa pitävin rengas.
- Kansakoulupohjalla
No johan on satusetiä liikkeellä, oisko joku tätikin.
Ei ole perää että suomalaismiesten verbaalinen ja matemaattinen lahjakkuus olisi jyrkassä laskussa.
Fiktiota tulee kuin tuubasta.
Kyllä on peruskoulu tuottanut lahjakasta joukkoa. - Nokialaiset
Onhan se vaikea Nokialaisten käyttäjänä myöntää, että ne ei aina toimi. Pari kertaa on kuitenkin syvissä raiteissa lähteny auto lapasesta, En tiedä mistä johtu, mutta on myönnettävä, että olisin voinu päätyä ojaan.
- 4wdnexen
Tiedän tuon tilanteen mitä tarkoitat. Laina-autolla jossa nokialaiset olen talviurissa tuota lipsumista minäkin kokenut.
Nexeneillä olen oikein hakemalla hakenut vastaavaa tilannetta, mutta ei ole lipsunut. Nexeneillä mennään urista pois ihan nätisti ohjausliikkeellä. Tietenkin jos tahalleen revittää ja riuhtoo voi Nexeneilläkin päästä kahvaamaan. Mutta normiajossa ei tuota tapahdu, on ajettu jo sen verran että voin sanoa tämän. - tuumanpiikitauttavat
4wdnexen kirjoitti:
Tiedän tuon tilanteen mitä tarkoitat. Laina-autolla jossa nokialaiset olen talviurissa tuota lipsumista minäkin kokenut.
Nexeneillä olen oikein hakemalla hakenut vastaavaa tilannetta, mutta ei ole lipsunut. Nexeneillä mennään urista pois ihan nätisti ohjausliikkeellä. Tietenkin jos tahalleen revittää ja riuhtoo voi Nexeneilläkin päästä kahvaamaan. Mutta normiajossa ei tuota tapahdu, on ajettu jo sen verran että voin sanoa tämän.Jos paksusti jäiseen tiehen on kulunut kuuliaisesti samoja raiteita ajavien kansalaisten ansiosta sanotaanko vaikka 7 senttiä syvät ja hieman rengasta leveämmät urat, niin sillä ei ole väliä minkä merkkinen rengas on alla kun auto kerran nuljahtaa ja lähtee heittelehtimään niin että toinen akseli kulkee urissa ja toinen ei tai mennään molempien osalta nuljuten siinä urassa ja ulkona vuoronperään. Tien profiilin ja renkaan geometrioista johtuen se 'bout 0,5mm-1mm renkaan pinnasta ulostuva nasta ei kertakaikkiaan saa riittävää otetta mistään koska tyhjästä on paha saada otetta. Näitä muualla kuin pohjolassa harvinaisia tilanteita eivät autotehtaatkaan ota, eivätkä näin pienen markkina-alueen kyseessä ollen voi ottaakaan huomioon luistonesto/ajonvakautusjärjestelmiä suunnitellessaan tai sellaisia alihankkijalta pakettina ostaessaan.
- 4wdnexen
7cm syvä ura kuulostaa jo liikenneturvallisuuden vaarantamiselta. Eikös urakoitsijan pidä lähteä liikkeelle kun tiellä on 3 cm lunta?
Parin sentin urasta ei Nexenit ole lipsuneet. Kumi tuntuis kuluvan nastoja nopeammin, joten tuo nastojen parempi ulkonema hieman käytetyissä Nexeneissä vois selittää lipsumattomuuden. Tästä tulikin mieleen, että voisin käydä mittaamassa n.20000km ajettujen Nexen Winguard nastarenkaiden urasyvyyden. - KansansaNäköinenMaa
4wdnexen kirjoitti:
7cm syvä ura kuulostaa jo liikenneturvallisuuden vaarantamiselta. Eikös urakoitsijan pidä lähteä liikkeelle kun tiellä on 3 cm lunta?
Parin sentin urasta ei Nexenit ole lipsuneet. Kumi tuntuis kuluvan nastoja nopeammin, joten tuo nastojen parempi ulkonema hieman käytetyissä Nexeneissä vois selittää lipsumattomuuden. Tästä tulikin mieleen, että voisin käydä mittaamassa n.20000km ajettujen Nexen Winguard nastarenkaiden urasyvyyden.7cm urat jäisessä tiessä ovat ihan arkea periferioissa. Ja siitä kiitos tosiaan kuuliaisille kansalaisille jotka ajavat täsmälleen samoja raiteita koska kaikki muutkin ajavat.
Sama yksiraiteinen porukka äänestää sitä jota heidän mielestään kannattaa äänestää koska on todennäköisin voittaja, ja sama porukka jättää autosi viereen autonsa vaikka parkkipaikka olisi muuten täysin autio. - 4wdnexen
Mittasin kulutuspinnan 6,7mm. Tasaisen kulumisen taulukolla kestävät kolme talvea kevyesti. Sulalla asvaltilla ei taida kuitenkaan kertyä 50000km. Minun ajotavalla suurin osa ajosta on lumipinnalla.
Tapanani on ajaa lähempänä oikeaa reunaa. Nexeneillä uskaltaa poistua urasta, koska ne on vakaat. Joskus testasin urissa ajamalla uriin ja pois useamman kerran. Ei lähtenyt kertaakaan vetämään, joten totesin että näillä winspike nastarenkailla voi ajaa mistä haluaa. Ei tarvitse olla laumasielu väkipakolla.
Itselläni on tapana ajaa ensimmäisestä parkkiruudusta läpi seuraavaan, jos mahdollista. Tällöin jää auto valmiiksi keula edellä ruudusta pois ajettavaksi. Tulee useimmiten auto jätettyä hieman väljempään paikkaan. Eli tilaa jää, jos sitä on.
- mistäkö.johtuu
Katso peiliin!
- löysinhänketjun
Nexen WG WSpike195/65/15 95T koossa kotiovelle toimitettuna virosta n.239€ kierros.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174166
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842459Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731607Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231157Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42902- 171894
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 104860
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810