Vanhan testamentin kovinta ydintä on Mooseksen kirjat. Valitettavasti itse Mooses vaan on pelkkä fiktiivinen hahmo jonka nimiin ko. sepustukset on laitettu.
Eli sekä kristinusko että juutalaisuus pohjautuvat fiktiivisen hahmon fiktiivisiin kertomuksiin, jotka historian tutkimus on soittanut keksityiksi, lapsille tarkotetuiksi tarinoiksi.
Kristillinen kreationismi pohjautuu siis todistettavasti pelkkiin satuihin joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Kreationistien elämänkatsomus ja vakaumus on siten rakennettu pelkän tyhjän päälle. Koko kreationismin voi sivuuttaa pelkkänä naurettavana hölynpölynä.
Miten muka VT pitää paikkansa?
41
431
Vastaukset
- ghjgkjgjhkg
Suurin osa maailman ihmisistä pitää jo muutenkin kristinuskoa hölynpölynä
Suurin osa niistäkin ihmisistä jotka tahtovat uskoa johonkin jumaalaan tai jumaluuteen pitävät kristinuskoa hölynpölynä.
"Eli sekä kristinusko että juutalaisuus pohjautuvat fiktiivisen hahmon fiktiivisiin kertomuksiin, jotka historian tutkimus on soittanut keksityiksi, lapsille tarkotetuiksi tarinoiksi. "
Olen aiemminkin todennut, että kristinuskon ongelma, tai okei yksi ongelmista, on Ut:ssa tapahtuvat viittaukset Vt:n tarinoihin ikään kuin tosina. Kristinusko messias-myytteineen ja perisyntineen tietysti rakentuu juutalaiselle folklorelle, mutta viittaukset satuihin teoksessa, jonka kuulemma pitäisi olla Jumalasta, ei anna vakuuttavaa kuvaa. Uskovainen kyllä jättää huomioimatta, kiertää tai mitätöi jollain tapaa ongelman.- Isoapinanies
Hehhe, ja marahustra itse uskoo totaalisen fiktiivisiin olemattomiin apinaihmisiin.
On se jotenkin ironista että siinä missä evokit moittivat uskiksia siitä että he muka uskovat fitiivisiin olentoihin, niin he itse vasta jääräpäisesti uskovatkin ufoihin, homouden luonnollisuuteen, tyhjän räjähtämiseen ja olemattomaksi tutkitusti havaittuihin apinaihmisiin. Heheheeh!!
Siis näin se apinaihmisjuttu meni: Ensin oli vanha Daewinin peruja ollut uskomus siitä että apinaihmislajeja oli oltava vielä jossain elossa sillä niitähän kuului olla monia toinen toistaan edistyneempiä lajeja tieteenkin olemassa.
Ja kun sitten 1950- luvulla päästiin viidakoihin etsimään niitä välimuotoja joka paikasta niin 1960- luvulle tultaessa havaittiin kaikkien ateistien kauhuksi ettei niitä apinihmisvälimuotoja ollutkaan olemassa, ei ainotakaan. Mikä järkytys se olikaan ateisteille. Mutta evusko oli vahvempi kuin tieteellinen tutkimustulos joten sokea usko olemattomiin apinaihmisiin jatkui kaikesta huolimatta vahvana ja niin se on jatkunut jostain kummasta syystä tähän päivään saakka vaikka kaikille tutkijoille on tullut kyllä aivan päivänselväksi ettei niistä apinaihmisvälimuodoista ollut mitään merkkejä maan päällä eikä maan allakaan. Isoapinanies kirjoitti:
Hehhe, ja marahustra itse uskoo totaalisen fiktiivisiin olemattomiin apinaihmisiin.
On se jotenkin ironista että siinä missä evokit moittivat uskiksia siitä että he muka uskovat fitiivisiin olentoihin, niin he itse vasta jääräpäisesti uskovatkin ufoihin, homouden luonnollisuuteen, tyhjän räjähtämiseen ja olemattomaksi tutkitusti havaittuihin apinaihmisiin. Heheheeh!!
Siis näin se apinaihmisjuttu meni: Ensin oli vanha Daewinin peruja ollut uskomus siitä että apinaihmislajeja oli oltava vielä jossain elossa sillä niitähän kuului olla monia toinen toistaan edistyneempiä lajeja tieteenkin olemassa.
Ja kun sitten 1950- luvulla päästiin viidakoihin etsimään niitä välimuotoja joka paikasta niin 1960- luvulle tultaessa havaittiin kaikkien ateistien kauhuksi ettei niitä apinihmisvälimuotoja ollutkaan olemassa, ei ainotakaan. Mikä järkytys se olikaan ateisteille. Mutta evusko oli vahvempi kuin tieteellinen tutkimustulos joten sokea usko olemattomiin apinaihmisiin jatkui kaikesta huolimatta vahvana ja niin se on jatkunut jostain kummasta syystä tähän päivään saakka vaikka kaikille tutkijoille on tullut kyllä aivan päivänselväksi ettei niistä apinaihmisvälimuodoista ollut mitään merkkejä maan päällä eikä maan allakaan.Mikäköhän on motiivi noilla onanoinneillasi?
Provosointi? Kommenttisi ovat täysin merkityksettömiä, joten niistä ei provosoidu.
Huomionhaku? Jos sinua tyydyttää kommentti, missä pohditaan mitättömyyttäsi, niin silloin huomiohakuisuus. Ja sinulle mikä vaan huomio on hyvää huomiota, eikö vain?
Persoonallisuushäiriö? Olet ilmeisen häiriintynyt ihminen, joten luonnehäiriö voisi olla yksi syy. Ja harrastamaasi trollaukseen vaaditaan ongelmia henkisessä kehityksessä.
Joku muu, mikä? Mikä vaan, ketä loppujen lopuksi kiinnostaa. Olet luonnehäiriöinen idiootti, joka juuri ja juuri osaa kirjoittaa. Sinulla on käynyt tuuri, kun on tämä netti keksitty, sillä muuten joutuisit käymään ulkona häiritsemässä normaaleja, terveitä ihmisiä.
Miltäköhän tuntuu olla tuollainen sylkykuppi, jota kukaan ei pidä yhtään minään? Ja tiedän ettei tällä ole merkitystä, koska tuollaisena olet syntynyt ja tuollaisena tulet kuolemaan. Täytyy vain toivoa voimia läheisillesi ja muille, jotka joutuvat olemaan pikkusieluisen ilkeämielisyytesi kohteina.- Taikauskonnoton
Isoapinanies kirjoitti:
Ja kun sitten 1950- luvulla päästiin viidakoihin etsimään niitä välimuotoja joka paikasta niin 1960- luvulle tultaessa havaittiin kaikkien ateistien kauhuksi ettei niitä apinihmisvälimuotoja ollutkaan olemassa, ei ainotakaan. Mikä järkytys se olikaan ateisteille. Mutta evusko oli vahvempi kuin tieteellinen tutkimustulos joten sokea usko olemattomiin apinaihmisiin jatkui kaikesta huolimatta vahvana ja niin se on jatkunut jostain kummasta syystä tähän päivään saakka vaikka kaikille tutkijoille on tullut kyllä aivan päivänselväksi ettei niistä apinaihmisvälimuodoista ollut mitään merkkejä maan päällä eikä maan allakaan.Ei apinaihmisiin, vaan ihmisapinoihin, joita mekin kaikki 7.6 miljardia ihmistä olemme.
Ihmisapinoita on tietysti paljon muitakin, ja lisäksi suuri joukko jo sukupuuttoon kuolleita.
Mutta voithan sinä pitää vaikka kaikkia ihmisiä fiktiivisinä olentoina.
- ryfughijnkmölä
Mitähän jos lukisit ensin Raamattusi ja tulisit vasta sitten palstoille keksustelemaan.
Tuollainen tyhjä perustelematon räpätys ei kiinnosta ketään.
Juutalaiskansa ei ole ikinä epäillyt Mooseksen aitoutta.
Vai onko sinulla jotain yliluonnollista tietoa siitä että juutalaisten alkuperä ei olekaan se mitä Mooseksen kirjat kertovat?
Googlaa flood legends all around the world, ja ihmettele sitten hölmönä mitä näet.- bjbobo
Googlaa ite Mooses.
>The scholarly consensus is that the figure of Moses is legendary, and not historical,[8] although a "Moses-like figure may have existed somewhere in the southern Transjordan in the mid-late 13th century B.C."
https://en.wikipedia.org/wiki/Moses#Historicity - MooseksenPerintö
On tullut luettua ja roskakirjallisuudeksi havaittua.
Historioitsijat on sitä mieltä että Mooses ei ollut historiallinen henkilö. Kun lisää siihen sen että uskovaisten aivan kaikki yritykset todistella Raamatun satuja tosiksi päätyvät kehäpäätelmiksi, ei voi tulla muuhun lopputulokseen kuin että Raamattu on hölynpölyä.
Sitä tosiasiaa ei mikään määrä uskovaisten inttämistä eikä heidän propagandasivujen googlailua muuta. - HihhulistisetHalut
Miksei Japanilla ole vedenpaisumus legendaa?
- niinsevaanmenee
HihhulistisetHalut kirjoitti:
Miksei Japanilla ole vedenpaisumus legendaa?
Fugushiman tsunamista ei ole vielä kulunut tarpeeksi aikaa. Kyllä tietämättömät ja herkkäuskoiset saavat siitäkin aikanaan jumalallisen taikatulvan väännettyä.
Vanha testamentti pitää paikkansa siksi, koska se on Jumalan sanaa, jonka Hän on kirjoittanut Vanhaan testamenttiin ihmisten kautta. Siksi tiedämme, että Mooses ja kaikki Vanhan testamentin henkilöt ovat todellisia historiallisia henkilöitä ja kaikki, mitä Vanhassa testamentissa on kerrottu, on todellisuudessa tapahtunut.
Jos ns. jotkut historian tutkijat ovat eri mieltä, niin virhe on silloin varmasti heidän historian tiedoissaan. Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.
Tämä on Raamatun tutkimuksen lähtökohta, josta ei voida tinkiä.- PistääMiettimään
Hassua miten "Jumalan sana" tulee aina ihmisen suusta.
- MooseksenPerintö
Luotan mielummin alansa tunteviin historioitsijoihin kuin sinunlaiseen jeesuspäissään aivopiereskelevään denialistiin.
”Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.”
Ei siihen tarvita historioitsijoita. Jahve kumoaa itsensä ristiriitaisilla puheillaan, jotka osoittavat Pentateukin olevan useista ristiriitaisista lähteistä kootuksi huonosti editoiduksi satukirjaksi.
1. Moos 15:7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."
2. Moos 6:2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 ABRAHAMILLE, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä EN HEILLE ILMOITTANUT.
Valehteleeko Jahve vai onko lähteissä hieman ristiriitaa?- uskallatko_tutkia
"Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.
Tämä on Raamatun tutkimuksen lähtökohta, josta ei voida tinkiä."
Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? Eikö ennemmin pitäisi tutkia, onko Raamattu totta ja onko meillä syytä pitää sitä Jumalan sanana? uskallatko_tutkia kirjoitti:
"Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.
Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? Eikö ennemmin pitäisi tutkia, onko Raamattu totta ja onko meillä syytä pitää sitä Jumalan sanana?"Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? "
Raamatun kirjaimellinen tulkinta ei kestä rehellistä tarkastelua.Munuaistutkija kirjoitti:
”Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.”
Ei siihen tarvita historioitsijoita. Jahve kumoaa itsensä ristiriitaisilla puheillaan, jotka osoittavat Pentateukin olevan useista ristiriitaisista lähteistä kootuksi huonosti editoiduksi satukirjaksi.
1. Moos 15:7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."
2. Moos 6:2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 ABRAHAMILLE, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä EN HEILLE ILMOITTANUT.
Valehteleeko Jahve vai onko lähteissä hieman ristiriitaa?"1. Moos 15:7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."
Valehteleeko Jahve vai onko lähteissä hieman ristiriitaa?"
Jumala ei valehtele, eikä lähteissä ole mitään ristiriitaa. Tämä kohta on selitetty jo ainakin pari kertaa aikaisemmin, joten en puutu siihen enää.agnoskepo kirjoitti:
"Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? "
Raamatun kirjaimellinen tulkinta ei kestä rehellistä tarkastelua."Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? "
Raamatun kirjaimellinen tulkinta ei kestä rehellistä tarkastelua"
Raamattu kestää kaiken rehellisen tulkinnan. Oikein tulkittuna Raamatussa ei ole mitään ristiriitaa, mutta ateismista käsin on mahdotonta tulkita Raamattua oikein.PistääMiettimään kirjoitti:
"Hassua miten "Jumalan sana" tulee aina ihmisen suusta."
Jumala käyttää ihmisiä sanansa levittämiseen, vaikka kyllä Hän puhuu usein suoraankin.uskallatko_tutkia kirjoitti:
Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? Eikö ennemmin pitäisi tutkia, onko Raamattu totta ja onko meillä syytä pitää sitä Jumalan sanana?("Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.
Tämä on Raamatun tutkimuksen lähtökohta, josta ei voida tinkiä.")
"Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? Eikö ennemmin pitäisi tutkia, onko Raamattu totta ja onko meillä syytä pitää sitä Jumalan sanana?"
Kyllä on oikea rehellisen tutkijan asenne. Raamattu on juuri sitä varten, että sillä tutkitaan, onko ihminen oikeassa, eikä päinvastoin.- kjhkjjkhkj
Mark5 kirjoitti:
("Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.
"Onko tämä mielestäsi rehellisen totuuden etsijän asenne? Eikö ennemmin pitäisi tutkia, onko Raamattu totta ja onko meillä syytä pitää sitä Jumalan sanana?"
Kyllä on oikea rehellisen tutkijan asenne. Raamattu on juuri sitä varten, että sillä tutkitaan, onko ihminen oikeassa, eikä päinvastoin.Siis Raamattu on myös tieteellisen tiedon ylin auktoriteetti?
Tiedät varmaan, että vain häviävän pieni murto-osa kristityistäkään allekirjoittaa tuota. Raamattu ei ole luonnontieteen oppikirja. - uskallatko_tutkia
Mark5 kirjoitti:
("Jumalan sana on aina totuus, vaikka miljoona historian tutkijaa väittäisi toisin.
Kyllä on oikea rehellisen tutkijan asenne. Raamattu on juuri sitä varten, että sillä tutkitaan, onko ihminen oikeassa, eikä päinvastoin."Kyllä on oikea rehellisen tutkijan asenne. Raamattu on juuri sitä varten, että sillä tutkitaan, onko ihminen oikeassa, eikä päinvastoin."
Minusta tuo menee väärin päin. Pitäisi tutkia, onko Raamattu totta, ja jos on, niin sitten noudattaa sitä. Eikä niin, että otetaan lähtökohdaksi, että Raamattu on totta, ja väännetään kaikki muu sen ympärille. Mutta jokainen tyylillään, kovin rehellistä tuollainen ei kuitenkaan minun mielestäni ole. "Vanha testamentti pitää paikkansa siksi, koska se on Jumalan sanaa"
Vanha jumalan sana pitää paikkansa koska se on jumalan sanaa :-)PistääMiettimään kirjoitti:
Kyllä sitä jumalan sanaa saa myös viittauksineen suoraan raamatusta :-)
https://www.youtube.com/watch?v=zIwiU7thK54
- Jobinpostia
Siis tämäkin, Jumalan puhe lumelle ja sadekuuroille on totta. Job.37:6. Siis ei voida tinkiä?
"Siis tämäkin, Jumalan puhe lumelle ja sadekuuroille on totta. Job.37:6. Siis ei voida tinkiä?"
Kyllä on täysin totta. Ateistit eivät vain ymmärrä, että asiat voidaan ilmaista käyttäen kielikuvia.- Taikauskonnoton
Mark5 kirjoitti:
"Siis tämäkin, Jumalan puhe lumelle ja sadekuuroille on totta. Job.37:6. Siis ei voida tinkiä?"
Kyllä on täysin totta. Ateistit eivät vain ymmärrä, että asiat voidaan ilmaista käyttäen kielikuvia.Toisin sanoen Raamattu ei ole kirjaimellisesti totta, vaan lähinnä kielikuvia, metaforia ja vertauskuvia.
"Toisin sanoen Raamattu ei ole kirjaimellisesti totta, vaan lähinnä kielikuvia, metaforia ja vertauskuvia."
Riippuu siitä, mitä kirjaimellisuudella tarkoitetaan. Nykytiedekin käyttää kielikuvia ja silti ateistit pitävät sitä totuutena.- tieteenharrastaja
Mark5 kirjoitti:
Kyllä on täysin totta. Ateistit eivät vain ymmärrä, että asiat voidaan ilmaista käyttäen kielikuvia.Tarkentaisitko, mikä puhumisessa lumelle ja sadekuuroille on mielestäsi totta ja mikä kielikuvaa.
Kielikuva ei voi olla "totta", koska se ei tarkoita sitä, mitä siinä sanotaan. Se voi myös olla monitulkintainen. - 768
Taikauskonnoton kirjoitti:
Toisin sanoen Raamattu ei ole kirjaimellisesti totta, vaan lähinnä kielikuvia, metaforia ja vertauskuvia.
Sanotaanhan Wikipedian artikkelissa Saksa toisessa maailmansodassa "Ranskan valtauksen jälkeen Hitler päätti hyökätä Isoon-Britanniaan" eikä hän kuitenkaan alkanut takoa nyrkeillään Isoa-Britanniaa, vaan hänen johtamansa valtion lentokoneet pommittivat tuota maata esimerkiksi.
Olisiko niin, että sää on hänen hallinnassaan, kuten muuallakin Raamatussa sanotaan. Olipa monimutkainen tekninen toteutus sitten millä tavalla tahansa tehty. Merestä ja järvistä haihtuu auringon säteilyn takia vesihöyryä joka muodostaa pilviä tuulen kuljeteltaviksi ja lopulta muodostamaan sadetta. - akkunat_auki
768 kirjoitti:
Sanotaanhan Wikipedian artikkelissa Saksa toisessa maailmansodassa "Ranskan valtauksen jälkeen Hitler päätti hyökätä Isoon-Britanniaan" eikä hän kuitenkaan alkanut takoa nyrkeillään Isoa-Britanniaa, vaan hänen johtamansa valtion lentokoneet pommittivat tuota maata esimerkiksi.
Olisiko niin, että sää on hänen hallinnassaan, kuten muuallakin Raamatussa sanotaan. Olipa monimutkainen tekninen toteutus sitten millä tavalla tahansa tehty. Merestä ja järvistä haihtuu auringon säteilyn takia vesihöyryä joka muodostaa pilviä tuulen kuljeteltaviksi ja lopulta muodostamaan sadetta."Merestä ja järvistä haihtuu auringon säteilyn takia vesihöyryä joka muodostaa pilviä tuulen kuljeteltaviksi ja lopulta muodostamaan sadetta."
Tämä on nykyajan selitys. Mooseksen kirjan luomiskertomuksessa puhutaan taivaankannesta, josta taivaankappaleet paistavat, ja kannen yläpuolisista vesistä. Yläpuolisia vesiä ei ole löydetty, vaikka avaruusraketilla on etsitty. Mark5 kirjoitti:
Kyllä on täysin totta. Ateistit eivät vain ymmärrä, että asiat voidaan ilmaista käyttäen kielikuvia."Kyllä on täysin totta. Ateistit eivät vain ymmärrä, että asiat voidaan ilmaista käyttäen kielikuvia. "
Märehtiikö tamaani?- 768
akkunat_auki kirjoitti:
"Merestä ja järvistä haihtuu auringon säteilyn takia vesihöyryä joka muodostaa pilviä tuulen kuljeteltaviksi ja lopulta muodostamaan sadetta."
Tämä on nykyajan selitys. Mooseksen kirjan luomiskertomuksessa puhutaan taivaankannesta, josta taivaankappaleet paistavat, ja kannen yläpuolisista vesistä. Yläpuolisia vesiä ei ole löydetty, vaikka avaruusraketilla on etsitty.Eikös luotainten spektroskooppiset mittaukset kerro että vettä löytyy monesta paikasta maan ulkopuolella, viimeksi New Horizons-luotain meni Pluton ohitse, joka on paljolti vesijäätä, 30 - 50 prosenttisesti.
- akkunat_auki
768 kirjoitti:
Eikös luotainten spektroskooppiset mittaukset kerro että vettä löytyy monesta paikasta maan ulkopuolella, viimeksi New Horizons-luotain meni Pluton ohitse, joka on paljolti vesijäätä, 30 - 50 prosenttisesti.
Löytyyhän sieltä. Luomiskertomus kylläkin asettaa näkyvät taivaankappaleet taivaankanteen, joka erottaa ala- ja yläpuoliset vedet toisistaan, mutta Plutohan ei ole paljaalla silmällä näkyvä, joten kenties taivaankannen yläpuoliset vedet tarkoittavat sitä ja muita avaruuden vesilähteitä.
Tai sitten paimentolaisista oli vain luonnollista, että taivaankannen yläpuolella on vettä, koska taivas on päivällä sininen. Mene ja tiedä.
- 12____14
"Vanhan testamentin kovinta ydintä on Mooseksen kirjat. Valitettavasti itse Mooses vaan on pelkkä fiktiivinen hahmo jonka nimiin ko. sepustukset on laitettu. "
Millä perusteella?- 12____13
he-ma kirjoitti:
Epätodellista!
Tämähän on kuin väittelisi puhuvan aasin kanssa."Epätodellista!
Tämähän on kuin väittelisi puhuvan aasin kanssa. "
Perusteluja, perusteluja, yleisö kaipaa perusteluja! Mutta sinä aasien kanssa puhuja et mitä ilmeisemmin niitä pysty tarjota. Ehkä sinun kannattaisikin jatkaa keskustelua jossain tallissa aasien kanssa, kun kerran ei perusteluita ole? he-ma kirjoitti:
Epätodellista!
Tämähän on kuin väittelisi puhuvan aasin kanssa."Tämähän on kuin väittelisi puhuvan aasin kanssa. "
Tarinan mukaan Osama sanoi sotilaalleen, että marakatti on apinan muodon ottanut juutalainen.
Tämän kuultuaan, sotilas ampui marakatin:-)12____13 kirjoitti:
"Epätodellista!
Tämähän on kuin väittelisi puhuvan aasin kanssa. "
Perusteluja, perusteluja, yleisö kaipaa perusteluja! Mutta sinä aasien kanssa puhuja et mitä ilmeisemmin niitä pysty tarjota. Ehkä sinun kannattaisikin jatkaa keskustelua jossain tallissa aasien kanssa, kun kerran ei perusteluita ole?Ne perustelut tuossa jo tulivat, aasi ei vain niitä osaa käsitellä.
- gfgfgfd
he-ma kirjoitti:
Ne perustelut tuossa jo tulivat, aasi ei vain niitä osaa käsitellä.
Uskiksien perusongelma on juuri luetun ymmärtämisessä. Siksi heille on tärkeää että asiat opetetaan saarnaamalla tai edes videolla. Muutenkaan heitä ei kannusteta muun kuin raamatun lukemiseen eikä sitäkään saa tehdä ennen kuin on opetettu lukemaan sitä niin ettei ymmärrä sen ristiriitaisuuksia. Lisäksi hyvät saarnamiehet osaavat muutenkin käyttää kaikkia joukkosuggeroinnin keinoja jolloin täysin järjetönkin viesti uppoaa kuulijoihin kuin kuuma veitsi voihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3194113BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho72538Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3132536- 692240
- 791871
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4101627MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311419Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2101265Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku221228"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341192