Hulluinhuonelaisessa

läsare

15

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roosa_kirjoit-

      taa:

      "Tällaisena vinoumana pidän esimerkiksi opetusta ”lapsen kaltaisesta uskosta”, jos se tulkitaan siten, että pelastavaan uskoon ei kuulu järjen käyttö missään muodossa, vaan uskovia ohjataan olemaan päättömästi kuuliaisia seurakunnalle unohtaen oman ajattelun ja ihmisen perusluonteen rationaalisena, aivoja käyttämään luotuna olentona. Tällaisessa ajattelusta uskoon nähdään kuuluvan vain subjektiivinen puoli: usko luottamuksena."

      Jeesus sanoo:

      Luuk. 18:
      17 Totisesti sanon minä teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei hän ikinä siihen tule siihen sisälle.

      • no.niin

        Siinä lapseen verrattaessa oli kyse apostoleiden kesken siitä, että lapset eivät tunne arvoasemia, eli siis sitä, kuka on suurin. He ovat nöyriä.
        Jos tätä pidetään jonakin uskovaisen yleissääntönä, niin silloinhan mennään henkioppiin.


    • Luen minäkin heidän blogiaan. Yksi puute siinä nähdäkseni on, ilmeisesti he kumpikaan eivät ole uudestisyntyneitä. Heiltä puuttuu armontuntemiset, me pidetään niitä Pyhällä Hengellä täyttymisenä. Ne ovat konkreettisia kokemuksia, syviä onnen tunteita. Ne vahvistavat uskoa.

      • Uskovaiset

        puhujat yleisesti ovat sitä mieltä, että Joonan ja Roosan blogia ei oikein kannattaisi seurata. Antaa eriseuraisten melskata siellä keskenään. Heitä on parisenkymmentä henkilöä.

        Mitä sitten tulee Roosan uusimpaan kirjoitukseen niin ei kai se mitenkään voi olla niin, että kaikki 900 uskovaista puhujaa olisivat umpityhmiä taikka melko tyhmiä eivätkä osaisi ajatella, kun taas Joona ja Roosa hengenheimolaisineen kuuluisivat ajattelijoiden aateliin.


      • kunhanimehtelen
        Uskovaiset kirjoitti:

        puhujat yleisesti ovat sitä mieltä, että Joonan ja Roosan blogia ei oikein kannattaisi seurata. Antaa eriseuraisten melskata siellä keskenään. Heitä on parisenkymmentä henkilöä.

        Mitä sitten tulee Roosan uusimpaan kirjoitukseen niin ei kai se mitenkään voi olla niin, että kaikki 900 uskovaista puhujaa olisivat umpityhmiä taikka melko tyhmiä eivätkä osaisi ajatella, kun taas Joona ja Roosa hengenheimolaisineen kuuluisivat ajattelijoiden aateliin.

        JOS he osaavat ajatella ja ovat vielä uskovaisia, niin miksi he eivät oikaise ilmiselviä epäraamatillisia harhoja lampailleen?

        Miksi he eivät julista Raamatullista oppia vaan sen oululaista väännöstä?


      • missäongelma
        Uskovaiset kirjoitti:

        puhujat yleisesti ovat sitä mieltä, että Joonan ja Roosan blogia ei oikein kannattaisi seurata. Antaa eriseuraisten melskata siellä keskenään. Heitä on parisenkymmentä henkilöä.

        Mitä sitten tulee Roosan uusimpaan kirjoitukseen niin ei kai se mitenkään voi olla niin, että kaikki 900 uskovaista puhujaa olisivat umpityhmiä taikka melko tyhmiä eivätkä osaisi ajatella, kun taas Joona ja Roosa hengenheimolaisineen kuuluisivat ajattelijoiden aateliin.

        KUuinka monta uskovaista ja ajattelevaa puhujaa oli silloin kun hoitokokoukset olivat jokapäiväistä toimintaa?

        jos heitä oli 900 miten on mahdollista se mikä on tapahtuntut ja jota vieläkään ei yksikään niistä ajattelivista 900 puhujista sano ääneen eikä osoita mitään kiinnosta oikaista tapahtuneet jumalattomuudet!!?


      • Eivät_kai
        missäongelma kirjoitti:

        KUuinka monta uskovaista ja ajattelevaa puhujaa oli silloin kun hoitokokoukset olivat jokapäiväistä toimintaa?

        jos heitä oli 900 miten on mahdollista se mikä on tapahtuntut ja jota vieläkään ei yksikään niistä ajattelivista 900 puhujista sano ääneen eikä osoita mitään kiinnosta oikaista tapahtuneet jumalattomuudet!!?

        ne viitsi puuttua 40 vuoden takaisiin tapahtumiin. Mitä hyötyä siitä muka olisi?


      • vieläeioletehnyt
        Eivät_kai kirjoitti:

        ne viitsi puuttua 40 vuoden takaisiin tapahtumiin. Mitä hyötyä siitä muka olisi?

        Ehkä sitä pitäisi kysyä niiltä jotka heitettiin ässälle ilman mitään syytä!

        Ja Jumalakin voisi kiinnostua jos hänen "valtakuntansa (ns)", tekisi joskus parannustakin.


    • muttakuneitaidaolla

      JA edelelen jos nyt oletetaan että siellä joukossa olisi edes yksi ajatteleva uskovainen puhuja niin hän vastaisi edelläoleviin yskinkertaisiin ja selviin kysymyksiin.
      Ei tarvita korkeaa hattua, riittää kirjoitustaito ajattelu ja rehellisyys.

    • Joonan_ja

      Roosan toivoton taistelu tuulimyllyjä vastaan jatkuu.

    • Nehän_pian

      katoavat unholaan tuollaiset pienet eriseurat. Joona ja Roosa saavat tyytyä elämään elämäänsä epäuskoisina ja kaikkien unohtamina, toivoa ei enää ole.

      • pieleenmenee

        Ylpeä joukko luulee että Jumala kunnioittaa hiedän harhojaan suuren lukumäänsä vuoksi.

        enkä tarkoita pientä eriseuraksi nimettyö joukkoa.


      • kerrokuvastin
        pieleenmenee kirjoitti:

        Ylpeä joukko luulee että Jumala kunnioittaa hiedän harhojaan suuren lukumäänsä vuoksi.

        enkä tarkoita pientä eriseuraksi nimettyö joukkoa.

        Mitä sitten tarkoitit? Kerro?


      • kauheastimahdollis

        Tarkoitan sitä isompaa joukkoa joka täälläkin arvostelee mm tuota joonan joukkoa.
        oliko vaikeaa arvata.


      • kerrokuvastin
        kauheastimahdollis kirjoitti:

        Tarkoitan sitä isompaa joukkoa joka täälläkin arvostelee mm tuota joonan joukkoa.
        oliko vaikeaa arvata.

        No on se melko vaikea arvata, sen takia kun tämä räkyttävä porukka ei ole ollenkaan suuri, jos vertaa heidän kokoaan johonkin kirkkokuntaan, mutta jos vertaa Hulluinhuonelaisessa keskusteleviin uskoviin – onhan se silloin isompi. Kiitos kun vastasit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe