Hulluinhuonelaisessa

läsare

15

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roosa_kirjoit-

      taa:

      "Tällaisena vinoumana pidän esimerkiksi opetusta ”lapsen kaltaisesta uskosta”, jos se tulkitaan siten, että pelastavaan uskoon ei kuulu järjen käyttö missään muodossa, vaan uskovia ohjataan olemaan päättömästi kuuliaisia seurakunnalle unohtaen oman ajattelun ja ihmisen perusluonteen rationaalisena, aivoja käyttämään luotuna olentona. Tällaisessa ajattelusta uskoon nähdään kuuluvan vain subjektiivinen puoli: usko luottamuksena."

      Jeesus sanoo:

      Luuk. 18:
      17 Totisesti sanon minä teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei hän ikinä siihen tule siihen sisälle.

      • no.niin

        Siinä lapseen verrattaessa oli kyse apostoleiden kesken siitä, että lapset eivät tunne arvoasemia, eli siis sitä, kuka on suurin. He ovat nöyriä.
        Jos tätä pidetään jonakin uskovaisen yleissääntönä, niin silloinhan mennään henkioppiin.


    • Luen minäkin heidän blogiaan. Yksi puute siinä nähdäkseni on, ilmeisesti he kumpikaan eivät ole uudestisyntyneitä. Heiltä puuttuu armontuntemiset, me pidetään niitä Pyhällä Hengellä täyttymisenä. Ne ovat konkreettisia kokemuksia, syviä onnen tunteita. Ne vahvistavat uskoa.

      • Uskovaiset

        puhujat yleisesti ovat sitä mieltä, että Joonan ja Roosan blogia ei oikein kannattaisi seurata. Antaa eriseuraisten melskata siellä keskenään. Heitä on parisenkymmentä henkilöä.

        Mitä sitten tulee Roosan uusimpaan kirjoitukseen niin ei kai se mitenkään voi olla niin, että kaikki 900 uskovaista puhujaa olisivat umpityhmiä taikka melko tyhmiä eivätkä osaisi ajatella, kun taas Joona ja Roosa hengenheimolaisineen kuuluisivat ajattelijoiden aateliin.


      • kunhanimehtelen
        Uskovaiset kirjoitti:

        puhujat yleisesti ovat sitä mieltä, että Joonan ja Roosan blogia ei oikein kannattaisi seurata. Antaa eriseuraisten melskata siellä keskenään. Heitä on parisenkymmentä henkilöä.

        Mitä sitten tulee Roosan uusimpaan kirjoitukseen niin ei kai se mitenkään voi olla niin, että kaikki 900 uskovaista puhujaa olisivat umpityhmiä taikka melko tyhmiä eivätkä osaisi ajatella, kun taas Joona ja Roosa hengenheimolaisineen kuuluisivat ajattelijoiden aateliin.

        JOS he osaavat ajatella ja ovat vielä uskovaisia, niin miksi he eivät oikaise ilmiselviä epäraamatillisia harhoja lampailleen?

        Miksi he eivät julista Raamatullista oppia vaan sen oululaista väännöstä?


      • missäongelma
        Uskovaiset kirjoitti:

        puhujat yleisesti ovat sitä mieltä, että Joonan ja Roosan blogia ei oikein kannattaisi seurata. Antaa eriseuraisten melskata siellä keskenään. Heitä on parisenkymmentä henkilöä.

        Mitä sitten tulee Roosan uusimpaan kirjoitukseen niin ei kai se mitenkään voi olla niin, että kaikki 900 uskovaista puhujaa olisivat umpityhmiä taikka melko tyhmiä eivätkä osaisi ajatella, kun taas Joona ja Roosa hengenheimolaisineen kuuluisivat ajattelijoiden aateliin.

        KUuinka monta uskovaista ja ajattelevaa puhujaa oli silloin kun hoitokokoukset olivat jokapäiväistä toimintaa?

        jos heitä oli 900 miten on mahdollista se mikä on tapahtuntut ja jota vieläkään ei yksikään niistä ajattelivista 900 puhujista sano ääneen eikä osoita mitään kiinnosta oikaista tapahtuneet jumalattomuudet!!?


      • Eivät_kai
        missäongelma kirjoitti:

        KUuinka monta uskovaista ja ajattelevaa puhujaa oli silloin kun hoitokokoukset olivat jokapäiväistä toimintaa?

        jos heitä oli 900 miten on mahdollista se mikä on tapahtuntut ja jota vieläkään ei yksikään niistä ajattelivista 900 puhujista sano ääneen eikä osoita mitään kiinnosta oikaista tapahtuneet jumalattomuudet!!?

        ne viitsi puuttua 40 vuoden takaisiin tapahtumiin. Mitä hyötyä siitä muka olisi?


      • vieläeioletehnyt
        Eivät_kai kirjoitti:

        ne viitsi puuttua 40 vuoden takaisiin tapahtumiin. Mitä hyötyä siitä muka olisi?

        Ehkä sitä pitäisi kysyä niiltä jotka heitettiin ässälle ilman mitään syytä!

        Ja Jumalakin voisi kiinnostua jos hänen "valtakuntansa (ns)", tekisi joskus parannustakin.


    • muttakuneitaidaolla

      JA edelelen jos nyt oletetaan että siellä joukossa olisi edes yksi ajatteleva uskovainen puhuja niin hän vastaisi edelläoleviin yskinkertaisiin ja selviin kysymyksiin.
      Ei tarvita korkeaa hattua, riittää kirjoitustaito ajattelu ja rehellisyys.

    • Joonan_ja

      Roosan toivoton taistelu tuulimyllyjä vastaan jatkuu.

    • Nehän_pian

      katoavat unholaan tuollaiset pienet eriseurat. Joona ja Roosa saavat tyytyä elämään elämäänsä epäuskoisina ja kaikkien unohtamina, toivoa ei enää ole.

      • pieleenmenee

        Ylpeä joukko luulee että Jumala kunnioittaa hiedän harhojaan suuren lukumäänsä vuoksi.

        enkä tarkoita pientä eriseuraksi nimettyö joukkoa.


      • kerrokuvastin
        pieleenmenee kirjoitti:

        Ylpeä joukko luulee että Jumala kunnioittaa hiedän harhojaan suuren lukumäänsä vuoksi.

        enkä tarkoita pientä eriseuraksi nimettyö joukkoa.

        Mitä sitten tarkoitit? Kerro?


      • kauheastimahdollis

        Tarkoitan sitä isompaa joukkoa joka täälläkin arvostelee mm tuota joonan joukkoa.
        oliko vaikeaa arvata.


      • kerrokuvastin
        kauheastimahdollis kirjoitti:

        Tarkoitan sitä isompaa joukkoa joka täälläkin arvostelee mm tuota joonan joukkoa.
        oliko vaikeaa arvata.

        No on se melko vaikea arvata, sen takia kun tämä räkyttävä porukka ei ole ollenkaan suuri, jos vertaa heidän kokoaan johonkin kirkkokuntaan, mutta jos vertaa Hulluinhuonelaisessa keskusteleviin uskoviin – onhan se silloin isompi. Kiitos kun vastasit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe