Kamera on Nikon D 610.
Olen vaihtamassa kameraa, olisi hyvä tietää todellinen laukaisumäärä.
Miten saan kamerasta laukaistun kuvien määrän
5
633
Vastaukset
Tallentuu muistikortille muun datan kanssa kuviin.
- Löytyyhän
Melko usein digikameroilla otettujen kuvien lukumäärä tallentuu myös itse kamerasta löytyvään flash-muistiin. Valitettavasti en kuitenkaan osaa sanoa, kuinka tuo tieto saadaan esille juuri tuossa Nikon D 610:ssä.
- Löytyyhän
Kas täältä löytyy ohjeita ongelman ratkaisemiseksi. Jos oikein muistan, niin ainakin vanhemmat IrfanViewit lisäkirjastoineen pystyvät näyttämään noita EXIF-tietoja.
https://photographylife.com/how-to-find-total-shutter-actuations-on-nikon-and-canon-dslrs
Linuxin exiftool on monille hankala. Noita ohjelmia jotka lukevat kuvien metadataa on lukuisia. Ainakin Rajalassa osaavat lukea tiedon muistikortilta jos itse ei osaa. Kuvien metadatassa on paljon tietoa - kannattaa miettiä sitä ennen kuvan lähettämistä. Toki sitä voi myös väärentää. Muuttaa arvon pienemmäksi ennen laitteen vaihtoon vientiä.
Ok , homma selvisi. Kiitos kaikille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663132Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111730
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241239- 1251019
- 98978
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6855- 84849