Kevarin kustannukset vuodessa

KevariaHimoitseva

Tarviisin apua tässä hahmottamaan kustannuksia, mitä kevarista tulee. Tosiaan kevari mielessä nyt on mopo mutta hirvittää ne kustannukset vaikka itse en niistä kaikkia maksaisi. Eli pelkkä autovero vuodessa 300€, vakuutukset 500-1000€ vuosi (riippuu onko kasko yms.) ja korttihan hoituu kerralla mutta sekin opetusluvalla vissiin joku 500€? Eli pitääkö paikkansa noi kulut, eli about 1000€ vuodessa kuluja ilman huoltoja bensoja.

9

3239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

      Pelkkä liikenne vakuutus on maksimissaan muutaman satasen vuodessa piikkiin OP:ltä otettuna. Bensaa menee sen mukaan paljonko ajat ja ajomäärä myös vaikuttaa huollon/osien tarpeeseen.

      Ja hyvällä pidolla menee lähinnä bensaa sekä renkaita/jarrupaloja. Sitten huonolla pidolla menee kaikkea koska mikään pyörä ei kestä huonoa omistajaa.

      Kysy toki lisää jos siltä tuntuu.

      • sormipoisnenästä

        Autovero=uuden ajoneuvon hinnassa oleva vero, joka maksetaan kun ostetaan uusi auto tai moottoripyörä.
        Ajoneuvovero=vuosittain maksettava "käyttömaksu" ei koske moottoripyöriä.

        Mutta asiaan.
        jutustelijan kannattaisi päivittää vakuutushinnat.
        katsoin laskurilla (-83% bonareilla) liikennevakuutuksien hintoja.
        Yamaha YZF-R 125 254€/ vuosi
        Honda CBR 125 R 262€/vuosi

        Kun uusi asiakas ottaa vakuutuksen ja bonarit on -20%, niin paljon se pelkkä liikennevakuutus maksaa silloin...


      • Jutustelija1
        sormipoisnenästä kirjoitti:

        Autovero=uuden ajoneuvon hinnassa oleva vero, joka maksetaan kun ostetaan uusi auto tai moottoripyörä.
        Ajoneuvovero=vuosittain maksettava "käyttömaksu" ei koske moottoripyöriä.

        Mutta asiaan.
        jutustelijan kannattaisi päivittää vakuutushinnat.
        katsoin laskurilla (-83% bonareilla) liikennevakuutuksien hintoja.
        Yamaha YZF-R 125 254€/ vuosi
        Honda CBR 125 R 262€/vuosi

        Kun uusi asiakas ottaa vakuutuksen ja bonarit on -20%, niin paljon se pelkkä liikennevakuutus maksaa silloin...

        Noilla bonareilla saan kilokyykkyni tuohon hintaan vuodeksi ajoon OP:lla.

        Eli katsokaa mistä otatte vakuutuksenne.


      • sormipoisnenästä

        Tarkistin hinnat OP:sta. (70% bonarit)
        Honda CBR 125 R 168,24 €/v
        Yamaha YZF-R 125 168,2 €/v


    • Toi

      Varusteisiin kannattaa kans vähä miettiä. Se lisää ajonautintoa kun on asiallisesti varustautunu.
      Kypärä kannattaa ostaa uutena mut muuten kannattaa seurata netistä käytettyjä varusteita ni pääsee paljo edullisemmin.
      Ketjuja suosittelen putsaamaan ja rasvaamaan säännöllisesti ( ite teen sen n. 300-400km välein) säästät ison pennin ku tarvi vaihtaa ketjuja ja rattaita niin usein. Ketjuöljy maksaa n. 10-14€ purkki
      Kiinteitä kuluja ei oikeestaan vakuutuksen lisäks muuta ku ajokamat ja nekin kerta kustannus.
      Vakuutusyhtiöitä kannattaa vertailla netissä. Pyydä rekisterinumeron perusteella tarjous 4-5 yhtiöstä. Mulla itellä putos vuoden vakuutus vähä isommall pyörällä n. 200 € vuodessa.
      Moottoripyöräs ei ole vuosittaista autoveroa.

      • AUTOVERO

        Miten autovero sitten määräytyy?


      • Jutustelija1
        AUTOVERO kirjoitti:

        Miten autovero sitten määräytyy?

        Kaikki verot on mukana hinnassa, eli älä huolehdi turhaan.

        Muuten, jos ihan nurkissa pyörit ja kilometrejä kertyy hiljakseen, niin voitele vain ne ketjut useammin kuin muutaman sadan kilometrin välein. Sitten toki jos ajat satoja kilometrejä päivässä kuten minä, niin ei niitä jokapäivä tarvitse voidella. - Eikä varsinkaan kesken päivän.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe