Helsingin rautatieaseman

vartijoille

Kuljen Helsingin rautatieaseman kautta töihin päivittäin.

En ole voinut olla kiinnittämättä huomiota seikkaan, että useasti iso joukko vartijoita seisovat ryhmässa, kädet taskussa ja tupakka huulessa.

Poliiseja ohjeistetaan polttamaan tupakkansa syrjäisessä paikassa ja pitämään kädet poissa taskusta.

Ystävällisesti kehottaisin samaa teille.
Alan julkisuuskuva kohenisi varmasti.

11

3440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko

      Tiimi jyrää.

      • samaa mieltä myös, paitsi e...

        tiimi enään, vaan fps. Mutta kirjoittaja on oikeassa.... Mutta vartijoille silti kädennosto, hyvää duunia teette...


      • eikös
        samaa mieltä myös, paitsi e... kirjoitti:

        tiimi enään, vaan fps. Mutta kirjoittaja on oikeassa.... Mutta vartijoille silti kädennosto, hyvää duunia teette...

        Eikös se ole yhä Tiimi siellä asemalla? Fps hoitaa lähinnä tuota töhrynpoistoa VR:llä mistä johtuu että heidänkin tarrat paikkaa kaunistavat.


      • Susi
        eikös kirjoitti:

        Eikös se ole yhä Tiimi siellä asemalla? Fps hoitaa lähinnä tuota töhrynpoistoa VR:llä mistä johtuu että heidänkin tarrat paikkaa kaunistavat.

        Tiimi sai lähteä...


    • messias

      Juuri näin!
      Edellä mainitun kaltainen toiminta on omiaan lisäämään alan jo valmiiksi kehnoa julkisuuskuvaa. Kysehän on pienestä asiasta,mutta itsekin kuljen aseman läpi päivittäin ja aina näen joukon vartijoita kahvikuppi kädessä ja rööki huulessa. Ymmärrän jos joillekin tulee ajatus,että tuotako on vartijan työ... epäilemättä kaverit työnsä hoitaa hyvin! mutta ensivaikutelma suuren yleisön silmissä on mitä on.

      • pekkis

        Röökin polttamiseen en ota kantaa sillä itse en polta, mutta on valitettavaa jos suuri yleisö ajattelee että kahvikuppi kädessä seisova vartija (tosin asemalla on nykyään järjestyksenvalvojia, mutta sama asia) on vähemmän tehokas kuin ilman sitä tötteröä päivystävä "virkaveli". On toki totta että olisi särmän näköistä kun vartijat seisoisivat rivissä ja ojennuksessa katseen hievahtamatta taivaanrannasta, mutta jo käytännön syistä se on mahdotonta (työvuorot kun ovat pituudeltaan 12-16 tuntia, niin ole siinä sitten juomati ja syömäti, aina säntillisenä ja näkyvillä). Omasta mielestäni on sata kertaa parempi että vartijoita näkyy, kuin että olisivat jossain kellarin taukotilassa kahvilla/tupakalla, poissa silmistä ja mielestä. Muista en tiedä, mutta minun sydäntäni lämmittää kun kirjoitetaan että aina näkee vartijoita kun kulkee aseman läpi, kuinka monesta muusta paikasta helsingissä voi sanoa samaa?
        P.S. FPS hoitaa nykyään myös rautatieaseman järjestyksenvalvonnan, valta vaihtui 01.02.2005.


      • Pro
        pekkis kirjoitti:

        Röökin polttamiseen en ota kantaa sillä itse en polta, mutta on valitettavaa jos suuri yleisö ajattelee että kahvikuppi kädessä seisova vartija (tosin asemalla on nykyään järjestyksenvalvojia, mutta sama asia) on vähemmän tehokas kuin ilman sitä tötteröä päivystävä "virkaveli". On toki totta että olisi särmän näköistä kun vartijat seisoisivat rivissä ja ojennuksessa katseen hievahtamatta taivaanrannasta, mutta jo käytännön syistä se on mahdotonta (työvuorot kun ovat pituudeltaan 12-16 tuntia, niin ole siinä sitten juomati ja syömäti, aina säntillisenä ja näkyvillä). Omasta mielestäni on sata kertaa parempi että vartijoita näkyy, kuin että olisivat jossain kellarin taukotilassa kahvilla/tupakalla, poissa silmistä ja mielestä. Muista en tiedä, mutta minun sydäntäni lämmittää kun kirjoitetaan että aina näkee vartijoita kun kulkee aseman läpi, kuinka monesta muusta paikasta helsingissä voi sanoa samaa?
        P.S. FPS hoitaa nykyään myös rautatieaseman järjestyksenvalvonnan, valta vaihtui 01.02.2005.

        Tere vaan rautatieaseman möllikät. Tuli mieleen tällaane käytännön kysymys, että miksi ette pidä käsiänne siinä edessä olevan paksun varustevyön soljen päällä? On särmän näköistä ja omasta mielestäni mukavampaa kuin tunkea käsiä taskuun.

        Näin itse töissäni pidän.. Koettakaa


    • poliisillekin

      miksi molemmat ammattikunnat ovat hävittäneet hattunsa. On vaikea rähinätilanteessa, ainakaan juopon ymmärtää, että se haalaripukuinenen edustikin jotakin turvallisuusmekanismia.
      Hattu osoittaa tehtävän ja sen, että olen työssä. NYT.
      Olisihan se siistimpää katseltavaa. Ulkoinen kuva tuo auktoriteetin ja käsityksen henkilöstä ja hänen omasta, että saamansa koulutuksen tasosta.
      Vaikuttanee sopimusten säilyttämiseen ja palkkatasoonkin. Uskon näin. terv. Antin poika h.

    • guardmary

      FPS-Security hoitaa nykyään rautatieaseman järjestyksenvalvonnan.Turvallisuustaso taisi nousta ylöspäin reippaasti,on pojilla meinaan ainakin mainetta ja kokoa!Tiimin kaverit välillä tosi löysän näköisiä.

      • Anonyymi

        heillä on hengenpitävät otteet nykyään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heillä on hengenpitävät otteet nykyään?

        Ketju on melkein 20 vuotta vanha.

        Jumala tappaa kissanpennun aina kun nekropostaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe