CGI Future Talent

pestihakusessa

Moikka

Osaisiko joku sanoa kannattaako CGI Future Talent ohjelmaan osallistua kun opinnot on toisella vuodella ja olisi halua saada työpaikka?

Asun siis Vantaalla.

22

8928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TöitäEhtiiKylläTehdä

      Hoida opinnot loppuun. Ehdit kyllä töitä tekemään ihan riittävästi. Riippuen vähän mitä hommia alkaisit tehdä, mutta yleensä ei työpäivän jälkeen ole hirveesti paukkuja muuhun kuin vapaan viettoon. Mutta riippuu tietty tyypistä, miten kunnianhimoisesti jaksaa vääntää. Itse menin kesken opintojen töihin ja opinnot kestikin sitten 16 vuotta. Koko ajan oli mielessä, että pitäs tehdä loppuun, mutta ei vaan jaksanut. Opinnot uhkasivat josain vaiheessa vanhentua, joten oli pakko valmistua.

    • Eivoisuositella

      Hieman kun selailet alaspäin niin löydät viestiketjun otsikolla CGI työnantajana. Voi hieman avata miksi lähtökohtaisesti ei ko. firmaa voi suositella Young talentille tai ylipäätään kenellekkään. Toinen hyvä huomio tulikin jo heti ensimmäisessä kommentissa......

    • kokemustaon____

      Ei kannata. CGI:llä luvataan kaikenlaista, mutta siihen se jää. Osaamattomuuden kyseisessä lafkassa on uskomatonta.

      • Toivoton_optimisti

        Toisaalta nyt saattaa vähän normaalia tyhmempikin loistaa CGI-ympäristössä, ainakin pomoihin nähden.


    • parempia_löytyy

      Mä käyttäisin aikaa paremman paikan etsimiseen. Työntekijän arvostuksesta tuolla voi olla montaa mieltä ja nykyään aika moni paikka etsii harjoittelijoita joiden työn voi laskuttaa. Harjoittelijan palkka on niin pienikin että kaupan kassalla saa paremmin, mutta kokemuksina ne on tietysti aika erilaisia.

    • JäinVelkaa

      Minulla oli palkka TES minimi - 10% puhelinetu enkä saanut säästöön yhtään. Oli tosi noloa kun jouduin hakemaan opintolainaa, että sain kämpän ja laskut maksetuksi. Ajattelin mennä lomalle yhteen kivaan kohteeseen kesällä mutta sekin jäi haaveeksi. Koko touhusta jäi suuhun hapan maku, mutta harjoittelut oli pakko tehdä.

    • liian-vanhoja-nuoria

      Ekat tätä kautta rekrytoidut ovat saaneet jo kenkää YT:issä.

    • HakeakoVaiEikö

      Millainen palkkataso CGI:llä nykyään? Jos on 10v kokemusta ja aikaansaava tekijä, niin pääseekö kilpailukykyisille palkoille?

      • ndjekrkkdkldkfkdk

        Pääsee. Tienaat ehkä jopa 3 tonnia kuussa pk-seudulla. Suosittelen!


      • TEStaaleri

        Ohhoh! Kyllä nyt Solita on kateellinen!


      • accenture-rules-the-game
        TEStaaleri kirjoitti:

        Ohhoh! Kyllä nyt Solita on kateellinen!

        Joo - onhan Solitalla vielä matkaa tähän palkanmaksukykyyn toki. Heillä(kin) olisi syytä siivota keskijohto mäkeen, alkaa olla sitä läskiä kertynyt jo kiitettävästi.

        No joku sen Solitan kohta ostaa ja sitten tulee kylmää kyytiä heille(kin)


    • Kokemustaasiasta

      Tässä suhdanteessa, jos on yhtään osaamista ei tarvitse edes juniorin tyytyä TES palkkaan. Jos taas ei osaamista, niin eipä töitä tässä yrityksessä pidemmälle tiedossa. Menee vain maine.

      Harkitse kahdesti.

      • Eivoisuositella

        Tässä suhdanteessa yhdenkään juniorin ei kannata edes harkita CGI:lle menoa ja ottaa siitä isoa tahraa CV:hen. Maine markkinoilla on mennyt aikoja sitten, muttei suinkaan junnuilla.....


    • Seurailen

      Välttäisin CGI:n, Tiedon ja Solitan. Kannattaa tosiaan huolella tutustua mitä niistä täälläkin sanotaan.

    • TyhjiäLupauksia

      Varoituksen sana kaikille CGI:n harjoitteluohjelmaan pyrkiville!

      Omat kokemukseni tästä ohjelmasta ja CGI:stä yleensä ovat hyvin huonoja. Käytännöllisesti katsoen kaikki rekrytointitilaisuudessa esitetyt lupaukset osoittautuivat tyhjäksi puheeksi ja työolosuhteet yrityksen pääkonttorilla ala-arvoisiksi.

      Harjoittelu oli ikävää puurtamista jatkuvasti samankaltaisina toistuvien tehtävien parissa ja ohjaajat kateellisia vanhoja akkoja. Lisäksi jouduin naisena kokemaan häirintää vanhempien miespuolisten kollegoiden taholta, eikä valituksiani asiasta otettu henkilöstöhallinnossa vakavasti, päinvastoin.

      Esimieheni tiedustellessa halukkuuttani jatkaa tehtävässäni harjoittelun jälkeen, vastasin kuten jokainen itseään kunnioittava ihminen samassa tilanteessa vastaisi.

    • Anonyymi

      Vastailen pari vuotta myöhemmin vietin aloituksesta, mutta ehkä tämä tieto on jollekin edelleen ajankohtaista. Tulin Future Talent-tapahtuman kautta sisään, mutta oman työkokemukseni myötä sain samantien täyden palkan eli melkein 4000 e/kk edut. Melkein vuoden olen ollut ja tyytyväinen tähän taloon. On niitä huomattavasti paskempiakin paikkoja :D Heti pääsi isoihin ja mielenkiintoihin projekteihin mukaan.

      Luin ennen Future Talent-tapahtumaa tätä threadiä ja menin sinne aika kovin ennakkoluuloin, mutta ennakkoluulot hupenivat aika nopeasti. Omat työkaverit on ainakin tosi kivoja ja projekteissa missä oon työskennellyt, löytyy ihan mieletöntä osaamista. Koen, että pääsen oman aktiivisuuteni myötä kehittymään asiantuntijana niin työn puolesta kuin koulutuksilla. Ei tää niin paska paikka todellakaan ole kuin tää ketju antaa ymmärtää :D

      • Anonyymi

        Hahaa, näemmä CGI:n HR osasto tullut Suomi24 palstalle. Ei kukaan työkokemusta omaava ole niin tyhmä että menisi Trainee ohjelman kautta sellaiseen taloon töihin johon pääsee sisälle vain hakemalla. Panostakaa hiukan näihin kirjoituksiin jotta olisi vähääkään uskottavaa tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, näemmä CGI:n HR osasto tullut Suomi24 palstalle. Ei kukaan työkokemusta omaava ole niin tyhmä että menisi Trainee ohjelman kautta sellaiseen taloon töihin johon pääsee sisälle vain hakemalla. Panostakaa hiukan näihin kirjoituksiin jotta olisi vähääkään uskottavaa tekstiä.

        Ihan kuin jollain HR-osastolla olisi aikaa täällä kirjoitella :D Tulin hieman eri alalta niin en suoraan uskaltanut laittaa suoraa hakemusta. Sen takia Future Talent oli omalta osaltani varsin kelpo reitti. Sai tavattua monta mahdollista esimiestä kasvotusten ja lähetettyä heille suoraan oman CV:n mailiin. Ja kun oli jo hieman työkokemusta (olen siis edelleen nuori) niin oli helpompi neuvotella parempaa "Future Talent" -ajan palkkaa kuin ehkä suoraan koulusta tulevalle kokemattomalle kandidaatille. En tiedä, tämä oli ihan oma mutu. Vakinaistamisen jälkeen palkka siis nousi tuohon aikaisemmin mainittuun. Tiedän kuitenkin jotain Future Talentin kautta tulleita, joilla on ollut juurikin se TES:in mukainen minimipalkka, jolla ei tosiaan juhlita.

        Mun oma kokemus on kuitenkin ollut hyvä. Toki kaikissa taloissa on omat huonot piirteensä ja projektit voi olla raskaitakin, mutta oon ollut tyytyväinen. On mulla ollut paljon paskempiakin duuneja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuin jollain HR-osastolla olisi aikaa täällä kirjoitella :D Tulin hieman eri alalta niin en suoraan uskaltanut laittaa suoraa hakemusta. Sen takia Future Talent oli omalta osaltani varsin kelpo reitti. Sai tavattua monta mahdollista esimiestä kasvotusten ja lähetettyä heille suoraan oman CV:n mailiin. Ja kun oli jo hieman työkokemusta (olen siis edelleen nuori) niin oli helpompi neuvotella parempaa "Future Talent" -ajan palkkaa kuin ehkä suoraan koulusta tulevalle kokemattomalle kandidaatille. En tiedä, tämä oli ihan oma mutu. Vakinaistamisen jälkeen palkka siis nousi tuohon aikaisemmin mainittuun. Tiedän kuitenkin jotain Future Talentin kautta tulleita, joilla on ollut juurikin se TES:in mukainen minimipalkka, jolla ei tosiaan juhlita.

        Mun oma kokemus on kuitenkin ollut hyvä. Toki kaikissa taloissa on omat huonot piirteensä ja projektit voi olla raskaitakin, mutta oon ollut tyytyväinen. On mulla ollut paljon paskempiakin duuneja.

        Eli olet täysin poikkeustapaus tuosta 1000 hengen joukosta tai sitten horiset omiasi.
        Voit elää aivan rauhassa tuossa moodissa jossa haluat itsellesi valehdella CGI:n olevan kiva paikka. Ainoa hyvä siellä on ilmainen kahvi ja lomat. Se että olet sattunut pääsemään yhteen mukavaan projektiin tai että muutama lähin kollegasi ovat mukavia ei tarkoita että CGI yrityksenä olisi millään tavalla hyvä tai mukava paikka. Jos et kuulu tällä kertaa 180 pois potkittavan joukkoon niin ehkä jo seuraavassa erässä tulee sinunkin vuoro. Eli älä vain kuvittele että olisit pätkän vertaa firmalle tärkeä, arvokas tai edes kiinnostava millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet täysin poikkeustapaus tuosta 1000 hengen joukosta tai sitten horiset omiasi.
        Voit elää aivan rauhassa tuossa moodissa jossa haluat itsellesi valehdella CGI:n olevan kiva paikka. Ainoa hyvä siellä on ilmainen kahvi ja lomat. Se että olet sattunut pääsemään yhteen mukavaan projektiin tai että muutama lähin kollegasi ovat mukavia ei tarkoita että CGI yrityksenä olisi millään tavalla hyvä tai mukava paikka. Jos et kuulu tällä kertaa 180 pois potkittavan joukkoon niin ehkä jo seuraavassa erässä tulee sinunkin vuoro. Eli älä vain kuvittele että olisit pätkän vertaa firmalle tärkeä, arvokas tai edes kiinnostava millään tavalla.

        Oletpas sinä pahoittanut mielesi CGI:stä, ehkä jopa trolli, jonka mielipaha ja katkeruus kumpuaa ruudun välityksellä tänne saakka.

        En ymmärrä miksi olisin tullut tänne saakka horisemaan jotain omiani, kun kerroin omista kokemuksistani CGI:llä. Ei nämä organisaatiomuutokset ole olleet omaan mieleeni ja kaikkihan me täällä ollaan vain resursseja. Ja se nyt vain sattuu kuulumaan organisaatiotyöskentelyyn – välillä joku lähtee. Viimeisissä YT-neuvotteluissa lähti omalle tiimille erittäin tärkeitä (ja asiantuntevia) henkilöitä , joten enköhän ole ihan kartalla miten tämä homma täällä toimii. Kukaan ei ole spesiaali kun katsotaan exceleitä.

        Sen aikaa kun olen täällä, otan työstäni irti sen mitä siitä lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas sinä pahoittanut mielesi CGI:stä, ehkä jopa trolli, jonka mielipaha ja katkeruus kumpuaa ruudun välityksellä tänne saakka.

        En ymmärrä miksi olisin tullut tänne saakka horisemaan jotain omiani, kun kerroin omista kokemuksistani CGI:llä. Ei nämä organisaatiomuutokset ole olleet omaan mieleeni ja kaikkihan me täällä ollaan vain resursseja. Ja se nyt vain sattuu kuulumaan organisaatiotyöskentelyyn – välillä joku lähtee. Viimeisissä YT-neuvotteluissa lähti omalle tiimille erittäin tärkeitä (ja asiantuntevia) henkilöitä , joten enköhän ole ihan kartalla miten tämä homma täällä toimii. Kukaan ei ole spesiaali kun katsotaan exceleitä.

        Sen aikaa kun olen täällä, otan työstäni irti sen mitä siitä lähtee.

        Ota ihmeessä kaikki irti kun vielä palkkaakin sieltä saat. Mutta älä nyt tule selittämään hyvästä ja kivasta paikasta. Ja voin kertoa että mainitsemasi "organisaatiotyöskentely" ei ole mitenkään normaalia missään muualla.


    • Anonyymi

      Ei mitään väliä, mistä aloitat. Suosittelen vanhvasti alan vaihtamista tässä vaiheessa esimerkiksi metrojunankuljettajaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe