jälleen päästöfilunkia euro6 diesel moottoreissa. päästöhuijaus softa löydetty jo 2017 loppuvuodesta, nyt 850 000 autoa kutsuttu uudelleen ohjelmointiin. ei tämä huijaus näköjään lopu koskaan, vw ei vaan osaa tehdä päästörajat alittavaa moottoria. kaupataan uutena pienikulutteisena mut annappa olla kun päästöhuijaus ohjelmisto poistetaan niin kulutus nousee 50% ja teho ja vääntö putoaa puoleen eikä moottori toimi enää kunnolla. ei ole vw oikein ajantasalla, onko sitten koskaan ollutkaan. on ne romuja jo uutena.
takaisinkutsua pukkaa
43
741
Vastaukset
- niin.se.vain.on
Skodan osalta kyseessä ei ole takaisinkutsu.
- TSI2012
meinaavat laittaa suoraan paalaukseen, mitä sitä paskasta autoa yrittäisi tehdä.
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Holisti
Škoda ei ole Vw, Škoda ei myöskään ole Bucatti, Audi eikä Toyota.- Toyotasta.erossa
Hyvä, ettei se ole Bucatti, toivottavasti ei mikään muukaan ole.
- samaa.sälää.kaikki
,onneksi edes nuo saastekipat tuhotaan.
samaa laadutonta kuraa kaikki tyyni
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tama-video-pistaa-volkswagenin-paastohuijauksen-oikeisiin-mittasuhteisiin-hyytavaa-katsottavaa/6370138#gs.YakF=bY
Suomeen vaan näin uusi ja suuripäästöinen kalusto muitta mutkitta!
Niin ikään tekniseltä laadultaan ja luotettavuudeltaan luokattomat VAGit piristäisi huomattavasti korjaamoidemme ja varaosatoimittajien työllisyyttä.
öljyä kuluttavat korjaamattomat saastehuijaus skodat pitäisi laittaa ajokieltoon myös suomessakin.
nyt noita itälinttoja ei edes korjata kun ovat idästä.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagenin-autoja-uhkaa-kilpien-menetys-saksassa-ehtona-huijausohjelmiston-paivittaminen/6515032?_ga=2.59992941.1187441536.1516629662-640832178.1516629662#gs.PFTCXeo
SKODA ON VOLKSWAGENIN HALPPISPIRKKA.samaa kuraa mutta huomattavasti laaduttomampana - Ocu1.8TSI.132kWWebasto
tuntuu olevan paljon ja vakavia probleemoja itäisen maan skodilla.
- Eberspächer
Mites on eteläisen maan varianttien kanssa?
- bensiinigangsteri
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
- Tsi2012
volkwagenin dieseleitä vaivaa monenlaiset viat,turbojen heikko kestävyys,vanhemmissa pumppusuutin moottoreissa ongelmia oli enemmän kuin tarpeeksi.mutta välijäähdytinkin on melkoisen epåonnistunut.
Välijäähdyttimen tehtävähän on nimenomaan jäähdyttää, ja senhän se sitten noissa ongelmakoneissa tekee pakkasolosuhteissa ilmeisesti liiankin tehokkaasti. Toisaalta tuntuu tyhmältä ajatus, että sähköllä pitäisi lämmittää putkia kun niiden ilmaa sitten myös kumminkin samalla jäähdytetään. Onko ainoa ratkaisu tehottomampi välijäähdytin tai "lämpimämpi" jäähyn sijoitus, joka sitten taas puolestaan lämpimillä ilmoilla heikentää tehoa? Vai kaksi eri välijäähdytintä (iso ja pieni), kolmitieventtiili ja siihen iso hantaaki jossa lukee asennoissa TALVI - KESÄ tai mitä se nyt sitte saksaksi onkaan? En meinaan viitti ruveta välijäähyä itse vaihtelemaan 2 kertaa vuodessa. Ei oo 2000-luvun hommaa.
Aika vaikealta tuntuu myös jokin termostaattiohjattu ahtoputkien lämmitys. Vanha kunnon säädettävä kaihdin (tai muu tuulisuoja VAKIOVARUSTEENA) sinne maskin ja syylarin väliin (kuitenkin irti jäähdyttimestä) kuulostaa ensihätään hyvältä ajatukselta.
Nyt alkaa tuntua turbodiesel kovin vaikealta systeemiltä ainakin VAG:lle. En ymmärrä miten tuo riippuisi pumpparitekniikasta vs CommonRail -tekniikka yhtään mitenkään, vaan ainoastaan tuon jäähdytyksen toteutuksesta eli välijäähyn mitoituksesta ja sijoituksesta ajoviimassa. Bensakoneissa sama juttu tuskin on noin iso ongelma, koska puristukset koneessa eivät ole samaa luokkaa.
Ja joo, meillä on leasing-autoina vino pino m2011 1.9 TDI Ocuja. 130km -23 pakkasessa vitosella 80km rajoitusalueella vitosella, sitten päiväksi firman talliin lämpimään ja kun illalla piti lähteä toiseen suuntaan, niin olipa starttaus nihkeätä. En taida ostaa ainakaan sitä kärryä käytettynä kun tulee myyntiin. Helkutti kun yhtä niistä olin suunnitellut ostaa itselleni kun liisari niissä loppuu, mutta kun tuo 2v naurettava takuukin on sitten niissä jo ummessa niin enpä persaukisena uskalla, vaikka auto on muuten hyvä kuin mikä.
Nyt olisi VAG-konsernilla kunnon talvitestien paikka ja aika harvinaisen äkkiä. Ihminen kävi kuussa yli 40 vuotta sitten, joten luulisi että silloin kun moottoreita ruvetaan sarjatyönä tekemään, niin moinen asia testataan tarvittaessa vaikka joka automallilla erikseen, johon ko. kone nokalle laitetaan. Kyllä pohjoisesta pakkasia löytyy. Samalla voisi sitten toteuttaa kunnollisen lämmityslaitteen. Tai älkööt sitten myykö niitä autoja tänne ollenkaan ainakaan dieselkoneilla. - selvempää.tekstiä
No, montako olet tänään vienyt takaisin tai remonttiin?
- lakieisamakaikilleVW
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/6000-korvausvaatimusta-vwlle-jalleenmyyntiarvo-mennyt
missäs Suomen kuluttajansuoja polttelee rauhanpiippua-Kotkanpesässä VW pomojen luona?
https://www.is.fi/autot/art-2000005462886.html
- hehkulamppuhuijausVW
Saksan poliisi kieltäytyy viemästä päästökorjaukseen kertoo uutiset-miksi poliisi ei tottele viranomaisia?
Viekö Suomen poliisi saastekorjaukseen
Eli tarkoittaako ettei ole kuin silmänlume temppu koko softan roplaus? - ZKODA
kaikki särkyi mikä särkyä voi ja kori mätäni 2vuodessa. kyseessä 2013 vuosimallin skoda oktavia jolla ajettu mitättömät 43tkm. 74 hinauskertaa 2vuodessa korjaamolle! vaadittiin joka kerta lujuuslaskelmia! takuu ei korvannut mitään vikoja, itte maksoin kaiken.
- ali.akhbar.alibaba
paljo olla minunki entisesä skodassani vikoja. ei tule enä skoda minule. huono auto perkkele!
- anal-logiaa
Toyota paras valmistaja, ei koskaan vikoja. Koska dieselit BMW:ltä.... :)
- Avemies
anal-logiaa kirjoitti:
Toyota paras valmistaja, ei koskaan vikoja. Koska dieselit BMW:ltä.... :)
Valitettavasti nykyiset Toyotan dieselit ovat Bemarin tekemiä. Aiemmin olleet D4D dieselit olivat lähes ikuisia. Miljoona kilometriä ei ollut niille mikään saavutus. Niissä Toyotan omissa dieseleissä ei koskaan ollut vikoja. Bemarin koneella ei pääse puoltakaan siitä mitä Toyotan valmistamalla pääsi. Bemun koneet ovat paljon vika herkempiä.
- Tehkää.ryhmäkanne
OLET OIKEASSA..HIENOA..
Alkas olla kiire päästä vanhanaikaisista öljyn polttimoista eroon.
MITÄS SELITELLÄÄN.mitäs selittelijä hönön mielestä noille pitäis tehdä
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vwlla-massiivinen-logistinen-ongelma-yhdysvalloissa-mita-tehda-100-000
Maailman kuva Usassa ja Euroopassa samat lakimiehet on laittanut alulle vastuunkaivamisen
Liverpoolin stadion kohta täynnä skodaa ja bayerin audia.
ONNEKSI OSTAVAT LUOTETTAVAN VÄHÄ PÄÄSTÖISEN HYBRIDI TOYOTAN
Markkinajohtajaksi hybrideillä – Toyota teki Suomessa tempun johon muut vasta pyrkivät.
Suomen markkinajohtajan ensirekisteröinneistä jo puolet ovat hybridejä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/markkinajohtajaksi-hybrideilla--toyota-teki-suomessa-tempun-johon-muut-vasta-pyrkivat/YEYftYFb?ref=iltalehti:20a4 - TSI2012
skodilla on korjaamoita työllistävä vaikutus suomessa. sipiläkin on tyytyväinen että työttömät täyttävät aktiivimallin ehdot skoda hitsaamoilla ja korjaamoilla.
- Mölymese
Skodan menekki lisääntyy kriitikkojen auliilla avustuksella. Pistäkää kriitikkopojat satanaen lasiin muuten näyttää, että otteenne kirpoaa, kuten takavetoisten pito liikennevaloissa.
- Läjä.paskaa
Alkas olla kiire päästä vanhanaikaisista öljyn polttimoista eroon.
MITÄS SELITELLÄÄN.mitäs selittelijä hönön mielestä noille pitäis tehdä
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vwlla-massiivinen-logistinen-ongelma-yhdysvalloissa-mita-tehda-100-000
Maailman kuva Usassa ja Euroopassa samat lakimiehet on laittanut alulle vastuunkaivamisen
Liverpoolin stadion kohta täynnä skodaa ja bayerin audia. - TSI2012
uusia takaisinkutsu kamppanjoita tuntuu skoda/vw autoille tulevan viikottain, paljon vakavia vikoja eikä pienimmästä päästä ole volkkareissa käytetyt saksassa valmistetut takatan turvatyynyt joista vw on saanut lukuisia huomautuksia EU:lta koska ei ole turvatyynyjä vaihdattanut kohtuullisessa ajassa.
- Moppi1
ruoste tuntuu olevan aika vakava ongelma nykyisissä volkkareissa. itselläni oli edellinen auto 2014 vuosimallin skoda octavia ja kattopelti ja ikkunakehykset ruosteessa. öljyäkin kulutti 1,5l/1000km:lle, mielestäni niin vähän ajettu auto ei saa öljyä kuluttaa. pistin rottelon kiertoon yhelle hölmölle ja ostin Kaukoidässä valmistetun auton. autoilukulut putosivat puoleen samointein.
- HolistiEiMalta
Hyvä Holisti, menet aina liian pitkälle provoinesi ja vesität omat aloituksesi ja jatkat vielä suuremmilla ja vanhemmilla valheillasi ja peukuttaa itseäsi.
- FartBurstingFacts
Mahtava tai mahdoton yhtälö. Ostit tiuhaan huollettavan ja paljon bensaa syövän japsin virtuaalisen näennäisauton tilalle.
- Moppi1
FartBurstingFacts kirjoitti:
Mahtava tai mahdoton yhtälö. Ostit tiuhaan huollettavan ja paljon bensaa syövän japsin virtuaalisen näennäisauton tilalle.
etkö osaa lukea? japsiautossani kulutus kuten muutkin autoilukulut tippuivat roimasti skodaan verrattuna. se on yksi syy mm.Toyotan huimaan suosioon.
- Usko.Mäki
Mäen Usko
ruostuminen puhki jo vuodessa kantavilta rakenteiltaankin tuntuu olevan todella yleinen ja vakava ongelma itäauto skodilla. nyt viimevuosina myös erittäin runsas öljynkulutus on aiheuttanut lukuisia murheita ja korjaamokäyntejä.
- FartBurstingFacts
Moppi1 kirjoitti:
etkö osaa lukea? japsiautossani kulutus kuten muutkin autoilukulut tippuivat roimasti skodaan verrattuna. se on yksi syy mm.Toyotan huimaan suosioon.
Ai jaa. Minulla polttoainekulut ja muutkin autoilukulut putosivat, kun vaihdoin japsiautoni Skodaan. Ei tarvitse enää pelätä auton ruostumistakaan, kun on kunnon pellit, maalaus ja suojaus.
Eihän tästä peukkua saa, mutta parempi näin. Sinulle peukut ja minulle parempi
Auto. 😀 - TSI2012
FartBurstingFacts kirjoitti:
Ai jaa. Minulla polttoainekulut ja muutkin autoilukulut putosivat, kun vaihdoin japsiautoni Skodaan. Ei tarvitse enää pelätä auton ruostumistakaan, kun on kunnon pellit, maalaus ja suojaus.
Eihän tästä peukkua saa, mutta parempi näin. Sinulle peukut ja minulle parempi
Auto. 😀raaputappa skodan ovista maalit pois, saattaa alta paljastua teksti. viipurin suolakurkkuja ;)
skootat ne vaan ruostuu ja huhhahhei. vuodessa pohjapelti puhkesi ja hitsaamaan sitä saa alkaa jouluaattonakin. iloinen sininen valo kajastaa skoda korjaamoiden ikkunoista yölliselle taivaalle :D
- TSI2012
eilen illalla noin klo 20:00 ajoin skoda huollon ohi niin kyllä siellä sininen valo vilkkui. jokohan uusia skodia hitsattiin kasaan kun tuntuvat ruostuvan melekosen noppeesti.
- jullinjuntti
Hehee höhöö..
jokohan lie 2018 ensirekisteröidyillä itäauto skodilla takaisinkutsu kamppanja menossa ruostevikojen takia....
- Ei_auta_valhe_holisti
Kyllä se Skoda on tiukkaa keskiluokkaa lujuudessa! Katsokaas kriitikot kuinka preeeeemiumitkin jäävät Skodan taakse.
Tämä on faktaa ja mitäänhän ette voi, vaikka kuinka polkisitte jalkaa!
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201712042200581395_oa.shtml- ZKODA
muistitko esittää lujuuslaskelmat skodasi ruostevioista? minulta niitä vaadittiin jokaisella korjaamoreissulla joita kertyi 74kpl 2vuodessa, kori mätäni 2vuodessa niin että moottori/vaihteisto yhdistelmä sekä taka-akseli putosivat tielle.
- Pentti56v
ZKODA kirjoitti:
muistitko esittää lujuuslaskelmat skodasi ruostevioista? minulta niitä vaadittiin jokaisella korjaamoreissulla joita kertyi 74kpl 2vuodessa, kori mätäni 2vuodessa niin että moottori/vaihteisto yhdistelmä sekä taka-akseli putosivat tielle.
hirveeltä kuullostaa tuo skodan ruostumisongelma. jopa vuodessa puhki ruostuvat. no huhhuh. kuka noita skodia enää kelpuuttaa tontilleen. illalla jätät vesisateeseen niin aamulla koko auto on liuennut viemäriin.
- Tiedoksi.sulle
Pentti56v kirjoitti:
hirveeltä kuullostaa tuo skodan ruostumisongelma. jopa vuodessa puhki ruostuvat. no huhhuh. kuka noita skodia enää kelpuuttaa tontilleen. illalla jätät vesisateeseen niin aamulla koko auto on liuennut viemäriin.
Se on kierrätystä se.
Mites Toyotan kierrätys? - kamikazee
Tiedoksi.sulle kirjoitti:
Se on kierrätystä se.
Mites Toyotan kierrätys?Köyhät ajelevat vanhoilla turvattomilla ja rupisilla Tojoilla keskuudessamme. Auto ei saa kestää liian vanhaksi. Se on vanhemmiten ruosteinen tappokone.
- Ocu1.8TSI.132kWWebasto
skodalla ainakin on takaisinkutsu menossa ruosteongelmien takia.
- vettä.lattialla
Jatkuvat viat piinaavaat
skodilla tuntuu olevan luultua vakavempi ongelma tuo ruostuminen ja mittariston vikavalojen loistaminen ovat enemmän sääntö kuin poikkeus.
- saasteverot.maksamatta
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201801292200704309_ul.shtml
jormat häkkiin hengittää saastekippojen öljyn käryä
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926