Kävi Lämpöluxin mies kauppaa hieromassa

Osa-aikaeläkeläinen

Mukava nainen soitti aiemmin ja halusi sopia asiantuntijan tulosta. Ajattelin että tulkoon sitten, niin nähdään kuinka kauhia mies väkisin kaupat tekee.
Tuli nuorehko pitkänhuiskea mies. Ihan sujuvasti esitteli firman ikkunan pienoismallilla. Laski sitten taloni ikkunoiden hinnan. Enhän minä edes ollut aikeissa ostaa, ja hintakin siinä laski jotta kauppa syntyisi. Kysäisin vaki-urakoitsijaltani vastaavan setin hintaa, ja hän kertoi pari tonnia halvemman, äkkiä laskettuna.
Kyllähän kaveri olisi halunnut kaupan tehdä, ja kysyikin että millä hinnalla kauppa syntyy. Sanoin että ei millään hinnalla. Itsehän halusitte tulla, vaikka sanoinkin etten mitään kauppaa tee. Yrittää pitää kuitenkin, sanoi mies. Vähän pettyneenä hän kokosi kamppeensa ja toivoteltiin hyvät jatkot.

Tänään tuli tekstarikysely kaupanteon sujumisesta. Annoin arvosanan 9.

15

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtämulkukka

      Eläkeläinen ukki kysyi apua kassien kantamisessa. Sanoin, että odotellaan. Soitin pari puhelua autossa ja puolen tunnin päästä huikkasin sateeseen ikkunan kautta hyvät jatkot

      Kyllähän ukki olisi apua tarvinnut, mutta mitään en luvannut, itsehän apua pyysi.

      • Kumpionparempi

        Muuten ihan hyvä, mutta täysin eri asia.
        Ukki pyysi apua, mutta ei saanut.
        Myyjä halusi tulla ja myös sai tulla, oli sitten syy mikä tahansa.


      • liianmyöhäistäopettaa
        Kumpionparempi kirjoitti:

        Muuten ihan hyvä, mutta täysin eri asia.
        Ukki pyysi apua, mutta ei saanut.
        Myyjä halusi tulla ja myös sai tulla, oli sitten syy mikä tahansa.

        Juuri noin, jos ei ymmärrä. Ja todistetusti sinä eikä aloittaja ymmärrä, vai oletteko sama kirjoittaja. Pölyä liikaa vintillä.


      • tomua.vintillä

        Kyllä te samanlaisia tomupäitä olette joka iikka.


    • Osa-aikaeläkeläinen

      Kyllä tuo Lämpölux on tilauksia saanut lähiseudulta melko paljon. Heillä on etuna koulutettu ja päätoiminen myyntiväki. Pikkufirmat, kuten minulle urakoiva, tekevät halvemmalla, mutta mistä heidät löytää. Myyntityönsäkin on paljolti tyyliä kysymys "tarvitsetko uudet ikkunat."

      Pyysin naapurissa urakoineelta pikkufirmalta tarjousta autotallini oven leventämisestä ja uudesta ovesta kaikkine oheistöineen. Firman vetäjä, tavallaan tuttu mies, kävi katsomassa hommaa, ja lähetti sitten tarjouksen: Oviaukon levennys ja ruskea nosto-ovi oheistöineen hintaan xx. Kysyin mikä ovi, halpis vai laatuovi, homman ajankohtaa jne. Ei ole tullut vieläkään vastausta vaikka kolmisen viikkoa on kulunut.
      Tuo vetäjä taisi kuulla vaki-urakoitsijastani, ja ehkäpä heitti pyyhkeen kehään. Suullinen soppari jo tehtiin tuon vaki-urakoitsijani kanssa.
      Lämpöluxin mies muuten kysyi saamani tarjouksen hintaa. Kerroin, ja hän sanoi että emme tuohon hintaan pysty ilman sähkökäyttöäkään.

      • pellejäRiittää

        En ihmettele, että et vastausta saa. Kuka viitsii tuollaiselle arselle mitään vastata. Turhaan ajanhukkaa yrittäjälle.


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Äläs nyt. Minä olen runsaan vuoden aikana teettänyt remppoja urakoisijoilla yli 100 000 eurolla. Lisää on vielä tulossa.
        Pikkukaupungissa tieto leviää helposti, kilpailijoiden hintatasostakin.


      • aivanvarmaanjoo
        Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:

        Äläs nyt. Minä olen runsaan vuoden aikana teettänyt remppoja urakoisijoilla yli 100 000 eurolla. Lisää on vielä tulossa.
        Pikkukaupungissa tieto leviää helposti, kilpailijoiden hintatasostakin.

        Sitten heräsit ja päästit kissan ulos


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Sellainen pelle olen, että työelämässä puuhasin lähes 40 vuotta ydinreaktorin kimpussa.

        Kaikenlaista olen teettänyt. Kaupunkitalossani keittiöremppa, putkiremppa ja varttikaton pinnoitus.
        Tässä maaseututalossani katteen vaihto tiilikatosta peltikattoon ja siinä samalla katon oikaisu vähän joka suuntaan. Ulkovuoriremppa ja ikkunat uusiksi siinä samalla. Sisällä keittiö uusiksi, ja erilaisia lattiatöitä. Sähkötöitä yms. lisäksi.
        Kyllä tuohon rahaa palaa. Yksistään kattorempan kallein tarjous oli yli 30 000 e. Sanotaan vaikka että ei se ole tyhmä joka paljon pyytää, vaan se joka liikaa maksaa.

        Ulkovuorirempan jälkeen oli pitkään hitaita auton ohiajoja. Ihmettelivät kai että mitä ideaa on laittaa rahojaan syrjäkylän taloon.

        Heräsin jo klo 04, kun piti käydä pissalla, eikä uni enää tullut.


      • voireppanaa
        Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:

        Sellainen pelle olen, että työelämässä puuhasin lähes 40 vuotta ydinreaktorin kimpussa.

        Kaikenlaista olen teettänyt. Kaupunkitalossani keittiöremppa, putkiremppa ja varttikaton pinnoitus.
        Tässä maaseututalossani katteen vaihto tiilikatosta peltikattoon ja siinä samalla katon oikaisu vähän joka suuntaan. Ulkovuoriremppa ja ikkunat uusiksi siinä samalla. Sisällä keittiö uusiksi, ja erilaisia lattiatöitä. Sähkötöitä yms. lisäksi.
        Kyllä tuohon rahaa palaa. Yksistään kattorempan kallein tarjous oli yli 30 000 e. Sanotaan vaikka että ei se ole tyhmä joka paljon pyytää, vaan se joka liikaa maksaa.

        Ulkovuorirempan jälkeen oli pitkään hitaita auton ohiajoja. Ihmettelivät kai että mitä ideaa on laittaa rahojaan syrjäkylän taloon.

        Heräsin jo klo 04, kun piti käydä pissalla, eikä uni enää tullut.

        Pura tuo mätä latos ja lopeta se ihmisten kiusaaminen.

        Hienoa kuitenkin, että olet ydinvoimalaa siivonnut. Nyt voit päteä sitten asialla.


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Sanotaan sitten että olin siivooja ydinvoimalassa. Kun Suomi liittyi EUn jäseneksi, tarvittiin EUn hommiin Suomestakin ydinvoimaloiden siivouksen tarkastajia. Hesarissa ilmoitus oli, ja siivousalan korkeakoulututkintoa ym. hakijoilta vaadittiin.
        Suomessa tuota hakuhommaa hoiti STUK. Sen putiikin osastopäällikkö sanoi minulle että miksi et hakenut siihen hommaan. Pidimme sinulle yhtä paikkaa varattuna. Sanoin että enhän ole korkeakouluoppinutkaan. Ei se sinun kohdallasi olisi mitään merkinnyt, sanoi tuo päällikkö. Sinulla on vankka kokemus ydinvoimaloiden siivouksesta. Luuletko että hakijoista yksikään on edes käynyt ydinvoimalassa. Tylsiä hommiahan nuo ovat, mutta palkka niissä luonnollisesti on sellainen että sillä elää koko perhe mukavasti. Eihän noihin hommiin muuten pätevää? porukkaa saa. Ei kiinnostanut.
        Maailmanlaajuisella tasollahan tuota valvontaa hoitelee IAEA. Sen maakohtainen tarkastaja vaihtuu melko usein, siltä varalta ettei tarkastaja ala kimppaan valvottaviensa kanssa, pölyräjähdystä valmistelemaan.
        Viimeinen siivouskeikkani oli syyskuisena lauantai-iltana. Noiden tarkastajien kanssa homma kesti kolmisen tuntia. Seuraavalla viikolla vein kamppeeni pois, ja nyt en pääse enää portistakaan sisään.


    • Ikävä_mies

      "Mukava nainen soitti"

      Kuitenkin joku pirttihirmu nalkuttaja oikeasti.

    • Tyydytetty

      Juu, mul kävi kans Lämpöluxin mies ja hiero joka paikasta viimeisen päälle.
      Enmä semmosta kaupan hierontaa ole ennen saanut.

      • Kiinnostunutmyös

        Oho mitä tarkoitat ?


    • hirmutehokasta

      Lämpölux on ulospäin suuntautuva firma!
      Meilläkin oli jo yksi sen edustaja laskemassa ikkunoille hintaa joka
      ylitti niitten asennuksen jälkeisen talon myyntihinnan, ja samalla
      oli jo toinen heidän edustajansa portilla ja kolmas soitti samaan
      aikaan puhelimella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe