Mukava nainen soitti aiemmin ja halusi sopia asiantuntijan tulosta. Ajattelin että tulkoon sitten, niin nähdään kuinka kauhia mies väkisin kaupat tekee.
Tuli nuorehko pitkänhuiskea mies. Ihan sujuvasti esitteli firman ikkunan pienoismallilla. Laski sitten taloni ikkunoiden hinnan. Enhän minä edes ollut aikeissa ostaa, ja hintakin siinä laski jotta kauppa syntyisi. Kysäisin vaki-urakoitsijaltani vastaavan setin hintaa, ja hän kertoi pari tonnia halvemman, äkkiä laskettuna.
Kyllähän kaveri olisi halunnut kaupan tehdä, ja kysyikin että millä hinnalla kauppa syntyy. Sanoin että ei millään hinnalla. Itsehän halusitte tulla, vaikka sanoinkin etten mitään kauppaa tee. Yrittää pitää kuitenkin, sanoi mies. Vähän pettyneenä hän kokosi kamppeensa ja toivoteltiin hyvät jatkot.
Tänään tuli tekstarikysely kaupanteon sujumisesta. Annoin arvosanan 9.
Kävi Lämpöluxin mies kauppaa hieromassa
15
652
Vastaukset
- yhtämulkukka
Eläkeläinen ukki kysyi apua kassien kantamisessa. Sanoin, että odotellaan. Soitin pari puhelua autossa ja puolen tunnin päästä huikkasin sateeseen ikkunan kautta hyvät jatkot
Kyllähän ukki olisi apua tarvinnut, mutta mitään en luvannut, itsehän apua pyysi.- Kumpionparempi
Muuten ihan hyvä, mutta täysin eri asia.
Ukki pyysi apua, mutta ei saanut.
Myyjä halusi tulla ja myös sai tulla, oli sitten syy mikä tahansa. - liianmyöhäistäopettaa
Kumpionparempi kirjoitti:
Muuten ihan hyvä, mutta täysin eri asia.
Ukki pyysi apua, mutta ei saanut.
Myyjä halusi tulla ja myös sai tulla, oli sitten syy mikä tahansa.Juuri noin, jos ei ymmärrä. Ja todistetusti sinä eikä aloittaja ymmärrä, vai oletteko sama kirjoittaja. Pölyä liikaa vintillä.
- tomua.vintillä
Kyllä te samanlaisia tomupäitä olette joka iikka.
- Osa-aikaeläkeläinen
Kyllä tuo Lämpölux on tilauksia saanut lähiseudulta melko paljon. Heillä on etuna koulutettu ja päätoiminen myyntiväki. Pikkufirmat, kuten minulle urakoiva, tekevät halvemmalla, mutta mistä heidät löytää. Myyntityönsäkin on paljolti tyyliä kysymys "tarvitsetko uudet ikkunat."
Pyysin naapurissa urakoineelta pikkufirmalta tarjousta autotallini oven leventämisestä ja uudesta ovesta kaikkine oheistöineen. Firman vetäjä, tavallaan tuttu mies, kävi katsomassa hommaa, ja lähetti sitten tarjouksen: Oviaukon levennys ja ruskea nosto-ovi oheistöineen hintaan xx. Kysyin mikä ovi, halpis vai laatuovi, homman ajankohtaa jne. Ei ole tullut vieläkään vastausta vaikka kolmisen viikkoa on kulunut.
Tuo vetäjä taisi kuulla vaki-urakoitsijastani, ja ehkäpä heitti pyyhkeen kehään. Suullinen soppari jo tehtiin tuon vaki-urakoitsijani kanssa.
Lämpöluxin mies muuten kysyi saamani tarjouksen hintaa. Kerroin, ja hän sanoi että emme tuohon hintaan pysty ilman sähkökäyttöäkään.- pellejäRiittää
En ihmettele, että et vastausta saa. Kuka viitsii tuollaiselle arselle mitään vastata. Turhaan ajanhukkaa yrittäjälle.
- Osa-aikaeläkeläinen
Äläs nyt. Minä olen runsaan vuoden aikana teettänyt remppoja urakoisijoilla yli 100 000 eurolla. Lisää on vielä tulossa.
Pikkukaupungissa tieto leviää helposti, kilpailijoiden hintatasostakin. - aivanvarmaanjoo
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Äläs nyt. Minä olen runsaan vuoden aikana teettänyt remppoja urakoisijoilla yli 100 000 eurolla. Lisää on vielä tulossa.
Pikkukaupungissa tieto leviää helposti, kilpailijoiden hintatasostakin.Sitten heräsit ja päästit kissan ulos
- Osa-aikaeläkeläinen
Sellainen pelle olen, että työelämässä puuhasin lähes 40 vuotta ydinreaktorin kimpussa.
Kaikenlaista olen teettänyt. Kaupunkitalossani keittiöremppa, putkiremppa ja varttikaton pinnoitus.
Tässä maaseututalossani katteen vaihto tiilikatosta peltikattoon ja siinä samalla katon oikaisu vähän joka suuntaan. Ulkovuoriremppa ja ikkunat uusiksi siinä samalla. Sisällä keittiö uusiksi, ja erilaisia lattiatöitä. Sähkötöitä yms. lisäksi.
Kyllä tuohon rahaa palaa. Yksistään kattorempan kallein tarjous oli yli 30 000 e. Sanotaan vaikka että ei se ole tyhmä joka paljon pyytää, vaan se joka liikaa maksaa.
Ulkovuorirempan jälkeen oli pitkään hitaita auton ohiajoja. Ihmettelivät kai että mitä ideaa on laittaa rahojaan syrjäkylän taloon.
Heräsin jo klo 04, kun piti käydä pissalla, eikä uni enää tullut. - voireppanaa
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Sellainen pelle olen, että työelämässä puuhasin lähes 40 vuotta ydinreaktorin kimpussa.
Kaikenlaista olen teettänyt. Kaupunkitalossani keittiöremppa, putkiremppa ja varttikaton pinnoitus.
Tässä maaseututalossani katteen vaihto tiilikatosta peltikattoon ja siinä samalla katon oikaisu vähän joka suuntaan. Ulkovuoriremppa ja ikkunat uusiksi siinä samalla. Sisällä keittiö uusiksi, ja erilaisia lattiatöitä. Sähkötöitä yms. lisäksi.
Kyllä tuohon rahaa palaa. Yksistään kattorempan kallein tarjous oli yli 30 000 e. Sanotaan vaikka että ei se ole tyhmä joka paljon pyytää, vaan se joka liikaa maksaa.
Ulkovuorirempan jälkeen oli pitkään hitaita auton ohiajoja. Ihmettelivät kai että mitä ideaa on laittaa rahojaan syrjäkylän taloon.
Heräsin jo klo 04, kun piti käydä pissalla, eikä uni enää tullut.Pura tuo mätä latos ja lopeta se ihmisten kiusaaminen.
Hienoa kuitenkin, että olet ydinvoimalaa siivonnut. Nyt voit päteä sitten asialla. - Osa-aikaeläkeläinen
Sanotaan sitten että olin siivooja ydinvoimalassa. Kun Suomi liittyi EUn jäseneksi, tarvittiin EUn hommiin Suomestakin ydinvoimaloiden siivouksen tarkastajia. Hesarissa ilmoitus oli, ja siivousalan korkeakoulututkintoa ym. hakijoilta vaadittiin.
Suomessa tuota hakuhommaa hoiti STUK. Sen putiikin osastopäällikkö sanoi minulle että miksi et hakenut siihen hommaan. Pidimme sinulle yhtä paikkaa varattuna. Sanoin että enhän ole korkeakouluoppinutkaan. Ei se sinun kohdallasi olisi mitään merkinnyt, sanoi tuo päällikkö. Sinulla on vankka kokemus ydinvoimaloiden siivouksesta. Luuletko että hakijoista yksikään on edes käynyt ydinvoimalassa. Tylsiä hommiahan nuo ovat, mutta palkka niissä luonnollisesti on sellainen että sillä elää koko perhe mukavasti. Eihän noihin hommiin muuten pätevää? porukkaa saa. Ei kiinnostanut.
Maailmanlaajuisella tasollahan tuota valvontaa hoitelee IAEA. Sen maakohtainen tarkastaja vaihtuu melko usein, siltä varalta ettei tarkastaja ala kimppaan valvottaviensa kanssa, pölyräjähdystä valmistelemaan.
Viimeinen siivouskeikkani oli syyskuisena lauantai-iltana. Noiden tarkastajien kanssa homma kesti kolmisen tuntia. Seuraavalla viikolla vein kamppeeni pois, ja nyt en pääse enää portistakaan sisään.
- Ikävä_mies
"Mukava nainen soitti"
Kuitenkin joku pirttihirmu nalkuttaja oikeasti. - Tyydytetty
Juu, mul kävi kans Lämpöluxin mies ja hiero joka paikasta viimeisen päälle.
Enmä semmosta kaupan hierontaa ole ennen saanut.- Kiinnostunutmyös
Oho mitä tarkoitat ?
- hirmutehokasta
Lämpölux on ulospäin suuntautuva firma!
Meilläkin oli jo yksi sen edustaja laskemassa ikkunoille hintaa joka
ylitti niitten asennuksen jälkeisen talon myyntihinnan, ja samalla
oli jo toinen heidän edustajansa portilla ja kolmas soitti samaan
aikaan puhelimella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303561Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91608Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241290Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.133906Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66864Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98829