Mitä maksaa Kannustalo

Jääkö haaveeksi..

Mikä malli ja paljonko tuli lopulliseksi hinnaksi jos tonttia ei laske mukaan?

28

77370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Killer

Ihan rehellisesti, minkälaisia vastauksia kuvittelisit että tuollainen kysymys mahtaakaan tuoda ? Paljonko mahtaa tulla sellaista haluamaasi tietopohjaa. Sinulle siis tärkeintä olisi saada vain Kannustalo, muulla ei ole väliä. Kysy vielläkö he tekisivät sellaisen muumitalon sinulle, sitten olisi unelmasi täyttynyt.

• ehkä

halvalla, kysy tehtaalta palautuskappaleita, niitä seiniä on palautettu kastuneiden seinien takia tiettävästi tehtaalle.

• penmus

on nykyään 200-250.000 siihen menee. Mutta kyllä sinun pitää itse selvittää tarkempi jo senkin takia että pankki ja rakennuslupahakemus pitää siitä huolen että budjetti on aika tarkasti tiedossa ennenkuin lupa tulee... mutta tuossa n. suurinpiirtein ja saahan siihen menee vaikka miljoonan kun laitat kullasta hanat jne...

• Älväriinsä

Eipä taida olla palautuskappaleita koska talopakettifirmat saavat pitää valmiita elementtejä ulkotiloissa max 2 viikkoa ja sillonkin ne on suojattu asianmukaisesti. Eri asia jos hartiapankilla rakentaa koko kesän ja sade raiskaa koko rakennelmaa puolisen vuotta. Eli kummastakohan tulee parempi lopputulos... ? ;-)

• sergei

60000e -- 532999e

nuilla alkutiedoilla.

• penmus

6 kympillä taloa tehdä. vai mitä tarkoitat ?

• Hansu

Moi!

Meillä on muuttoa vaille valmis Kannustalo. Eri talomallit on tietty eri hintaisia, Rauhala malli esim. sieltä kalleimmasta päästä. Meillä on Väinölä 162 neliöö, suurelementti paketti maksoi 60 00 euroa, ilman aluskate- ja ruodeasennusta. Lisäkuluja tulee sitten niin paljon, mitä siihen haluaa käyttää. Mutta sanotaan, että talon hinta on suunnilleen 3 kertaa paketin hinta...
      Muutoin von suositella Kannustaloa, on hyvä tuote!

• kanssasi

Vai kolmella kertoa?! Eihän teillä ollut kuin ristikot katolla asennettuna ja muutenkin Kannuksen toimituslaajuden huomioiden hinta pitäisi kertoa vähintään neljällä ellei suuremmalla.
        Ihmettelen pakettien kertoimia yleensäkin, koska paketeissa on tosiaankin valmiuseroja ja eihän kaikkilla merkeillä voi olla vain kolme kertaa paketin hinta?!

• pitkästä tavarasta

maksoi ilman tonttia ja autotallia n.180 000€
      sisältäen kaikki kulut (liittymät, sisustukset,kodinkoneet jne)
      Ei kannata Kannustalolta tilata, ei ne kyllä edes
      tehneet tarjousta vaikka pyydettiin. Pitkän tavaran firma teki neljässä kuukaudessa valmiiksi eikä ole elementeistä pykätty palikkatalo. Muutoksia voi tehdä vapaasti, kuvaston saa Kannustalolta ja sitten vaan editoimaan. Turha maksaa mistään kannusbrändeista ja ohuista puupitseistä ittiään kipiäksi. Ite tehtiin tapetoinnit ja laatoitukset kosteisiin tiloihin.

• Kannus on kannus

Joo taas yks pitkästä hihhuloija! Aivan sama. Kannustalo on kannustalo -ei sen kummempaa. On vain hullua kun täällä on tämä ainainen pitkästä vai pätkästä vai suurelementistä -VÄITTELY. Ei mua kiinnosta sun pitkästä rakentamasi joku sinnepäin tehty Rauhala kopio -joo ja vaikka olisi tarkalleen samanlainenkin, niin aivan sama -EI KIINNOSTA!

Itse olen kannusrakentaja, joten tulen tänne hakemaan keskustelua muiden asianomaisten kanssa. Sinä olet pitkäntavaran rakentaja (minä en) -teille pitäisi saada oma palsta!

Arvostan ja nostan kyllä hattua kun pitkästä osaat ja viittit urakoida -hieno homma -mutta minä en moiseen lähtisi vaikka säästäisin mitä. ...Niin taisit muuten teettää jollain -En edes teettäisi -tulos olisi jokatapauksessa jännityksen arvoinen asia. Ei kiinnosta. Sitä saa mitä tilaa -Itse tilasin Kannustalon ja lopputulos on taatusti sitä mitä tilaa!

LISÄKSI: Itse jos rakentaisin tulos olisi jotain hökkelin ja ladon väliltä. Olemme vain eri maasta kotoisin! Minä olen kyllä Kannustalon alle laitetun keskustelun sivuilla, mutta mitä sinä täällä teet?

• Pitkästä tavarasta tikkutalo

Mitä tarkoitat ohuilla puupitseillä, asiaa tutkineena taitaa Kannustalolla on paksuimmat ulkoverhoustavarat kun muilla. Ja kommenttina, olitpa ahkera kun teit tapetoinnit ja laatoitukset ITSE...

• ekaa kartako?

Aivan itekkö laatotit ja tapetoit? entä ne muut hommat? taisit olla ensimmäistä kertaa raksalla...

• Asiaan perehtynyt
        Pitkästä tavarasta tikkutalo kirjoitti:

Mitä tarkoitat ohuilla puupitseillä, asiaa tutkineena taitaa Kannustalolla on paksuimmat ulkoverhoustavarat kun muilla. Ja kommenttina, olitpa ahkera kun teit tapetoinnit ja laatoitukset ITSE...

Kannattaa käyttää nyrkkisääntönä 2000e/m2, ilman tonttia, ks. esitteestä kerrosalan mukaan. Itse rakennetaan Kannustalo osaavaan rakennusliikeen kautta, alustava tarjous 300.000e 150m2, ilman kellaritiloja, kahteen kerrokseen. Tulee olemaan varmaan n. 450Ke ihan loppupelissä jos louhitaan kellari ja tehdään 80m2 tilaa lisää talon alle. Maaperätutkimuksella kannattaa aloittaa, saatte selville missä menee kallio ja kannattaako louhia talon alle. Vaikka louhiminen on kallista, kaikki rakentaneet kyllä harmittelevat etteivät louhineet. Tämä varsinkin jos on pieni tontti, sitä säilytystilaa kun tarvitsee aina. Rippuuu paljonko louhittavaa kalliota alla on. Jos on tontilla lääniä & rak.lupaa (osa piharakennuksista menee toimenpideluvallakin), lisäpiharakennukset ajaa saman asian kuin kalliisti louhittu kellari. Ainakin PK seudulla kylläkään ei ole mahd laajentaan kuin alas & ylöspäin, tämä kommentti siis lähinnä relevantti PK seudulle rakentaville. Olkaa muualla asuvat onnnellisia, että siellä on tilaa, lähtisin itsekin muualle jos raaskisin jättää perheen & ystävät PK-seudulle ! :-) Tsemppiä kaikille rakentamispuurtamiseen & muistakaa nauttia myös (toivottavasti aurinkoisesta) kesästä perheidenne kanssa - niillehän tätä tehdään ! PS: En lähde muita talopaketteja kommentoimaan mitenkään koska kyse & kysymys on nyt Kannustalosta. Muitakin on katseltu, mutta tähän päädytty. Se vain, että Kannustalolla on myös hyvä edelleenmyyntiarvo, mikäli tilanne parin vuoden sisällä muuttuu ja jostain sattuisi löytymään parempi tontti. Ja jos rakennusurakkaan nappaa sitten ryhtyä uudestaan, muutakin elämää olisi kiva olla välillä :-)

• tyhmä vastaus!

Sehän riippuu tontin hinnasta, kunnallistekniikasta, paikallisesta riistosta (rautakaupasta), luvista, lämmitysmuodosta, kattomateriaaleista, katto- ja julkisivuprofiileista (kui paljo joutuu käyttään kurottajia yms.), sisustuksesta yms.yms. Meidän kaupungis on varmaanki lähemmäs sata Kannustaloa, ja hinnat menee välillä 180000-350000€, siis rakennushinta EI JÄLLEENMYYNTIHINTA! Ja enemmänki saa meneen, pihat autotallit, varastot, leikkimökit...

• Meidän oma talo

Puutalon hinta on n 1200 - 1700 E/m2 riippuen omasta työpanosta, lämmitysmuodosta, materiaaleista, paikkakunnasta, portaiden valinnsta. Rakenuttaja.fi kotisivuilta löydät hyvät laskurit. Kannattaa pyytää tarjousta ainakin kolmelta valmistajalta ja myöskin urakoitsiljalta joka rakentaa pitkästä tavarasta.
      Kannustalon tarjous meidän omista piirustuksista oli 20% kaliimpaa kuin Lappli talojen tai Simons Hus:in tarjous. Valitsimme Lapplitalot ja olemme olleet tyytyväisiä. Ostimme maalämpöpumpun lattialämmitys niillä rahoilla.

Muista pyytää tarjous vastaavista materiaaleista kaikilta esim seinien paksuus, gyproc levyjen kovuus, seinäpuutavaran paksuus y.m.

Kannattaa ainakin laittaa rahat maalämpöpumppuun mutta muista hintavertailu!

PS. Me säästettiin neliömetreistä ja laitettiin laadukkaat sisämateriaalit ja yksityiskohdat. Kannattaa jos on mahdollisuus. Pitää myöskin lämmityskustannukset matalalla. Hyvä ja luotettava rakennusmestari on projektin A&O.

• Lapplin myyjä kirjoittaa

tämän viestin, koska omien kokemusten mukaan Lapplin ostaneena jouduin teettämään yli 3 kk enemmän kirvesmiehillä töitä verrattuna naapureihin. Se ei tunnetusti ole halpaa...eli jos lasket Lapplin olevan noin 10 000 € halvemoi niin loppupeleissä se on noin 15000 € kalliimpi ja kaiken lisäksi huonompi laatuinen (lue ei täytä yleisiä rakentamisen laatukriteerejä). Laatu on Lapplilla tuntematon käsite ja asiakaspalvelua heillä ei ole. Viimeisiin kirjalliseen viiteen reklamaatioon ei saatu mitään vastinetta. Myyjä katosi maan alle heti, kun allekirjoitin tilauksen. Kannattaa käyttää kauppapaperit lakimiehellä ennen tilausta, että ne olisivat tilaajan kannalta edulliset eikä niin, että ne ovat talotehtaan kannalta optimaaliset.

• messuaurora

Ollaan asuttu pari kuukautta itse rakentamassamme talossa. Ei valittamista Kannustalon toimituksesta. Laadukkailla materiaaleilla ja luksuskodinkoneilla talo ja autotalli pystyssä 400000euron kipakkaan hintaan. Ja itse tehtiin paljon.

• auroranmaja
        messuaurora kirjoitti:

Ollaan asuttu pari kuukautta itse rakentamassamme talossa. Ei valittamista Kannustalon toimituksesta. Laadukkailla materiaaleilla ja luksuskodinkoneilla talo ja autotalli pystyssä 400000euron kipakkaan hintaan. Ja itse tehtiin paljon.

Kerrohan tarkemmin kuinka monta neliötä, millaista luksusta kerroit luksuskodinkoneet, liesi, tapetit, lattia, että saa käsityksen tuosta hinnasta, sisältyykö tontti tuohon hintaan, onko autokatos etc....

• monta kannustaloa rakentanut

Hahah palikka talo. Jep jep. Taas semmoset puhuu jokka ei todellisuudessa tiä mistään taloasioista yhtikäs mitään. Kannustalo on yks taatusti kestävimpiä ja parhaimpia talopaketointeja mitä tästä maasta saat. Tietysti rakentajankin pitää olla tarkka ja ahkera, mutta Kannustalot on suunniteltu alusta loppuun saakka nimenomaan KESTÄVIKSI. Ulkonäköön on myös satsattu jokaisessa talomallissa aivan eri tavalla mitä tyyliin älvsbyhusissa, mikä nostaa hintaa tietysti myös jonkun verran. Semmonen 140 neliön ykskerroksinen rauhala on siinä maksimissaan 200 000 eurossa, ja sillä hinnalla pystyy jo panostamaan vähän astetta hienompaan sisustukseen, ettei esimerkiksi laattojen tartte olla niitä kaikkein halavimpia.

• Kk

Pääkaupunkiseudulla n 2000 euroa/neliö. Tontti ja tontinperustukset ei kuulu tuohon.

• Kannustalo

Meille pukkasi Kannustalo 198m2 Porvoon suunnalle rakennus urakoitsijan kautta avaimet käteen toimituksena.
      Hinnaksi tuli tontteineen 276000e luksussisustuksella.
      Onhan tuo paljon rahaa kun alvarin olis saanut 150000e, mutta elämä maksaa!

• ei o mahollista!

Minen uso että 198m2 avaimet käteen luksussisustuksineen ja tontteineen Porvoonsuunalla muka vain yht. 276000 euroa ??

• KaunisTalo

Kyllä laatu maksaa ja Kannustalon saa pystyyn (pelkän talon) 250000 eurolla, mutta sitten muut rakennukset ja puutarhasuunnitelmat yms yms, hintalappu seisoo lopussa noin 300-330000 euroa. :))

• Onko tosiaan näin?

Siis ihan älyttömiä hintoja taloilla????? Mikä näissä muka maksaa?

Olen useamman ok-talon rakentanut/ rakennuttanut ja ei kyllä ole koskaan mennyt tonteinen ja kaikkineen tuollaisia summia. Vaikka ostaa miten kaiken puutavaran ja muut kikkeet. Onko laskutaito kadonnut kokonaan maastamme?

• KaunisTalo

Rakennapa seuraavaksi Kannustalo ja pistä kuitit nippuun loppukatselmuksen jälkeen! :))

• kannustalo

Harmaja, yksikerroksinen, 160 neliötä, 300 000 euroa. Mitään ei tehty itse.

• vaajatalo

Kannustalon seinäverhous täytyy olla paksumpi, koska muuten ei lämpö pysy muuten sisällä

• Tuuli

Onko tietoa, mitä maksaa Kannustalo pääkaupunkiseudulla? Rakennusoikeutta olisi kellarin kera 250 m2.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe