Minä uskon, että koulussanne on kasvissyöjille oma ruoka joka päivä. Tämä on hienoa, jokainen saa syödäkseen mitä haluaa. MUTTA. Ongelmani liittyykin kasvisruokapäiviin; silloin tarjolla on vain kasvisruokaa, ja lihavaihtoehto puuttuu kokonaan.
Eikö tämä ole jollain tasolla moraalisesti väärin? Vaikka uusien ruokien maistaminen ja syöminen ovatkin tärkeä osa kasvamista, pitäisi mielestäni myös normaaleille ihmisille tarjota kasvisruokapäivinä oma, mieleisempi ruoka vaikka tämä onkin vastoin päivän ideaa. Tasapuolisuuden nimessä.
Epätasa-arvo kouluruokailussa
4
378
Vastaukset 4
- avo-vai.aviokaado
Eiks hedelmäliha korvaakaan kasvavan nuoren protskutarvetta?
Pointti siis ei ollut se vaan tilanteen erikoisuus. Kun tasa-arvosta nyt niin vouhotetaan mutta tällaisissa asioissa se ei näköjään toteudu.
- Lukiossa
Kyllä itse koen asian pakottamiseksi ja syrjimiseksi. Meitä lihansyöjiä kiusataan koulussa, sillä meidän arvojamme loukataan ja meidät pakotetaan syömään kasvisruokaa kerran viikossa. On outoa, että näin pieni vähemmistö kuin vegaanit, ovat saaneet tämän asian ajettua näin pitkälle. He persutelevat asiaa ilmastonmuutoksella jne. Mutta faktahan on se, että heidän halvat kasvisruuat tuodaan lentämällä suomeen ja tämä itsessään kuluttaa maapalloamme jo enemmän. Eikä tällä ruokavaliolla urheileva nuori voi jaksaa päivää.
Hyvin tehty kasvisruoka voi olla hyvää ja ravitsevaa, mutta koulumme ei sitä pysty valitettavasti tarjoamaan. Rahat puuttuvat ja sitä on turha edes yrittää. Ja jokapäivä annamme silti kasvisvaihtoehdon, joten järki käteen eikä pakoteta ketään kasvisruokaan tässä valtiossa!
JÄRKI KÄTEEN!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta682980- 951196
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil3151181Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3611114Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O631037Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste77883- 77852
- 91760
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64752Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32719