Minä uskon, että koulussanne on kasvissyöjille oma ruoka joka päivä. Tämä on hienoa, jokainen saa syödäkseen mitä haluaa. MUTTA. Ongelmani liittyykin kasvisruokapäiviin; silloin tarjolla on vain kasvisruokaa, ja lihavaihtoehto puuttuu kokonaan.
Eikö tämä ole jollain tasolla moraalisesti väärin? Vaikka uusien ruokien maistaminen ja syöminen ovatkin tärkeä osa kasvamista, pitäisi mielestäni myös normaaleille ihmisille tarjota kasvisruokapäivinä oma, mieleisempi ruoka vaikka tämä onkin vastoin päivän ideaa. Tasapuolisuuden nimessä.
Epätasa-arvo kouluruokailussa
4
255
Vastaukset
- avo-vai.aviokaado
Eiks hedelmäliha korvaakaan kasvavan nuoren protskutarvetta?
Pointti siis ei ollut se vaan tilanteen erikoisuus. Kun tasa-arvosta nyt niin vouhotetaan mutta tällaisissa asioissa se ei näköjään toteudu.
- Lukiossa
Kyllä itse koen asian pakottamiseksi ja syrjimiseksi. Meitä lihansyöjiä kiusataan koulussa, sillä meidän arvojamme loukataan ja meidät pakotetaan syömään kasvisruokaa kerran viikossa. On outoa, että näin pieni vähemmistö kuin vegaanit, ovat saaneet tämän asian ajettua näin pitkälle. He persutelevat asiaa ilmastonmuutoksella jne. Mutta faktahan on se, että heidän halvat kasvisruuat tuodaan lentämällä suomeen ja tämä itsessään kuluttaa maapalloamme jo enemmän. Eikä tällä ruokavaliolla urheileva nuori voi jaksaa päivää.
Hyvin tehty kasvisruoka voi olla hyvää ja ravitsevaa, mutta koulumme ei sitä pysty valitettavasti tarjoamaan. Rahat puuttuvat ja sitä on turha edes yrittää. Ja jokapäivä annamme silti kasvisvaihtoehdon, joten järki käteen eikä pakoteta ketään kasvisruokaan tässä valtiossa!
JÄRKI KÄTEEN!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest766299Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4414371Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön603609Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1352255Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1002170Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m20917En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su58845Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta42810- 78706
- 59695