Minä uskon, että koulussanne on kasvissyöjille oma ruoka joka päivä. Tämä on hienoa, jokainen saa syödäkseen mitä haluaa. MUTTA. Ongelmani liittyykin kasvisruokapäiviin; silloin tarjolla on vain kasvisruokaa, ja lihavaihtoehto puuttuu kokonaan.
Eikö tämä ole jollain tasolla moraalisesti väärin? Vaikka uusien ruokien maistaminen ja syöminen ovatkin tärkeä osa kasvamista, pitäisi mielestäni myös normaaleille ihmisille tarjota kasvisruokapäivinä oma, mieleisempi ruoka vaikka tämä onkin vastoin päivän ideaa. Tasapuolisuuden nimessä.
Epätasa-arvo kouluruokailussa
4
328
Vastaukset
- avo-vai.aviokaado
Eiks hedelmäliha korvaakaan kasvavan nuoren protskutarvetta?
Pointti siis ei ollut se vaan tilanteen erikoisuus. Kun tasa-arvosta nyt niin vouhotetaan mutta tällaisissa asioissa se ei näköjään toteudu.
- Lukiossa
Kyllä itse koen asian pakottamiseksi ja syrjimiseksi. Meitä lihansyöjiä kiusataan koulussa, sillä meidän arvojamme loukataan ja meidät pakotetaan syömään kasvisruokaa kerran viikossa. On outoa, että näin pieni vähemmistö kuin vegaanit, ovat saaneet tämän asian ajettua näin pitkälle. He persutelevat asiaa ilmastonmuutoksella jne. Mutta faktahan on se, että heidän halvat kasvisruuat tuodaan lentämällä suomeen ja tämä itsessään kuluttaa maapalloamme jo enemmän. Eikä tällä ruokavaliolla urheileva nuori voi jaksaa päivää.
Hyvin tehty kasvisruoka voi olla hyvää ja ravitsevaa, mutta koulumme ei sitä pysty valitettavasti tarjoamaan. Rahat puuttuvat ja sitä on turha edes yrittää. Ja jokapäivä annamme silti kasvisvaihtoehdon, joten järki käteen eikä pakoteta ketään kasvisruokaan tässä valtiossa!
JÄRKI KÄTEEN!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031713Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2091324- 721309
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521029- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei17858- 42847