Epätasa-arvo kouluruokailussa

Minä uskon, että koulussanne on kasvissyöjille oma ruoka joka päivä. Tämä on hienoa, jokainen saa syödäkseen mitä haluaa. MUTTA. Ongelmani liittyykin kasvisruokapäiviin; silloin tarjolla on vain kasvisruokaa, ja lihavaihtoehto puuttuu kokonaan.

Eikö tämä ole jollain tasolla moraalisesti väärin? Vaikka uusien ruokien maistaminen ja syöminen ovatkin tärkeä osa kasvamista, pitäisi mielestäni myös normaaleille ihmisille tarjota kasvisruokapäivinä oma, mieleisempi ruoka vaikka tämä onkin vastoin päivän ideaa. Tasapuolisuuden nimessä.

4

378

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avo-vai.aviokaado

Eiks hedelmäliha korvaakaan kasvavan nuoren protskutarvetta?

• Ei, mutta pavut korvaavat.

• Pointti siis ei ollut se vaan tilanteen erikoisuus. Kun tasa-arvosta nyt niin vouhotetaan mutta tällaisissa asioissa se ei näköjään toteudu.

• Lukiossa

Kyllä itse koen asian pakottamiseksi ja syrjimiseksi. Meitä lihansyöjiä kiusataan koulussa, sillä meidän arvojamme loukataan ja meidät pakotetaan syömään kasvisruokaa kerran viikossa. On outoa, että näin pieni vähemmistö kuin vegaanit, ovat saaneet tämän asian ajettua näin pitkälle. He persutelevat asiaa ilmastonmuutoksella jne. Mutta faktahan on se, että heidän halvat kasvisruuat tuodaan lentämällä suomeen ja tämä itsessään kuluttaa maapalloamme jo enemmän. Eikä tällä ruokavaliolla urheileva nuori voi jaksaa päivää.
      Hyvin tehty kasvisruoka voi olla hyvää ja ravitsevaa, mutta koulumme ei sitä pysty valitettavasti tarjoamaan. Rahat puuttuvat ja sitä on turha edes yrittää. Ja jokapäivä annamme silti kasvisvaihtoehdon, joten järki käteen eikä pakoteta ketään kasvisruokaan tässä valtiossa!

JÄRKI KÄTEEN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      811
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      716
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      515
      711
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      605
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe