NapinPainaja vs Koneistaja

nappiapohjaan

Riittääkö että osaa tehdä asetuksia niin ei ole napinpainaja?

12

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asettaja

      Asetusten teko? Koneissa on asetuksia työstöä varten, teriä varten, ovia ja lamppuja varten ja leikkuunesteitä varten. Lisäksi on asetuksia erilaisia antureita, tiedonsiirtoa yms. varten. Kaikkia asetuksia ei tarvi tietääkään. Kappaleenkin voi "asettaa" koneen sisään. Lyhyt ohjelmakin voi olla "asetus" jos kone on yksinkertainen.

    • EntinenSorvari

      Taadataada vihreeta nappulaa pikkuhiprakassa 1000kertaa päiväsaä putkeen ja sutta pukkaa!! Huppelis!

      • eihiprakkaa

        Pikkuhiprakassa, juopot ei ole duunissa kuukauttakaan nykyään. Mittari suuhun ja kenkää perseelle.
        Työhaastattelussa jo raakataan densot vittuun. Meidän firmassa kysytään suoraan miten viina maistuu.


      • runkkariiii

        ite ainaskin pikkuhiprakassa aina


    • Jore77778

      Kuules poju/amatööri, se on sillä tavalla, että kun olet ollut töissä vähintään 10 vuotta plus opiskellut välillä lisää ja osaat ohjelmoida sekä Fanucin että Mazatrolin, mieluiten myös Heidenheinin ohjelmia, niin saat luvan kutsua itseäsi koneistajaksi. Ja kun palkka on yli 14 euroa tunnilta.

      • ManuaaliJaCnc

        Koneistaja ja CNC-koneistaja ovat tänäpäivänä kaksi eri asiaa. Moni koneistaja pystyy tekemään myös CNC-töitä, mutta läheskään jokainen koneistajana itseään pitävä CNC-jamppa ei osaa tehdä manuaalikoneilla töitä. Koneistaja = pystyy tekemään työn alusta loppuun kuvasta mitä tahansa lastuavaa metallintyöstökonetta käyttäen, ohjauksesta riippumatta.


      • VaikeanUcco

        Osat on tärkeitä. Toki on selvää että on haittoja ja on eroja palkoissakin. Siksi kannattaakin välttää metallihommia, koska korvaus ja vaativuus ei vastaa toisiaan. Toimistotyötkin voi olla hyvin stressaavia ja ongelmat välillä mahdottoman vaikeita, koska järjestelmätkin tilttailee ja ohjelmissa on bugeja. Pienet ongelmat ja vahingotkin esim. suunnittelutöissä voi aiheuttaa isot ketjureaktiot ja monen päivän korjaus ja muutos työt.


      • KRÄSHPUMBÄNG

        Jos näyttää että palkka ei nouse aloituksesta niin se on SORONOO! Monta halukasta varmasti löytyy harjoittelemaan koneilla!


      • Haahaahaa

        Kuules 2 vuotta hommissa ja 15e tunnilta


    • MetallinSorvaaja

      Ja taas pienessäsievässä sorvaillaan, lasit päähän ja valkosipulipainotteiset eväät. Onneks perjantaina lakko niin yka juopottelupäivä lisää, kiitos AY JA SIPILÄ!

    • MielipideVain

      Koneistaja on tyyppi, joka ohjelmoi koneet ja hallitsee myös manuaalisesti hommat eli (jyrsiminen,manuaalisorvaus jne). Käytännössä koneistaja tekee ihan mitä vain, manuaalisesti tai nc-koneella.

      Napinpainaja on se tyyppi, joka tekee yksinkertaisia leego-asetuksia; vaihtaa ohjelman, työkalut, leuat, ottaa nollapisteen ja laskuttaa työkalut jne. Kaikki ovat valmiina koska sarjat ja kappaleet ovat samoja.

      En vähättele kumpaakaan.

    • RahantekokoneenRasvaaja

      Työelämässä sitä kyllä on ihan "up yours".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe