Hei! Olen 11.v poika ja olen alkanut miettiä onko minulla murrosikä. Minulla on tullut finnejä tämän kuun sisällä 4 , olen alkanut esittää ja olen alkanut koulussakin puhumaan tunnilla ja pränkätä/kiusata lapsi koulun pihassa ja olen alkanut kettuilemaan opettajille.
Onko minulla murrosikä
8
1942
Vastaukset
Mielialaan liittyvät vaihtelut ovat osa murrosiän muutoksia henkisellä puolella. Fyysiset muutokset ovat usein näkyvimmät merkit murrosiän alkamisesta. Finnit ovat yksi näkyvin merkki siitä. Sen lisäksi kehon muutokssin kuuluu karvoituksen kasvun alkaminen esim alapäässä ja kainaloissa, peniksen kasvaminen isommaksi, pituuskasvun kiihtyminen, peniksen toistuvat erektiot (nousee kovana pystyyn usein), siemensyöksyjen /yöllisten märkien unien alkaminen jne.
Aluksi nuo muutokset voivat hämmentää ja tuntuvat nololle tai hävettävälle, mutta kaikki pojat muuttuvat murrosiän myötä ja jokaiselle tuo murrosikä alkaa täysin yksilöllisesti.- Murrosikä22
No mulla on almanut seisoa ja kainalot haist
Eli murrosikä on siis alkanut jo
- vitunjonne
Mun mielestä murrosikä ei ala jonku vitun 4 finnin aikana ja pränkkäilystä tai opettajalle kettuilemesesta... Ite oon 13 ja äänenmurros alko joskus 12 vuotiaana. Viime koulu terveys tarkastuksessa todettiin et mulla on alkanu kasvupyrähdys. Mun mielestä murrosikä alkaa vasta siinä vaiheessa kun äänenmurros on ainaki alkanu.
- jokupoikataijotai
samahomma paitsi mä en vaa kiusaa ketää mut kettuilu siaisille on muute kivaa ja olen itsekin 11v ja murrosikä alkaa 10-14v äänenmurros yleensä 10-16v ja itse tulin juuri tänne sivulle kun huomasin kun yskäsin et mun yskäsy ei kuullosta normaalilta ja sit testasin ääntä vähän erilaisempi :D
- åäPADORIHGPHFIDSPIJRO
Sillon kun alapään karvat on alkanu kasvaa ja tummua ni se on huomattavin merkki murrosiästä. Sitten sitten se ääni alkaa muuttumaan ja jossain vaiheessa voi muuttua nopeastikkin, itsellä muuttui ekojen 3kk sisällä äänenmurroksessa todella nopeesti matalammaks mut nyt on hidastunu muuttumine. Oon 3kk pääst 14 ja murrosikä alko noin 12v. Nopea pituuskasvu alkanu jossai 8kk sit. Vähä ennen äänenmurrosta. Äänenmurroksen merkkejä taas on se että ääni pettää, menee matalasta korkeaksi parin sekunnin ajaksi.
- Murrosikä22
Eli joo nyt on tullut semmosta että olen vahingossa nielaissut semmosen nipsnu millä avataan juoma tölkkejä eli nyt tuntuu kurkun kohdilla semmonen klöntti voiko se johtua aataminomenasta vai onko nipsu kurkussa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255