Toyotan maalipinnan ja pellin laatu?

rtynr

Hei
Olen lueskellut palstaa satunnaisesti, ja huomioni kiinnittynyt siihen, kun monissa viesteissä morkataan Toyotan maalipintaa ja peltejä. Onko tietoa, miten paha ongelma on kyseessä? Kuulemma ruostuvat jo uutena?

Toyota Auris sopisi muuten meille hyvin, mutta osto arveluttaa....

19

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSI2012

      no ei ne pilajutut pidä paikkaansa. joku skeida Einari on keksinyt siirtää skodan ruosteongelmat Toyotan syyksi. skodat ruostuvat jopa vuodessa, Toyotan ruosteita saatkin sitten odotella 30vuotta.

      • HolistiOnOnneton

        Vai onko ne toisin päin? Holisti luulee että sitkeillä valheillasi saa jotain aikaa, vaikka ilman mitään faktaa.


    • NäinAlkuun

      Testien ja vertailujen mukaan Toyotan ruosteenestokäsittelyt ovat puutteellisia tai puuttuvat käytännössä kokonaan. Kestotestissä aikana pahimmat ovat ruostuneet jo huolestuttavan pahaan kuntoon ja nämä faktat voi jokainen etsiä netistä ja autolehdistä ympäri maailmaa. Onhan se noloa kun 100tkm/2v testissä autosta sulaa metallista tehdystä liittimestä Metalliliiton kokonaan pois ja jarrukilpi on puhki ja jokaisen lista ja paneelin alla on pelti ruskeana ruosteesta.

      • Ruosteasiantuntija

        Näin on maksetuissa testeissä, mutta todellisuus näkyy parkkipaikalla, siellä et näe ruostunutta Toyotaa, vaikka katsot vuosituhannen vaihteen malleja.
        Muutama fakta: japanilaisvalmistajien teräs on ensiluokkaista ja samoin valmistus-ja kokoonpamoprosessit.
        Eurooppalaisista merkeistä ei usein voi sanoa samaa, eniten ruosteongelmaa on perinteisesti ollut ranskalaismerkeissä, jopa ihan tuoreissa malleissakin sitä voi edelleen ilmetä. Suosittelen välttämään, ellei autoa ole tarkoitus pitää vain pari kolme vuotta.
        Mutta myös saksalaismerkeissä on samaa ongelmaa esiintynyt viime aikoina ja yllättäen etenkin VW-konsernin tuotteissa, mutta toki perinteisesti Opelissa ja Fordissa edelleen.
        Joten jos autoa aikoo pitää pitkään, niin ruosteettomuutta arvostava valitsee japanilaismerkin, ne kun ovat myös teknisesti erittäin kestävä ja Toyotan maine eritoten on legendaarinen.


      • Taisteluväsymystä

        Tietysti ne on maksettuja, ainakin luuserimerkin puolustajan mielestä. Tuo on se epätoivoisia veto kun muuhun et pysty.


      • ruostuu
        Ruosteasiantuntija kirjoitti:

        Näin on maksetuissa testeissä, mutta todellisuus näkyy parkkipaikalla, siellä et näe ruostunutta Toyotaa, vaikka katsot vuosituhannen vaihteen malleja.
        Muutama fakta: japanilaisvalmistajien teräs on ensiluokkaista ja samoin valmistus-ja kokoonpamoprosessit.
        Eurooppalaisista merkeistä ei usein voi sanoa samaa, eniten ruosteongelmaa on perinteisesti ollut ranskalaismerkeissä, jopa ihan tuoreissa malleissakin sitä voi edelleen ilmetä. Suosittelen välttämään, ellei autoa ole tarkoitus pitää vain pari kolme vuotta.
        Mutta myös saksalaismerkeissä on samaa ongelmaa esiintynyt viime aikoina ja yllättäen etenkin VW-konsernin tuotteissa, mutta toki perinteisesti Opelissa ja Fordissa edelleen.
        Joten jos autoa aikoo pitää pitkään, niin ruosteettomuutta arvostava valitsee japanilaismerkin, ne kun ovat myös teknisesti erittäin kestävä ja Toyotan maine eritoten on legendaarinen.

        Jos uutisiin valtakunnan päälehdessä on uskominen, niin terästehdas joka toimittaa Japanissa useammalle merkille teräksen, niin luokatonta laatua on mennyt autonvalmistajiile, myös tojolle.


      • peltejä.tsiikannut

        Voi olla, toisaalta Toyota kantaa aina vastuunsa, jos alihankkija kusettaja. Eli huolettoman mielin Toyota-kaupoille ja kukas sen voi sanoa, että tällaisesta teräksestä tehtyjä Toyotia on edes meille tuotu?
        Sen verta paljon on Toyotia tullut tutkittua, että voi sanoa niitten olevan pahuksen lujapeltisiä. Ja ovat olleet sellaisia pian 40 vuotta eli sen minkä on etuvetoja tehty.
        Kyllä ne ongelmat on eurooppalaisilla merkeillä, ne ei tahdo vaan Suomen karussa ilmastossa kestää. Meillä kura ja tiesuola tekee niissä tuhoja. Italian ja Ranskan merkit varsinkin on suunniteltu leutoon Välimeren ilmastoon, siellä ei kuraa ole eikä suolaa, vaan leppoisat kelit. Siellä ne onkin päteviä vehkeitä, mutta tänne ihan sopimattomia, alkaa ruoste syödä terästä nopsaan tahtiin. Vanha vitsi rapeista ranskalaisista pitää ikävä kyllä paikkansa.


      • RuostuvaaKuraa

        Ranskan rapeat on jo mennyttä aikaa, kestävä Suomen suolat ja olosuhteet todella hyvin. Toyota taas ei ole koskaan kestänyt ja nykypäivänä tilanne on vielä karumpi.


      • EiIhanSuosiolla
        peltejä.tsiikannut kirjoitti:

        Voi olla, toisaalta Toyota kantaa aina vastuunsa, jos alihankkija kusettaja. Eli huolettoman mielin Toyota-kaupoille ja kukas sen voi sanoa, että tällaisesta teräksestä tehtyjä Toyotia on edes meille tuotu?
        Sen verta paljon on Toyotia tullut tutkittua, että voi sanoa niitten olevan pahuksen lujapeltisiä. Ja ovat olleet sellaisia pian 40 vuotta eli sen minkä on etuvetoja tehty.
        Kyllä ne ongelmat on eurooppalaisilla merkeillä, ne ei tahdo vaan Suomen karussa ilmastossa kestää. Meillä kura ja tiesuola tekee niissä tuhoja. Italian ja Ranskan merkit varsinkin on suunniteltu leutoon Välimeren ilmastoon, siellä ei kuraa ole eikä suolaa, vaan leppoisat kelit. Siellä ne onkin päteviä vehkeitä, mutta tänne ihan sopimattomia, alkaa ruoste syödä terästä nopsaan tahtiin. Vanha vitsi rapeista ranskalaisista pitää ikävä kyllä paikkansa.

        Miksi tarvitaan aina viranomaisen määräys, että saadaan Toyota tekemään korjaukset hengenvaarallisia vikoihin joita viime vuosina on ollut useita?


    • rehellisesti.japanilaine

      Kaikki ammattiihmisetkin tietävät että paras teräs on japanilaista , kokkiveitsistä lähtien. Saksasta saa tappavinta kaasua. hitlerikin jo testasi sitä. Hyvin toimi!

      • RungotKatkeileeJneeee

        KobeSteel onkin kerännyt mainetta viime aikoina oikein huolella, tosin kovin negatiivista. Vääristelivät laaturaportteja ja myivät kuraa aitona tavarana. Taitaa olla jo maan tapa.


      • Ainoa.vaihtoehto

        Ranskanraudat ruostuu, italiaanoista brakaa sähköt, sakuista koneet. Vain japanilaisissa kestää kaikki.


      • Valehtelijoiden_klubi
        Ainoa.vaihtoehto kirjoitti:

        Ranskanraudat ruostuu, italiaanoista brakaa sähköt, sakuista koneet. Vain japanilaisissa kestää kaikki.

        Siinähän tulikin jo neljä emävaletta.


    • Omilla_aivoilla

      Toivottavasti ihmiset uskovat omia silmiään ja läheisten kokemuksia autoasioissa. Suomi24 huuhaa Toyotan ruosteherkkyydestä on sellaista soopaa, ettei mokomaa kannata ottaa vakavasti. Eikä noissa niin sanotuissa testeissä ole paljon totuuden siementä mukana. Niitä kun kirjoittavat yleensä vannoutuneet euromerkeillä ajavat toimittajat...

      • Lääkitystävaille

        Tuo aloittaja on se sama, joka on aloittanut ne kymmenet aloitukset aiheesta.


      • Totuusontotuus

        Toyotan kestävyys on punainen vaate joillekin, oikein pakko aloittaa lapsellinen Tojo ruostuu-höpinä taas kerran. Uskokaa nyt hyvät ihmiset, ettei Tojo ruostu kuin trollien mielessä.
        Mutta jos joku saa mielihyvää Tojo ruostuu-mantraa hokemalla, niin ei se meiltä asian oikean laidan tietäviltä ole pois. Kansa nimittäin tietää totuuden, mitkä ruostuvat ja mitkä ei ja se totuus on tiedetty monet kymmenet vuodet.


      • Katosiitä

      • yökastelijapoju
        Lääkitystävaille kirjoitti:

        Tuo aloittaja on se sama, joka on aloittanut ne kymmenet aloitukset aiheesta.

        hihii, minähän se taas olen tämän ketjun aloittaja, kopsasin tämänkin jutun VAG-areenalta ja muunsin automerkiksi toyotan, hihiiii. olen minä sairas.


    • vain itäauto skodat ruostuvat vuodessa puhki ja se on fakta. lukeehan se eri palstoillakin satojen ihmisten kertomana.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2428
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      131
      2369
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      1831
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      14
      1642
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1277
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1234
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1212
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      967
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      134
      877
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      868
    Aihe