Toyotan maalipinnan ja pellin laatu?

rtynr

Hei
Olen lueskellut palstaa satunnaisesti, ja huomioni kiinnittynyt siihen, kun monissa viesteissä morkataan Toyotan maalipintaa ja peltejä. Onko tietoa, miten paha ongelma on kyseessä? Kuulemma ruostuvat jo uutena?

Toyota Auris sopisi muuten meille hyvin, mutta osto arveluttaa....

19

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSI2012

      no ei ne pilajutut pidä paikkaansa. joku skeida Einari on keksinyt siirtää skodan ruosteongelmat Toyotan syyksi. skodat ruostuvat jopa vuodessa, Toyotan ruosteita saatkin sitten odotella 30vuotta.

      • HolistiOnOnneton

        Vai onko ne toisin päin? Holisti luulee että sitkeillä valheillasi saa jotain aikaa, vaikka ilman mitään faktaa.


    • NäinAlkuun

      Testien ja vertailujen mukaan Toyotan ruosteenestokäsittelyt ovat puutteellisia tai puuttuvat käytännössä kokonaan. Kestotestissä aikana pahimmat ovat ruostuneet jo huolestuttavan pahaan kuntoon ja nämä faktat voi jokainen etsiä netistä ja autolehdistä ympäri maailmaa. Onhan se noloa kun 100tkm/2v testissä autosta sulaa metallista tehdystä liittimestä Metalliliiton kokonaan pois ja jarrukilpi on puhki ja jokaisen lista ja paneelin alla on pelti ruskeana ruosteesta.

      • Ruosteasiantuntija

        Näin on maksetuissa testeissä, mutta todellisuus näkyy parkkipaikalla, siellä et näe ruostunutta Toyotaa, vaikka katsot vuosituhannen vaihteen malleja.
        Muutama fakta: japanilaisvalmistajien teräs on ensiluokkaista ja samoin valmistus-ja kokoonpamoprosessit.
        Eurooppalaisista merkeistä ei usein voi sanoa samaa, eniten ruosteongelmaa on perinteisesti ollut ranskalaismerkeissä, jopa ihan tuoreissa malleissakin sitä voi edelleen ilmetä. Suosittelen välttämään, ellei autoa ole tarkoitus pitää vain pari kolme vuotta.
        Mutta myös saksalaismerkeissä on samaa ongelmaa esiintynyt viime aikoina ja yllättäen etenkin VW-konsernin tuotteissa, mutta toki perinteisesti Opelissa ja Fordissa edelleen.
        Joten jos autoa aikoo pitää pitkään, niin ruosteettomuutta arvostava valitsee japanilaismerkin, ne kun ovat myös teknisesti erittäin kestävä ja Toyotan maine eritoten on legendaarinen.


      • Taisteluväsymystä

        Tietysti ne on maksettuja, ainakin luuserimerkin puolustajan mielestä. Tuo on se epätoivoisia veto kun muuhun et pysty.


      • ruostuu
        Ruosteasiantuntija kirjoitti:

        Näin on maksetuissa testeissä, mutta todellisuus näkyy parkkipaikalla, siellä et näe ruostunutta Toyotaa, vaikka katsot vuosituhannen vaihteen malleja.
        Muutama fakta: japanilaisvalmistajien teräs on ensiluokkaista ja samoin valmistus-ja kokoonpamoprosessit.
        Eurooppalaisista merkeistä ei usein voi sanoa samaa, eniten ruosteongelmaa on perinteisesti ollut ranskalaismerkeissä, jopa ihan tuoreissa malleissakin sitä voi edelleen ilmetä. Suosittelen välttämään, ellei autoa ole tarkoitus pitää vain pari kolme vuotta.
        Mutta myös saksalaismerkeissä on samaa ongelmaa esiintynyt viime aikoina ja yllättäen etenkin VW-konsernin tuotteissa, mutta toki perinteisesti Opelissa ja Fordissa edelleen.
        Joten jos autoa aikoo pitää pitkään, niin ruosteettomuutta arvostava valitsee japanilaismerkin, ne kun ovat myös teknisesti erittäin kestävä ja Toyotan maine eritoten on legendaarinen.

        Jos uutisiin valtakunnan päälehdessä on uskominen, niin terästehdas joka toimittaa Japanissa useammalle merkille teräksen, niin luokatonta laatua on mennyt autonvalmistajiile, myös tojolle.


      • peltejä.tsiikannut

        Voi olla, toisaalta Toyota kantaa aina vastuunsa, jos alihankkija kusettaja. Eli huolettoman mielin Toyota-kaupoille ja kukas sen voi sanoa, että tällaisesta teräksestä tehtyjä Toyotia on edes meille tuotu?
        Sen verta paljon on Toyotia tullut tutkittua, että voi sanoa niitten olevan pahuksen lujapeltisiä. Ja ovat olleet sellaisia pian 40 vuotta eli sen minkä on etuvetoja tehty.
        Kyllä ne ongelmat on eurooppalaisilla merkeillä, ne ei tahdo vaan Suomen karussa ilmastossa kestää. Meillä kura ja tiesuola tekee niissä tuhoja. Italian ja Ranskan merkit varsinkin on suunniteltu leutoon Välimeren ilmastoon, siellä ei kuraa ole eikä suolaa, vaan leppoisat kelit. Siellä ne onkin päteviä vehkeitä, mutta tänne ihan sopimattomia, alkaa ruoste syödä terästä nopsaan tahtiin. Vanha vitsi rapeista ranskalaisista pitää ikävä kyllä paikkansa.


      • RuostuvaaKuraa

        Ranskan rapeat on jo mennyttä aikaa, kestävä Suomen suolat ja olosuhteet todella hyvin. Toyota taas ei ole koskaan kestänyt ja nykypäivänä tilanne on vielä karumpi.


      • EiIhanSuosiolla
        peltejä.tsiikannut kirjoitti:

        Voi olla, toisaalta Toyota kantaa aina vastuunsa, jos alihankkija kusettaja. Eli huolettoman mielin Toyota-kaupoille ja kukas sen voi sanoa, että tällaisesta teräksestä tehtyjä Toyotia on edes meille tuotu?
        Sen verta paljon on Toyotia tullut tutkittua, että voi sanoa niitten olevan pahuksen lujapeltisiä. Ja ovat olleet sellaisia pian 40 vuotta eli sen minkä on etuvetoja tehty.
        Kyllä ne ongelmat on eurooppalaisilla merkeillä, ne ei tahdo vaan Suomen karussa ilmastossa kestää. Meillä kura ja tiesuola tekee niissä tuhoja. Italian ja Ranskan merkit varsinkin on suunniteltu leutoon Välimeren ilmastoon, siellä ei kuraa ole eikä suolaa, vaan leppoisat kelit. Siellä ne onkin päteviä vehkeitä, mutta tänne ihan sopimattomia, alkaa ruoste syödä terästä nopsaan tahtiin. Vanha vitsi rapeista ranskalaisista pitää ikävä kyllä paikkansa.

        Miksi tarvitaan aina viranomaisen määräys, että saadaan Toyota tekemään korjaukset hengenvaarallisia vikoihin joita viime vuosina on ollut useita?


    • rehellisesti.japanilaine

      Kaikki ammattiihmisetkin tietävät että paras teräs on japanilaista , kokkiveitsistä lähtien. Saksasta saa tappavinta kaasua. hitlerikin jo testasi sitä. Hyvin toimi!

      • RungotKatkeileeJneeee

        KobeSteel onkin kerännyt mainetta viime aikoina oikein huolella, tosin kovin negatiivista. Vääristelivät laaturaportteja ja myivät kuraa aitona tavarana. Taitaa olla jo maan tapa.


      • Ainoa.vaihtoehto

        Ranskanraudat ruostuu, italiaanoista brakaa sähköt, sakuista koneet. Vain japanilaisissa kestää kaikki.


      • Valehtelijoiden_klubi
        Ainoa.vaihtoehto kirjoitti:

        Ranskanraudat ruostuu, italiaanoista brakaa sähköt, sakuista koneet. Vain japanilaisissa kestää kaikki.

        Siinähän tulikin jo neljä emävaletta.


    • Omilla_aivoilla

      Toivottavasti ihmiset uskovat omia silmiään ja läheisten kokemuksia autoasioissa. Suomi24 huuhaa Toyotan ruosteherkkyydestä on sellaista soopaa, ettei mokomaa kannata ottaa vakavasti. Eikä noissa niin sanotuissa testeissä ole paljon totuuden siementä mukana. Niitä kun kirjoittavat yleensä vannoutuneet euromerkeillä ajavat toimittajat...

      • Lääkitystävaille

        Tuo aloittaja on se sama, joka on aloittanut ne kymmenet aloitukset aiheesta.


      • Totuusontotuus

        Toyotan kestävyys on punainen vaate joillekin, oikein pakko aloittaa lapsellinen Tojo ruostuu-höpinä taas kerran. Uskokaa nyt hyvät ihmiset, ettei Tojo ruostu kuin trollien mielessä.
        Mutta jos joku saa mielihyvää Tojo ruostuu-mantraa hokemalla, niin ei se meiltä asian oikean laidan tietäviltä ole pois. Kansa nimittäin tietää totuuden, mitkä ruostuvat ja mitkä ei ja se totuus on tiedetty monet kymmenet vuodet.


      • Katosiitä

      • yökastelijapoju
        Lääkitystävaille kirjoitti:

        Tuo aloittaja on se sama, joka on aloittanut ne kymmenet aloitukset aiheesta.

        hihii, minähän se taas olen tämän ketjun aloittaja, kopsasin tämänkin jutun VAG-areenalta ja muunsin automerkiksi toyotan, hihiiii. olen minä sairas.


    • vain itäauto skodat ruostuvat vuodessa puhki ja se on fakta. lukeehan se eri palstoillakin satojen ihmisten kertomana.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      68
      3971
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      21
      2271
    3. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      442
      1956
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

      Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      164
      1801
    5. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      108
      1176
    6. Pysyä yhdessä vai ei

      En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      91
      1166
    7. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      236
      1115
    8. Tänään oli

      Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      937
    9. En halua sua enää

      joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      788
    10. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

      Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      166
      740
    Aihe