Meikäläistä palveli vuodesta 2002 vuoteen 2009 Lada 110. Täytyy sanoa suoraan, että Ladasta luovuttaessa tuntui, ettei sitä merkkiä enää meikäläinen hanki.
Luin tuossa Lada-palstaa, jonne aikoinani kirjoittelin paljonkin. Liekö vielä 10 vuoden takaisia keskusteljoita palstalla?
Huomasin, että jopa uusia Ladoja on vielä saatavissa. Rupesi kiinnostamaan. Onko Granta ainut, jota täällä on myynnissä? Mikä mahtaa olla takuu?
Huomasin että Saksassa myydään peräti viittä Ladan mallia: Vesta, Urban, Kalina, Taiga ja Granta.
vielähän Ladoja myydään!
17
1847
Vastaukset
- TSI2012
entiset ladakuskit ovat siirtyneet skodan talliin. se niinku velvoittaa tuo itäauto maine.
- tov_wiljami
Luultavasti aika harvat ovat siirtyneet Skodaan. Skodahan on käytännössä saksalainen auto, veikka tehdäänkin Tshekissä.
Sitä paitsi Skodan tehtaat ovat lännempänä kuin Ladan tehtaat.
Sitä vastoin monet ladailijat ova siirtyneet Kiaan, eli todelliseen Idän autoon, sillä sitähän Korea on, tai Hyundaihin.. Kiaa on puoltanut se, että sitä on myynyt myös Delta.
On otettava huomioon, että ladailijoille auton hinta on ollut myös tärkeä seikka. Ladailija kun ei pannut viimeisiä rahojaan autoon. - Pyssykylä
Kyllä täällä pohjois-suomessa entiset Lada kuskit ovat järjestään siirtyneet Skoda merkkisiin autoihin. Pitävät sitä edelleen itäautona.
- Lodjustin
Juu, mun tutuista ainakin monet vaihtoivat Kiaan sen jälkeen kun Ladan tuonti loppui Deltan toimesta.
Saa nähdä, vaihtavatko Ladaan takaisin, jos niitä rupeaa saamaan muualtakin kuin Tampereelta..
Mutta juurikin tuo asenne heillä on, ja ihan tervekin kaiken lisäksi, että autoon ei tartte laittaa älyttömiä määriä rahaa kiinni koska se on kuitenkin loppujen lopuksi pelkkä kulkuväline siirryttäessä paikasta A paikkaan B. Ei yhtään sen enempää jos vähempääkään.- Kympiläpilua
Nykäseppä alle vähän käytetty Lada Kalina. Jos et löydä Suomesta, käy Saksasta. Mulla on ollut vuodesta 2012 vuosimalli 2007. On toiminut erinomaisesti. Ei yhtään hylkäystä katsastuksessa. Kerran piti viedä pajalle kun meni sytyt parista pytystä. Selvisi pelkällä putsauksella. Olen laskenut kustannukset, ne on 0,23 € per kilometri kun nyt hinta on jo nollassa vaikka ajan sillä vielä monta vuotta. Ruostetta ei ole vielä yhtään missään. Kulutus on noin 7 litraa per 100 km läpi vuoden keskiarvona. On aivan erilainen kun 110 latukka. Oikean pikkuauton oloinen kiesi. Hyvä valinta, jos itsetunto kestää. Halpoja varaosia saa Saksasta. Shenker tai DHL toimittaa kotiovelle. Jos lontoo taipuu, tietty.
- kunnopeli
Uudet on hienoja autoja . Myynti suomessa Super- Motor oy pirkkala kannattaa käydä katsomassa.
- kökkötraktorix
Käytettyjen Ladojen hinnat ovat taivaissa. 2500 euroa pyydetään 2000-mallisesta Samarasta. Eikös se ole 500 euron kottero? Ainakaan myydessä ei saa tonnia enempää. Yksi myy myös 95-mallista kanttiladaa 1700 eurolla. Ei saa millään katsastuksessa päästöistä läpi säätelemättömän katin takia. Tai ainakin kossupullo on laitettava hansikaslokeroon. Ostinkin 2004-mallisen Focuksen, kun Ladaa ei löytynyt 500 euron hintaluokassa. Aika luksukselta tuntuu, ei tarvitse korvatulppia ajossa.
- Kanttikatti
Kanttikattiladoissa oli säätyvä kaasari. Se kului, eikä varaosia ole saanut enää n. 10 vuoteen.
Joka vuosi ennen katsastusta erikoispajalle säätöön että sai katsastuksesta nykivänä läpi ja katsastuksen jälkeen uudet säädöt että sillä pystyi ajamaan.
- renumersudacialada
tulossa ladat mersudacian moottorilla kertoo uutiset
- nissarenaultmesedacialad
renaulnissan omistaa ladan ja mersedes tekee moottoreita yhteistyössä näiden kanssa.sekä diesel että bensaturboja.
tuleeko ladaan samat koneet siis pellin alle? daciassa on jo- Anonyymi
Ladoissa on nykyään rellun koneet kyllä. Vanha 1.5L 8V oli huomattavasti luotettavampi! Oli saatavilla aina lada kalinaan asti.
- Anonyymi
minulla ollut 110 ladoja kaksikin ja perille on aina päästy. ovat yksinkertaisia korjata ja huoltaa. halvempia kuin mopot mutta ei sada räntä naamalle. millaisia ne hyvät autot on?
- Anonyymi
Hyvät autot on sellaisia että voi kermapersekin ajaa. Ohjauksen pitää olla höyhenkevyt, jarrun pitää toimi hipaisemalla ja auton pitää säädellä kabiinin lämpötila kuljettajan puolesta, ei sitä kaasupoljintakaan jaksa kovin kauaa painella niin pitää olla vakionopeudensäädin. Sitten ollaankin korjaamolla alvariinsa kun himmelit ja moottorielektroniikat solmussa.
T. Näinsevaanon
- Anonyymi
110 ladassa on muuten automaattinen lämmönsäädin. mittaus antura on kattolampun vieressä ja lämmöt on kajuutassa justiin kuin siperian pakkasiin suunnitellussa autossa pitääkin.
- Anonyymi
minulla on ollut 110 ajossa vuodesta 2003 eikä se ole käynyt kertaakaan korjaamolla.
teen huollot ja pikku rempat itse. isoja ei ole ollutkaan.
autoni jälleenmyynti arvosta en tiedä enkä välitä tietääkkään koska se ei ole myytävänä. takavetoladan kyydissä ois kiva istuu 2101-2108 mallit ja mm 2101 1200. 2102 1500.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173946
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842439Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231067- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42882Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73841- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800