Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uuden itsepuolustuslajin perustaminen

kaikkieneduksi

Heipä hei!

Löytyisikö halukkaita perustamaan uutta itsepuolustuslajia joka on suunniteltu nimenomaan Suomen olosuhteisiin?

Olen itse valitettavasti joutunut elämäni aikana noin kahteenkymmeneen itsepuolustustilanteeseen. Syitä en ala tässä sen enempää avaamaan mutta sanotaan vaikka näin; ensimmäiset kerrat olisi voitu todennäköisesti välttää puhumalla ja poistumalla.
Myöhempinä kertoina kokeneempana ja viisaampana tämä ei sitten ollut kertaakaan mahdollista. Noin puolet kokemuksistani eivät siis olleet vältettävissä puhumalla ja poistumalla. Todellista kokemusta minulla siis on, mutta kokemukseni varsinaisista kamppailulajeista on hyvin vähäistä. En ole vielä löytänyt yksittäistä lajia, jota harjoitellessa olisin kokenut olevani hyvin valmistautunut niihin tilanteisiin joihin olen joutunut.

Kokemukseni mukaan tehokkaimmat lajit Suomen olosuhteisiin ovat nyrkkeily ja judo.

Haluaisin valjastaa molempien lajien parhaat puolet yhdeksi tehokkaaksi lajiksi, jossa ei tuhlata aikaa potkujen, polvien tai kyynärpäiden käyttöä varten. Lajin nimellä ei ole varsinaisesti väliä, mutta olisi hyvä jos lajin nimi viittaisi vahvasti sekä nyrkkeilyyn ja judoon. Esimerkiksi Combat Boxing, Combat Judo tai Combat Jujutsu.

Koska oma kokemukseni on vähäistä, etsin henkilöitä joilla olisi kokemusta mutta myös aikaa sitoutua lajiin.

Vastuuvetäjiksi tarvittaisiin ainakin yksi ensimmäisen asteen (1 dan) musta vyö judosta, sekä kokenut nyrkkeilyvalmentaja. Koska kyseessä olisi uusi laji, olisi toivottavaa että vetäjiä olisi ainakin yksi molemmista lajeista. Ajatukseni on että lajissa olisi käytössä vyöarvojärjestelmä joka seuraisi judon vyöarvojärjestelmää.

Esimerkiksi, henkilölle jolla on 1 dan graduoituna judossa, voitaisiin suoraan myöntää ruskea vyö. Jos ajatellaan että henkilö osaa judoa 1 danin tasolla,
mustan vyön saisi harjoittelemalla nyrkkeilyä kokeneen valmentajan alaisuudessa siten,
että jos henkilö osallistuisi oman tasoiseensa nyrkkeilykilpailuun, menestys olisi todennäköistä. Vastaavasti jos henkilö kykenee osoittamaan että on pärjännyt nyrkkeilykilpailuissa, hänelle voitaisiin myöntää suoraan esimerkiksi vihreä tai sininen vyö. Vyöarvojärjestelmä siis perustuisi siihen, miten todennäköisesti henkilö kykenee puolustamaan itseään ilman sääntöjä käytävässä kamppailussa.
Seuran vyöarvoja myöntävä taso olisi lopulta se auktoriteetti joka vyöarvosta päättää.
Tavoite olisi kuitenkin se, että vyöarvon omaava omaisi taidot joilla saisi suoritettua vastaavan vyöarvon judossa.

Lajista voisi siis halutessaan siirtyä kilpailemaan judossa tai nyrkkeilyssä pienellä vaivalla.
Tässä lajissa itsessää ei järjestettäisi kilpailuja, vaan ideana on että kilpailemaan haluavat voisivat kilpailla, joko nyrkkeilyssä, judossa tai vapaaottelussa.

Lajin virallinen varustus olisi esimerkiksi judo takki ja vapaaotteluhanskat. Tämä muistuttaa tietääkseni Combat Samboa. Alusta lähtien sparrissa keskityttäisiin siihen että clinch voi olla myös tilanne jossa vastustaja tarttuu takkiin. Käytännössä siis puolustaja ei pääse liikkeen avulla karkuun ja hyökkääjä voi silti lyödä tehokkaasti.
Ylemmillä vyöarvoilla mukana olisi tilanteita kuten 1 vs useampi, hyökkääjällä veitsi tai astalo, jopa ampumaase. Tässä seura voisi ostaa asiantuntevaa koulutusta esimerkiksi poliisin voimankäytön kouluttajalta tai vastaavalta.

Lajin pääpainopiste olisi puhtaasti itsepuolustus, ei sotilaskäyttöön tai kilpailuun suunniteltu tekniikka.

Etsin siis henkilöitä joilla vähintään 1 dan judossa graduoituna ja kokemusta nyrkkeilyvalmennuksesta. Minulla itselläni on annettavaa noin kahdenkymmenen tositilanteen verran, joista olen onneksi selvinnyt hengissä. Olen kokenut puukotuksen, astalot, useamman hyökkääjän, kaikissa sääolosuhteissa sekä ahtaissa sisätiloissa.
Kertaakaan ei ole vielä ammuttu, onneksi.

Itse asun Etelä-Suomessa, mutta minun osaamiseni voidaan tarvittaessa jakaa videokonferenssien avulla ja leireillä. Laji perustuisi niin vahvasti nyrkkeilyyn ja judoon että ne täytyy kyllä valmentaa ihan paikan päällä.
Lajin voi perustaa ihan mihin tahansa Suomeen kunhan edellytykset judon ja nyrkkeilyn valmennuksen tasosta täyttyvät. Laittakaa tähän viestiä jos omaat vaadittavan kokemuksen ja olet kiinnostunut. Jutellaan sitten lisää.

Huomioi, että en noteeraa ketään jolla ei ole 1 dan judossa tai valmennuskokemusta nyrkkeilyssä. Tämä siksi että lajissa säilyy tarvittava todenmukaisuus.

14

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no_voihan_

      Perusta itte tykönäs vaan. Se voi olla vaikka kalevala combat jikujitsu.

    • Unohatuojuttu

      Jätetään välìin. Tuo kombo löytyy jo Niinikedon jujutsusta. Itsepuolustus on tylsää, matsaaminen ja kilpailu hauskaa. Voin treenata pari kertaa päivässä koska haluan voittaa matsin mutta en ikinä treenaisi saaa määrää koska minua pelottaisi liikkua kaupungilla...

    • 1dan

      Maksetaanko tästä palkkaa vai onko oletus että mielenkiinnosta projektiin?

    • kaikkieneduksi

      Provikkaa on luvassa, JOS laji on olympialaisissa 2030 mennessä. Siinä joutuu siis liksaa jonkinaikaa odottelemaan, valitettavasti.

      Päätimme juuri että lajin nimeksi tulee MORTAL KOMBAT.

    • noniinpäniin

      Ihan provohommia nämä. Ihmettelen että jollakim riittää aikaa ja mielenkiintoa tämmösiä pelleviestejä väsätä. Mutta ilonsa kullakin........

    • mikähätämäkintaas

      No perskutarallaa, vastahan sulla oli ihan toisenlainen projekti menossa? Se on ihan kiva että nuorella miehellä riittää virtaa, mutta kannattasko siltikin käyttää aikaansa johonkin tähdelliseen? Niin ku vaikkapa oppiskeluun tai jopa työhommiin? Haahuilusta, haaveilusta ja nettitrollailuista kun ei palkkaa saa. Ellei sitten kelalta!

    • snake-ubermaster

      Hei Snake-Master. Muuten kyllä, mutten uskalla sun kans reenata kun oot kuulemma 2 rintarankaakin murtanut. Se on kuule hengellä leikkkimistä se sellanen.

      Menisit oikeesti nyt johonkin peruskurssille niin nuo fantasiat varmaan vähenisivät.

    • Eikäärmeitä

      Kyseinen aloittaja ei ole Snake-Master potkusta

    • toinenkinvaan

      Ja tasan tarkkaan on.

    • höpöhöpöjuttu

      En oikein tiedä mitä nämä larppaajat ajavat takaa. Tietysti tuo saattaa olla ihan provokin tuo aloitus, mutta vielä enemmän huolestuttaa jos ei ole.

      Että tämmöinen mikälie laitapuolen kulkija tai jenginuori (kuka muuten joutuu 20 kertaa tappeluun puukkomiehien kanssa tms.) perustaa lajin ilman omaa kokemusta ja ulkoistaa sen kokemuksen muille jotka jostain syystä haluavat nimenomaan tehdä ilmaista ja sekavaa duunia tälle puukotetulle sankarille.

      Ihan kuulostaa sekopäiselle ja absurdille koko juttu. Ja ihan kuulostaa kyllä snake-masterin jutulle. Projektihan se on tämäkin. Niinkun edellinenki. Joka sekin oli aika absurdi. Minäkin kyllä kehotan että mene sinne brassijutsu peruskurssille niin on joku pohja jolta ponnistaa.

    • Mestarismiekkonen

      Tämähän ei mitään provoa ole vaan täyttä asiaa. Nimenomaan nuo kaksi lajia kannattaa osata. Niillä selviää kaikista itsepuolustuksellisista tilanteista. Kannattaa soittaa paikalliseen judoseuraan ja nyrkkeilyseuraan ja kertoa sinne pomolle että tarvitsisit ehdottomasti heiltä yhden sensein kummastakin seurasta jotta saisit oman lajin perustettua. Kyllä he ymmärtävät kun perustelet heille asian yhtä hyvin kuin aloituksessasi.

      Kannattaa kuitenkin jatkossa pitää langat tiukasti omissa käsissä. 20 taistelun kokemuksella on jo semmoinen arvovalta että sinä voit päättää mihin suuntaan lajia viedään. Kannattaa heti tehdä niille daneille selväksi että he palvelevat suurempaa päämäärää. Sinun visiosi olkoon tietä viitoittava tekijä. Sillä että sinulla ei ole tietotaitoa on yhdentekevää. Karismasi kantaa kyllä, puukotettu mies.

      Muista myös luoda heti tarpeellinen määrä opetusportaita joille luot standardit ja diplomit. Rahaahan noista diplomeista ei sen ihmeemmin tarvitsee pyytää, ehkä painokulut ja vaivanpalkka, sanottaisiinko noin 200€/kpl. Portaiden suorittamisen voisi rajata niin, että enintään 4 kertaa vuodessa. Maksimissaan viisi.

      Myös asustus kannattaa heti alkuun vakioida. Vain sinun kauttasi ostetut Mortal Kombat - asusteet oikeuttavat portaiden suorittamiseen. Provikkaa älä ota liikaa välistä kun pukuja kauppaat. Sanoisin että esim. 70% on jo vähän liikaa. Ja avomersua sillä ei kannata heti ostaa.

      Jos ja kun judo- ja nyrkkeilyosaajat ympäri Suomen innostuvat tästä , kannattaa tietysti nimi ja konsepti turvata copyrightilla ja kaupata opetusoikeuksia franchise-periaatteella. SOpiva hinta lienee 1000 €/opetusoikeus velvollisuus osallistua koulutusportaisiin (joita kannattaa luoda jo aluksi monta. Kovin monta.) sanotaanko 2-4 kertaa vuodessa.

      Näen tässä pelkkiä mahdollisuuksia, en uhkia. Ainoa uhka on ehkä paikallisille judo-, nyrkkeily- ja bjj-seuroille kun ne alkavat menettää harrastajiaan kun ihmiset ymmärtävät uuden lajin antavan parhaan turvan.

      Mainosslogankin minulla on sinulle antaa: Mortal Combat-halvalla et saa hyvää!

      Vai oliko tuo jo varattu?

    • Kurssimuotosena

      Suomessa ei kannata lähteä perustamaan mitään uutta lajia, kateelliset heti koittamassa tuhota kaikki ideat. Ennemmin opettaa pienemmille ryhmille kurssimuotosena.

    • Tuonelan_6dan

      Miksi nimen pitäisi olla jotain vitun amerikan paskaa. Miksi nimi ei voisi olla suomalainen., tai pikemminkin Kalevalainen runomuotoinen. Jotain sellaista kuin Väinämöisen Joukahaisen suohon laulaminen. Tai Syötärakan tuho tai jotain semmosta Tuonelan jokikamppailu tyylistä?

    • pinkballsrubclub

      Huipati heipäti hei hei!

      Löytyisikö halukkaita perustamaan uutta itsetyydytyslajia joka on suunniteltu nimenomaan Suomen olosuhteisiin?

      Olen itse valitettavasti joutunut elämäni aikana noin kahteenkymmeneen itsetyydytystilanteeseen. Syitä en ala tässä sen enempää avaamaan mutta sanotaan vaikka näin; ensimmäiset kerrat olisi voitu todennäköisesti välttää puhumalla ja maksamalla naiselle.
      Myöhempinä kertoina kokeneempana ja viisaampana tämä ei sitten ollut kertaakaan mahdollista. Noin puolet kokemuksistani eivät siis olleet vältettävissä puhumalla ja poistumalla. Todellista kokemusta minulla siis on, mutta kokemukseni varsinaisesta seksistä on hyvin vähäistä. En ole vielä löytänyt ketään, jonkakanssa harjoitellessa olisin kokenut orgasmin.

      Kokemukseni mukaan tehokkaimmat tyydytyslajit Suomen olosuhteisiin ovat nyrkitys ja nylkytys.

      Haluaisin valjastaa molempien lajien parhaat puolet yhdeksi tehokkaaksi lajiksi, jossa ei tuhlata aikaa polvien tai kyynärpäiden käyttöä varten vaan otetaan suoraan meisselistä kiinni. Lajin nimellä ei ole varsinaisesti väliä, mutta olisi hyvä jos lajin nimi viittaisi vahvasti sekä että. Esimerkiksi Combat masturbating, Wombat fucking tai Hand to hand wanking.

      Koska oma kokemukseni on vähäistä, etsin henkilöitä joilla olisi kokemusta mutta myös aikaa sitoutua lajiin ja jotka eivät epäröi tarttua kiinni isoihin asioihin.

      Vastuukäteenvetäjiksi tarvittaisiin ainakin yksi ensimmäisen asteen puistostalkkeri, sekä kokenut saunarunkkari. Koska kyseessä olisi uusi laji, olisi toivottavaa että käteenvetäjiä olisi ainakin yksi mun lisäksi. Ajatukseni on että kaikki tulee koko ajan.

      Lajin virallinen varustus olisi esimerkiksi pitkä takki ja hand job liukkari. Tämä muistuttaa tietääkseni Gay Samboa. Alusta lähtien sparrissa keskityttäisiin siihen että ote voi olla myös tilanne jossa vastustaja tarttuu nakkiin. Käytännössä siis puolustaja ei pääse liikkeen avulla vetämään ja hyökkääjä voi silti hanskata tehokkaasti.
      Ylemmillä kolestroliarvoillaarvoilla mukana olisi tilanteita kuten 1 vs useampi eli ns. bukkake, hyökkääjällä dildo tai astalo.

      Etsin siis henkilöitä joilla vähintään kuolio päässä ja kokemusta Meksikolaisesta vankilasta. Minulla itselläni on annettavaa noin kahdenkymmenen millilitran verran, jota olen onneksi säästänyt.
      Kertaakaan ei ole vielä ammuttu satsia ohi, onneksi.

      Itse asun vielä äidin luona, mutta minun osaamiseni voidaan tarvittaessa jakaa videokonferenssien avulla ja rippileireillä.
      Lajin voi perustaa ihan mihin tahansa Suomeen kunhan kukaan ei naura. Laittakaa tähän viestiä haltioiden salakielellä jos omaat vaadittavan kokemuksen ja olet kiinnostunut. Jutellaan sitten lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe