Onko lieksassa

Luntaliikaa

Hyviä hiekkarantoja jossain korvessa.ei haittaa jos joutuu metsässä kävelemään pitempäänkin. Mitä syrjemmässä sen parempi. Vois tulla sinne päin kesällä käymään.

15

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lieksan-hurlumpsit

      Liikaa suvaitsevaa mieltä löytyypi riittämiin lieksasta-
      JA luonnon kuvaelmat nähtävyydet pitää jokainen kokea hakea itse laiskimukset.

      • varvas-tosutelijat

        Mites pääpumpaamo pitää notkalehille seooraa, ruokittaville-


    • omassa.rauhassa

      Suomunjärvi paras paikka, sinne pääsee syrjemmällekkin patikoimalla, ja saa olla omassa rauhassa! Suomunjärvi sijaitsee Patvinsuon kansallispuistossa, joten katsele kansallispuiston nettisivuja!

    • suomulla.kulkenut

      On se kumma kun ei lieksan palstalla voi puhua matkailusta ja mikä tärkeintä antaa jollekkin infoa ja esittelyä minne kannattaa mennä, ja sitten meidän vielä pitäisi elää matkailulla, kun ei teollisia työpaikkoja tule,,,todella säälittävää!

    • Myös Koitereella hyvät hiekkarannat.Suomujärveltä vaan Patvinsuon halki patikoi pitkospuita pitkin.

    • Karu.todellisuus

      Puhtaita hiekkarantoja ja kristallin kirkkaita järviä oli Lieksassakin yli 50 vuotta sitten ennemmänkin kuin on nyt.
      Viisaat herrat tekivät aikoinaan päätöksen, että lähes kaikki Suomen suot on ojitettava. Pohjois-Karjalan kohdalla tämä on merkinnyt että täällä olevista soista on ojitettu 75-85% (HS 16.10.14)
      Suurin osa Suomen ja Pohjois-Karjalankin soista on ojitettu turhaan. Niissä ei ole peltoja, eikä niissä kasva metsäkään. Vedet valuvat vapaasti vesistöihin. Varsinkin lumien sulamisvedet tuovat ja ovat tuoneet soilta vesistöihin humusta ja kaikenlaista moskaa, joka peittää myös monia entisiä puhtaita hiekkarantoja. Tätä on tapahtunut jo vuosikymmenien ajan ja tapahtuu edelleen.
      Kun hiekkarannoilta tallustelee syvemmälle, varpaat voivat painua "ihanaan" lietteeseen.

      Metsät ja suotkin kuuluvat Maa ja metsätalousministeriön alaisuuteen, joka on ollut perinteisesti poliittisesti aina keskustapuoluevoittoinen.
      Kun Suomessa on soita paljon ja suurin osa niistä on ojitettu, niin soiden ojitusvimman pohjalta keskustapuolueen merkin vihreää väriä voisi kyllä reivata johonkin muuhun suuntaa. Sävyn siihen voisi hakea vaikka jostain sameasta humuspitoisesta järvestä. Ja niitähän Suomessa riittää.

      Avatkaa mikä tahansa karttasovellus ja ruvetkaa etsimään Suomen runsaiden suoalueiden joukosta sellaista suota, jota ei olisi ojitettu. Voi olla vaikea löytää...
      Ojankaivajat näyttävät ehtineen villien soiden ojitusvuosien aikana lähes joka paikkaan. Näky on lähinnä järkyttävä ja sitten siellä järvenrannalla surullinen.

      Ulkomailla on monelta osin aivan väärä kuva Suomesta luontoarvoja varjelevana maana. Näin ainakin, mitä tulee sen suhteen mitä Suomessa on tehty soille.

    • Kunta.Kinte

      Naurettavaa, miten herkästi täältä poistetaan viestejä. Ei kärsi enää leikkiäkään laskea kun moderaattori toimii yliherkästi. Viestissäni olisi ollut ainesta syvällisempäänkin terveeseen keskusteluun tuosta aihepiiristä. Mutta minkäs voit kun näin täällä tarkkiksella toimitaan.

      • Lieksalainen.ajattelija

        Muistan tuon uskomattoman tarinan, Juuret. Ja hiekkarannoista sen verran, että hyviä Lieksassa on paljon. Kun itse etsii, löytää oman rantansa.


    • kusiraattori24

      Asiallinen keskustelu kielletty, vain paskansuoltaminen sallitaan, ja etenkin kantaväestöön kohdistuva,,matut on tabu!

      • Kunta.Kinte

        Onhan se vähän kiinni siitä, miten sanansa valitsee. Hyvä vaikuttaja ja palstakeskustelija osaa hyvän poliitikon tavoin pyörtää pienet esteet, keskustelussa kuin keskustelussa. On oltava ns. herkkä tunto asiaan osallistuvien läsnä olon tuntemusta sano. Ja siten kohteliain lausekääntein hivuttaen voi viedä ajatustaan eteenpäin.


      • Kunta.Kinte kirjoitti:

        Onhan se vähän kiinni siitä, miten sanansa valitsee. Hyvä vaikuttaja ja palstakeskustelija osaa hyvän poliitikon tavoin pyörtää pienet esteet, keskustelussa kuin keskustelussa. On oltava ns. herkkä tunto asiaan osallistuvien läsnä olon tuntemusta sano. Ja siten kohteliain lausekääntein hivuttaen voi viedä ajatustaan eteenpäin.

        Ihan hyvin totesit. Lieksa palstan keskustelussa on se ongelma, että mennään liikaa henkilökohtaisuuksiin ja ns. rotuihin. Liikaa iholle. Asioista olisi keskusteltava, ja ilman syyttelyä yhtään mitään osapuolta kohtaan. En puhdas pulmunen ole minä, mutta kukapa olisi. Olen metsän mies. Ymmärrän vuosirenkaat. Ainakin keskivartaloni kohdalla;) Tammikuun olen yrittänyt laihduttaa. Naurua.

        Lieksan hiihtoladut ovat varmaan hyvässä kunnossa. Pitäisi käydä tarkkailemassa, kuten nuorempana tein kolme kertaa viikossa. Monella hiekkarannallakin tuli käytyä. Yhdellä on tehty perillisiäkin;)

        Eniten ihmettelen niitä henkilöitä, jotka ovat sietokyvyltään keskustelun suhteen suppeita. Lyhyet ilmaisut ja siten pyrkivät kommentit jäävät liian ymmärtämättömyyden sumuun siinä suhteessa, että se ei tuo avartuvaa näkemystä keskustelukumppanin perinpohjaisesta tarkoituksesta.


    • minun.makuuni
    • huhtalanheikki
    • minuuden.minä

      Pitääkö Lieksan hikkarannat ja hikkaamattomien likkojen kaiken trannat tauvan vekutellen tyrskyten antaa hyväntahtoisesti. Jos ensin toiselle poskelle lyöt. Lyö sitten toisellekin. Hyvä siitä tulloo..

      https://www.youtube.com/watch?v=Wiuf5dDKkgo

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe